Wat een stoere meid is Mahre!

Pff deepfreeze toch nog een gebroken nacht, lijkt me vermoeiend maar prettig dat het wat beter gaat.
Ik vraag me nu wel af waarom het niet goed zou zijn als kindjes veel samen spelen? Damian heeft ook goede vriendjes op het KDV (of nouja meer een groepje van een aantal kindjes waar Damian een onderdeel van is) maar ik hoor daar nooit negatieve dingen over. Of is het zo dat Chris en zijn vriendje zich echt isoleren van de rest?
Damian slaapt tijdelijk bij ons op de kamer omdat er ernstige problemen zijn op zijn slaapkamer. Hij vindt het zo gezellig bij ons. 's Ochtends lekker bij ons in bed kruipen om rustig wakker te worden en te knuffelen. Erg lief, dus heeft het toch nog zo zijn voordelen.

De problemen op zijn slaapkamer (rot hout, heeeel erg veel schimmels waar we niks van wisten) kunnen ook de oorzaak zijn van zijn gezondheidsproblemen de laatste tijd. Hij heeft erg veel last gehad van zijn longen, keel en luchtwegen. Hopelijk gaat dat vanaf nu ook beter.
Gewicht en lengte, hebben ze daar ook wel eens niets op te zeggen?
2 kilo meer bij een lengte van 1.08 lijkt me nog redelijk mee te vallen als ik het zo hoor, of zou die 20 kilo dan echt een max zijn? (ik heb er geen groeischema bij gepakt en ik weet er verder ook niet zo heel veel van hoor)
En zoals Chacama zegt, gewicht is betrekkelijk.
Maud blijft ook maar een fijn poppetje!
Wij moeten begin maart weer naar het CB. Ik ga vast ook op mijn kop krijgen.
Damian is mager maar heeft ook net als Maud een rond koppie/bolle toet, dus je ziet het met kleding aan niet zo.
Met 2 jaar was Damian qua lengte gemiddeld en qua gewicht zat hij op de de -1 lijn. Zijn lijntje boog wat af dus eigenlijk moesten we met 2,5 nog een keer komen wegen maar dat heb ik niet gedaan. Vergeten/drukte.
Nu is hij 3, bijna een meter dus nog steeds gemiddelden qua gewicht 13,5 en dat is op de -2 lijn volgens de curve van het CB.. Het is er dus niet beter op geworden.
Zwaarder dan 14 kg is hij nog niet geweest, terwijl hij toch goed eet. Hij eet vrijwel altijd de meeste boterhammen van alle kindjes op het KDV, avondeten gaat er goed in en tussendoortjes ook.
Ik vind Damian overigens niet echt fijn gebouwd in de zin van: hij ziet er niet uit (en het voelt ook niet) alsof hij zomaar in 2-en zal breken als je hem oppakt.