![]()
Elk jaar breekt de gekte weer los, en wordt het grootste Europese culturele (foute

) festival weer geopend. Heel Europa is in de ban van deze wedstrijd, en zelfs buiten Europa wordt het uitgezonden. Elk jaar wordt er een nummer gekozen, vroeger met een jury, tegenwoordig door middel van televoting. Eén winnaar per jaar.
Maar wat nou als al die winnende nummers tot nu toe het tegen elkaar moeten opnemen? Wie houdt stand? Welk nummer blijkt een betere winnaar te zijn dan alle andere?
Dames en heren, ik presenteer u:
* Het tournament, de derde ronde*

Nu is het toch echt serious business geworden. Er is geen plaats meer voor zomaar een liedje, een ontmoeting tussen twee grootheden kan niet meer uitblijven. Langzaam maar zeker komen we nader tot het eind! Van 28 naar 14 nummers, en dus nog maar 7 duels in deze ronde! Wie blijft en wie vertrekt?
De regels:ER ZIJN GEEN REGELS!Hier onder vind je een lijst met alle nummers (willekeurig geplaatst). Deze strijden per twee een duel (met uitzondering van het laatste duel, ivm oneven aantal deelnemende nummers).
Selecteer, kopieer (ctrl+c) en plak (ctrl+v) de lijst in een nieuwe post en maak de naam van degene die jij het best/leukst/verrassendst/mooist vindt
dikgedrukt. Bij elk duel kies je één nummer (onvolledige stemmen worden niet meegeteld).
Aan het eind van de ronde worden de stemmen geteld en vallen de nummers met het minste aantal stemmen af. De volgende ronde bestaat dus uit de helft van deze nummers en die nemen het dan weer tegen elkaar op. Dit net zo lang totdat er één winnaar over is!
Deadline: Stemmen kan t/m
* 12 februari 23.59.*---------------
De lijst--
Ireland "Hold Me Now" Johnny Logan 1987Belgium "J'aime la vie" Sandra Kim 1986--
Sweden "Waterloo" ABBA 1974Luxembourg "Tu te reconnaîtras" Anne-Marie David 1973--
Denmark "Fly on the Wings of Love" Olsen BrothersIreland "Why Me" Linda Martin 1992--
Sweden "Take Me to Your Heaven" Charlotte Nilsson 1999Norway "Nocturne" Secret Garden 1995--
United Kingdom "Love Shine a Light" Katrina and the Waves 1997Ireland "What's Another Year?" Johnny Logan 1980--
Luxembourg "Poupée de cire, poupée de son" France Gall 1965Norway "La det swinge" Bobbysocks 1985--
United Kingdom "Save Your Kisses for Me" Brotherhood of Man 1976Netherlands "Ding-A-Dong" Teach-In 1975--
Namens de organisatie:
Let the games continue! Veel plezier
Voor vragen en opmerkingen staan we u graag te woord, maar beperkt de slowchat s.v.p.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.