Niets in de media brengen en mensen niet informeren is beter omdat...?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En dat is goed omdat? Ik ben bang dat die het alleen maar erger gaan verneuken...
Je hebt het dus over al die wetenschappers en politici die de Einde der Tijden predikte als we niet hen zouden volgden in hun ingrijpende veranderingen in ons dagelijks bestaan en het creeeren van nieuwe belastingen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld ja. Helaas lijken veel mensen meer naar het verhaal met hogere sensatiewaarde te willen luisteren dan naar het verhaal wat de experts vertellen. En niet alleen bij dit onderwerp...
Ik denk dat dat behoorlijk uitmaakt ja. Dergelijke dingen liggen nog ver in de toekomst. Het hele 'groep x probeert ons te belazeren' gevoel is van veel acutere aard.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:48 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je hebt het dus over al die wetenschappers en politici die de Einde der Tijden predikte als we niet hen zouden volgden in hun ingrijpende veranderingen in ons dagelijks bestaan en het creeeren van nieuwe belastingen?
Tja, ik kan er ook niks aan doen dat die kant zo sensattie-belust is, met (Al Gore's) film als hoogtepunt hiervan.
En natuurlijk de overtrokken media-aandacht, daarvoor en nog meer daarna.
Om nog maar niet te spreken van de angst-sfeer die door velen werd geschapen, om maar hun eigen agenda door te drukken.
En hoe kom je tot die mening? Toch niet toevallig na het lezen van opinie stukken etc, of ander non-peer reviewed materiaal?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niets in de media brengen en mensen niet informeren is beter omdat...?
Het 'verneuken' vindt toch echt binnen het IPCC plaats.
Of je iets aan het gebruik van fossiele brandstoffen moet doen, staat eigenlijk los van de klimaatverandering. Ook als die er niet zou zijn, zijn er meer dan voldoende redenen om naar alternatieven te zoeken. Fossiele brandstoffen raken toch echt een keer op, je kunt er eigenlijk veel betere dingen mee doen dan verbranden, je bent afhankelijk van landen waar je liever niet afhankelijk van wilt zijn (Midden-Oosten, Rusland, Venezuela) en op lokaal niveau zorgt het stoken van al die brandstoffen ook voor luchtverontreiniging.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:59 schreef huhggh het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die lemmings er ook nog ver-gaand politiek beleid erdoor laten bepalen.
Hier wat belasten en daar weer wat verbieden.
Precies. Wat een wetenschapper ook al opperde. Zie energiebeleid en klimaatbeleid nou als aparte beleidsterreinen. Onderzoek naar alternatieve energie is nuttig, co2 in de bodem stoppen heeft een minder/geen bewezen nut en kost alleen maar geld. Het wordt een beetje op 1 hoop gegooid door politici onder invloed van allerlei belangen. Onterecht en schadelijk voor de vragen die er echt toe doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of je iets aan het gebruik van fossiele brandstoffen moet doen, staat eigenlijk los van de klimaatverandering.
Nee hoor, je laat alleen te veel afhangen van een proces (peer-review) wat op dit moment blijkbaar gewoon niet goed werkt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En hoe kom je tot die mening? Toch niet toevallig na het lezen van opinie stukken etc, of ander non-peer reviewed materiaal?
]Wat zoals Iblis (dacht ik) al een keer aankaarte best appart is, omdat het opeens wel ok lijkt te zijn als dergelijke stukken commentaar hebben op de non-peer reviewed-heid (draak van een woord... maar je begrijpt me wel) van een fractie van een deel van het IPCC rapport. Natuurlijk is dit te betreuren, maar om er nou zo'n groot punt van te maken lijkt me ook weer veel te overdreven.
Het zoeken naar alternatieven zoeken zul je mij zeker niet zien afwijzen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of je iets aan het gebruik van fossiele brandstoffen moet doen, staat eigenlijk los van de klimaatverandering. Ook als die er niet zou zijn, zijn er meer dan voldoende redenen om naar alternatieven te zoeken. Fossiele brandstoffen raken toch echt een keer op, je kunt er eigenlijk veel betere dingen mee doen dan verbranden, je bent afhankelijk van landen waar je liever niet afhankelijk van wilt zijn (Midden-Oosten, Rusland, Venezuela) en op lokaal niveau zorgt het stoken van al die brandstoffen ook voor luchtverontreiniging.
Kortom: je kunt sowieso beter het gebruik zoveel mogelijk beperken en naar alternatieven zoeken.
Geld heeft de boventoon heeft gevoerd, dat is het probleem. Macht en invloed was misschien nog wel groter motief dan geld maar dat is een diepere discussie. Er valt (viel) veel te verdienen met de CO2 markten, het uitdelen van certificaten, het kunnen verbieden van technieken (concurrentie) onder het mom van milieu onvriendelijk ed.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Precies. Wat een wetenschapper ook al opperde. Zie energiebeleid en klimaatbeleid nou als aparte beleidsterreinen. Onderzoek naar alternatieve energie is nuttig, co2 in de bodem stoppen heeft een minder/geen bewezen nut en kost alleen maar geld. Het wordt een beetje op 1 hoop gegooid door politici onder invloed van allerlei belangen. Onterecht en schadelijk voor de vragen die er echt toe doen.
Dat is nou juist 1 van de dingen die men aanvaltquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:10 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee hoor, je laat alleen te veel afhangen van een proces (peer-review) wat op dit moment blijkbaar gewoon niet goed werkt.
Tja, het komt nu eenmaal als een boemerang teruggeschoten, zoals men voor al die kritiek geen enkele vorm van kritiek dulde vanuit de MMGW-lobbygroep, omdat het "peer-reviewed" was.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is nou juist 1 van de dingen die men aanvalt
Iets met kaatsen idd. Een bron die niet peer-reviewed is klaagt dat een fractie van het rapport niet peer-reviewed is. Daar klopt toch iets nietquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:31 schreef huhggh het volgende:
[..]
Tja, het komt nu eenmaal als een boemerang teruggeschoten, zoals men voor al die kritiek geen enkele vorm van kritiek dulde vanuit de MMGW-lobbygroep, omdat het "peer-reviewed" was.
Soms kreeg ik de indruk dat peer-review een soort wondermiddeltje was, waarmee ik zelfs mijn gootsteen mee kon ontstoppen, of soortgelijke TellSell-pulp. Zovaak werd het je in discussies in de strot gedouwd.
Wie kaatst moet de bal verwachten, zullen we maar zeggen.
er is dus wel gesjoemeld, en dat blijkt ook uit de emailsquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:26 schreef Monidique het volgende:
Ondertussen is die het zoveelste akkefietje, zo klinkt het, maar laten we niet vergeten dat niemand nog heeft kunnen aantonen aan de hand van de gestolen e-mails dat er gesjoemeld is met data, en dat is waar het mee begon.
Lees de NRC, daar staat een helder stuk is dat uitlegt dat peer-reviewen hier niets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:10 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee hoor, je laat alleen te veel afhangen van een proces (peer-review) wat op dit moment blijkbaar gewoon niet goed werkt.
Vragen:quote:Op zondag 7 februari 2010 06:37 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
er is dus wel gesjoemeld, en dat blijkt ook uit de emails
een groot aantal weerstations uit oa rusland deden niet leuk mee met de verwachting en zijn derhalve buiten beschouwing gelaten...
Daarbij zijn er twijfels over de locatie's van de weerstations die wel gebruikt zijn.
Het meetnet dat gebruik maakt van satelieten laat een verschil zien ten opzichte van de terrestische meetstations, dit is een gevolg van de foutieve lokalisering van de meetstations die wel in gebruik zijn gebleven
er is ge-"cherry-picked" om te "bewijzen" wat het IPCC wilde aantonen
Ik ben van mening dat dit een ontzettende kwalijke en frauduleuze gang van zaken is, wat mij betreft doet interpol zsm een inval bij de betrokken instituten om de dossiers veilig te stellen voor onderzoek door een extern onafhankelijk orgaan, interne verklaringen en verklaringen door gelieerde instituten zijn niet meer betrouwbaar tot het tegendeel is bewezen.
Oké, toon maar aan. Toon hier maar aan dat er uit de gestolen persoonlijke documenten blijkt dat er gesjoemeld is met data.quote:Op zondag 7 februari 2010 06:37 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
er is dus wel gesjoemeld, en dat blijkt ook uit de emails
Daar gaan we weer.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké, toon maar aan. Toon hier maar aan dat er uit de gestolen persoonlijke documenten blijkt dat er gesjoemeld is met data.
Boehoe hoe, niemand luistert naar mij en iedereen gaat ze godsganse eigen gangquote:Op zondag 7 februari 2010 12:19 schreef Dagonet het volgende:
Prima, er zit een foutje in een rapport of twee, niets aan de hand, we gaan gewoon op dezelfde manier door, omkijken naar andere methodes van energie-opwekking zijn niet nodig, we kunnen gewoon de olie opbranden en fuck het milieu. Gooi nog maar een woud omver mensen, kunnen we nog wat hamburgertjes eten.
Mensen die liever economisch gewin op de korte termijn hebben in plaats van een leefbare planeet op de lange termijn. Nekschot voor ze, allemaal.
Inderdaad, daar gaan we weer. Het is ondertussen een urban myth geworden dat de gestolen e-mails manipulatie aantonen, en voor een beter begrip van de zaken, is het nodig dat in te zien. Dat te begrijpen. Het is simpelweg een leugen dat de e-mails manipulatie aantonen.quote:
Ik kan dertig topics terug zoeken en nog zal ik niets vinden. Maar goed, misschien heb ik het mis. Toon mij maar waar het staat.quote:Zoek eens een paar topics terug poepie.
Wie zoekt zal vinden, zeggen ze altijd.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad, daar gaan we weer. Het is ondertussen een urban myth geworden dat de gestolen e-mails manipulatie aantonen, en voor een beter begrip van de zaken, is het nodig dat in te zien. Dat te begrijpen. Het is simpelweg een leugen dat de e-mails manipulatie aantonen.
Tenzij ik het fout heb, natuurlijk, maar dan is hier de mogelijkheid dat aan te tonen. Toon de manipulatie in de mails aan. Welke data zijn gemanipuleerd, hoe zijn ze gemanipuleerd, wat waren de gevolgen van deze manipulatie en wat zijn de echte resultaten?
[..]
Ik kan dertig topics terug zoeken en nog zal ik niets vinden. Maar goed, misschien heb ik het mis. Toon mij maar waar het staat.
hou je er zelf dan ook aan. En lees de zaterdag editie vanhet NRC. daarin staat een goed artikelquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |