abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:25:38 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77633732

Het centrale FOK! topic over de Noord-Amerikaanse National Hockey League, de grootste en bekendste IJshockey League ter wereld. Bespreek hier je favoriete team(s), wedstrijden, en alles omtrent de sport IJshockey in de Verenigde Staten van Amerika en Canada.

Wat is de NHL?

De NHL staat voor National Hockey League, en is de voornaamste hockeycompetitie in Noord Amerika, en bevat teams uit zowel de Verenigde Staten van Amerika als Canada.

Hoe steekt de competitie in elkaar?

Bron: Wikipedia.

De National Hockey League bestaat uit 30 teams, verdeeld over twee conferences (Western Conference en Eastern Conference). Deze twee conferences zijn weer verdeeld over drie divisies. Elke conference bestaat dus uit 15 teams en elke divisie bestaat uit vijf teams. In het eerste gedeelte speelt een team in de competitie, zestien teams gaan dan verder in de play-offs.

Competitie opzet:

Elk team speelt in de competitie 82 wedstrijden, waarvan 41 thuis en 41 uit. Deze wedstrijden zijn niet gelijk verdeeld, een team speelt niet even vaak tegen elk team. Je speelt namelijk 24 wedstrijden in je divisie, zes wedstrijden per divisieteam. Dan speel je 40 wedstrijden tegen conferencegenoten die niet in je divisie zitten, vier wedstrijden per conferenceteam. De 18 wedstrijden die overblijven speel je tegen teams van de andere conference. Er wordt een keer tegen ieder team uit de andere conference gespeeld. De drie overblijvende wedstrijden worden gespeeld tegen random gekozen teams uit de andere conference. Voor de wedstrijden tegen de teams uit de andere conference wordt elk jaar afwisselend thuis en uit gespeeld. Dus de ploeg die het vorige seizoen op bezoek moest bij een team uit de andere conference, speelt het seizoen erop een thuiswedstrijd tegen datzelfde team. Deze opzet is van toepassing sinds het seizoen 2008 - 2009.

Play-offs opzet:

Na de competitie volgen de play-offs. Hieraan doen de beste acht teams van elke conference mee. Deze acht teams worden als volgt berekend: plaats 1-3 zijn gereserveerd voor de drie divisiewinnaars en plaats 4-8 voor de niet-divisiewinnaars met de meeste punten. Het kan dus voorkomen dat er een team negende is geworden, dus niet geplaatst voor de play-offs, terwijl het team meer punten heeft dan een divisiewinnaar.

De play-offs zijn eigenlijk het beste te zien als twee conferenceplay-offs, waarvan de beide winnaars tegen elkaar strijden om de Stanley Cup. Elke ronde bestaat uit een best of seven serie. In de eerste ronde van de conferenceplay-offs, de kwartfinale, speelt de nummer één van de conference tegen de nummer acht, twee tegen 7, drie tegen zes en vier tegen vijf. In de halve finale wordt er opnieuw geplaatst: het hoogst overgebleven team wordt al eerste geplaatst enzovoort. Nummer één speelt dan tegen nummer vier en twee tegen drie. De winnaars van deze serie spelen tegen elkaar in de conferencefinale. Het team dat deze serie wint krijgt alvast een prijs, maar die prijs is niet veel waard vergeleken met de prijs waarom de twee conferencewinnaars spelen. De winnaar van deze tweestrijd wint namelijk de Stanley Cup.

Het hoogst geplaatste team speelt eerst twee keer thuis en dan twee keer uit. Als de serie dan nog niet beslist is, zullen het hoogst geplaatste team eerst thuis spelen, indien noodzakelijk nog een wedstrijd uit en als de serie dan nóg niet beslist is, vindt de beslissing plaats in het stadion van het hoogstgeplaatste team.

Puntentelling:

Het team dat een wedstrijd wint, verdient twee punten. Het maakt voor de punten niet uit, of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd, in de verlenging of tijdens een shootout. Als je de wedstrijd verliest in de reguliere speeltijd, krijg je nul punten. Als je de wedstrijd verliest in de verlenging of tijdens een shootout, krijg je één punt. In de play-offs zijn er geen punten zoals in de competitie, de winnaar krijgt een punt in de best of seven serie. In de play-offs maakt het niet uit of je de wedstrijd wint in de reguliere speeltijd of in de verlenging.

Wat zijn de spelregels van IJshockey?

Voor een goede doch beknopte uitleg van de spelregels, zie deze Wikipedia pagina.

Team overzicht:

Kaart met alle teams.

Atlantic Division:

New Jersey Devils
New York Islanders
New York Rangers
Philadelphia Flyers
Pittsburgh Penguins

Northeast Division:

Boston Bruins
Buffalo Sabres
Montreal Canadiens
Ottawa Senators
Toronto Maple Leafs

Southeast Division:

Atlanta Thrashers
Carolina Hurricanes
Florida Panthers
Tampa Bay Lightning
Washington Capitals

Central Division

Chicago Blackhawks
Columbus Blue Jackets
Detroit Red Wings
Nashville Predators
St. Louis Blues

Northwest Division

Calgary Flames
Colorado Avalanche
Edmonton Oilers
Minnesota Wild
Vancouver Canucks

Pacific Division

Anaheim Ducks
Dallas Stars
Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes
San Jose Sharks

Links:

Officiële NHL Site.
NHL Wikipedia Nederlands
NHL Wikipedia Engels
Eastern Conference Wiki (Engels)
Western Conference Wiki (Engels)

OUDE NHL Topics:

NHL - Season 2005/2006
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 2
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 3
[NHL] - Season 2005/2006 - Deel 4
[NHL] - Season 2005/06 - Deel 5
[NHL] Season 2005/2006, Deel 6
[NHL] Season 2005/2006 Deel 7
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 8
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 2: Playoffs!
[NHL] Season 2006/2007 - Deel 3: Playoffs!

HUIDIGE Reeks:

[NHL] Season 2007 - 2008
[NHL] Season 2007-2008 Part II
NHL Part 3: Battle for the Cup
[NHL] Part 4 - Working Overtime!
[NHL] Part 5 - Winter Special!
[NHL] Part 6 - Let the playoffs begin!
[NHL] Part 7 - Waar de playoffs in volle gang zijn..
[NHL] Part 8 - Seven Game series and Conference finals
[NHL] Part 9 - Met octopussen op het ijs
[NHL] Part 10 - Game 7, Stanley Cup Final!
[NHL] Part 11 - Het lange wachten is weer begonnen
[NHL] Part 12 - En we zijn weer los
[NHL] Part 13 - Waar de Canes eindelijk weer eens winnen
[NHL] Part 14 - Met de NHL Winter Classic achter de rug...

En hier gaat het uiteindelijk allemaal om:

Game On!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77633931
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:21 schreef maartena het volgende:
Sharks zijn inderdaad "Red Hot" dit seizoen..... Een vriend van me hier is Sharks fan. Had vorig jaar 4 gratis tickets gescoord via een of ander, dus hem meegenomen naar een wedstrijd met zijn vrouw.... Ducks wonnen destijds die wedstrijd.
De Sharks zijn al 5 jaar lang 'red hot' tijdens het (reguliere) seizoen
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:39:17 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77634222
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:31 schreef Saviola het volgende:
Mja.... dat is natuurlijk wel zo. Maar de Ducks pakten ze vorig jaar in tijdens de play-offs.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77635901
Hier dan ook maar even mijn special en column spammen

Voorbeschouwing Vancouver 2010:
http://sport.fok.nl/speci(...)shockeytoernooi.html

Column over ijshockey:
http://sport.fok.nl/colum(...)barbaarse-sport.html
Vicariously I live while the whole world dies
pi_77635927
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:31 schreef Saviola het volgende:

[..]

stfu
pi_77636661
Wordt wel eens tijd dat de Sharks ook in het post season doorzetten.
pi_77636829
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:54 schreef Leatherface het volgende:
Wordt wel eens tijd dat de Sharks ook in het post season doorzetten.
eensch. Ik hoop dat de komst van Heatley daar verandering in brengt. Toch bijna een garantie op goals die ze net over een dood punt heen kan helpen in de play-offs.
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:10:27 #8
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_77637140
Niets is zeker in de play offs, we zullen zien. De Ducks/Canes waren vorig jaar de grote verassing, misschien zijn er dit jaar wel weer van zulke verassingen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 5 februari 2010 @ 02:24:09 #9
130412 Katth
pi_77656195
Kovalchuk naar de Devils voor 3 spelers en 1st round pick.

According to USA Today's Kevin Allen, Ilya Kovalchuk has been traded to the Devils in exchange for defenseman Johnny Oduya, right wing Niclas Bergfors, prospect Patrice Cormier and a first-round draft pick.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 07:08:07 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77657285
Kings winnen van de Ducks met 6-4

Maar wat een wedstrijd! Een comeback van de Ducks van 4-1 naar 4-4.... mooie wedstrijd om te zien.
-
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:01:22 #11
130412 Katth
pi_77657536
pi_77658105
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 02:24 schreef Katth het volgende:
Kovalchuk naar de Devils voor 3 spelers en 1st round pick.

According to USA Today's Kevin Allen, Ilya Kovalchuk has been traded to the Devils in exchange for defenseman Johnny Oduya, right wing Niclas Bergfors, prospect Patrice Cormier and a first-round draft pick.
Cormier is overigens de rest van het seizoen geschorst vanwege de smerige elleboog die hij uitdeelde in de QMJHL. Ik vind het niet zo'n beste deal voor de Devils eigenlijk, tenzij ze zeker weten dat ze hem voor een redelijk bedrag kunnen signen als hij free agent wordt.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:51:33 #13
130412 Katth
pi_77658193
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 08:47 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Cormier is overigens de rest van het seizoen geschorst vanwege de smerige elleboog die hij uitdeelde in de QMJHL. Ik vind het niet zo'n beste deal voor de Devils eigenlijk, tenzij ze zeker weten dat ze hem voor een redelijk bedrag kunnen signen als hij free agent wordt.
Dat is het dus, Kovalchuk is officieel een "rental". GM van Atlanta stond niet toe dat partijen direct met Kovalchuk konden praten over een verder contract voor de toekomst. Dus het is maar afwachten. Maar ik ga ervan uit dat het wel goed komt. Kovalchuk kon veel geld verdienen in Atlanta, maar hij wil geen play offs spelen.
pi_77658480
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 08:51 schreef Katth het volgende:

[..]

Dat is het dus, Kovalchuk is officieel een "rental". GM van Atlanta stond niet toe dat partijen direct met Kovalchuk konden praten over een verder contract voor de toekomst. Dus het is maar afwachten. Maar ik ga ervan uit dat het wel goed komt. Kovalchuk kon veel geld verdienen in Atlanta, maar hij wil geen play offs spelen.
huh?

Anyway, ik ben bang dat als Kovie zoveel geld wil hebben dat ie naar de KHL gaat. Ik snap het ook niet, net alsof je van 8 miljoen per jaar niet zou kunnen rondkomen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:08:33 #15
130412 Katth
pi_77658535
Haha tik foutje tis nog vroeg...en heb gisteren Caps @ Rangers helemaal afgekeken, wat een wedstrjid was dat, echt super spannend.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:04:25 #16
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_77662046
Als de Devils Kovy weten te signen, dan is het een monsterlijk goede deal voor ze. Zo niet, dan is Atlanta de gelukkigste, alhoewel ik toch ten minste één grotere naam dan Oduya of Bergfors had verwacht als return voor Ilya.
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_77662249
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:04 schreef WasQ het volgende:
Als de Devils Kovy weten te signen, dan is het een monsterlijk goede deal voor ze.
Dat is nog maar de vraag. Ilya wil het maximale van 20% capspace als salaris hebben, dus je zal wel het hele team op hem af moeten stemmen. En wat als hij dan geblesseerd raakt?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:24:44 #18
130412 Katth
pi_77662713
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:10 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Ilya wil het maximale van 20% capspace als salaris hebben, dus je zal wel het hele team op hem af moeten stemmen. En wat als hij dan geblesseerd raakt?
Zoals het er nu naar uitziet hebben ze daar de capspace niet voor volgend jaar, dus ze zullen nog meer moeten schuiven.
pi_77663231
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:24 schreef Katth het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet hebben ze daar de capspace niet voor volgend jaar, dus ze zullen nog meer moeten schuiven.
Dat probleem zou zichzelf wel eens kunnen oplossen. Brian Rolston vangt 6 miljoen maar zou wel eens kunnen stoppen na dit seizoen (36 jaar oud). Ditzelfde geldt voor Jay Pandolfo (2,5 miljoen, 35 jaar oud). Daarnaast loopt onder anderen het contract van Paul Martin af (3,8 miljoen), alsmede dat van Rob Niedermayer (1 miljoen). Doe daar nog een interessante spelersruil bij om wat cap space vrij te maken en je komt een heel eind. Houdt wel in dat de Devils in de breedte zwakker worden.
pi_77664322
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:15:45 #21
130412 Katth
pi_77664597
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:07 schreef nyny83 het volgende:
[NHL] Senators winnen elfde op rij trouwens
Maar 11?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:28:52 #22
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_77666945
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:10 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Dat Ilya dat in Atlanta wil hebben, wil niet zeggen dat hij dat per se in NJ ook wil hebben. Hij zou niet de eerste zijn die voor zijn kansen op de Cup wat geld in wil leveren.

Ach ja, de tijd zal het leren!
pi_77667902
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:15 schreef Katth het volgende:

[..]

Maar 11?
Mjah Capitals heb ik laatst al over bericht he
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:59:14 #24
130412 Katth
pi_77668066
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:55 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mjah Capitals heb ik laatst al over bericht he
Vanavond wordt het 13, tegen de Trashers thuis zonder Kovalchuk en Mike Green terug in de line up.
pi_77668178
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:28 schreef WasQ het volgende:

[..]

Dat Ilya dat in Atlanta wil hebben, wil niet zeggen dat hij dat per se in NJ ook wil hebben. Hij zou niet de eerste zijn die voor zijn kansen op de Cup wat geld in wil leveren.

Ach ja, de tijd zal het leren!
Het zou kunnen, maar dan had ie ook gewoon tegen de Thrashers kunnen zeggen dat ie liever voor een team wil spelen dat kans heeft op de cup. Heeft Hossa ook gedaan.
pi_77668200
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:59 schreef Katth het volgende:

[..]

Vanavond wordt het 13, tegen de Trashers thuis zonder Kovalchuk en Mike Green terug in de line up.
Ik hoop op een hattrick van Bergfors en dat Oduya Ovenchicken er ff uitramt
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:08:49 #27
130412 Katth
pi_77668439
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:02 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik hoop op een hattrick van Bergfors en dat Oduya Ovenchicken er ff uitramt
Hattrick mag hij maken
pi_77668499
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:08 schreef Katth het volgende:

[..]

Hattrick mag hij maken
Precies, maken de Caps er gewoon nog eentje extra, net als tegen de Rangers
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:11:51 #29
130412 Katth
pi_77668557
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:09 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Precies, maken de Caps er gewoon nog eentje extra, net als tegen de Rangers
Wedstrijd gisteren was echt ziek, zo spannend. Ben blij dat ik daarvoor aantal uur slaap ben misgelopen en als een zombie op mijn werk zit
pi_77668656
Wat was Capitals @ Rangers gisteren geweldig zeg PK van Capitals was om te huilen, maar verder een erg lekker potje. Scoor je eindelijk een keer 5 keer als Rangers zijnde heb je de Capitals die er even 6 maken.

En die goal van OvechkinG aan einde van 2e periode ....
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:17:04 #31
130412 Katth
pi_77668772
Woohoo een mede Caps fan
pi_77668840
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:17 schreef Katth het volgende:
Woohoo een mede Caps fan
he gadverdamme Nee zonder gekheid, Capitals zijn op dit moment gewoon het leukste team om naar te kijken
pi_77670258
LOL totaal niet verwacht dat ie naar de Devils zou gaan.

Vind het best een mooie deal voor NJ. Een 1st round pick is altijd afwachten wat dat wordt, Cormier is een probleemgeval die ze liever kwijt zijn, Bergfors is een leuk talentje maar geen topper en Oduya is misschien nog de beste speler, zijn gemis zal wel gevoeld worden gok ik.
pi_77671475
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:18 schreef nyny83 het volgende:

[..]

he gadverdamme Nee zonder gekheid, Capitals zijn op dit moment gewoon het leukste team om naar te kijken
Ik mag de Sharks ook wel, maar omdat ze vaak zo freaking laat spelen volg ik ze bijna niet.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:39:18 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77672209
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:21 schreef Theoden het volgende:
Ik mag de Sharks ook wel, maar omdat ze vaak zo freaking laat spelen volg ik ze bijna niet.
Vroeg opstaan. Ze beginnen meestal zo rond 4:00-4:30 NL tijd....
-
pi_77674234
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Vroeg opstaan. Ze beginnen meestal zo rond 4:00-4:30 NL tijd....
4.30 vaak bij thuiswedstrijden. Vroeg naar bed en vroeg opstaan doe ik inderdaad wel eens. Kun je toch van zeg 22.30 tot 4.30 slapen, dus 6 uurtjes
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:21:59 #37
130412 Katth
pi_77679440
Tampa wordt overgenomen lees ik net op twitter
pi_77679651
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=516378

Moet nog wel door de NHL goedgekeurd worden.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 00:27:21 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77690974
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:30 schreef nyny83 het volgende:
4.30 vaak bij thuiswedstrijden. Vroeg naar bed en vroeg opstaan doe ik inderdaad wel eens. Kun je toch van zeg 22.30 tot 4.30 slapen, dus 6 uurtjes
Toch doe ik het je niet na.... Ik ben wel fan, maar als ik om dergelijke belachelijke tijden zou moeten kijken.....laat dan maar. Hooguit de play-offs dan.

Alhoewel ik trouwens wel van plan ben om 04:30 op te staan om Nederland te zien spelen op het WK, twee van de eerste 3 wedstrijden zijn om die tijd hier lokaal.

Gelukkig is er zoiets als een DVR.
-
pi_77692618
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Toch doe ik het je niet na.... Ik ben wel fan, maar als ik om dergelijke belachelijke tijden zou moeten kijken.....laat dan maar. Hooguit de play-offs dan.

Alhoewel ik trouwens wel van plan ben om 04:30 op te staan om Nederland te zien spelen op het WK, twee van de eerste 3 wedstrijden zijn om die tijd hier lokaal.

Gelukkig is er zoiets als een DVR.
Tja ik vind het vooral leuk Ik kijk dan ook lang niet alle avonden maar zo'n 2 a 3x per week.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 03:03:49 #41
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_77693972
Wat zijn die Caps goed zeg! Ff aanzetten en ze zetten de wedstrijd naar hun zin.
pi_77696411
Ovechkin weer gescoord, naja misschien moet ik het eerder melden als hij niet gescoord heeft

Heb een stukje Leafs@Devils zitten kijken maar dat was niet erg boeiend in het begin, wat een saai publiek ook daar. Uiteindelijk echt weer zo'n moffen overwinning van NJ, van 2-3 naar 4-3 in de laatste minuut.

Nog een dramatisch bericht trouwens;
quote:
BRIAN BURKE'S SON BRENDAN PASSES AWAY AFTER AUTO ACCIDENT

The youngest son of Toronto Maple Leafs GM Brian Burke has died in a car crash.

The team said 21-year-old Brendan Burke was fatally injured in an accident Friday in Wayne County, Indiana.

Police told a Daytona, Ohio television station a black jeep lost control in poor weather and slid into oncoming traffic, hitting another vehicle head on and killing Burke as well as 18-year-old Mark Reedy.

Brendan Burke made headlines in November after he discussed being gay in an ESPN.com story.

Brian Burke, who is also the general manager of the U.S. Olympic team, told ESPN, "I simply could not be more proud of Brendan than I am, and I love him as much as I admire him."

The family has asked for privacy.

MLSE president and CEO Richard Peddie said, "On behalf of the entire Maple Leaf Sports and Entertainment family, we extend our heartfelt condolences to the family and friends of Brian Burke. Our thoughts and prayers are with the Burke family during this extremely difficult time."
pi_77703842
ouch... da's niet best.

En Devisl heb ik in het begin ook zitten kijken, was benieuwd naar Kovalchuk. Ik viel echter in slaap tijdens de wedstrijd en werd net pas weer wakker (eigenlijk gewoon rond een uur of half 10, maar toch).
pi_77726364
2-1 gewonnen van Calgary Het begint er stilaan goed uit te zien ivm playoffs halen.
pi_77729930
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:26 schreef Saviola het volgende:
2-1 gewonnen van Calgary Het begint er stilaan goed uit te zien ivm playoffs halen.
Jaja, het vertrouwen komt er ook steeds meer in. Als Vinny nou ook nog eens goed in vorm komt kunnen ze een heel eind komen. En wat is die Stamkos goed zeg
pi_77730016
Mja Vinny loopt gewoon 1 op 1 qua points.. dus opzich is hij wel aardig bezig.. wordt alleen een beetje overschaduwd door Stamkos ja.
pi_77731863
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:49 schreef Saviola het volgende:
Mja Vinny loopt gewoon 1 op 1 qua points.. dus opzich is hij wel aardig bezig.. wordt alleen een beetje overschaduwd door Stamkos ja.
Ja, maar dat zijn nu vooral assists terwijl hij juist ook een goede doelpuntenmaker was. Hij is nog steeds goed, maar ik vind hem dit seizoen niet echt top.
pi_77732048
Heb je al zoveel gezien van Tampa dan?
pi_77732390
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:03 schreef Saviola het volgende:
Heb je al zoveel gezien van Tampa dan?
2 a 3 wedstrijden denk ik. In alle drie was hij vrijwel onzichtbaar en verloren ze, misschien niet heel representatief dus geef ik toe
pi_77737101
En als je enkel playoff wedstrijden van San Jose kijkt dan is Joe Thornton misschien wel de slechtste speler in de NHL..
pi_77741475
Man wat is Pens@Caps weer een heerlijke wedstrijd 4-4 met nog 5 minuten te gaan, Ovechkin en Crosby beide met 2 goals al.
pi_77741659
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:32 schreef Saviola het volgende:
Man wat is Pens@Caps weer een heerlijke wedstrijd 4-4 met nog 5 minuten te gaan, Ovechkin en Crosby beide met 2 goals al.
Oh kut... ik ben afgehaakt omdat mn vriendin wat anders wilde gaan doen Toen stond het 4-2 voor de Pens.
pi_77742101
OT
  zondag 7 februari 2010 @ 20:48:03 #54
130412 Katth
pi_77742327
Kom net pas thuis, was bij een verjaardag. Damn
  zondag 7 februari 2010 @ 20:48:34 #55
130412 Katth
pi_77742347
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT net op tijd om goal te zien :D:D:D:D
  zondag 7 februari 2010 @ 20:48:51 #56
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  zondag 7 februari 2010 @ 20:50:42 #57
130412 Katth
pi_77742468
1e hattrick van het seizoen ook, uitgerekend tegen de penguins, heerlijk
pi_77742634
Caps win in OT, 14de win op rij

Ovechkin zit aan 42 goals in 51 games, das echt ziek
  zondag 7 februari 2010 @ 20:57:13 #59
279213 Robbiedd
Tilburg till I die!
pi_77742836
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:32 schreef Saviola het volgende:
Wat een geweldige wedstrijd inderdaad
pi_77742964
Jammer dat ik hem niet uitgekeken heb. Stomme vriendin
  zondag 7 februari 2010 @ 21:21:56 #61
130412 Katth
pi_77744186
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef Robbiedd het volgende:

[..]

Wat een geweldige wedstrijd inderdaad
Jeuj nog een Caps fan, dat is al 3
pi_77744946
Toch eens interessant om te kijken of de Caps het record kunnen halen van meeste overwinningen op rij..

17 - Pittsburgh Penguins (1992-1993)
15 - New York Islanders (1981-1982)
14 - Boston Bruins (1929-1930)

14 - Washington Capitals (2009-2010)

Het lastige is dat als ze 18 willen halen, ze nu 4 uitwedstrijden op rij moeten winnen (waarvan de laatste pas na de Olympic break is). Woensdag en donderdag spelen ze in Montreal en Ottawa, zaterdag in St Louis en op woensdag 3 maart in Buffalo.
pi_77747560
Die tegen Ottawa wordt lastig. Ook een team in vorm, en dat is dan de tweede wedstrijd in 2 dagen.
pi_77747622
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:21 schreef Katth het volgende:

[..]

Jeuj nog een Caps fan, dat is al 3
Ik vond he took een geweldige wedstrijd, maakt mij toch nog geen Caps fan?
  zondag 7 februari 2010 @ 22:35:21 #65
130412 Katth
pi_77749747
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:09 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik vond he took een geweldige wedstrijd, maakt mij toch nog geen Caps fan?
Neuh, maar zijn avatar zegt genoeg
  zondag 7 februari 2010 @ 22:55:38 #66
130412 Katth
pi_77751266
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:09 schreef nyny83 het volgende:
Die tegen Ottawa wordt lastig. Ook een team in vorm, en dat is dan de tweede wedstrijd in 2 dagen.
Ze gaan de streak zeker verliezen in de opkomende road reeks. Tegen Montreal of tegen Ottowa.
pi_77754953
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:35 schreef Katth het volgende:

[..]

Neuh, maar zijn avatar zegt genoeg
hmm ik kan daar eigenlijk helemaal niets uithalen Het zou een plaatje van Ovechkin kunnen zijn, maar het kan ook zomaar een schele kanarie met drie ogen zijn.
  maandag 8 februari 2010 @ 00:52:03 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77755618
quote:
Op maandag 8 februari 2010 00:24 schreef nyny83 het volgende:
hmm ik kan daar eigenlijk helemaal niets uithalen Het zou een plaatje van Ovechkin kunnen zijn, maar het kan ook zomaar een schele kanarie met drie ogen zijn.
Wat denk jij bij de naam "Ovy.jpg" en een hockey speler in beeld dan?
-
pi_77760412
quote:
Op maandag 8 februari 2010 00:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat denk jij bij de naam "Ovy.jpg" en een hockey speler in beeld dan?
Ik heb niet naar de naam van het icoontje gekeken eerlijk gezegd Als je die info niet hebt, is het nog best lastig om uit dat icoontje een hockeyspeler te halen
  maandag 8 februari 2010 @ 11:25:04 #70
130412 Katth
pi_77762417
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:08 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik heb niet naar de naam van het icoontje gekeken eerlijk gezegd Als je die info niet hebt, is het nog best lastig om uit dat icoontje een hockeyspeler te halen
Ik zie toch heel duidelijk een Caps jersey :p
pi_77766432
pi_77794691
Zo Sharks@Leafs, daar ga ik toch eens goed voor zitten Giguere en Phaneuf tegenover Thornton en Heatley, mooie match-up. Plus bij Toronto gaat Nazem Kadri (hun 1st round pick afgelopen zomer) zijn debuut maken, doordat enkele spelers met een griepje zitten is hij een "emergency call-up". Ben benieuwd Maar verwacht wel een Sharks zege natuurlijk.

Jammer dat ESPN Amerika deze niet uitzend, die geven college basketball ? Wie interesseert dat nou zeg..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:21:33 #73
279213 Robbiedd
Tilburg till I die!
pi_77794959
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:58 schreef Saviola het volgende:
Zo Sharks@Leafs, daar ga ik toch eens goed voor zitten Giguere en Phaneuf tegenover Thornton en Heatley, mooie match-up. Plus bij Toronto gaat Nazem Kadri (hun 1st round pick afgelopen zomer) zijn debuut maken, doordat enkele spelers met een griepje zitten is hij een "emergency call-up". Ben benieuwd Maar verwacht wel een Sharks zege natuurlijk.

Jammer dat ESPN Amerika deze niet uitzend, die geven college basketball ? Wie interesseert dat nou zeg..
Het begin voorspelt geen makkelijke avond voor de sharks ..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:25:22 #74
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:27:42 #75
279213 Robbiedd
Tilburg till I die!
pi_77795026
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:25 schreef TheZapster het volgende:
Boksen op het ijs
En Sharkies achter op het ijs .. 1-0 Leafs
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:34:45 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795079
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 00:58 schreef Saviola het volgende:
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat ESPN America slechts een X aantal wedstrijden mag uitzenden. (Lees: rechten heeft gekocht voor X wedstrijden) en dat ze soms keuzes moeten maken.... vandaag dus college basketball live (wat waarschijnlijk goedkoper is dan NHL), en morgen heb je om 01:00 en 03:00 twee keer live wedstrijden.
-
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:37:11 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795104
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:27 schreef Robbiedd het volgende:
En Sharkies achter op het ijs .. 1-0 Leafs

Als Ducks fan met de Sharks in de lokale division..... EN een hoop Canadese familie waarvan de helft Leafs fan is..... kan ik alleen maar zeggen:

GO LEAFS!
-
pi_77795196
Aardige pot, Leafs spelen leuk, snel en met veel energie en de Sharks lijken wel al in playoff modus wat een bedroevende eerste periode.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat ESPN America slechts een X aantal wedstrijden mag uitzenden. (Lees: rechten heeft gekocht voor X wedstrijden) en dat ze soms keuzes moeten maken.... vandaag dus college basketball live (wat waarschijnlijk goedkoper is dan NHL), en morgen heb je om 01:00 en 03:00 twee keer live wedstrijden.
Mja oke zit wel enige logica in. Maar ik zie dat dan bijvoorbeeld Devils@Flyers (ook nu bezig) dan morgenochtend wel uitgezonden wordt.. zelfde gisteren, met Pens-Caps staat zo'n beetje de meest spectaculaire matchup uit de hele NHL op het programma, gaan ze liever urenlang voorbeschouwen op de Superbowl (tot 6 uur voordien al) en dan zenden ze Pens-Caps vandaag vlak in de namiddag uit.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 04:08:33 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795619
Kings @ Ducks.

Puck drop NU!
-
  dinsdag 9 februari 2010 @ 05:40:39 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795850
Mooi hockey..... 2 periods over, en het is 4-2 in het voordeel van de Ducks.
-
  dinsdag 9 februari 2010 @ 06:32:02 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77795988
Het blijft 4-2 in de 3d.... broodnodige 2-punten verdiend!
-
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:02:45 #82
130412 Katth
pi_77797070
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Klopt, maar de play offs zijn exclusief bij ESPN. Dus dan zit je goed
pi_77799452
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:49 schreef Saviola het volgende:
Aardige pot, Leafs spelen leuk, snel en met veel energie en de Sharks lijken wel al in playoff modus wat een bedroevende eerste periode.
eerste periode was wel heel sneu inderdaad. Beter doen ze dat in de play-offs dus niet. Dit was een goed voorbeeld van hoe het NIET moet. Anyway, uiteindelijk alsnog 3-2 gewonnen.

Die fight van Shelley trouwens
pi_77819167
NHL heeft aangekondigd dat volgend seizoen 6 teams het seizoen zullen openen in Europa.
quote:
The Carolina Hurricanes will take on the Minnesota Wild at Hartwall Arena in Helsinki, Finland, on Thursday, Oct. 7 and Friday, Oct. 8.

The Columbus Blue Jackets and San Jose Sharks will square off for two games at the Ericsson Globe Arena in Stockholm, Sweden, on Friday, Oct. 8 and Saturday, Oct. 9.

The Boston Bruins and Phoenix Coyotes will play each other at O2 Arena in Prague, Czech Republic, on Saturday, Oct. 9 and Sunday, Oct. 10.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:35:43 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77819525
Zweden, Finland of Tsjechië!

Leuk voor Nederland, relatief dichtbij, dus betaalbaar. Praag kun je in 8 uur heen rijden, Stockholm en Helsinki kun je vast wel met een budgetmaatschappij heen vliegen.

nyny83 gaat dus naar Stockholm
-
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:38:33 #86
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_77831467
Als je gaat nyny, heb ik nog wel wat tips! Geweldig stadion en geweldige ervaring overigens, en ook een fantastische stad!
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:35:26 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77833080
Morgen ben ik aanwezig bij Oilers @ Ducks.
-
pi_77834314
Weer gewonnen 3-1 op Vancouver.

We speelden eigenlijk totaal niet goed.. maar met een goalie die geweldig staat te spelen, en een paar forwards genaamd Stamkos en St Louis kom je een heel eind
  woensdag 10 februari 2010 @ 04:47:23 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77834404
"We"

Canucks worden dat on-the-road spelen denk wel eens zat

Getzlaf geblessuurd trouwens, maar het lijkt er op dat ie a.s. Maandag gewoon zich kan melden voor Team Canada.
-
pi_77835805
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:38 schreef WasQ het volgende:
Als je gaat nyny, heb ik nog wel wat tips! Geweldig stadion en geweldige ervaring overigens, en ook een fantastische stad!
Thanx alvast. Weet nog niet of ik ga, tegen die tijd is mijn kindje zo'n 3 maanden oud dus eigenlijk wil ik mn vriendin dan niet een lang weekend alleen laten met die kleine.
pi_77838791
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 04:47 schreef maartena het volgende:
"We"
Ja das wel zo makkelijk

En niet iedereen woont in de US
pi_77841962
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:13 schreef Saviola het volgende:

[..]

Ja das wel zo makkelijk
Ja, maar als ze verliezen is het ineens zeker weer ze
pi_77842545
Nee hoor.. hey we eindigen al 2 jaar in de kelder van de NHL en ik ben er toch nog steeds
pi_77843335
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:14 schreef Saviola het volgende:
Nee hoor.. hey we eindigen al 2 jaar in de kelder van de NHL en ik ben er toch nog steeds
En nu 6e in de conference met 2 punten voorsprong op de nr. 9!!
pi_77843696
don't jinx it
pi_77845646
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:50 schreef Saviola het volgende:
don't jinx it
Nummer 6!!!!!! Misschien halen ze het!!!!
pi_77845718
Doet me denken aan die Sharks commentator.. tegen de Leafs, in de 2de periode, vermeld ie even dat Giguere zn 3de shutout op rij kan halen en letterlijk 3 seconden later vanaf de faceoff scoort San Jose.. "3 seconds, that's my new record I think.." zegt ie dan
pi_77846395
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:46 schreef Saviola het volgende:
Doet me denken aan die Sharks commentator.. tegen de Leafs, in de 2de periode, vermeld ie even dat Giguere zn 3de shutout op rij kan halen en letterlijk 3 seconden later vanaf de faceoff scoort San Jose.. "3 seconds, that's my new record I think.." zegt ie dan
Hehe die gasten zijn best grappig af en toe. Drijven regelmatig de spot met elkaar en zichzelf en hebben duidelijk lol in hun werk.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:22:10 #99
130412 Katth
pi_77847070
#8 worden in conference, dan wordt het leuk
pi_77847202
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:22 schreef Katth het volgende:
#8 worden in conference, dan wordt het leuk
Nee joh, dat wordt een veegpartij. Het wordt misschien alleen spannend als de Bruins achtste worden in de conference. Die hebben namelijk eigenlijk een te goede selectie om achtste te worden, maar staan nu laag. En misschien de Rangers, die presteren op miraculeuze wijze ineens 2x zo goed tijdens de play-offs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')