Een scriptie over backpackers, dat zal een dik boekwerk worden. Waar ga je het over hebben? drijfveren van de backpacker, uitrusting, persoonlijk hygiëne, veelgekozen bestemmingen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Ben jij een backpacker? Hoe omschrijf jij dan het fenomeen backpacken? Wat zijn de kenmerken en wat is belangrijk wanneer je aan het reizen bent? Wat zijn de verschillen tussen backpackers, toeristen en reizigers (als deze er al zijn)?
Ik vind dit echt heel interessant omdat iedereen blijkbaar een backpacker anders omschrijft. Ik schrijf mijn scriptie over backpackers dus ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie dit verschijnsel omschrijven!
Tja niet iedereen is even edel als jou natuurlijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een scriptie over backpackers, dat zal een dik boekwerk worden. Waar ga je het over hebben? drijfveren van de backpacker, uitrusting, persoonlijk hygiëne, veelgekozen bestemmingen?![]()
Ik heb vaak een rugzak op mn rug, maar ik zou mezelf echt niet als backpacker willen omschrijven. Ik klim, kampeer en wandel. Dat vind ik een edeler tijdsbesteding dan mezelf van jeugdherberg naar jeugdherberg slepen om alles uit mn jeugd te halen wat erin zit (Ja, ik generaliseer nu even)
Je hebt een rugzak (backpack in het Engels) op en vind het vervelend als mensen je een backpacker noemen?quote:Bij backpackers denk ik aan jongeren die een jaar gaan reizen om "zichzelf te ontdekken" , uiteraard altijd naar Thailand, Nieuw Zeeland of Australië. Ik krijg er meteen jeuk van als mensen me vragen of ik ook backpacker ben, hetzelfde wanneer ze mn rugzak een backpack noemen. Een backpack is bedoeld om dingen van de trein naar je hostel te sleuren, een rugzak is bedoeld om gedurende langere tijd alles op je rug mee te sjouwen. (tent,eten,slaapmateriaal, kleding,fotospullen)
Trauma?quote:Maar laat de backpacker maar lekker met zn backpack in overvolle touringcars zitten. Ik loop wel met mn rugzak door een stil Scandinavisch bos
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:57 schreef nerd4sale het volgende:
Een paar stereotypen dan maar:
- backpackers wijken af van de gebaande paden, en volgen daarom de Lonely Planet, net zoals miljoenen backpackers voor hen
- toeristen gaan twee weekjes geheel verzorgd in luxe op vakantie en moeten per se op de foto bij alle bezienswaardigheden van het land of werelddeel
- reizigers zijn toeristen die zichzelf erg interessant vinden
Doet me denken aan die quote die Hik als sig heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:49 schreef HaagsPietje het volgende:
linkse rakkers die zichzelf maar wat interessant vinden dat ze de halve wereld hebben afgereisd onder armoedige en goedkope omstandigheden.
ik denk dan altijd: hoe kom je aan het geld en de tijd om uberhaupt dit soort exotische reizen te maken ;-)
ook het fabeltje wat ze altijd aanbrengen dat ze andere inzichten hebben gekregen doordat ze in aanraking zijn geweest met veel verschillende culturen vind ik lachwekkend want een cultuur en ander land leer je pas kennen door er weken/maanden zo niet jaren te verblijven....en dat is wat een backpacker juist niet doet.
Ik geef volgens mij duidelijk genoeg aan dat ik de activiteit een waardevoller/edeler/betere tijdsbesteding vind, niet mezelf. Maar goed, lezen is een kunst.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja niet iedereen is even edel als jou natuurlijk.![]()
[..]
Jep. t is de term "backpacker" waar ik kriebel van krijg. "Rugzakker", dat klinkt alsof het dragen van een rugzak een doel is op zich, een statement, een levenswijze. Alsof dat ding aan je rug vastgelijm zit, en je gedurende je 5 maanden durende reis door Azië veroordeeld bent tot het meeslepen van dat ding. Terwijl ik tijdens een kampeervakantie elke avond mn rugzak naast me neerzet, me zonder die 20 kilo zo licht als een vogeltje voel, en dan lekker mn tentje ga opzetten en van de ondergaande zon genieten enzoquote:Je hebt een rugzak (backpack in het Engels) op en vind het vervelend als mensen je een backpacker noemen?![]()
[..]
Nee hoor. Vind jij de keuze tussen frisse lucht, rust en ruimte enerzijds of een warme bus, snelwegdampen en in de file staan anderzijds zo'n moeilijke keuze dan?quote:Trauma?
-interview een aantal backpackers en vorm je eigen meningquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Ben jij een backpacker? Hoe omschrijf jij dan het fenomeen backpacken? Wat zijn de kenmerken en wat is belangrijk wanneer je aan het reizen bent? Wat zijn de verschillen tussen backpackers, toeristen en reizigers (als deze er al zijn)?
Ik vind dit echt heel interessant omdat iedereen blijkbaar een backpacker anders omschrijft. Ik schrijf mijn scriptie over backpackers dus ben gewoon heel erg benieuwd hoe jullie dit verschijnsel omschrijven!
En vervolgens wel alle door voorgaande backpackers platgetrapte paden betredenquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:03 schreef Blik het volgende:
Dus op de bonnefooi naar een land toegaat.
Uiteraard, ik zeg ook niet dat een backpacker buiten de gebaande paden treed, alleen dat een backpacker niks tot nauwelijks iets vantevoren regelt. Wil je buiten de gebaande paden gaan dan moet je naar Afghanistan, Pakistan, Iran toe...quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En vervolgens wel alle door voorgaande backpackers platgetrapte paden betreden.
Ik bedoelde eigenlijk dat men op 'wereldreis' gaat om wat van de wereld te gaan zien, en dan bijvoorbeeld dagen/wekenlang op bijv. Khao San Road of Koh PhiPhi blijft hangen tussen alle westerlingen, die je thuis ook kan zienquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteraard, ik zeg ook niet dat een backpacker buiten de gebaande paden treed, alleen dat een backpacker niks tot nauwelijks iets vantevoren regelt. Wil je buiten de gebaande paden gaan dan moet je naar Afghanistan, Pakistan, Iran toe...
Van die lamlendige figuren zitten er altijd tussen, in Pnomh Penh ook een keer een meisje ontmoet die al 3 weken in hetzelfde hostel zat en haar tijd zat te verdoen met blowen, en ondertussen zat te bellen met ouders dat Cambodja zo'n ontzettend divers land isquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat men op 'wereldreis' gaat om wat van de wereld te gaan zien, en dan bijvoorbeeld dagen/wekenlang op bijv. Khao San Road of Koh PhiPhi blijft hangen tussen alle westerlingen, die je thuis ook kan zien.
Shit, dan ben ik toch een backpackerquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
Ik vind de kern van backpacken dat je een rugzak omhebt en op de bonnefooi rondtrekt.
Misschien zijn op die paden wel mooie dingen te zien? Ik reis soms wel op platgetrapte paden en soms niet. Ik laat me niet leiden door hoeveel mensen er wel of niet al zijn geweest. Er is vaak een goede reden waarom sommige paden zo platgestampt zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En vervolgens wel alle door voorgaande backpackers platgetrapte paden betreden.
Heb een en ander een postje verder wat genuanceerdquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:20 schreef Individual het volgende:
[..]
Misschien zijn op die paden wel mooie dingen te zien? Ik reis soms wel op platgetrapte paden en soms niet. Ik laat me niet leiden door hoeveel mensen er wel of niet al zijn geweest. Er is vaak een goede reden waarom sommige paden zo platgestampt zijn.
Sommige backpackers doen dat. Maar een heleboel ook nietquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heb een en ander een postje verder wat genuanceerd.
(Persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen en laten wat ie wil, en naartoe moet gaan waar hij of zij ook wilt, en hoe je dat noemt zal mij een beetje een biet zijn. Heb soms wel het idee dat backpackers een zekere status ontlenen aan het feit dat ze zichzelf backpackers noemen)
op een of ander manier krijg ik het beeld van een rood verbrande Britse meisje voor mij, klopt dit?quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Van die lamlendige figuren zitten er altijd tussen, in Pnomh Penh ook een keer een meisje ontmoet die al 3 weken in hetzelfde hostel zat en haar tijd zat te verdoen met blowen, en ondertussen zat te bellen met ouders dat Cambodja zo'n ontzettend divers land is
Amerikaans in dit geval, maar had ook zomaar Brits kunnen zijnquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:05 schreef ETA het volgende:
[..]
op een of ander manier krijg ik het beeld van een rood verbrande Britse meisje voor mij, klopt dit?
Als je een paar maanden op pad bent, lijkt me dat vrij logisch toch? Het klinkt zo denigrerend. Maar tuurlijk slaap je low-budget als je maandenlang iedere nacht ergens moet tukken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
M.a.w., backpackers zijn gewoon toeristen die een hotel niet kunnen betalen en daarom in hostels verblijven
Ik ben niet links en ik vind mijzelf niet interessant omdat ik de halve wereld (half Azië in mijn geval) af heb gereisd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:49 schreef HaagsPietje het volgende:
linkse rakkers die zichzelf maar wat interessant vinden dat ze de halve wereld hebben afgereisd onder armoedige en goedkope omstandigheden.
Werken.quote:ik denk dan altijd: hoe kom je aan het geld en de tijd om uberhaupt dit soort exotische reizen te maken ;-)
Ik heb geen andere inzichten gekregen. Ik heb wel veel prachtige dingen gezien, boeiend dat velen voor mij waren en dat veel daarvan in de LP staat.quote:ook het fabeltje wat ze altijd aanbrengen dat ze andere inzichten hebben gekregen doordat ze in aanraking zijn geweest met veel verschillende culturen vind ik lachwekkend want een cultuur en ander land leer je pas kennen door er weken/maanden zo niet jaren te verblijven....en dat is wat een backpacker juist niet doet.
Dat snap ik ook totaal niet. Zelfde verhaal als Vang Vieng, vol met backpackers. Voor even wel leuk hoor, maar ik ontmoet liever de lokale bevolking.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Van die lamlendige figuren zitten er altijd tussen, in Pnomh Penh ook een keer een meisje ontmoet die al 3 weken in hetzelfde hostel zat en haar tijd zat te verdoen met blowen, en ondertussen zat te bellen met ouders dat Cambodja zo'n ontzettend divers land is
Dat is ook zoiets, dat teren op de gastvrijheid van de locals. Zgn. echte mooie ontmoetingen en ondertussen dik profiteren van mensen die nog minder hebben dan jijquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:11 schreef Ruud het volgende:
Dat snap ik ook totaal niet. Zelfde verhaal als Vang Vieng, vol met backpackers. Voor even wel leuk hoor, maar ik ontmoet liever de lokale bevolking.
Leuk hè, generaliseren? Ik heb op niemand geteerd. Ik ben bij mensen thuis geweest en heb daar mee gegeten. Maar ik heb in alle gevallen aangeboden om iets te betalen (wat ze natuurlijk niet nodig vonden) en heb ze ook meegenomen naar een restaurant op mijn kosten.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:06 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets, dat teren op de gastvrijheid van de locals. Zgn. echte mooie ontmoetingen en ondertussen dik profiteren van mensen die nog minder hebben dan jijDat backpack volk is echt het laagste van het laagste schuim. Vaak ziet de lokale bevolking dit ook en ziet ze liever vertrekken.
Nee, en dat wist jij ook donders goed!quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:13 schreef Ruud het volgende:
[..]
Maar ik heb in alle gevallen aangeboden om iets te betalen (wat ze natuurlijk niet nodig vonden)
Ja, waarom?quote:Waarom reageer ik hier eigenlijk op?
oh maar ik zeg ook niet dat IEDEREEN aan die eigenschappen voldoet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:11 schreef Ruud het volgende:
Ik vind mijzelf ook een (ex-)backpacker.
[..]
Ik ben niet links en ik vind mijzelf niet interessant omdat ik de halve wereld (half Azië in mijn geval) af heb gereisd.
[..]
Werken.
[..]
Ik heb geen andere inzichten gekregen. Ik heb wel veel prachtige dingen gezien, boeiend dat velen voor mij waren en dat veel daarvan in de LP staat.
[..]
Dat snap ik ook totaal niet. Zelfde verhaal als Vang Vieng, vol met backpackers. Voor even wel leuk hoor, maar ik ontmoet liever de lokale bevolking.
dit dus...quote:
Ik vind die laptop persoonlijk zorgwekkender dan een telefoon.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:41 schreef SeLang het volgende:
'Backpackers' zijn aardig veranderd de laatste jaren. Tegenwoordig hebben ze zelfs laptops mee, zie je s'avonds overal van die schermen oplichten. Sommigen hebben zelfs een mobiele telefoon bij zich
Er zijn ook zat backpackers die heel anders zijn, die bijvoorbeeld heel conservatief christelijk zijn, of die openlijk aanhanger van Bush zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:05 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dit dus...![]()
dat willen ze graag doen geloven ja, maar zodra je een discussie met ze over kapitalisering, het buitenland beleid van Amerika of de PVV aangaat, beginnen ze te schuimbekken en worden alle argumenten die niet stroken met hun eigen denkbeelden afgedaan als "onzin, schandalig, of belachelijk"![]()
Open minded m'n reet! Verre van zelfs.
De afgelopen jaren zie je het steeds meer idd. Ook meer hostels hebben nu wifi. Telefoon heb ik wel altijd bij me tegenwoordig, maar laptop is me te zwaar (zelfs een netbook van een kg). Er zijn genoeg internet cafes rondom de wereld om email te checken. Notities gaan op het notitieblokje.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik vind die laptop persoonlijk zorgwekkender dan een telefoon.
Klopt. Linkse zwervertypes kom je bijna niet meer tegen. "Backpacken" is de laatste 20 jaar zo mainstream geworden dat het een redelijk gemiddelde doorsnede van de bevolking is geworden. Tegenwoordig reist iedereen met creditcards, laptops, blueberries en mobiele telefoons.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:20 schreef Blik het volgende:
Ik zie hier wel een heleboel stereotypes voorbijkomen, en die hebben voornamelijk te maken met linkse hippie en anti-globalistische gedachtes. Nou wil ik niet zeggen dat die er niet tussen lopen. Maar ik vind dat niet direct een typische backpacker.
Het is gewoon burgelijk om een half jaar te gaan backpacken tegenwoordigquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Klopt. Linkse zwervertypes kom je bijna niet meer tegen. "Backpacken" is de laatste 20 jaar zo mainstream geworden dat het een redelijk gemiddelde doorsnede van de bevolking is geworden. Tegenwoordig reist iedereen met creditcards, laptops, blueberries en mobiele telefoons.
Neem een kofferquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:39 schreef llopez het volgende:
De vooroordelen over backpackers in dit topic zijn niet zuinig...
Ik heb geloof ik aardig wat om me op voor te bereiden volgende maand!![]()
Als ik zelf met mijn backpack op pad ga
Mwa, als je het nuchter bekijkt zul je per saldo niet echt vaak met je hele bagage rond lopen. Heb tegenwoordig zo 'n spinner kofferquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:46 schreef llopez het volgende:
[..]
Is niet echt handig! Maar ik zou het na dit topic bijna gaan overwegen
Een 'backpacker' met een koffer op wieltjes is trouwens echt fout. Ik heb ze zien ploeteren in de straatjes van Copán of Xalapa, waar hellingen van 20 procent geen uitzondering zijn...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, als je het nuchter bekijkt zul je per saldo niet echt vaak met je hele bagage rond lopen. Heb tegenwoordig zo 'n spinner koffer, en werkt best practisch. Bovendien is (zeker zo ;n hard plastic) koffer beter af te sluiten (in hostels etc). Dus eigenlijk vind ik een rugzak niet zo superpractisch ten opzichte van een koffer.
Maar goed, daar kan een rugzak wel weer handig zijn. Maar als je gewoon een paar weken op een eiland aan het strand gaat hangen, maakt het mijns inziens niet zo veel uit of je daar komt met een koffer of een rugzak.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een 'backpacker' met een koffer op wieltjes is trouwens echt fout. Ik heb ze zien ploeteren in de straatjes van Copán of Xalapa, waar hellingen van 20 procent geen uitzondering zijn...
Klopt. Een rugzak wordt pas essentieel als je van plek naar plek gaat reizen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar goed, daar kan een rugzak wel weer handig zijn. Maar als je gewoon een paar weken op een eiland aan het strand gaat hangen, maakt het mijns inziens niet zo veel uit of je daar komt met een koffer of een rugzak.
Een 100% standaard figuur met een niet-boeiend waarbenjij.nu blogjequote:Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Hoe zou jij een backpacker beschrijven?
Vergeet het welkomst comite op Schiphol nietquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:39 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Een 100% standaard figuur met een niet-boeiend waarbenjij.nu blogje
Hokjesdenkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:52 schreef Farenji het volgende:
Jaja, elke backpacker is een linkse langharige ongewassen hippie zonder geld die alleen maar in het hostel zit te blowen.
Net als dat elke voetbalsupporter een asociale extreemrechtse hooligan is die stenen naar de ME smijt.
Wat is de wereld toch heerlijk simpel.
idd, moest er boven staan "de toerist" zou het cliché nog beter kloppen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Zulke figuren bestaan, maar zijn toch echt de uitzondering en niet de regel hoor.
dus backpackers zouden eigenlijk liever naar Noord-Korea gaan, maar doen het niet wegens groepsdruk? Jij hebt ze wel door, zie ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Mensen die een onafhankelijke indruk willen maken.
Ik vind het een overschatte subcultuur, die backpackers. Meestal hoogopgeleide twintigers die quasi low budget naar Azië reizen en daar vervolgens een leven oppakken zoals ze ook bij elke studentensocieteit doen. Zuipen, internetten, blowen en neuken. Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Het topic heet "backpackers".quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het een overschatte subcultuur, die backpackers. Meestal hoogopgeleide twintigers die quasi low budget naar Azië reizen en daar vervolgens een leven oppakken zoals ze ook bij elke studentensocieteit doen. Zuipen, internetten, blowen en neuken. Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Wat is het reisargument voor de backpacker (20-30). Klieken met andere leeftijdsgenoten, of iets van een onbekende wereld zien? Ik ben ze tegengekomen in Azië, en ik heb het idee dat het eerste het enige argument was. Vooral naar de plekken gaan waar veel land- en leeftijdsgenoten rondhangen. En klagen over de hitte, zand tussen de teenslippers, slechte wifi verbindingen en muggenbulten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef Beregd het volgende:
[..]
dus backpackers zouden eigenlijk liever naar Noord-Korea gaan, maar doen het niet wegens groepsdruk? Jij hebt ze wel door, zie ik.
Dat heet statistiek. Als de helft van de backpackers graag kliekt, en de andere helft graag iets van de wereld wil zien, dan zul je die eerste helft allemaal bij elkaar zien klieken, en de andere helft valt niet op.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat is het reisargument voor de backpacker (20-30). Klieken met andere leeftijdsgenoten, of iets van een onbekende wereld zien? Ik ben ze tegengekomen in Azië, en ik heb het idee dat het eerste het enige argument was. Vooral naar de plekken gaan waar veel land- en leeftijdsgenoten rondhangen.
