Mwa, als je het nuchter bekijkt zul je per saldo niet echt vaak met je hele bagage rond lopen. Heb tegenwoordig zo 'n spinner kofferquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:46 schreef llopez het volgende:
[..]
Is niet echt handig! Maar ik zou het na dit topic bijna gaan overwegen
Een 'backpacker' met een koffer op wieltjes is trouwens echt fout. Ik heb ze zien ploeteren in de straatjes van Copán of Xalapa, waar hellingen van 20 procent geen uitzondering zijn...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, als je het nuchter bekijkt zul je per saldo niet echt vaak met je hele bagage rond lopen. Heb tegenwoordig zo 'n spinner koffer, en werkt best practisch. Bovendien is (zeker zo ;n hard plastic) koffer beter af te sluiten (in hostels etc). Dus eigenlijk vind ik een rugzak niet zo superpractisch ten opzichte van een koffer.
Maar goed, daar kan een rugzak wel weer handig zijn. Maar als je gewoon een paar weken op een eiland aan het strand gaat hangen, maakt het mijns inziens niet zo veel uit of je daar komt met een koffer of een rugzak.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een 'backpacker' met een koffer op wieltjes is trouwens echt fout. Ik heb ze zien ploeteren in de straatjes van Copán of Xalapa, waar hellingen van 20 procent geen uitzondering zijn...
Klopt. Een rugzak wordt pas essentieel als je van plek naar plek gaat reizen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar goed, daar kan een rugzak wel weer handig zijn. Maar als je gewoon een paar weken op een eiland aan het strand gaat hangen, maakt het mijns inziens niet zo veel uit of je daar komt met een koffer of een rugzak.
Een 100% standaard figuur met een niet-boeiend waarbenjij.nu blogjequote:Op woensdag 3 februari 2010 14:10 schreef maan. het volgende:
Hoe zou jij een backpacker beschrijven?
Vergeet het welkomst comite op Schiphol nietquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:39 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Een 100% standaard figuur met een niet-boeiend waarbenjij.nu blogje
Hokjesdenkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:52 schreef Farenji het volgende:
Jaja, elke backpacker is een linkse langharige ongewassen hippie zonder geld die alleen maar in het hostel zit te blowen.
Net als dat elke voetbalsupporter een asociale extreemrechtse hooligan is die stenen naar de ME smijt.
Wat is de wereld toch heerlijk simpel.
idd, moest er boven staan "de toerist" zou het cliché nog beter kloppen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Zulke figuren bestaan, maar zijn toch echt de uitzondering en niet de regel hoor.
dus backpackers zouden eigenlijk liever naar Noord-Korea gaan, maar doen het niet wegens groepsdruk? Jij hebt ze wel door, zie ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Mensen die een onafhankelijke indruk willen maken.
Ik vind het een overschatte subcultuur, die backpackers. Meestal hoogopgeleide twintigers die quasi low budget naar Azië reizen en daar vervolgens een leven oppakken zoals ze ook bij elke studentensocieteit doen. Zuipen, internetten, blowen en neuken. Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Het topic heet "backpackers".quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Ik vind het een overschatte subcultuur, die backpackers. Meestal hoogopgeleide twintigers die quasi low budget naar Azië reizen en daar vervolgens een leven oppakken zoals ze ook bij elke studentensocieteit doen. Zuipen, internetten, blowen en neuken. Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Wat is het reisargument voor de backpacker (20-30). Klieken met andere leeftijdsgenoten, of iets van een onbekende wereld zien? Ik ben ze tegengekomen in Azië, en ik heb het idee dat het eerste het enige argument was. Vooral naar de plekken gaan waar veel land- en leeftijdsgenoten rondhangen. En klagen over de hitte, zand tussen de teenslippers, slechte wifi verbindingen en muggenbulten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:21 schreef Beregd het volgende:
[..]
dus backpackers zouden eigenlijk liever naar Noord-Korea gaan, maar doen het niet wegens groepsdruk? Jij hebt ze wel door, zie ik.
Dat heet statistiek. Als de helft van de backpackers graag kliekt, en de andere helft graag iets van de wereld wil zien, dan zul je die eerste helft allemaal bij elkaar zien klieken, en de andere helft valt niet op.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wat is het reisargument voor de backpacker (20-30). Klieken met andere leeftijdsgenoten, of iets van een onbekende wereld zien? Ik ben ze tegengekomen in Azië, en ik heb het idee dat het eerste het enige argument was. Vooral naar de plekken gaan waar veel land- en leeftijdsgenoten rondhangen.
Ik heb gebackpackt op Galapgosquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Waarschijnlijk *hebben* ze gewoon zin om een beetje te zuipen, internetten, blowen en neuken op het strand van Thailand. En waarschijnlijk hebben ze helemaal geen zin in Noord-Korea of Tadjikistan. Er zijn ook hele volksstammen die het leuk vinden om elk jaar twee weken naar dezelfde camping in Zeeland te gaan waar ze iedereen kennen en ze patatjes oorlog en frikandellen eten en in een tuinstoel zitten voor de stacaravan. Daar kun jij je misschien superieur aan voelen omdat jij wel met je knapzakje en machete naar Verweggistan en Bokkie-Wokkieland gaat en je de maden rechtstreeks uit het boomschors in de jungle opeet, maar dat is natuurlijk misplaatste superioriteit. Laat iedereen toch doen wat ie zelf leuk vindt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
http://www.bokkiewokkie.nl/quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
... naar Verweggistan en Bokkie-Wokkieland...
Dat is waar de Super Adventure Club naartoe gaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
http://www.bokkiewokkie.nl/
wat is dat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2010 16:37:54 ]
Ik zou naar Llorret de Mar gaan. Veel goedkoper! Maar dat is natuurlijk niet interessant op op je hyves en waarbenjij.nu te zetten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarschijnlijk *hebben* ze gewoon zin om een beetje te zuipen, internetten, blowen en neuken op het strand van Thailand.
maar waar hoor je ze ooit het tegendeel beweren? Als ze een jaar op vakantie gaan, wat is daar voor jou irritant aan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:48 schreef valek het volgende:
Hippies die net doen of ze interessant zijn omdat ze aan het "backpakken" zijn. Maar wat backpakken eigenlijk is, is een geheel verzorgde lange vakantie waar weinig avontuurlijks aan is. Vooral die studenten die interessant doen en zeggen dat ze een jaar naar Australie gaan, zijn irritant.. Mensjes, dat is gewoon een lange vakantie, niet meer en niet minder.
Interessant doen dat ze avontuurlijk zijn en iets doen wat heel apart is. Kan ik niet tegen, want ze liegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:50 schreef Beregd het volgende:
[..]
maar waar hoor je ze ooit het tegendeel beweren? Als ze een jaar op vakantie gaan, wat is daar voor jou irritant aan?
Half Nederland gaat een jaartje naar Australië, ik kan me dus niet voorstellen dat iemand van hen met droge ogen beweert iets heel aparts of avontuurlijks te doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:52 schreef valek het volgende:
[..]
Interessant doen dat ze avontuurlijk zijn en iets doen wat heel apart is. Kan ik niet tegen, want ze liegen.
De mensen die ik heb gesproken zeggen het ook niet letterlijk, maar ze doen het zo wel overkomen. Ben niet jaloers. Zou wel op vakantie willen naar Australie, maar ook weer niet zo lang als een half jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Half Nederland gaat een jaartje naar Australië, ik kan me dus niet voorstellen dat iemand van hen met droge ogen beweert iets heel aparts of avontuurlijks te doen.
Het lijkt mij er meer op dat jij zelfs zoiets standaards en onavontuurlijks als naar Australië gaan niet aandurft en uit jaloezie hen dan maar zwart gaat maken.
Ah, okee, dat snap ik dan wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:57 schreef valek het volgende:
[..]
De mensen die ik heb gesproken zeggen het ook niet letterlijk, maar ze doen het zo wel overkomen. Ben niet jaloers. Zou wel op vakantie willen naar Australie, maar ook weer niet zo lang als een half jaar.
da's gejank, dat weet je toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:57 schreef valek het volgende:
[..]
De mensen die ik heb gesproken zeggen het ook niet letterlijk, maar ze doen het zo wel overkomen.
Nu we het er toch over hebben... Mijn volgende reis (oktober dit jaar) gaat daadwerkelijk naar Iran, en Pakistan. Ga namelijk met de trein naar India. Inclusief backpack.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:27 schreef gifkwal het volgende:
(En ja, als het even kan gaat mijn volgende reis naar Kazachstan of Iran, maar nog steeds met backpack!)
Dat is super vet, zou zo met je mee willen! Over Pakistan weet ik eigenlijk vrij weinig, maar er zal vast veel mooie natuur te vinden zijn. Is het daar over het algemeen wel veilig om te reizen?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nu we het er toch over hebben... Mijn volgende reis (oktober dit jaar) gaat daadwerkelijk naar Iran, en Pakistan. Ga namelijk met de trein naar India. Inclusief backpack.
Die ervaring heb ik totaal niet (al zitten ze er wel tussen). Je hebt backpackers in alle soorten . En ik kan het weten, ik heb een tijdje in een hostel 'gewerkt'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 09:12 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
oh maar ik zeg ook niet dat IEDEREEN aan die eigenschappen voldoet.
Alleen....mijn ervaringen met zogenaamde backpackers zijn dat het een bepaald soort "slag" mensen is. Een soort gemoderniseerde hippies alleen dan met een rijke papa als ruggesteun die alles betaalt en verzorgt
In ieder geval niet het soort mensen waar ik warm van word....
Wat heeft die eerste zin met die tweede te maken? Alsof ik zin heb om naar Noord Korea te gaanquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:08 schreef Chooselife het volgende:
Doe eens waar je zin in hebt, in plaats van al die modegrillen en subculturen te volgen. Ga eens naar Noord Korea, en Tadjikistan in plaats van Thailand en Australië.
Het is veilig genoeg om het te proberen, vind ik. Heb gehoord dat het een fantastisch land is met relaxte bevolking en dat wil ik wel eens zelf ervaren. Al die media-onzin geloof ik niet zo snel. Mooie van als backpacker gaan is natuurlijk dat je superflexibel bent. Je kan elk mogelijk vervoermiddel pakken, tot aan de benenwagen aan toe. En als ergens een obstructie is neem ik gewoon een andere route. Heb ook geen haast, desnoods doe ik er maanden over. Dus ik zie geen belemmering.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:11 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Dat is super vet, zou zo met je mee willen! Over Pakistan weet ik eigenlijk vrij weinig, maar er zal vast veel mooie natuur te vinden zijn. Is het daar over het algemeen wel veilig om te reizen?
Zeer puik plan, wens je veel succes en plezier!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is veilig genoeg om het te proberen, vind ik. Heb gehoord dat het een fantastisch land is met relaxte bevolking en dat wil ik wel eens zelf ervaren. Al die media-onzin geloof ik niet zo snel. Mooie van als backpacker gaan is natuurlijk dat je superflexibel bent. Je kan elk mogelijk vervoermiddel pakken, tot aan de benenwagen aan toe. En als ergens een obstructie is neem ik gewoon een andere route. Heb ook geen haast, desnoods doe ik er maanden over. Dus ik zie geen belemmering.
100% mee eens!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:38 schreef Bombshell het volgende:
Negatieve berichten hier over backpackers allemaal. De hele werled is al verkend dus je komt al snel op paden waar al eerder mensen hun weg over hebben gevolgd.. Of iedereen die hier post en commentaar heeft weet van gebieden af waar echt nog niemand is geweest.
Om helemaal in je eentje naar de andere kant van de wereld te reizen met alleen je rugtas is altijd een ervaring. Ook al zijn duizenden je al voor geweest, het is jou eigen reis. Logisch dat je dan ook wat bekenden plaatsen zal bezoeken. Als je echt gaat om alleen te zuipen kan je beter naar lloret gaat.
Haha, inderdaad! kon het niet beter verwoorden.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:48 schreef valek het volgende:
Hippies die net doen of ze interessant zijn omdat ze aan het "backpakken" zijn. Maar wat backpakken eigenlijk is, is een geheel verzorgde lange vakantie waar weinig avontuurlijks aan is. Vooral die studenten die interessant doen en zeggen dat ze een jaar naar Australie gaan, zijn irritant.. Mensjes, dat is gewoon een lange vakantie, niet meer en niet minder.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stinkende hippie met te weinig geld om normale kleren en schoenen te kopen en om normaal op reis te gaan
Wat versta je eigenlijk onder "normaal op reis"? Is dat twee weken in het all inclusive resort aan het strand bakken? Een prefab groepsreis waar elke dag voorgepland is en je de hele reis zonder nadenken achter de reisleider aansjokt, bus in, bus uit? Of is normaal op reis gewoon op de camping in Zuid-Frankrijk, "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:52 schreef Farenji het volgende:
Jaja, elke backpacker is een linkse langharige ongewassen hippie zonder geld die alleen maar in het hostel zit te blowen.
Net als dat elke voetbalsupporter een asociale extreemrechtse hooligan is die stenen naar de ME smijt.
Wat is de wereld toch heerlijk simpel.
Die vind ik niet de meest irritante. De meest irritante backpackers zijn de afgestudeerde rechtenstudentes op flipflops, een beursje om de nek en een mooie modekuif van voren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stinkende hippie met te weinig geld om normale kleren en schoenen te kopen en om normaal op reis te gaan
Ik denk dat eenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:10 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Haha, inderdaad! kon het niet beter verwoorden.
Blij dat ik nooit mee heb gedaan aan de grote Australie, Thailand en Machu Picchu hypes....sla een willekeurig waarbenjijnu.nl logje open en je hoeft er zelf niet meer heen.
Nee, wat ik veel interessanter vind zijn de uitgebreidere vakanties ZONDER RUGZAK maar met goede voorbereiding waarbij je een bestemming uitkiest die je interessant lijkt. Voor mij waren dat Noorwegen en Rusland. Daar gewoon een fatsoenlijke vakantiereis maken en je hebt een veel toffere ervaring als de same-old afgetrapte bergpasjes op en af en 10 fotorolletjes vol van tempels die iedereen al van binnen en buiten kent.
Het reizen op zich is voor die linkse rakkers een doel terwijl dat bij mij slechts een middel is om een in mijn ogen interessant gebied enigszins te leren kennen.
En dan spreek je weer van die studentjes die zichzelf een hele grote meneer vinden omdat ze de oceaan zijn overgestoken, terwijl je hier in de Ardennen of in de Alpen de mooiste plekjes tegen kunt komen, maar dat is dan niet interessant genoeg omdat het "maar" Belgie is![]()
Vooral dat verzorgde vind ik wel bijzonder. Het leuke van reizen met een rugzak is nou juist dat je niet vastzit aan 'geheel verzorgd' maar overal zo lang of kort kunt blijven als je wil. Ticket voor de heenreis, evt. een voor de terugreis en verder doen waar je zin in hebt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:48 schreef valek het volgende:
Maar wat backpakken eigenlijk is, is een geheel verzorgde lange vakantie waar weinig avontuurlijks aan is.
Goedkoop bier zuipen in hostel, met 5 man samen koken en naar super coole HC feesten gaanquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vooral dat verzorgde vind ik wel bijzonder. Het leuke van reizen met een rugzak is nou juist dat je niet vastzit aan 'geheel verzorgd' maar overal zo lang of kort kunt blijven als je wil. Ticket voor de heenreis, evt. een voor de terugreis en verder doen waar je zin in hebt.
Voor mij geen van de 3quote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
[..]
Wat versta je eigenlijk onder "normaal op reis"? Is dat twee weken in het all inclusive resort aan het strand bakken? Een prefab groepsreis waar elke dag voorgepland is en je de hele reis zonder nadenken achter de reisleider aansjokt, bus in, bus uit? Of is normaal op reis gewoon op de camping in Zuid-Frankrijk, "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"?
Wat dan wel?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor mij geen van de 3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |