Inderdaad, daarom worden in de gehele Islamitische wereld (lees Pakistan = de gehele islamitische wereld) vrouwenscholen in de fik gestoken en kapotgebombardeerd.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:03 schreef Boldface het volgende:
Het zegt veel over hoe er binnen de islam wordt gedacht over vrouwenrechten. Vrouwen zijn gebruiksvoorwerpen en broedmachines die je zo dom mogelijk moet houden en waarvan je er vier tegelijk kunt trouwen.
Ze interpreteren het natuurlijk zoals het hun het beste uitkomt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:13 schreef Vinboy het volgende:
Het gaat niet om het geloof, maar achterlijken die het geloof verkeerd intepreteren.
Maar zoals Midas Dekkers het zei in Pauw en Witteman. 1 geheimpje God bestaat niet!
Dus komen er binnenkort daar stille tochten tegen zinloos geweld?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom worden in de gehele Islamitische wereld (lees Pakistan = de gehele islamitische wereld) vrouwenscholen in de fik gestoken en kapotgebombardeerd.
Waarom staat de goedwillende en gelovige moslim niet op de barricade om zijn geloof te verdedigen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, dit heeft nogmaals. NIETS met de Islam te maken. De Islam propageert juist kennis voor mannen én vrouwen. Ja.²
Heb jij enig idee hoe groot de Islamitische wereld is? En hoe divers de Islamitische wereld is? En hoe de onderlinge samenhang in de Islamitische wereld is? Klaarblijkelijk niet, ga jij maar lekker als gematigde moslim demonstreren terwijl er gewapende mannen je willen vermoorden. Pakistan is een oorlogsgebied.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:21 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dus komen er binnenkort daar stille tochten tegen zinloos geweld?
Ik denk het niet, mensen zien namelijk alleen wat ze willen zien.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:22 schreef Barwurz het volgende:
Ik denk dat als dat zou gebeuren er een hele andere sfeer ontstaat tegenover de islam.
Dus die kleine groep extremisten, bestaat niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe groot de Islamitische wereld is? En hoe divers de Islamitische wereld is? En hoe de onderlinge samenhang in de Islamitische wereld is? Klaarblijkelijk niet, ga jij maar lekker als gematigde moslim demonstreren terwijl er gewapende mannen je willen vermoorden. Pakistan is een oorlogsgebied.
Want een kleine groep extremisten kan geen extreme schade aanrichten?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:24 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dus die kleine groep extremisten, bestaat niet.
Het is dus de grote meerderheid die extremistisch is?
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want een kleine groep extremisten kan geen extreme schade aanrichten?
Je hebt maar 8 terroristen nodig om duizenden mensen de dood in te jagen.
Omdat geweld altijd wint van geweldloosheid. Hier loop je niet zo snel het risico om dood te gaan ten tijde van een demonstratie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:29 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Maar waarom komt het overgrote deel van de islam daartegen niet in opstand.
Hier staat iedereen gelijk op om geweld van welke groepering of wat dan ook te veroordelen.
Zoals ik nu van deze extremisten.
Waarom komt dit geluid nooit van de gematigden?
Uit het bericht in de OP:quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
Inderdaad, daarom worden in de gehele Islamitische wereld (lees Pakistan = de gehele islamitische wereld) vrouwenscholen in de fik gestoken en kapotgebombardeerd.
En wat vrouwenrechten binnen de islam betreft: even een bericht uit het verre Nederland:quote:In de afgelopen jaren hebben de militanten honderden meisjesscholen verwoest.
Bron: Volkskrant, 22 september 2009quote:'In Rotterdam zijn rond de zomervakantie mogelijk vijftien islamitische meisjes tegen hun zin uitgehuwelijkt door hun ouders. Voor de vakantie waren al acht gevallen bekend van een vermoedelijk gedwongen huwelijk. Na de zomerperiode keerden nog eens zeven meisjes niet naar school terug.'
Ook met je eens.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat geweld altijd wint van geweldloosheid. Hier loop je niet zo snel het risico om dood te gaan ten tijde van een demonstratie.
Je komt met twee nieuwsberichten en claimt dat dat nu de vrouwenrechten zijn binnen de Islam. Daar valt inderdaad niet tegen op te boksen. Veel plezier met een dergelijke kleuterredenatie.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:32 schreef Boldface het volgende:
[..]
Uit het bericht in de OP:
[..]
En wat vrouwenrechten binnen de islam betreft: even een bericht uit het verre Nederland:
[..]
Bron: Volkskrant, 22 september 2009
Ik denk dat je bij jezelf te raden moet gaan, je hoort wat je wilt horen. Er zijn voldoende stichtingen en clubs die zich regelmatig uitlaten en in de bres springen tegen extremisme. Maar ja, dat is niet hot hé.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:33 schreef Barwurz het volgende:
Maar wat weerhoud hier de gematigde moslims om een tegengeluid te laten horen?
Moslims zijn vooral bezig om te ontkennen dat dit soort terreurdaden uit naam van de islam worden gepleegd. Dat zie je ook in dit topic weer en dat zie je voortdurend. Veroordeling of protest zie je amper, de riedel is altijd hetzelfde: dit is geen islam, het zijn geen ware moslims die dit doen, bla bla.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:22 schreef Barwurz het volgende:
Waarom staat de goedwillende en gelovige moslim niet op de barricade om zijn geloof te verdedigen?
Ik denk dat als dat zou gebeuren er een hele andere sfeer ontstaat tegenover de islam.
Ik denk dat vrij weinig moslims zich hier a) realiseren dat dit gebeurd b) als ze dat realiseren, ze er schijt aan hebben - het is immers niet hun vorm van Islam en willen er dus zo ver mogelijk van af staan. Door te gaan demonstreren laat je zien dat je eigenlijk wel een vorm van affiniteit hebt met die regio, dus laten ze dat maar in het midden. c) de meest moslims in Nederland niet zo dicht bij moslims in Azie staan. (Ver van mijn bed show) - daar waar gebeurtenissen in het midden-oosten juist cultureel een stuk dichterbij staan. Maar goed, doorgaans zijn er best veel moslimorganisaties die hun afkeuring uitspreken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:33 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Ook met je eens.
Maar wat weerhoud hier de gematigde moslims om een tegengeluid te laten horen?
Misschien een domme vraag, maar heb je daar bronnen voor?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij jezelf te raden moet gaan, je hoort wat je wilt horen. Er zijn voldoende stichtingen en clubs die zich regelmatig uitlaten en in de bres springen tegen extremisme. Maar ja, dat is niet hot hé.²
Waarom wordt dit dan niet keihard veroordeeld door de islam?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, dit heeft nogmaals: NIETS met de Islam te maken. De Islam propageert juist kennis voor mannen én vrouwen. Ja.²
Jij claimt dat dit de manier is waarop in de Islam over vrouwen wordt gedacht aan de hand van een nieuwsbericht, dat mag best - maar ik hoef slechts een nieuwsbericht er tegenover te zetten om te claimen dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:37 schreef Boldface het volgende:
[..]
Moslims zijn vooral bezig om te ontkennen dat dit soort terreurdaden uit naam van de islam worden gepleegd. Dat zie je ook in dit topic weer en dat zie je voortdurend. Veroordeling of protest zie je amper, de riedel is altijd hetzelfde: dit is geen islam, het zijn geen ware moslims die dit doen, bla bla.
Ok, dank je voor je uitleg.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat vrij weinig moslims zich hier a) realiseren dat dit gebeurd b) als ze dat realiseren, ze er schijt aan hebben - het is immers niet hun vorm van Islam en willen er dus zo ver mogelijk van af staan. Door te gaan demonstreren laat je zien dat je eigenlijk wel een vorm van affiniteit hebt met die regio, dus laten ze dat maar in het midden. c) de meest moslims in Nederland niet zo dicht bij moslims in Azie staan. (Ver van mijn bed show) - daar waar gebeurtenissen in het midden-oosten juist cultureel een stuk dichterbij staan. Maar goed, doorgaans zijn er best veel moslimorganisaties die hun afkeuring uitspreken.
En waar moeten die islamitische leiders hun geld vandaan halen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom wordt dit dan niet keihard veroordeeld door de islam?
Voor iedere school die wordt opgeblazen zouden er 3 bij moeten komen, opgezet door islamitische leiders.
Het maakt me niet zoveel uit, als de islam dit werkelijk wil veroordelen dan zal het niet zo'n probleem zijn de middelen daarvoor bij elkaar te krijgen, dat mag ook buiten Pakistan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En waar moeten die islamitische leiders hun geld vandaan halen?Pakistaanse boeren?
