abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77661604
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:46 schreef llopez het volgende:

[..]

Is niet echt handig! Maar ik zou het na dit topic bijna gaan overwegen
Mwa, als je het nuchter bekijkt zul je per saldo niet echt vaak met je hele bagage rond lopen. Heb tegenwoordig zo 'n spinner koffer , en werkt best practisch. Bovendien is (zeker zo ;n hard plastic) koffer beter af te sluiten (in hostels etc). Dus eigenlijk vind ik een rugzak niet zo superpractisch ten opzichte van een koffer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77661664
Jaja, elke backpacker is een linkse langharige ongewassen hippie zonder geld die alleen maar in het hostel zit te blowen.

Net als dat elke voetbalsupporter een asociale extreemrechtse hooligan is die stenen naar de ME smijt.

Wat is de wereld toch heerlijk simpel.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:17:04 #53
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77662458
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, als je het nuchter bekijkt zul je per saldo niet echt vaak met je hele bagage rond lopen. Heb tegenwoordig zo 'n spinner koffer , en werkt best practisch. Bovendien is (zeker zo ;n hard plastic) koffer beter af te sluiten (in hostels etc). Dus eigenlijk vind ik een rugzak niet zo superpractisch ten opzichte van een koffer.
Een 'backpacker' met een koffer op wieltjes is trouwens echt fout. Ik heb ze zien ploeteren in de straatjes van Copán of Xalapa, waar hellingen van 20 procent geen uitzondering zijn...

Oh, backpacken op zich is gewoon gaaf. De hippie uithangen dan weer niet.
pi_77662558
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Een 'backpacker' met een koffer op wieltjes is trouwens echt fout. Ik heb ze zien ploeteren in de straatjes van Copán of Xalapa, waar hellingen van 20 procent geen uitzondering zijn...
Maar goed, daar kan een rugzak wel weer handig zijn. Maar als je gewoon een paar weken op een eiland aan het strand gaat hangen, maakt het mijns inziens niet zo veel uit of je daar komt met een koffer of een rugzak.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:38:01 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77663154
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar goed, daar kan een rugzak wel weer handig zijn. Maar als je gewoon een paar weken op een eiland aan het strand gaat hangen, maakt het mijns inziens niet zo veel uit of je daar komt met een koffer of een rugzak.
Klopt. Een rugzak wordt pas essentieel als je van plek naar plek gaat reizen.

Laatst was ik in Madrid met een sporttas i.p.v. een rugzak. Ik ben een paar keer van hotel gewisseld en ik vervloekte mijn tas. Toe brak het hengsel ook nog af...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:39:43 #56
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_77663222
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Hoe zou jij een backpacker beschrijven?
Een 100% standaard figuur met een niet-boeiend waarbenjij.nu blogje
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_77663358
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:39 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Een 100% standaard figuur met een niet-boeiend waarbenjij.nu blogje
Vergeet het welkomst comite op Schiphol niet
pi_77665204
pi_77666648
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
[ afbeelding ]
Zulke figuren bestaan, maar zijn toch echt de uitzondering en niet de regel hoor.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:32:41 #60
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77667088
Haha, leuk topic dit. En wat een vooroordelen Backpackers zijn allang niet meer van die linkse ongeschoren ongure types. Low budget ja, maar tegenwoordig is alles vrij luxe in hostels (wifi e.d.). En velen hebben een laptop mee. Backpacken is idd vrij mainstream geworden. Backpackers zijn gewoon reizigers die zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk willen zien in een bepaald tijdsbestek.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:27:01 #61
246373 Idler
Simplicity!
pi_77669187
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 10:52 schreef Farenji het volgende:
Jaja, elke backpacker is een linkse langharige ongewassen hippie zonder geld die alleen maar in het hostel zit te blowen.

Net als dat elke voetbalsupporter een asociale extreemrechtse hooligan is die stenen naar de ME smijt.

Wat is de wereld toch heerlijk simpel.
Hokjesdenken
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:58:24 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77672965
wat een gefrustreerde reacties in het begin van dit topic. Toch wel gek hoe je al iemand mateloos kan irriteren door gewoon een rugzak te dragen op reis
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:01:37 #63
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77673084
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Zulke figuren bestaan, maar zijn toch echt de uitzondering en niet de regel hoor.
idd, moest er boven staan "de toerist" zou het cliché nog beter kloppen.
pi_77673339
Mensen die een onafhankelijke indruk willen maken.

Ik vind het een overschatte subcultuur, die backpackers. Meestal hoogopgeleide twintigers die quasi low budget naar Azië reizen en daar vervolgens een leven oppakken zoals ze ook bij elke studentensocieteit doen. Zuipen, internetten, blowen en neuken. Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:21:40 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77673898
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:

Ik vind het een overschatte subcultuur, die backpackers. Meestal hoogopgeleide twintigers die quasi low budget naar Azië reizen en daar vervolgens een leven oppakken zoals ze ook bij elke studentensocieteit doen. Zuipen, internetten, blowen en neuken. Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
dus backpackers zouden eigenlijk liever naar Noord-Korea gaan, maar doen het niet wegens groepsdruk? Jij hebt ze wel door, zie ik.
pi_77673902
quote:

Het topic heet "backpackers".

Uit jouw post kan ik dus opmaken, dat mensen met een backpack op hun rug alleen "backpacker" zijn als ze naar Thailand of Australië gaan?

Fijn, dan weten we dat ook weer.
pi_77674182
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef Beregd het volgende:

[..]

dus backpackers zouden eigenlijk liever naar Noord-Korea gaan, maar doen het niet wegens groepsdruk? Jij hebt ze wel door, zie ik.
Wat is het reisargument voor de backpacker (20-30). Klieken met andere leeftijdsgenoten, of iets van een onbekende wereld zien? Ik ben ze tegengekomen in Azië, en ik heb het idee dat het eerste het enige argument was. Vooral naar de plekken gaan waar veel land- en leeftijdsgenoten rondhangen. En klagen over de hitte, zand tussen de teenslippers, slechte wifi verbindingen en muggenbulten.
pi_77674252
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is het reisargument voor de backpacker (20-30). Klieken met andere leeftijdsgenoten, of iets van een onbekende wereld zien? Ik ben ze tegengekomen in Azië, en ik heb het idee dat het eerste het enige argument was. Vooral naar de plekken gaan waar veel land- en leeftijdsgenoten rondhangen.
Dat heet statistiek. Als de helft van de backpackers graag kliekt, en de andere helft graag iets van de wereld wil zien, dan zul je die eerste helft allemaal bij elkaar zien klieken, en de andere helft valt niet op.

Capice?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:34:01 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77674364
quote:

Ik heb gebackpackt op Galapgos
pi_77674385
quote:
Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Waarschijnlijk *hebben* ze gewoon zin om een beetje te zuipen, internetten, blowen en neuken op het strand van Thailand. En waarschijnlijk hebben ze helemaal geen zin in Noord-Korea of Tadjikistan. Er zijn ook hele volksstammen die het leuk vinden om elk jaar twee weken naar dezelfde camping in Zeeland te gaan waar ze iedereen kennen en ze patatjes oorlog en frikandellen eten en in een tuinstoel zitten voor de stacaravan. Daar kun jij je misschien superieur aan voelen omdat jij wel met je knapzakje en machete naar Verweggistan en Bokkie-Wokkieland gaat en je de maden rechtstreeks uit het boomschors in de jungle opeet, maar dat is natuurlijk misplaatste superioriteit. Laat iedereen toch doen wat ie zelf leuk vindt.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:36:37 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77674479
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
... naar Verweggistan en Bokkie-Wokkieland...
http://www.bokkiewokkie.nl/

wat is dat?
pi_77674539
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

http://www.bokkiewokkie.nl/

wat is dat?
Dat is waar de Super Adventure Club naartoe gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2010 16:37:54 ]
pi_77674598
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waarschijnlijk *hebben* ze gewoon zin om een beetje te zuipen, internetten, blowen en neuken op het strand van Thailand.
Ik zou naar Llorret de Mar gaan. Veel goedkoper! Maar dat is natuurlijk niet interessant op op je hyves en waarbenjij.nu te zetten.
pi_77674742
Een hoop negatieve reacties van Fokkers lees ik, ik heb echter toch het idee dat het lekker makkelijk klagen is over backpackers, en simpel om er denigrerent over te doen.
Wellicht komt het gros niet achter zijn computer vandaan, of gaat 1 keer per jaar naar een bandjesresort in Turkije.
Ik weet niet wat er tegenwoordig onder een backpacker wordt verstaan, je kan niet meer om het gebruik van mobiele telefoons e.d. heen, zie het maar als een moderne backpacker oid.

Zelf vind ik het ook lekker om met mijn rugzak onvoorbereid een ver oord te bezoeken, en ja, de Lonely Planet zit daar ook bij.
De ene dag slaap ik tussen de kakkelakken in een hut aan het strand, de andere dag geef ik meer geld uit, en wordt mijn biertje gebracht door een serveerster.

Toch hou ik van het gevoel mijn rugzak te kunnen oppakken, en de volgende dag weer verder te kunnen trekken, al dan niet op de gebane paden.

ik denk dat dat een backpacker maakt
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:47:39 #75
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_77674898
Ik denk ook niet dat elke backpacker zichzelf zo uniek vindt, zoals sommigen hier beweren, ik denk dat de meeste het gewoon leuk vinden.

Als ik voor mezelf spreek, ik reis wel niet ver maar wel met de rugzak, ik vind niets heerlijker dan zonder plannen op reis te vertrekken, en gewoon met de rugzak van plaats tot plaats te trekken, zonder je aan iets te binden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')