Ik kan helaas niet de hele week, maar wil sowieso wel even een paar wedstrijdjes meepikken. Dus ik ga een paar losse dagkaarten kopen.quote:
quote:11-07-2010 11:30u USA-Cuba
11-07-2010 16:00u Japan-Netherlands
En daarna de finale van het WK voetbal met hopelijk Nederland.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:06 schreef Xenomaniac het volgende:
Nog maar 5 daagjes!![]()
Prima planning by the way.![]()
[..]
quote:HAARLEM - Het Nederlands team heeft zijn eerste wedstrijd in de Haarlemse Honkbalweek 2010 gewonnen. Oranje versloeg Taiwan zaterdag met 1-0.
© NUsport/Michael Rosa
Dat was te danken aan een homerun van Bryan Engelhardt. Hij sloeg de bal in de gelijkmakende negende inning over de omheining van het Pim Mulier-stadion.
Engelhardt voorkwam daarmee een verlenging van de gelijkopgaande, maar zelden boeiende wedstrijd, waarin beide ploegen vier honkslagen lieten noteren. De werpers heersten en de verdediging viel niet op fouten te betrappen.
Vooral Liao Wen Yang onderscheidde zich op de Taiwanese heuvel. Hij hield het zeven innings probleemloos vol. Zijn opvolger Lin Chen Hua liet zich alsnog verrassen.
Bondscoach Jim Stoeckel liet Diegomar Markwell starten als pitcher. Nick Stuifbergen, Dave Draijer en Arshwin Asjes mochten het afmaken. Zondag treedt Oranje aan tegen Japan, dat met 4-2 won van de Verenigde Staten.
© ANP
quote:Door het wegblijven van Venezuela is het programma van de HHW omgegooid. Alle teams spelen nu twee keer tegen elkaar en het team met de meeste gewonnen wedstrijden en de meeste punten wordt de winnaar van het toernooi.
De ‘soap’ rond Venezuela is voor het toernooi helaas slecht geëindigd. Dat zei honkbalweekvoorzitter Frits Mulder zondagmorgen voor de microfoon van Laura Witbraad van Radio Honkbalweek. In een toelichting op de gebeurtenissen rond het wegblijven van Venezuela, zei hij dat het organisatiecomité zaterdagavond zelf het besluit heeft genomen om Venezuela te laten weten dat ze niet meer hoefden te komen. “We hebben dat besluit moeten nemen omdat het team op dat moment nog steeds in Venezuela zat en het steeds moeilijker werd ons programma af te werken. Dus moesten we dit wel doen. Helaas. “
Waar het uiteindelijk fout ging was het verkrijgen van visa. Mulder. “Na de Honkbalweek zouden de Venezolanen direct doorreizen naar een ander toernooi in Porto Rica. Maar het is misgegaan met de visa voor Porto Rica, waardoor ze ook niet naar Haarlem zijn afgereisd.” Mulder zegt zoiets nog niet eerder te hebben meegemaakt bij de Week. “En het is ook absoluut niet prettig om zoiets mee te maken, dat kan ik je wel zeggen. Ik heb er persoonlijk grote moeite mee gehad. Lag ik ’s avonds in bed te wachten op een telefoontje en dat komt dan maar niet. Ik heb ze lang het voordeel van de twijfel gegeven , maar op een gegeven moment houdt het op. Ik vind het niet prettig dat we dit besluit hebben moeten nemen, maar ik kan er verder niets aan doen. Ze komen gewoon niet.”
Het probleem is volgens Mulder ook het contact met de Venezolanen. “Je begint zo’n contact met de Venezolaanse honkbalbond, maar krijgt dan antwoord van een representant in Amsterdam. De contacten gaan steeds via via en dat maakt het ook zo moeilijk.”
Door het wegblijven van Venezuela is het programma van de Honkbalweek drastisch gewijzigd. Mulder: “Alle teams gaan nu 2x tegen elkaar spelen in de komende week en de winnaar van de Week wordt degene met de meeste gewonnen wedstrijden en de meeste punten.”
Dus geen finale dit jaar? “Nee, en ook geen kwartfinale of halve finale. Dat is wel jammer, ja. Het kan hooguit voordeel hebben voor de kaartverkoop omdat het tot de laatste wedstrijd spannend kan blijven. Maar het is natuurlijk erg jammer dat het zo gelopen is. “
Sorry. Had andere verplichtingen.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:28 schreef Xenomaniac het volgende:
Zitten we gisteren bij het 3e honk met een proseccootje te wachten op golfer, komt ie niet.
Die liep gisteren in een veel te blote Bavariajurk hier door het huis.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:40 schreef Xenomaniac het volgende:
We dachten wel even Bluezz gespot te hebben, dat was een vergipsing.
Die Japanners zijn trouwens genaaid door de scheids.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:52 schreef borisz het volgende:
5-0 gewonnen van Japan.
quote:Op maandag 12 juli 2010 23:40 schreef Xenomaniac het volgende:
We dachten wel even Bluezz gespot te hebben, dat was een vergipsing.
Misschien nog eventjes op de bonnefooi op een avond, maar niet echt plannen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:03 schreef Xenomaniac het volgende:
Ga je nog wel deze week of geloof je het wel?
(Kaarten genoeg trouwens..)
Whehe, ik wist niet zeker of je het was, dus mijn broertje vraagt hoe je in het echt heet.quote:
En dat nu het organisatorisch zo lekker voor elkaar is..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:12 schreef golfer het volgende:
Misschien nog eventjes op de bonnefooi op een avond, maar niet echt plannen.
Ik heet Yquote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:25 schreef Xenomaniac het volgende:
Whehe, ik wist niet zeker of je het was, dus mijn broertje vraagt hoe je in het echt heet.
Ik zeg X, hij staat op en roept HÈ X!
Niemand keek om dus je was het niet.
Nederland-Cuba.quote:
Neh, ik moet af en toe effe werken.quote:
Cuba schijnt het beste wat ze hebben gestuurd te hebben, ik zie het nog niet. Ze hebben amper tegenstand.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:49 schreef golfer het volgende:
Nederland-Cuba.![]()
De leukste van het toernooi altijd, qua sfeer.
Misschien die maar even meepikken.
Ik kan morgen niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:13 schreef qu63 het volgende:
Is er nog iemand die een kaartje voor morgen over wil nemen?
Cuba - Japan en Nederland - Chinese Taipei..
Ships ik zit in Utregquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:13 schreef qu63 het volgende:
Is er nog iemand die een kaartje voor morgen over wil nemen?
Cuba - Japan en Nederland - Chinese Taipei..
quote:
Iemand anders dan?quote:
Niet te geloven..quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:27 schreef golfer het volgende:
2e nederlaag voor Cuba. Japan wint met 4-2 van ze.
De field-crew verdient een standbeeld.quote:Terecht dat de avondwedstrijd is afgelast. Als ik zie wat er op ons af aan het komen is qua neerslag.
Het heeft vanaf 5 uur tot een kwartier geleden hier (op 500 meter van het stadion) gehoosd. Dus ook al is het nu droog, dan nog duurt het een uur of wat voordat het veld weer speelklaar zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:17 schreef Xenomaniac het volgende:
Golfer, hoe zit het bij jou?
Hier (Amsterdam-Zuid) hebben we maar 5 minuten regen gehad, dawast.
(het is nu strak-blauw.)
Aan de ene kant wel, aan de andere kant mag ik vrijdag nu 3 wedstrijden zienquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:23 schreef tong80 het volgende:
Terecht afgelast lijkt me.Echt noodweer. Wel balen als je een kaartje had.
Scheidsrechters vond ik bij Cuba - Japan niet verkeerd ofzo. 1x was Japan het niet eens met een beslissing (homerun) en dat was het wel. Calls op de honken waren voor zover ik het kon zien ook correct..quote:Op donderdag 15 juli 2010 04:34 schreef Xenomaniac het volgende:
Hadden we het gisteren nog over: zit je 12 uur in het vliegtuig, naait de scheids je gewoon 2x.
Kansloos.
Bij de 1-0 gleed die Jap keurig netjes onder de bal door, bij de 4-0 was de Jap op tijd bij het 3e.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:05 schreef qu63 het volgende:
Scheidsrechters vond ik bij Cuba - Japan niet verkeerd ofzo. 1x was Japan het niet eens met een beslissing (homerun) en dat was het wel. Calls op de honken waren voor zover ik het kon zien ook correct..
As usual...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:56 schreef golfer het volgende:
En geen seconde aandacht van Studio Sport ervoor dit jaar.
Schandalig idd. Maar ja Mart zit in de Tour.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:56 schreef golfer het volgende:
Sportjournaal heeft wel wat laten zien hoor. Maar het blijft bij een paar leuke slagen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:56 schreef golfer het volgende:
Late sportjournaal heeft inderdaad nog een paar beelden.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:03 schreef borisz het volgende:
Sportjournaal heeft wel wat laten zien hoor. Maar het blijft bij een paar leuke slagen.
quote:Vier spelers van het Nederlands team dat zondag de Haarlemse Honkbalweek met de eindzege afsloot, zijn afgevallen uit de selectie voor het komende EK.
Infielder René Cremer, eerste honkman Randall Simon en werpers Nick Veltkamp en Nick Stuifbergen zullen niet meegaan naar Duitsland, waar komende vrijdag het EK begint.
De selectie bevat louter spelers uit de Nederlandse hoofdklasse. Simon, die tien jaar in de VS en Japan speelde, zou de uitzondering zijn geweest, maar in de twee duels die hij speelde tijdens de Honkbalweek bleek hij niet fit genoeg. Stuifbergen moest afhaken omdat hij met een schouderblessure kampt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |