abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77709148
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:49 schreef moussy het volgende:

[..]

nou! je zou ze haast als een sjaal om je nek slaan, zó groot!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 8 februari 2010 @ 11:17:01 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77762168
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:28 schreef Mula het volgende:
Volgens mij gaat de vrouw van het yuppenstel vooral erg mee in zijn gedachtengang over dat alles wel hetzelfde moet blijven na de geboorte van het kind. Krijg een beetje het idee dat aangezien hij geen kind wou, zij nu heel erg haar best doet om aan zijn wensen tegemoet te komen.
Is die yuppenbaby ook al ongepland??

Ik vond 3 van de 5 een verrassingsbaby al veel, maar als hij ook al geen kind wilde wordt het dus 4 van de 5??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77762240
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is die yuppenbaby ook al ongepland??

Ik vond 3 van de 5 een verrassingsbaby al veel, maar als hij ook al geen kind wilde wordt het dus 4 van de 5??
Geplanned, maar "na een tijdje dacht ik, misschien is het toch wel leuk" komt ook niet bepaald over als overtuigd, meer meewaaien met de vrouw
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:30:30 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77762581
Je kan zeggen wat je wilt maar die yuppen zijn wel écht gek op elkaar. Ze hebben het leuk samen.en ik denk wel dat ze bij trekken als de baby er is.

En natuurlijk houdt je leven niet op als de kleine er is . Ik ben mama maar ik ben ook nog gewoon amaranta. Ik zet niet mijn hele sociale leven ineens op zij (hoewel ik nu met fabian wel een sociaal leven van nul heb).
pi_77762797
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:30 schreef amaranta het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt maar die yuppen zijn wel écht gek op elkaar. Ze hebben het leuk samen.
Het komt op mij een beetje over als 'keeping up appearances'
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 8 februari 2010 @ 12:32:17 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77764653
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geplanned, maar "na een tijdje dacht ik, misschien is het toch wel leuk" komt ook niet bepaald over als overtuigd, meer meewaaien met de vrouw
Nee okay, maar het is dus niet zo dat zij "per ongeluk" de pil een keer vergeten is...
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:37 schreef beefcake het volgende:
[..]
Het komt op mij een beetje over als 'keeping up appearances'
Het is dat het een meisje wordt, anders hadden ze een jongentje gewoon Sheridan kunnen noemen
Wat ik trouwens wel een leuke naam vind, dat dan wel weer
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77765098
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee okay, maar het is dus niet zo dat zij "per ongeluk" de pil een keer vergeten is...
Nee, dat komt ws bij de 2e of 3e

Sheridan?
pi_77765130
Was die dochter eigenlijk al geboren in de laatste aflevering?
Ik verwacht een Rozemarijn, Kathelijn of een AnneFleur
pi_77765139
Bij Sheridan moet ik hieraan denken:

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:52:25 #110
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_77765165
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:50 schreef Pisces29 het volgende:
Mijn nichtje heet zo... alleen wel een streepje ertussen. het zou trouwens zeer zeker onze keus niet zijn Maar die dochter was nog niet geboren.... dat komt donderdag!!
Make love, not war ☮
pi_77765191
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:50 schreef Pisces29 het volgende:
Dat wordt het niet... * Lijnloos heeft geboortekaaertje hier nog liggen, maar het zit neit heel ver uit de buurt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77765214
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:53 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat wordt het niet... * Lijnloos heeft geboortekaaertje hier nog liggen, maar het zit neit heel ver uit de buurt...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_77765288
quote:

[..]

SPOILER
oeh!
dieudonnée!

en niks mis met Rozemarijn als t aan mij ligt heet mn volgende dochter zo. (of madelieve vind ik ook )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77765322
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ken het niet, zit het een beetje in de categorie Baileys/Amarula?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:59:08 #115
114177 Diaan73
pi_77765330
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
SPOILER
zo heet mn buurmeisje

Lijnloos, ik vind het wel apart dat jij toch een heel ander beeld van ze hebt IRL dan dat wij een groot deel van de mensen hier van ze hebben op TV. Ik vraag me dan af waar ze zich anders gedragen... op zwangerschapsgym of op tv...
Make love, not war ☮
pi_77765366
quote:

[..]
maar het zit neit heel ver uit de buurt...

Ah, zo'n "goh, hoe voorspelbaar"-naam dus, dat dacht ik al
pi_77765415
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik ken het niet, zit het een beetje in de categorie Baileys/Amarula?
ja het komt er in de buurt! Tis heulll lekker!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77765467
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja het komt er in de buurt! Tis heulll lekker!!

Qua uiterlijk had ik die fles nooit gekozen , ik noteer hem, als het in de buurt komt hou ik d'r wel van
pi_77765503
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:59 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

zo heet mn buurmeisje

Lijnloos, ik vind het wel apart dat jij toch een heel ander beeld van ze hebt IRL dan dat wij een groot deel van de mensen hier van ze hebben op TV. Ik vraag me dan af waar ze zich anders gedragen... op zwangerschapsgym of op tv...
ik gok dat er ietwat creatief geknipt en geplakt is door de mensen van de montage, om de stereotypen nog wat aan te dikken en te vergroten. Daarnaast zullen ze zich misschien ook een beetje opgelaten voelen met een camera op hun neus?

Ik roep maar wat hoor, ik vind ze ook ehm, typisch overkomen, maar tegelijk denk ik ook dat het best wat aangedikt kan zijn.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † maandag 8 februari 2010 @ 13:06:47 #120
240917 Mula
pi_77765560
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:57 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oeh!
dieudonnée!

en niks mis met Rozemarijn als t aan mij ligt heet mn volgende dochter zo. (of madelieve vind ik ook )
Is dat em echt?

Ik vind Rozemarijn trouwens ook een enorm leuke naam. Roze
pi_77765646
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:06 schreef Mula het volgende:

[..]

Is dat em echt?

Ik vind Rozemarijn trouwens ook een enorm leuke naam. Roze
oh geen idee, ik roep maar wat maar als je het over een echte kaknaam hebt dan vind ik Dieudonnée wel een goeie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 8 februari 2010 @ 13:10:21 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77765661
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:51 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
OMG, dat doet me denken aan Brendan's superior.... zelfde soort drankje, zelfde soort naam...
Vind ik ook een mooie naam trouwens

Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 13:14:01 #123
114177 Diaan73
pi_77765748
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik gok dat er ietwat creatief geknipt en geplakt is door de mensen van de montage, om de stereotypen nog wat aan te dikken en te vergroten. Daarnaast zullen ze zich misschien ook een beetje opgelaten voelen met een camera op hun neus?

Ik roep maar wat hoor, ik vind ze ook ehm, typisch overkomen, maar tegelijk denk ik ook dat het best wat aangedikt kan zijn.
Ja dat zou best kunnen... ik zou er ook niet aan moeten denken aan steeds maar met de neus op de camera en niet alleen de neus . Maar ja, daar kiezen ze natuurlijk zelf voor.
Make love, not war ☮
  maandag 8 februari 2010 @ 13:21:12 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77765965
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]

De kans is groot dat er idd sprake is van creatief knip- en plakwerk, het is ook makkelijk om lekker stereotype-bevestigend te werk te gaan: pubers hebben even "hoe moet dat nou stress" en dat gooi je er dan natuurlijk in, niet dat een ander van 28 dat niet heeft, maar als pubers het hebben dan is dat omdat ze pubers zijn.

Het inzoomen op zijn auto was ook zoiets; waarom in godsnaam die BMW op de oprit laten zien?? En dan is het nota bene een 3-serie... niet echt het teken dat je het gemaakt hebt, wel het teken dat je er wel graag bij wilt horen. Maar op zich sloeg het nergens op dat dat ding verscheidene malen zo prominent in beeld gebracht werd.

En om te laten zien dat ze toch zo gewoon gebleven zijn gaat hij on-cam in haar borsten zitten knijpen??
Ik vond dat zo verschrikkelijk plat... ik snap dat je onder elkaar je geintjes hebt, maar ik ga er vanuit dat je je al gedraagt als je bij de fotograaf bent voor de fotoshoot, en helemaal als er dan ook televisie camera's bij zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77768033
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:09 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh geen idee, ik roep maar wat maar als je het over een echte kaknaam hebt dan vind ik Dieudonnée wel een goeie
Ik "kende" een Dieudonnée met een zus Marie-Claire (en niemand wist hoe de broer heet, ben ik zo benieuwd naar haha)
  maandag 8 februari 2010 @ 14:33:34 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77768415
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:21 schreef Leandra het volgende:
Het inzoomen op zijn auto was ook zoiets; waarom in godsnaam die BMW op de oprit laten zien?? En dan is het nota bene een 3-serie... niet echt het teken dat je het gemaakt hebt, wel het teken dat je er wel graag bij wilt horen. Maar op zich sloeg het nergens op dat dat ding verscheidene malen zo prominent in beeld gebracht werd.
Je hebt wel veel verstand van OSM he? .
KuikenGuppy
pi_77768565
Ik heb het niet gezien, maar dit topic maakt me wel retenieuwsgierig

*uitzendinggemist aanslingert*
  maandag 8 februari 2010 @ 14:52:51 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77769018
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je hebt wel veel verstand van OSM he? .
Ik observeer graag, en ik zag 30 jaar geleden al meisjes met precies de "verkeerde" das lopen te doen alsof ze bij de kakkers hoorden die een wollen das van 50 gulden hadden.

En ik zie die meisjes inmiddels 30 jaar ouder zijn en nog steeds denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten, en dan snappen ze nog niet waarom dat niet lukt...

Ben ik OSM?? Nee hoor, ik doe vooral waar ik zin in heb en laat me niet leiden door conventies, maar dat neemt niet weg dat ik er wel heel hard om mag lachen als ik anderen krampachtig hun best zie doen ergens bij te horen.

Oh, en ik rij een 13 jaar oude Japanner....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 15:00:41 #129
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77769294
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:59 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

zo heet mn buurmeisje

Het is tv he? Ik vind het helemaal niet zo vreemd eigenlijk. Zij monteren het programma niet aan elkaar, misschien vinden ze zichzelf ook wel stom overkomen als ze het gezien hebben .

Ik vind het ook geen kakkers, maar misschien komt dat omdat ik al mijn hele leven tussen de kakkers zit. Dan moet je van erg goede huize zijn wil ik iemand een kakker vinden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 8 februari 2010 @ 15:01:07 #130
114177 Diaan73
pi_77769315
Wat is OSM??

Enne k_i_m dat zou best kunnen!!
Make love, not war ☮
  maandag 8 februari 2010 @ 15:02:33 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77769370
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Diaan73 het volgende:
Wat is OSM??
"Ons Soort Mensen"
Komt volgens mij uit de Ollie B. Bommel reeks van Marten Toonder
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 15:04:11 #132
114177 Diaan73
pi_77769418
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

"Ons Soort Mensen"
Ow vandaar... ik heb het niet zo op Ollie B. Bommel verhalen/boeken Al staan er bij ons wel boeken van de in de kast. vindt ze wel leuk. Dankjewel!!
Make love, not war ☮
pi_77770138
Tja, ik vind ze dus echt anders "overkomen" dan IRL zeg maar... Helemaal geen OSM-ers in mijn ogen, maar ik snap heel goed dat deze beelden anders doen geloven.
Oh, Vicky, jij mag niet meer raden
pi_77771468
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, ik vind ze dus echt anders "overkomen" dan IRL zeg maar... Helemaal geen OSM-ers in mijn ogen, maar ik snap heel goed dat deze beelden anders doen geloven.
Oh, Vicky, jij mag niet meer raden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:20:09 #135
114177 Diaan73
pi_77885253
Vanavond is het weer zover!! Ik hoop dat ik op tijd thuis ben van de Tom Du kinderkledingparty om weer te kijken.
Make love, not war ☮
pi_77885588
Ja, ik heb er ook al zin in!
pi_77885616
oeh, het is alweer donderdag jeuj!!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:32:50 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77885786
Ik zit vanavond ook weer klaar

Mijn vriend vindt het eigenlijk een verschrikkelijk concept ivm privacy, dat die kinderen er straks niet voor gekozen hebben om bekende nederlanders te zijn, maar zolang het nog over de zwangerschappen en de pasgeboren baby'tjes gaat vindt hij het ook nog wel ok

Leerzaam!!
  donderdag 11 februari 2010 @ 15:37:19 #139
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_77885946
Ik ga voor de herhaling, ik heb iets anders vanavond...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_77888939
tnx voor de herinnering
pi_77889486
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

"Ons Soort Mensen"
Als ik mensen hoor denken en praten over " ons soort mensen" dan krijg ik daar lichtelijk de rillingen van.
Altijd maar vanuit een klassenperspectief denken..
75 topics = FIN
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:23:09 #142
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_77889611
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:18 schreef FP128 het volgende:

[..]

Als ik mensen hoor denken en praten over " ons soort mensen" dan krijg ik daar lichtelijk de rillingen van.
Altijd maar vanuit een klassenperspectief denken..
Ons soort mensen doet dat niet, hoor...

En volgens mij ben ik ook een onbekwame moeder als je met een camera op mijn lip zit...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_77889755
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:23 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Ons soort mensen doet dat niet, hoor...

En volgens mij ben ik ook een onbekwame moeder als je met een camera op mijn lip zit...
dr is op iederéén wel wat aan te merken als de camera er bovenop zit. En helemaal als ze dan ook nog een beetje stereotypisch knippen en plakken. Dan kom ik denk ik ook erg slecht uit de verf

Aan de ene kant jammer, dat knippen en plakken, hoewel ik nog steeds wel vind dat het een redelijk integer programma is. Ik wil niet weten hoe het eruit had gezien als SBS het programma had gemaakt dan hadden we vast elke week een kind weg kunnen stemmen ofzo maar goed, aan de andere kant, als er niet creatief geknipt/plakt was dan was het programma misschien wel te flauw geweest.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_77889794
Oh voor wie het zou willen weten, ik heb dinsdag nog met Nathalie gesproken en zij had ook al gemerkt dat "men" niet echt positief over hun denken. Niet alleen dit forum, maar ook op andere internetsites, inclusief die van de ncrv zelf, overal worden ze behoorlijk belachelijk gemaakt. Ik weet ook wel hoe men er hier over denkt en het is zeker niet mijn plaats om te zeggen, maar geloof me als ik zeg dat zij het er heel erg moeilijk mee hebben. Zo erg zelfs dat ze misschien zelfs willen stoppen met dit programma... het doet ze dus behoorlijk wat. Vind ik jammer, want ze zijn echt leuke lui, maar op deze manier komt dat niet echt naar boven.
Geen verwijten, maar denk er even over na voor je zomaar iemand veroordeeld op basis van een paar minuutjes televisie...

[/zeurmodus]
Ik heb zin in vanavond!
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:33:03 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77889983
@lijnloos: ik denk dat ze best eens met de programmamakers om de tafel kunnen gaan zitten, om te vertellen dat ze vinden dat ze niet lekker uit de verf komen door hoe de montage in elkaar zit. Misschien kunnen ze samen tot een oplossing komen.
KuikenGuppy
pi_77890021
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:33 schreef Burdie het volgende:
@lijnloos: ik denk dat ze best eens met de programmamakers om de tafel kunnen gaan zitten, om te vertellen dat ze vinden dat ze niet lekker uit de verf komen door hoe de montage in elkaar zit. Misschien kunnen ze samen tot een oplossing komen.
Klopt, dat ging geloof ik zowiezo ook gebeuren ergens binnenkort, samen met de andere stellen en een psycholoog dacht ik.
pi_77890123
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:33 schreef Burdie het volgende:
nouja dat dus.

Ik vind dat je absoluut een punt hebt lijnloos, het blijven wel echte mensen met gevoelens enzo, en zeker als het om zoiets gevoeligs als je eigen kindje gaat (en je eigen leven/persoonlijkheid) dan is dat gewoon naar. Dus het lijkt me idd heel vervelend om zulke dingen te lezen.
Maar ergens denk ik ook dat je de kijker niet zoveel kwalijk kunt nemen. Ja ze kunnen best twee tellen nadenken en bedenken dat er vast sprake is van creatief montagewerk, maar en fin blijft het wel zo dat ze gewoon zo overkomen zoals vaak beschreven wordt. Je zei het zelf ook al eerder, dat ze 'in het echt' heel anders zijn dan als in de serie. Lijkt me dan dat ze het volste recht hebben om van de programmamakers te vragen om hen wat neutraler of meer zoals ze zijn neer te zetten. Zeker als de makers willen dat ze nog 18 jaar ofzo meedoen met de show.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:38:26 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_77890172
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:27 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dr is op iederéén wel wat aan te merken als de camera er bovenop zit. En helemaal als ze dan ook nog een beetje stereotypisch knippen en plakken. Dan kom ik denk ik ook erg slecht uit de verf

Aan de ene kant jammer, dat knippen en plakken, hoewel ik nog steeds wel vind dat het een redelijk integer programma is. Ik wil niet weten hoe het eruit had gezien als SBS het programma had gemaakt dan hadden we vast elke week een kind weg kunnen stemmen ofzo maar goed, aan de andere kant, als er niet creatief geknipt/plakt was dan was het programma misschien wel te flauw geweest.

Maar Lijnloos, ik ben zo benieuwd waarom die stellen meedoen aan zo'n programma? Hoe denken zij dat hun kindje het zal vinden om op te groeien onder het wakend en rete-kritisch ook van televisiekijkend Nederland?
pi_77890286
Goed punt Huup en LadyBlack... hebben jullie ook helemaal gelijk in, ze kiezen er zelf voor om (zo) op tv te komen en dan weet je ook van te voren wel dat er kritiek gaat komen. Denk niet dat ze zich van te voren hadden kunnen voorstellen hoe dat ook negatief zou zijn, alleen maar positief verwacht misschien. Ik weet verder niet wat of hoe ze tot deze keuze zijn gekomen om mee te dpen, maar de impact is duidelijk anders dan ze hadden verwacht.
pi_77890333
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:38 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maar Lijnloos, ik ben zo benieuwd waarom die stellen meedoen aan zo'n programma? Hoe denken zij dat hun kindje het zal vinden om op te groeien onder het wakend en rete-kritisch ook van televisiekijkend Nederland?
Ik vind het ook niet juist. Zeker op internet heeft iedereen zo z'n mening klaar, je ziet al gebeuren dat zo'n kind over een paar jaar vanalles leest en hoort wat mensen van hem/haar vinden. En dat zal dus niet altijd even genuanceerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')