wat lief van anna!

maar ook wel

idd!
hier gaat het eigenlijk heel goed met eli! hij is helemaal niet jaloers op aviva, alleenmaar heel lief. de eerste week, 10 dagen wilde hij wel steeds naar zijn kamer, om in zijn eentje met zijn trein te spelen samen met beer. nou, prima! hij heeft het niet van een vreemde, van zijn beide ouders trekken zich ook het liefst terug als het te druk wordt

maar op die manier heeft hij dus de komst van zijn zusje op een zeer vredelievende manier verwerkt. al was het wel even wennen om dan mijn blote buik te zien, want dan riep hij weer "baby!" "nee schat, baby ligt in de box, kijk maar" En dan zag je hem denken. "oh ja! dat was ook zo!"

als ze huilt komt grote broer ook meteen aanrennen met de speen, "baby speen?!" en ramt het ding vakkundig in haar mond.

inmiddels doet hij het minder, want wij geven alleen de speen als ze huilt, dus moesten we hem steeds corrigeren. nu brengt hij de speen naar ons. en mijn zoogcompressen (nadat hij het plakkertje eraf heeft gehaald en ik dus een zoogcompres + pindakaasafdrukken terugkrijg

), en tepelcreme, en mijn mobiel, en de vaste telefoon, en dit alles bij voorkeur terwijl ik aan het voeden ben.

en dan wordt er ook verwacht dat ik alles vasthoud, ander gaat hij er zo beteuterd bij kijken.

de mobile is trouwens te saai op de gewone manier, dus als aviva in de box ligt, moet het ding eerst aan, en als het aan is, geeft hij de beesten een enorme zwier ("whieieieie!!!!

") zodat de mobile wat spannender wordt voor aviva

inmiddels heet ze ook aviva ipv baby, dus dat is ook fijn.

verder is hij enorm aan het peuterpuberen en vind ik het helemaal geweldig!
koekje?
nee schat, we gaan zo eten.
koekje??!!!!!!
nee schat, we gaan zo eten
KOE-KJE!!!!
nee lieverd
KOEHOEHOEKJEHEHEHE!!!!! * krijs stamp brul sla schop lig stamp nog wat, gooi met wat spullen onder luid gebrul van het oneindige onrecht dat hem wordt aangedaan

ik vind het prachtig!

al vindt hij wel dat de baby bij mij hoort en hij bij zn papa, dus als PR aviva vast houdt, resulteert dat meestal ook in een schreeuwbui dat de baby bij mij moet zijn, maar daar heeft hij maar aan te wennen. hij is natuurlijk gewend dat PR meer met hem doet nu, omdat ik het afgelopen half jaar steeds minder kon door de zwangerschap. nu kan ik bijna alles weer, en krijg ik weer een bo *pats boem* mama weer plat. is ook moeilijk voor hem, natuurlijk. ach, komt wel goed

en hij heeft een mening over de meest bijzondere dingen, zoals welke speen aviva krijgt

hij is ook wel bezig met zindelijkheid. hij was even zonder luier aan het spelen tijdens het avondritueel, staat hij op, zegt dat hij moet "pjassen" en loopt naar de wc. waar er natuurlijk niks uit kwam, maar ik vond het toch stoer! en ik wist niet hoe snel ik daarna een schone luier om moest krijgen

al met al is hij dus heeeeeel lief.
zo, nu gaan we weer gezellig meekletsen hier