Nee, ik laat alleen even doorschemeren dat onderdrukking van vrouwen binnen de islam niet alleen een zaak is die in Pakistaanse gebergtes speelt, maar ook dichter bij huis. De één is wat extremistischer dan de ander, maar het niet-erkennen van vrouwenrechten is en blijft een simpel feit.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
Je komt met twee nieuwsberichten en claimt dat dat nu de vrouwenrechten zijn binnen de Islam. Daar valt inderdaad niet tegen op te boksen. Veel plezier met een dergelijke kleuterredenatie.
Dat lijken me redelijk slechte/ onrendabele investeringen, waar je weinig vrijwilligers voor zult vinden!quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
Het maakt me niet zoveel uit, als de islam dit werkelijk wil veroordelen dan zal het niet zo'n probleem zijn de middelen daarvoor bij elkaar te krijgen, dat mag ook buiten Pakistan.
Er sterven dagelijks Pakistaanse soldaten (moslims dus) in de strijd tegen de extremisten. Is dat nog niet genoeg?quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het maakt me niet zoveel uit, als de islam dit werkelijk wil veroordelen dan zal het niet zo'n probleem zijn de middelen daarvoor bij elkaar te krijgen, dat mag ook buiten Pakistan.
Een feit in je hoofd wellicht - neem de mudawana eens door.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:47 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, ik laat alleen even doorschemeren dat onderdrukking van vrouwen binnen de islam niet alleen een zaak is die in Pakistaanse gebergtes speelt, maar ook dichter bij huis. De één is wat extremistischer dan de ander, maar het niet-erkennen van vrouwenrechten is en blijft een simpel feit.
Een 'cultuurkwestie', waarbij deze cultuur wordt beïnvloed en is vormgegeven door tal van zaken waaronder religie. Met name een religie die zich ook manifesteert op terreinen buiten de individuele godsbeleving, zoals in het recht en ethiek, vooral op plaatsen waar het een meerderheidsgodsdienst is zoals Pakistan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, dit heeft nogmaals: NIETS met de Islam te maken. De Islam propageert juist kennis voor mannen én vrouwen. Ja.²
Er zijn wel meerdere plekken waar het een meerderheidsgodsdienst betreft en de cultuur toch op een heel andere manier is vormgegeven dan in Afghanistan en Pakistan het geval is. Dan is het dus nog maar de vraag in hoeverre religie dergelijke zaken heeft vormgegeven en waarom dit soort incidenten zich voornamelijk in die regio afspelen. De term failed state speelt hier een belangrijke rol in, lijkt me.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een 'cultuurkwestie', waarbij deze cultuur wordt beïnvloed en is vormgegeven door tal van zaken waaronder religie. Met name een religie die zich ook manifesteert op terreinen buiten de individuele godsbeleving, zoals in het recht, vooral op plaatsen waar het een meerderheidsgodsdienst is zoals Pakistan.
Waarom beperken tot Pakistan??quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er sterven dagelijks Pakistaanse soldaten (moslims dus) in de strijd tegen de extremisten. Is dat nog niet genoeg?
Het enorme gebied waar jij het over hebt beslaat tientallen landen met tientallen volkeren en tientallen culturen, gewoontes en wet en regelgeving. Van oorlogsgebied tot extreem rijke landen, de verschillen zijn enorm. Er is geen instituut wat daadwerkelijk vorm geeft aan de wet en regelgeving binnen de gehele Islamitische wereld, noch op religieus noch op cultureel vlak. Bekijk alleen al het verschil in behandeling van vrouwen tussen Saoedie-Arabie en een land als Libanon. Islamitische landen handelen meer met andere landen dan onderling het geval is, inter-islamitische handel is non-existent, in veel gevallen zien Islamitische landen elkaar als concurrenten en hebben geen zin om elkaar te helpen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:55 schreef Leandra het volgende:
Waarom beperken tot Pakistan??
De islam is op zo'n groot gebied de leidende godsdienst, als de islam werkelijk voor ontwikkeling van mannen en vrouwen is, dan is het toch niet zo moeilijk om in dat enorme gebied waar de islam beleden wordt middelen te vinden om deze vorm van discriminatie van vrouwen tegen te gaan?
Met 3 nieuwe scholen voor iedere vernietigde school is het snel klaar.
Dergelijke private organisaties zijn er evengoed in de Islamitische wereld. Denk bijvoorbeeld aan wereldwijde organisaties als Islamic Relief.quote:Christenen doen er over het algemeen ook van alles aan om minder bedeelde christenen elders ter wereld te helpen met scholing en gezondheidszorg, hoezo zou dat binnen de islam niet kunnen?
Weer een cliché, maar het is echt 200% waar. De rol van de media in de beeldvorming mbt de Islam moet je niet onderschatten. Ze spelen hier een zeer twijfelachtige rol.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:50 schreef trancethrust het volgende:
Rijst wel de vraag of het wel gewenst is dat de pers er veel aandacht aan geeft; wellicht was het, zonder alle aandacht, geen aantrekkelijk terroristisch doel.
Dat is precies waar de Islam voor staat. Dit is slechts een incidentquote:
Dat lijkt me dan een organisatie die er prima voor zou kunnen zorgen dat scholing voor vrouwen wel gerealiseerd wordt.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
Dergelijke organisaties zijn er evengoed in de Islamitische wereld. Denk bijvoorbeeld aan wereldwijde organisaties als Islamic Relief.
In een oorlogsgebied lijkt me dat niet verstandig, zoals iemand anders dat ook al zei. Een behoorlijk slechte investering.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een organisatie die er prima voor zou kunnen zorgen dat scholing voor vrouwen wel gerealiseerd wordt.
Meisjes tegen hun zin uithuwelijken is een onderdrukking van mensenrechten (cq. vrouwenrechten). Ik heb geen mudawana of ander sprookjesboek nodig om dat vast te stellen. De universele verklaring van de rechten van de mens is voldoende.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
Een feit in je hoofd wellicht - neem de mudawana eens door.
De islam is dit gebied al vanaf de 13e-14e eeuw, dus impliceren dat zij de Pakistaanse cultuur niet op enigerlei wijze heeft vormgegeven is onwerkelijk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn wel meerdere plekken waar het een meerderheidsgodsdienst betreft en de cultuur toch op een heel andere manier is vormgegeven dan in Afghanistan en Pakistan het geval is. Dan is het dus nog maar de vraag in hoeverre religie dergelijke zaken heeft vormgegeven en waarom dit soort incidenten zich voornamelijk in die regio afspelen. De term failed state speelt hier een belangrijke rol in, lijkt me.
Hooligans, Sjonnies, kampers, zigeuners, dames van lichte zeden, partnerruil, bestialiteit, vochtige poedels.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:02 schreef Stuart het volgende:
Dat is precies waar de Islam voor staat. Dit is slechts een incident
Het is maar goed dat er dames van lichte zeden zijn. En partnerruil of een aanslag waarbij mensen om het leven komen, tsja, moeilijke keuze hoor. Zeker als je zo streng gelovig bentquote:Op woensdag 3 februari 2010 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hooligans, Sjonnies, kampers, zigeuners, dames van lichte zeden, partnerruil, bestialiteit, vochtige poedels.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden.²
Klopt, die plegen ook bloederige aanslagen op scholen en zaken waar ze het niet mee eens zijn!quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hooligans, Sjonnies, kampers, zigeuners, dames van lichte zeden, partnerruil, bestialiteit, vochtige poedels.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden.²
Ik heb nergens gezegd dat de cultuur helemaal niet onder invloed staat van de Islam, wel is het niet geheel toevallig dat nu met name dat gebied dit soort grote groepen kent met deze werkmethoden en deze denkwijze. Op zich is dat binnen de Islamitische wereld een cultuur op zichzelf.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De islam is dit gebied al vanaf de 13e-14e eeuw, dus impliceren dat zij de Pakistaanse cultuur niet op enigerlei wijze heeft vormgegeven is onwerkelijk.
Bovendien wordt in het artikel gewag gemaakt van radicaalislamitische bewegingen. Dat dit niet jouw islam is betekent nog niet dat de islam of islamsferen geen enkele relatie hebben met dit gebeuren.
Ik ben het wel met jou eens dat dit ook een legitimiteitskwestie is van de Pakistaanse overheid.
Jij vindt de keuze moeilijk? Ik niet, ik keur het beiden volledig af. Simpel.quote:Op woensdag 3 februari 2010 11:09 schreef Stuart het volgende:
Het is maar goed dat er dames van lichte zeden zijn. En partnerruil of een aanslag, ja, moeilijke keuze hoor. Zeker als je zo streng gelovig bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |