abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2002 @ 14:07:54 #1
27696 Xantippe
:: broken::
pi_4097022
Ik merk de laatste tijd aan mezelf, dat ik me steeds harder op stel. Steeds minder meelijden hebben met mensen. Hard zijn voor mezelf. Hard zijn voor anderen.
Als ik nou iets zeg is het soms zo hard dat ik het gewoon niet kan maken. Alleen heb ik het op dat moment niet door.

Hoe kan ik een beetje empathischer worden?

:: A new beginning always starts at the end ::
pi_4097045
als andere mensen iets ergs overkomt jezelf in hun positie indenken.. hoe zou jij het voelen als jouw zoiets overkwam ofzo
  dinsdag 7 mei 2002 @ 14:09:52 #3
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_4097046
zen therapie?
pi_4097109
yoga?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_4097118
Is toch niet meer dan normaal....toch
[url=http://www.winxpforum.tk]Nederlands Windows XP Forum ![/url]
  dinsdag 7 mei 2002 @ 14:27:50 #6
27696 Xantippe
pi_4097281
Is dat normaal dan?
Ik heb laatst nog tegen een meisje die in zichzelf snijd gezegd dat ze us wat beter moest mikken

Das nie echt uhmmzz menselijk ofzo

pi_4097654
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:27 schreef Xantippe het volgende:
Is dat normaal dan?
Ik heb laatst nog tegen een meisje die in zichzelf snijd gezegd dat ze us wat beter moest mikken

Mmm, in dergelijke gevallen is de harde aanpak vaak betrekkelijk succesvol. Maar toch... een beetje tact is soms wel fijn
Ik ben zelf ook geen diplomaat of zo maar mijn probleem is eerder dat een hoop dingen me niets kunnen schelen. Desinteresse i.p.v. hardheid.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:08:45 #8
27696 Xantippe
pi_4097777
Ja maar als de aanpak iets TE succesvol is, mikt ze de volgende keer wel goed. Dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben.
Het lijkt gewoon of ik niks meer echt serieus neem en dat wil ik niet!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:26:06 #9
22495 RDV
Ik was hier
pi_4098014
Ik heb ook door dat ik gewoon keihard ben opeens, ik weet niet hoe het komt, vb:

echt verliefd, zij wil toch maar nix (na half jaar beetje met me spelen) ik ben dag verdrietig, nu heb ik er ni9x meer van.

me neef dood, iedereen in ons huis verdrietig, ik ben de enigste volges mij die er echt nix van heb

ik ben gewoon te hard aan t worden, heb nauwelijks gevoel vor dingen die om me heen gebeure, het raakt me gewoon neit meer...

dus je kan je idd afsluiten voor dat soort dingen heb k ondervonden

Huiswerk?! Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!!
pi_4098108
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:27 schreef Xantippe het volgende:
Is dat normaal dan?

Hm, ik heb het ook, toevallig werkt er bij mij op werk ook iemand die in zijn arm snijdt, ik heb tegen hem gezegd dat hij vooruitgang boekt in zijn achteruitgang, hij kerft nu al "haat" in zijn arm...
Ik word idd steeds harder, maar als ik om mij heen kijk heb ik automatisch het gevoel dat ik wel harder moet worden.

Ik denk dat ik eens op ontspanningstherapie moet gaan ofzo, iemand suggesties?

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:37:26 #11
27696 Xantippe
pi_4098146
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:26 schreef RDV het volgende:
Ik heb ook door dat ik gewoon keihard ben opeens, ik weet niet hoe het komt, vb:

echt verliefd, zij wil toch maar nix (na half jaar beetje met me spelen) ik ben dag verdrietig, nu heb ik er ni9x meer van.

me neef dood, iedereen in ons huis verdrietig, ik ben de enigste volges mij die er echt nix van heb

ik ben gewoon te hard aan t worden, heb nauwelijks gevoel vor dingen die om me heen gebeure, het raakt me gewoon neit meer...

dus je kan je idd afsluiten voor dat soort dingen heb k ondervonden

Ja dat soort dingen heb ik dus ook.
Zou het een of andere periode zijn?
Nou ja ik heb het al wel een poos.
Soms weet ik niet eens wat ik voel in een bepaalde situatie. Ik denk dat ik een beetje emotieloos ben ofzow.
Ik weet precies wat je bedoeld
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:38:25 #12
27696 Xantippe
pi_4098160
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:34 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Hm, ik heb het ook, toevallig werkt er bij mij op werk ook iemand die in zijn arm snijdt, ik heb tegen hem gezegd dat hij vooruitgang boekt in zijn achteruitgang, hij kerft nu al "haat" in zijn arm...
Ik word idd steeds harder, maar als ik om mij heen kijk heb ik automatisch het gevoel dat ik wel harder moet worden.

Ik denk dat ik eens op ontspanningstherapie moet gaan ofzo, iemand suggesties?

Ik heb mezelf voorgenomen geen superdepressieve muziek meer te draaien. Ik heb de muziek van Enya ontdekt, daar wordt ik wel ontspannen van.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:38:58 #13
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_4098167
Je hoeft niet de meest meelevende persoon op de wereld te worden, maar je reacties moeten natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk blijven, het moet niet te kwetsend worden en dat vind ik van die reactie die je zelf noemt wel. Misschien kun je in het vervolg gewoon zeggen dat jij er niet zo mee bezig bent, dat je ook niet weet wat je er van moet zeggen, of zoiets. Op die manier ben je niet kwetsend, maar hoef je ook niet meelevend te zijn als je dat niet wil.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:41:03 #14
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_4098187
Xantippe, mensen willen ook geen meelij. Of intresse. Op het eerste gezich willen ze dat natuurlijk wel, die aandacht, maar het zal hen niet helpen. Iemand zal hen moeten confronteren met hun gedrag, en een confrontatie kun je niet verbloemen in rozengeur en manenschijn. Dus harder worden is m.i. echt niet zo erg als mensen denken.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:42:36 #15
27696 Xantippe
pi_4098210
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:41 schreef chocolatemoeze het volgende:
Xantippe, mensen willen ook geen meelij. Of intresse. Op het eerste gezich willen ze dat natuurlijk wel, die aandacht, maar het zal hen niet helpen. Iemand zal hen moeten confronteren met hun gedrag, en een confrontatie kun je niet verbloemen in rozengeur en manenschijn. Dus harder worden is m.i. echt niet zo erg als mensen denken.
alleen zo ben ik nooit geweest en dat is best beangstigend! Want ik ben hard tegenover iedereen, mijn vrienden, mijn ouders...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:42:16 #16
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_4101282
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:42 schreef Xantippe het volgende:

[..]

alleen zo ben ik nooit geweest en dat is best beangstigend! Want ik ben hard tegenover iedereen, mijn vrienden, mijn ouders...

Is er misschien iets wat je hebt meegemaakt waardoor je harder zou kunnen worden? Bijvoorbeeld door jezelf te 'beschermen' tegen anderen...
Geluk is een richting, geen punt
  dinsdag 7 mei 2002 @ 19:58:45 #17
27696 Xantippe
pi_4101554
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:42 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Is er misschien iets wat je hebt meegemaakt waardoor je harder zou kunnen worden? Bijvoorbeeld door jezelf te 'beschermen' tegen anderen...

Ja, zat! Dat wil ik hier niet los gooien.
pi_4104263
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 14:07 schreef Xantippe het volgende:
Ik merk de laatste tijd aan mezelf, dat ik me steeds harder op stel. Steeds minder meelijden hebben met mensen. Hard zijn voor mezelf. Hard zijn voor anderen.
Als ik nou iets zeg is het soms zo hard dat ik het gewoon niet kan maken. Alleen heb ik het op dat moment niet door.

Hoe kan ik een beetje empathischer worden?

Only the strongest wil survive...

en dat is HELEMAAL waar!

pi_4107453
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 22:58 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Only the strongest wil survive...

en dat is HELEMAAL waar!

Survival of the fittest, eat the weak.

Tja, maar een beetje empathie moet toch kunnen?

~Leonard Cohen
pi_4108101
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:55 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Survival of the fittest, eat the weak.

Tja, maar een beetje empathie moet toch kunnen?

Ja, maar als je jezelf niet kunt volharden in alles,
dan zal je er op een gegeven moment aan kapot gaan.

Er zijn zoveel dingen, die fijn zijn, en waar je helemaal niet hard voor hoeft bij te zijn.
Maar als je negatieve dingen meemaakt, dan moet je wel hard kunnen zijn, anders ga je er aan onderdoor...

woensdag 8 mei 2002 @ 11:59:34 #21
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_4109549
Ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd ook veel harder ben geworden, maar ik kan geen echte reden aanwijzen, behalve dan dat ik me steeds meer ga irriteren aan overgevoelige types, en dan vooral op ´t net (denk maar aan de spreekwoordelijke mannelijke en vrouwelijke huppelkutjes en die types die alles letterlijk en/of persoonlijk opvatten.)

Sta intussen al bij m´n vriendenkring bekend als een bastard...:{ zij vinden ´t fantastisch

Tis moeilijk om aardig te zijn als je van bijna iedereen die je tegenkomt meteen de zwakke plekken weet te vinden...en je dan in te houden.

pi_4110197
Irritatie, vooral tegen die(sorry voor de benaming) trance kutpubers die de hele tijd die klotemuziek aan het draaien zijn, en niet nadenken over de acties die ze ondernemen(ik ben overigens 17, kan je nagaan).
Vreselijke kortzichtigheid vind ik ze hebben, nu weet ik dat dit niets met trance te maken heeft, maar het is maar een persoonlijke benaming.

En maar op die opgevoerde scootertjes rijden, met hun blitse zonnebrillen, hun geld te verSMS(weer zoiets waar ik me aan erger mobiele telefoons bij mensen die er geen nodig hebben en maar hun geld op SMSchatten)sen.
Doodziek wordt ik ervan, en nu ik toch op draaf ben.
Erger ik mij ook aan katten, die klotebeesten halen heel mijn vuilnisbak open omdat die klotebazen hun beesten niet bij kunnen/willen houden, daarmee ben ik ook nog eens alergisch vor die beesten(kunnen zij niets aan doen, maar daar let je niet op als je piepend bij een vriend zit) dus je begrijpt wel, ik kan ze wel wurgen.
Of Spanje, weer zoiets, mooi land maar die campings waarop alleen maar nederlanders zitten, die ook nog frikandellen en kroketten verkopen. Kom op zeg, daarvoor ben je toch niet op vakantie?
Of dat klapvee dat in die uitgaanscentra hun blote aars voor de TV laat zien, doe normaal zeg, weet je moeder wel dat je daar bent, je oma zou zich schamen.
En nu we toch bezig zijn met schamen moet je weten dat ik me ook erger(het blijft maar doorgaan) aan al die taboedoorbrekende onzin, die pierct zich het liefste door zijn oog en de ander door zijn klit, wat geef ik er om????
Daar hoef ik toch niet mee geconfronteerd te worden?
En dan de tv programma's op de muziekzenders, alle trance ne rap cq r&b programma's komen allemaal veelvuldig in de herhaling en op iedere dag, en een(zum beispiel) roch programma wordt een keer op maandag s'nachts uitgezonden, ik snap dat het gros liever andere programma's hoort, maar dit is toch wel erg, er is genoeg aanhang voor punk en dergelijke, met al roch enzo, waarom dan maar een programma?
Ik bedoel ze kijken toch wel.
En aangezien ik het nu toch over muziek heb, al die vrolijke klotemuziek van shakira, en al die huppel pop. Muziek was toch bedoeld om je mening op een andere manier te uiten, een gevoel van emotie?
Mensen die hun eigen nummers nieteens zlef schrijven, hoe kan je daar je emoties goed in kwijt, en die starmaker shit, komop gemaakte bandjes van popi meisjes en jongens, dat is toch niet echt. Wat een onzin, en nederland kijkt er massaal naar, doodziek word ik ervan.

PS: ik heb alles wat er in me opkwam even van me afgeschreven, sorry mocht ik iemand beledigd hebben of iets dergelijks, het is maar persoonlijk en zeer overdreven en generaliserend.
Maar het lucht wel op

~Leonard Cohen
pi_4110244
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:42 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Irritatie, vooral tegen die(sorry voor de benaming) trance kutpubers die de hele tijd die klotemuziek aan het draaien zijn, en niet nadenken over de acties die ze ondernemen(ik ben overigens 17, kan je nagaan).
Vreselijke kortzichtigheid vind ik ze hebben, nu weet ik dat dit niets met trance te maken heeft, maar het is maar een persoonlijke benaming.

En maar op die opgevoerde scootertjes rijden, met hun blitse zonnebrillen, hun geld te verSMS(weer zoiets waar ik me aan erger mobiele telefoons bij mensen die er geen nodig hebben en maar hun geld op SMSchatten)sen.
Doodziek wordt ik ervan, en nu ik toch op draaf ben.
Erger ik mij ook aan katten, die klotebeesten halen heel mijn vuilnisbak open omdat die klotebazen hun beesten niet bij kunnen/willen houden, daarmee ben ik ook nog eens alergisch vor die beesten(kunnen zij niets aan doen, maar daar let je niet op als je piepend bij een vriend zit) dus je begrijpt wel, ik kan ze wel wurgen.
Of Spanje, weer zoiets, mooi land maar die campings waarop alleen maar nederlanders zitten, die ook nog frikandellen en kroketten verkopen. Kom op zeg, daarvoor ben je toch niet op vakantie?
Of dat klapvee dat in die uitgaanscentra hun blote aars voor de TV laat zien, doe normaal zeg, weet je moeder wel dat je daar bent, je oma zou zich schamen.
En nu we toch bezig zijn met schamen moet je weten dat ik me ook erger(het blijft maar doorgaan) aan al die taboedoorbrekende onzin, die pierct zich het liefste door zijn oog en de ander door zijn klit, wat geef ik er om????
Daar hoef ik toch niet mee geconfronteerd te worden?
En dan de tv programma's op de muziekzenders, alle trance ne rap cq r&b programma's komen allemaal veelvuldig in de herhaling en op iedere dag, en een(zum beispiel) roch programma wordt een keer op maandag s'nachts uitgezonden, ik snap dat het gros liever andere programma's hoort, maar dit is toch wel erg, er is genoeg aanhang voor punk en dergelijke, met al roch enzo, waarom dan maar een programma?
Ik bedoel ze kijken toch wel.
En aangezien ik het nu toch over muziek heb, al die vrolijke klotemuziek van shakira, en al die huppel pop. Muziek was toch bedoeld om je mening op een andere manier te uiten, een gevoel van emotie?
Mensen die hun eigen nummers nieteens zlef schrijven, hoe kan je daar je emoties goed in kwijt, en die starmaker shit, komop gemaakte bandjes van popi meisjes en jongens, dat is toch niet echt. Wat een onzin, en nederland kijkt er massaal naar, doodziek word ik ervan.

PS: ik heb alles wat er in me opkwam even van me afgeschreven, sorry mocht ik iemand beledigd hebben of iets dergelijks, het is maar persoonlijk en zeer overdreven en generaliserend.
Maar het lucht wel op

Gelukkig staat die PS erbij, anders wou ik zeggen: 17 jaar oud, en dan al zo "positief" in het leven staand, had ik je anders maar meteen zo'n Drion pil aangeraden...
I have the information, that keeps you from knowing me
pi_4110709
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:45 schreef Skin het volgende:

[..]

Gelukkig staat die PS erbij, anders wou ik zeggen: 17 jaar oud, en dan al zo "positief" in het leven staand, had ik je anders maar meteen zo'n Drion pil aangeraden...

Hehe, ik ben wel degelijk positief over het leven, het is natuurlijk allemaal wel een beetje gelul, ik bedoel klagen over katten is zwaar overdreven, maar het lucht echt wel op.
Tis alleen de kleine dingen die mij weleens irriteren in een overdreven verhaaltje.
~Leonard Cohen
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:22:08 #25
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_4110861
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:42 schreef Forau_Diavolina het volgende:
[verhaal]
Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar op mijn beurt erger ik me weer aan mensen die niet tolerant zijn . De wereld is nu eenmaal niet gebaseerd op jouw persoonlijke smaak.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:39:41 #26
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_4111163
in het leven moet je soms hard zijn en weten wanneer je hard en niet hard moet zijn:)

maarre vooral eerlijk zijn en als je hard bent er een goeie reden of goeie bedoeling achter hebben

keep up the good work!
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:55:35 #27
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_4111465
Hard zijn of desinteresse is een verschil. Ik ben van oorsprong nogal meelevend, maar uit zelfbescherming heb ik een schild van botte & grappige opmerkingen om me heen gelegd voor zaken die me niet direct aangaan.
Dan is hardheid/botheid wel nuttig. Maar je moet natuurlijk niet nodeloos kwetsen.
En ook nuttig om onverwerkbaar grote emoties op te knippen in kleinere verwerkbare brokken.
Voorbeeld:
Een familielid van me is laatst van één hoog afgesproken. Ik heb het dan maar over "een suicidal failure", "als je het dan doet, doe het dan goed", "een proefvlucht", en "gelukkig is hij niet op een stoel of zo geland: de stoel had wel kapot kunnen gaan", "het vliegen lukt al aardig, alleen het landen valt nog wat tegen"
Maar dit is dus een manier om er mee om te gaan. En uiteraard zeg ik zoiets niet tegen de persoon in kwestie zelf -dat zou het alleen maar erger maken.

Kortom: hard zijn hoeft niet erg te zijn, zolang je maar niet harteloos bent.

I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
  woensdag 8 mei 2002 @ 18:13:09 #28
27696 Xantippe
pi_4115209
Thnx!

Nou harteloos ben ik zeker niet.
En misschien hebben jullie ook wel gelijk: hard zijn is zo erg nog niet.
Wat is nou gevaarlijker dan jezelf kwetsbaar opstellen in deze maatschappij. Mensen maken misbruik van je er komen steeds nieuwe dingen bij.
En ik weet dat het niet hetzelfde is, maar door hard zijn sta je ook sterker in je schoenen. En dat is zeker belangrijk in zo'n tijdperk als nu, waarin veel geexperimenteerd wordt met drugs.
Ik merk dat mijn vrienden er aan onder door gaan en ik ben er nog steeds van af gebleven.
Hard zijn, voor veel mensen is dit moeilijk te bereiken, voor veel mensen is het moeilijk te evenaren.
Wat er al eerder genoemd is: stoer doen met opgevoerde brommertjes. Ze doen alsof niks ze kan raken, terwijl ze bagger schijten van 1 blik van de economie leraar.
Ik denk dat als je echt hard bent, het een hele sterke eigenschap is, maar dan moet het wel uit nature zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')