abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:03:30 #176
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78049812
Vanmorgen had ik even een slik momentje. Anna, die inmiddels een inhaalslag aan het leveren is op spraakgebied en nu echt de hele dag honderduit babbelt: 'Mamaaaaaaa...? Waar isse papa nou?' Ik zeg: die is al naar zijn werk, Anna, je hebt hem net een kusje gegeven! 'Oja, oke, papa isse centjes dienen. Mama ook centjes dienen?' Dus ik zeg weer: 'Ja, ik ga ook centjes verdienen, ik ga zo ook naar mijn werk'. Anna 'Neeeee, mama, jij moet met Anna pelen. En met Morriessie.'
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78049899
Agossie Anna Moeilijk om dan weg te gaan lijkt me Memmel.

Beaker wat ga nu dan doen?

Linde is bij vlagen nog lekker dwars.

Linde ruim je eerst even je duplo op als je gaat kleuren?
Mama jij bent de baby en jij mag NIKS zeggen oke!!!

Gelukkig draaide ze bij toen ik zei dat baby's straks geen koekjes met haar kunnen gaan bakken Toen was in ineens weer mama.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:19:01 #178
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78050219
wat lief van anna! maar ook wel idd!

hier gaat het eigenlijk heel goed met eli! hij is helemaal niet jaloers op aviva, alleenmaar heel lief. de eerste week, 10 dagen wilde hij wel steeds naar zijn kamer, om in zijn eentje met zijn trein te spelen samen met beer. nou, prima! hij heeft het niet van een vreemde, van zijn beide ouders trekken zich ook het liefst terug als het te druk wordt maar op die manier heeft hij dus de komst van zijn zusje op een zeer vredelievende manier verwerkt. al was het wel even wennen om dan mijn blote buik te zien, want dan riep hij weer "baby!" "nee schat, baby ligt in de box, kijk maar" En dan zag je hem denken. "oh ja! dat was ook zo!"

als ze huilt komt grote broer ook meteen aanrennen met de speen, "baby speen?!" en ramt het ding vakkundig in haar mond. inmiddels doet hij het minder, want wij geven alleen de speen als ze huilt, dus moesten we hem steeds corrigeren. nu brengt hij de speen naar ons. en mijn zoogcompressen (nadat hij het plakkertje eraf heeft gehaald en ik dus een zoogcompres + pindakaasafdrukken terugkrijg ), en tepelcreme, en mijn mobiel, en de vaste telefoon, en dit alles bij voorkeur terwijl ik aan het voeden ben. en dan wordt er ook verwacht dat ik alles vasthoud, ander gaat hij er zo beteuterd bij kijken.

de mobile is trouwens te saai op de gewone manier, dus als aviva in de box ligt, moet het ding eerst aan, en als het aan is, geeft hij de beesten een enorme zwier ("whieieieie!!!! ") zodat de mobile wat spannender wordt voor aviva

inmiddels heet ze ook aviva ipv baby, dus dat is ook fijn.

verder is hij enorm aan het peuterpuberen en vind ik het helemaal geweldig!
koekje?
nee schat, we gaan zo eten.
koekje??!!!!!!
nee schat, we gaan zo eten
KOE-KJE!!!!
nee lieverd
KOEHOEHOEKJEHEHEHE!!!!! * krijs stamp brul sla schop lig stamp nog wat, gooi met wat spullen onder luid gebrul van het oneindige onrecht dat hem wordt aangedaan

ik vind het prachtig!

al vindt hij wel dat de baby bij mij hoort en hij bij zn papa, dus als PR aviva vast houdt, resulteert dat meestal ook in een schreeuwbui dat de baby bij mij moet zijn, maar daar heeft hij maar aan te wennen. hij is natuurlijk gewend dat PR meer met hem doet nu, omdat ik het afgelopen half jaar steeds minder kon door de zwangerschap. nu kan ik bijna alles weer, en krijg ik weer een bo *pats boem* mama weer plat. is ook moeilijk voor hem, natuurlijk. ach, komt wel goed

en hij heeft een mening over de meest bijzondere dingen, zoals welke speen aviva krijgt

hij is ook wel bezig met zindelijkheid. hij was even zonder luier aan het spelen tijdens het avondritueel, staat hij op, zegt dat hij moet "pjassen" en loopt naar de wc. waar er natuurlijk niks uit kwam, maar ik vond het toch stoer! en ik wist niet hoe snel ik daarna een schone luier om moest krijgen

al met al is hij dus heeeeeel lief.

zo, nu gaan we weer gezellig meekletsen hier
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78050420
Chaca, beterschap met je meisje!

Ach Anna toch, dat lijkt me inderdaad moeilijk weggaan. Wel leuk dat ze lekker babbelt!

Stiemie, je meisje blijft een heerlijk ding!

Suzanna, ik heb zo ook geen tipd. Heb je de huisarts al gebeld?

En voor de rest wens ik een portie zon, en dan niet bij -2, maar bij +20 ofzo

Hier zonet de stad in geweest, lekker fruit gekocht op de markt, en Chris mocht snoeppies kopen van zijn eigen centjes kopen. Maar hij at net lekkerder van de druiven dan van zijn hema-smarties
pi_78050568
Davinia, leuk om weer wat over Eli te horen.
Dat koppige herken ik wel. Als het bij Chris niet gaat zoals hij het wil, dan kan hij ook heerlijk boos worden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:44:08 #181
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78051003
Davina: lekker kort
Zal mij ook benieuwen hoe het gaat als er over een half jaartje er een baby is.
we oefenen al in de onderbroken nachten.

Wat we wel merken is dat mevrouw aardig aan de babbel is geslagen. Bij oma verteld ze honderduit. Volgende maand gaan we op vakantie en dat weet oma nu ook en dat ze dan met de boot gaat (naar Texel). De uitspraak is nog lang niet perfect en ik hoop dat logopedie op korte termijn meer resultaat gaat opleveren.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:44:59 #182
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78051035
Wat een leuk een Eli-update!

IK merk ook wel dat nu Anna wat meer hele verhalen begint te vertellen, de driftbuien iets minder lang lijken te duren.

'Nee mama stout, Anna boos, Anna wille echt een lokolaade koekje'. Kijk dat is een statement waar we dan gewoon over kunnen praten in plaats van stampen en smijten en de wheelybug wegtrappend.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:49:43 #183
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78051176
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:44 schreef Memmel het volgende:
'Nee mama stout, Anna boos, Anna wille echt een lokolaade koekje'. Kijk dat is een statement waar we dan gewoon over kunnen praten in plaats van stampen en smijten en de wheelybug wegtrappend.
idd, dat ze zelf kunnen uitdrukken en vertellen wat er is.
Alleen jammer dat het 's nachts vaak niet lukt als ze huilend wakker wordt. (volgend stapje).
pi_78083610
nou mensen, het is zover

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78087649
Max is 4. *snik* grote jongen, gefeliciteerd pinquit!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78088282
Pinquit, gefeliciteerd met Max!
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:22:22 #187
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78088378
Gefeliciteerd met Max!!
pi_78088405
Gefeliciteerd met je kleutertje pinquit!!
pi_78088551
Max en Pinquit gefeliciteerd Maak er een hele leuke dag van met veel taart en cadeautjes!
pi_78088571
feli pinq!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78088639
Max en Pinq, van harte!
Fake it till you make it...
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:07:33 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78088988
Max! Van harte gefeliciteerd, al een kleuter!
Pinq, jij ook van harte met je ventje...

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:26:11 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78090819
dag Max tot in het andere topic!

Vanmiddag terug met Maud naar de HA. Ze zit helemaal onder de uitslag tot in d'r billen aan toe. Het jeukt niet echt, maar ze is er ook niet echt gezellig onder. En het begint nu ook op d'r gezicht. Brrrrr.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:28:05 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_78090872
Max, pinq, van harte gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:11 #195
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78093504
Gefeliciteerd...
En we komen wel heeel erg hoog in het lijstje...
pi_78112224
Pinq! van harte met je kleine grote man
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78113316
Chaca, hoe is het met de uitslag van Maud? Heeft ze er last van?
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:34:53 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78114486
Ze heeft er met vlagen last van. Het hoort wel bij de virale infectie die ze heeft. En of dat ze 5e of 6e is, dan moet ik weer de symptomen na gaan kijken. Het voelt in elk geval aan als ruwe uitslag. Het is niet open, het jeuk soms, maar geeft zoals ik het zie vooral een trekkerig gevoel. Ze roept zo af en toe ook gewoon Auw. Vanavond is ze in bad geweest en F. heeft ze daarna helemaal ingesmeerd met de cetamogol/vaseline. Ze ligt nu lekker te slapen en ik hoop dat ze het de nacht volhoud, want die gebroken nachten breken nu haar ook op.
pi_78115643
Hopelijk is ze er snel vanaf! En slaapt ze lekker vannacht, dat scheelt ook altijd wel
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:18:56 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78119851
Ach gosh, Maud. Wat sneu toch weer. En ze is al zo gevoelig met haar huidje.
Beterschap gewenst hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')