Ik heb gebackpackt op Galapgosquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Waarschijnlijk *hebben* ze gewoon zin om een beetje te zuipen, internetten, blowen en neuken op het strand van Thailand. En waarschijnlijk hebben ze helemaal geen zin in Noord-Korea of Tadjikistan. Er zijn ook hele volksstammen die het leuk vinden om elk jaar twee weken naar dezelfde camping in Zeeland te gaan waar ze iedereen kennen en ze patatjes oorlog en frikandellen eten en in een tuinstoel zitten voor de stacaravan. Daar kun jij je misschien superieur aan voelen omdat jij wel met je knapzakje en machete naar Verweggistan en Bokkie-Wokkieland gaat en je de maden rechtstreeks uit het boomschors in de jungle opeet, maar dat is natuurlijk misplaatste superioriteit. Laat iedereen toch doen wat ie zelf leuk vindt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
http://www.bokkiewokkie.nl/quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
... naar Verweggistan en Bokkie-Wokkieland...
Dat is waar de Super Adventure Club naartoe gaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
http://www.bokkiewokkie.nl/
wat is dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2010 16:37:54 ]
Ik zou naar Llorret de Mar gaan. Veel goedkoper! Maar dat is natuurlijk niet interessant op op je hyves en waarbenjij.nu te zetten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarschijnlijk *hebben* ze gewoon zin om een beetje te zuipen, internetten, blowen en neuken op het strand van Thailand.
maar waar hoor je ze ooit het tegendeel beweren? Als ze een jaar op vakantie gaan, wat is daar voor jou irritant aan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:48 schreef valek het volgende:
Hippies die net doen of ze interessant zijn omdat ze aan het "backpakken" zijn. Maar wat backpakken eigenlijk is, is een geheel verzorgde lange vakantie waar weinig avontuurlijks aan is. Vooral die studenten die interessant doen en zeggen dat ze een jaar naar Australie gaan, zijn irritant.. Mensjes, dat is gewoon een lange vakantie, niet meer en niet minder.
Interessant doen dat ze avontuurlijk zijn en iets doen wat heel apart is. Kan ik niet tegen, want ze liegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef Beregd het volgende:
[..]
maar waar hoor je ze ooit het tegendeel beweren? Als ze een jaar op vakantie gaan, wat is daar voor jou irritant aan?
Half Nederland gaat een jaartje naar Australië, ik kan me dus niet voorstellen dat iemand van hen met droge ogen beweert iets heel aparts of avontuurlijks te doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:52 schreef valek het volgende:
[..]
Interessant doen dat ze avontuurlijk zijn en iets doen wat heel apart is. Kan ik niet tegen, want ze liegen.
De mensen die ik heb gesproken zeggen het ook niet letterlijk, maar ze doen het zo wel overkomen. Ben niet jaloers. Zou wel op vakantie willen naar Australie, maar ook weer niet zo lang als een half jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Half Nederland gaat een jaartje naar Australië, ik kan me dus niet voorstellen dat iemand van hen met droge ogen beweert iets heel aparts of avontuurlijks te doen.
Het lijkt mij er meer op dat jij zelfs zoiets standaards en onavontuurlijks als naar Australië gaan niet aandurft en uit jaloezie hen dan maar zwart gaat maken.
Ah, okee, dat snap ik dan wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:57 schreef valek het volgende:
[..]
De mensen die ik heb gesproken zeggen het ook niet letterlijk, maar ze doen het zo wel overkomen. Ben niet jaloers. Zou wel op vakantie willen naar Australie, maar ook weer niet zo lang als een half jaar.
da's gejank, dat weet je toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:57 schreef valek het volgende:
[..]
De mensen die ik heb gesproken zeggen het ook niet letterlijk, maar ze doen het zo wel overkomen.
Nu we het er toch over hebben... Mijn volgende reis (oktober dit jaar) gaat daadwerkelijk naar Iran, en Pakistan. Ga namelijk met de trein naar India. Inclusief backpack.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:27 schreef gifkwal het volgende:
(En ja, als het even kan gaat mijn volgende reis naar Kazachstan of Iran, maar nog steeds met backpack!)
Dat is super vet, zou zo met je mee willen! Over Pakistan weet ik eigenlijk vrij weinig, maar er zal vast veel mooie natuur te vinden zijn. Is het daar over het algemeen wel veilig om te reizen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nu we het er toch over hebben... Mijn volgende reis (oktober dit jaar) gaat daadwerkelijk naar Iran, en Pakistan. Ga namelijk met de trein naar India. Inclusief backpack.
Die ervaring heb ik totaal niet (al zitten ze er wel tussen). Je hebt backpackers in alle soorten . En ik kan het weten, ik heb een tijdje in een hostel 'gewerkt'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
oh maar ik zeg ook niet dat IEDEREEN aan die eigenschappen voldoet.
Alleen....mijn ervaringen met zogenaamde backpackers zijn dat het een bepaald soort "slag" mensen is. Een soort gemoderniseerde hippies alleen dan met een rijke papa als ruggesteun die alles betaalt en verzorgt
In ieder geval niet het soort mensen waar ik warm van word....
Wat heeft die eerste zin met die tweede te maken? Alsof ik zin heb om naar Noord Korea te gaanquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Het is veilig genoeg om het te proberen, vind ik. Heb gehoord dat het een fantastisch land is met relaxte bevolking en dat wil ik wel eens zelf ervaren. Al die media-onzin geloof ik niet zo snel. Mooie van als backpacker gaan is natuurlijk dat je superflexibel bent. Je kan elk mogelijk vervoermiddel pakken, tot aan de benenwagen aan toe. En als ergens een obstructie is neem ik gewoon een andere route. Heb ook geen haast, desnoods doe ik er maanden over. Dus ik zie geen belemmering.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:11 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dat is super vet, zou zo met je mee willen! Over Pakistan weet ik eigenlijk vrij weinig, maar er zal vast veel mooie natuur te vinden zijn. Is het daar over het algemeen wel veilig om te reizen?
Zeer puik plan, wens je veel succes en plezier!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is veilig genoeg om het te proberen, vind ik. Heb gehoord dat het een fantastisch land is met relaxte bevolking en dat wil ik wel eens zelf ervaren. Al die media-onzin geloof ik niet zo snel. Mooie van als backpacker gaan is natuurlijk dat je superflexibel bent. Je kan elk mogelijk vervoermiddel pakken, tot aan de benenwagen aan toe. En als ergens een obstructie is neem ik gewoon een andere route. Heb ook geen haast, desnoods doe ik er maanden over. Dus ik zie geen belemmering.
100% mee eens!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:38 schreef Bombshell het volgende:
Negatieve berichten hier over backpackers allemaal. De hele werled is al verkend dus je komt al snel op paden waar al eerder mensen hun weg over hebben gevolgd.. Of iedereen die hier post en commentaar heeft weet van gebieden af waar echt nog niemand is geweest.
Om helemaal in je eentje naar de andere kant van de wereld te reizen met alleen je rugtas is altijd een ervaring. Ook al zijn duizenden je al voor geweest, het is jou eigen reis. Logisch dat je dan ook wat bekenden plaatsen zal bezoeken. Als je echt gaat om alleen te zuipen kan je beter naar lloret gaat.
Haha, inderdaad! kon het niet beter verwoorden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:48 schreef valek het volgende:
Hippies die net doen of ze interessant zijn omdat ze aan het "backpakken" zijn. Maar wat backpakken eigenlijk is, is een geheel verzorgde lange vakantie waar weinig avontuurlijks aan is. Vooral die studenten die interessant doen en zeggen dat ze een jaar naar Australie gaan, zijn irritant.. Mensjes, dat is gewoon een lange vakantie, niet meer en niet minder.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stinkende hippie met te weinig geld om normale kleren en schoenen te kopen en om normaal op reis te gaan
Wat versta je eigenlijk onder "normaal op reis"? Is dat twee weken in het all inclusive resort aan het strand bakken? Een prefab groepsreis waar elke dag voorgepland is en je de hele reis zonder nadenken achter de reisleider aansjokt, bus in, bus uit? Of is normaal op reis gewoon op de camping in Zuid-Frankrijk, "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:52 schreef Farenji het volgende:
Jaja, elke backpacker is een linkse langharige ongewassen hippie zonder geld die alleen maar in het hostel zit te blowen.
Net als dat elke voetbalsupporter een asociale extreemrechtse hooligan is die stenen naar de ME smijt.
Wat is de wereld toch heerlijk simpel.
Die vind ik niet de meest irritante. De meest irritante backpackers zijn de afgestudeerde rechtenstudentes op flipflops, een beursje om de nek en een mooie modekuif van voren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stinkende hippie met te weinig geld om normale kleren en schoenen te kopen en om normaal op reis te gaan
Ik denk dat eenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:10 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Haha, inderdaad! kon het niet beter verwoorden.
Blij dat ik nooit mee heb gedaan aan de grote Australie, Thailand en Machu Picchu hypes....sla een willekeurig waarbenjijnu.nl logje open en je hoeft er zelf niet meer heen.
Nee, wat ik veel interessanter vind zijn de uitgebreidere vakanties ZONDER RUGZAK maar met goede voorbereiding waarbij je een bestemming uitkiest die je interessant lijkt. Voor mij waren dat Noorwegen en Rusland. Daar gewoon een fatsoenlijke vakantiereis maken en je hebt een veel toffere ervaring als de same-old afgetrapte bergpasjes op en af en 10 fotorolletjes vol van tempels die iedereen al van binnen en buiten kent.
Het reizen op zich is voor die linkse rakkers een doel terwijl dat bij mij slechts een middel is om een in mijn ogen interessant gebied enigszins te leren kennen.
En dan spreek je weer van die studentjes die zichzelf een hele grote meneer vinden omdat ze de oceaan zijn overgestoken, terwijl je hier in de Ardennen of in de Alpen de mooiste plekjes tegen kunt komen, maar dat is dan niet interessant genoeg omdat het "maar" Belgie is![]()
Vooral dat verzorgde vind ik wel bijzonder. Het leuke van reizen met een rugzak is nou juist dat je niet vastzit aan 'geheel verzorgd' maar overal zo lang of kort kunt blijven als je wil. Ticket voor de heenreis, evt. een voor de terugreis en verder doen waar je zin in hebt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:48 schreef valek het volgende:
Maar wat backpakken eigenlijk is, is een geheel verzorgde lange vakantie waar weinig avontuurlijks aan is.
Goedkoop bier zuipen in hostel, met 5 man samen koken en naar super coole HC feesten gaanquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vooral dat verzorgde vind ik wel bijzonder. Het leuke van reizen met een rugzak is nou juist dat je niet vastzit aan 'geheel verzorgd' maar overal zo lang of kort kunt blijven als je wil. Ticket voor de heenreis, evt. een voor de terugreis en verder doen waar je zin in hebt.
Voor mij geen van de 3quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
[..]
Wat versta je eigenlijk onder "normaal op reis"? Is dat twee weken in het all inclusive resort aan het strand bakken? Een prefab groepsreis waar elke dag voorgepland is en je de hele reis zonder nadenken achter de reisleider aansjokt, bus in, bus uit? Of is normaal op reis gewoon op de camping in Zuid-Frankrijk, "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"?
Wat dan wel?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor mij geen van de 3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |