ellevehC86 | woensdag 3 februari 2010 @ 11:05 |
Hey gasten, Naar aanleiding van een medeuser die problemen waarschijnlijk heeft met zijn sychnromeshringen ben ik wat verder gaan zoeken over mijn type versnellingsbak en hoe ermee om te gaan om terug te schakelen naar zijn 1, ik heb namelijk geen synchromesh in zijn 1 en dat is correct op de fabrieksspecificaties van 1965. Het type versnellingsbak waarmee ik rij, zegt bijna niemand wat waarschijnlijk, is een Saginaw 3 speed overdrive aan het stuur. Ik heb gelezen dat je synchroon kan terugschakelen volgens het zgn. "doubleclutch"-systeem, maar weet iemand me nou simpel en praktisch te vertellen hoe dat in zijn werk gaat?, is het gewoon 2 keer koppelen en ontkoppelen? (koppelen,neutraal, ontkoppelen, koppelen, versnelling, ontkoppelen?) of werkt het anders?, alvast bedankt ![]() | |
Deetch | woensdag 3 februari 2010 @ 11:11 |
Ja maar je moet ook tussengas geven zodat je toeren van je nieuwe versnelling overeenkomen met de toeren van je aandrijfas. Geloof ik. | |
Deetch | woensdag 3 februari 2010 @ 11:12 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussengas http://en.wikipedia.org/wiki/Double_clutch | |
blup | woensdag 3 februari 2010 @ 11:19 |
MAN's hebben dit toch soms nog? | |
ellevehC86 | woensdag 3 februari 2010 @ 11:21 |
quote:mooi zo!! ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 11:24 |
Dubbelclutchend terugschakelen: koppeling in, uit de versnelling halen, koppeling los, stampje op het gas met andere poot, koppeling weer in, versnelling inleggen en koppeling weer op laten komen; vereist enig gevoel, maar het went vanzelf ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 11:25 |
quote:Neuh.. niet éen nieuwerwetse vrachtwaggel heeft dat ![]() Alleen échte ouwe zooi ![]() | |
bluuf | woensdag 3 februari 2010 @ 11:36 |
Ookal schijnt het lastig te zijn, ik zou toch graag een keer willen rijden met een oude auto met een niet gesynchroniseerde bak (alleen al voor het "pure" autorij gevoel). | |
ellevehC86 | woensdag 3 februari 2010 @ 11:45 |
quote:Gaat zeker wennen worden.... maar is al heel wat beter dan in zijn 2 afremmen tot stilstand en terugschakelen ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 12:15 |
quote:Ik denk dat de kans dat je dat ooit gaat doen niet zo heel groot is, gezien het feit dat het meestal antieke voertuigen betreft, en het 'oefenen' van het kunstje am sich nogal 'belastend' is voor de bak ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 12:16 |
quote:Heb je dat straaljagergeluid al een beetje de kop ingedrukt ?? ![]() | |
ellevehC86 | woensdag 3 februari 2010 @ 12:17 |
quote: ![]() ![]() | |
jack4ya | woensdag 3 februari 2010 @ 12:20 |
Dus zó heet het wat ik doe... (als ik 'm niet in z'n versnelling krijg.) Weer wat geleerd. | |
Bartholomeus | woensdag 3 februari 2010 @ 13:38 |
Er worden nogsteeds nieuwe vrachtwagens gebouwd met ongesynchroniseerde versnellingsbakken hoor. Ga maar eens aan de overkant van de grote plas kijken. Die rare amerikanen zweren er nogsteeds bij ![]() | |
green_power | woensdag 3 februari 2010 @ 13:48 |
Niet eens een automaat in je Yank chevelle? En hoe is het met je tjik? ![]() | |
ellevehC86 | woensdag 3 februari 2010 @ 13:58 |
quote:Automaten zijn voor vrouwen en heule oude mannen...... Tjik ga ik Vrijdag weer ophalen van het vliegveld ![]() | |
Sounddragon | woensdag 3 februari 2010 @ 14:06 |
quote:Jah, maar ik had het over de échte wereld he ![]() | |
fathank | woensdag 3 februari 2010 @ 14:20 |
quote:Je zegt het zelf al ![]() |