nils7 | dinsdag 2 februari 2010 @ 00:44 | |
![]() General information Name Mercedes GP ![]() Debut 1954 French Grand Prix Races competed 12 Constructors' Championships 0 Drivers' Championships 2 (1954,1955) Race victories 9 Pole positions 8 Fastest laps 9 Official website Official Facebook Youtube Channel Mercedes GP Petronas Formula One Team, the trading name of Mercedes-Benz Grand Prix Limited, is the Formula One racing team and constructor of Mercedes-Benz, which will race in the 2010 season. Mercedes-Benz debuted in Formula One in 1954, and competed with great success in the 1954 and 1955 seasons. However, after the 1955 season, Mercedes left the sport, and despite part-ownerships, and engine supplier deals in the 1990s and 2000s, it did not return as a factory team until November 2009. ![]() After a fifteen-year relationship with the McLaren team, Mercedes-Benz (through parent Daimler AG), in partnership with Aabar Investments, reached an agreement to purchase a 75.1% stake (Daimler: 45.1%; Aabar: 30%), in the Brawn GP team, pending corporate and regulatory approval. Brawn had won the drivers' and constructors' championships in the 2009 season, their only season as a team following their buy-out of the Honda Racing F1 team. Former Williams driver Nico Rosberg will be joined by seven-time World Champion Michael Schumacher for the team's maiden racing season. ![]() 2010 Information Name Mercedes GP Petronas Formula One Team Race drivers 3. Michael Schumacher ![]() 4. Nico Rosberg ![]() Test drivers TBA Chassis MGP W01[1] Engine Mercedes-Benz FO 108X Tyres Bridgestone ![]() ![]() Schumacher & Rosberg De bolide TECHNICAL DATA MGP W01 Chassis Construction Moulded carbon fibre and honeycomb composite structure Suspension Wishbone and pushrod activated torsion springs and rockers Dampers Sachs Wheels BBS forged magnesium Tyres Bridgestone Potenza Brakes Brembo calipers Brake discs/pads Carbon/Carbon Steering Power assisted rack and pinion Steering wheel Carbon fibre construction Electronics FIA standard ECU and FIA homologated electronic and electrical system Transmission Gearbox Seven speed unit with carbon composite maincase Gear selection Sequential, semi-automatic, hydraulic activation Clutch Carbon plate Dimensions Overall length 4800mm Overall height 950mm Overall width 1800mm Engine Type Mercedes-Benz FO108X Capacity 2.4 litres Cylinders 8 Maximum rpm 18,000 (maximum FIA regulation) Bank angle 90° Piston bore 98mm (maximum FIA regulation) No of valves 32 Weight 95kg (minimum FIA regulation weight) ![]() Weitere bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door nils7 op 02-02-2010 12:44:39 ] | ||
nils7 | dinsdag 2 februari 2010 @ 00:48 | |
Testsessie 01/02/2010 - Valencia-Es
[ Bericht 37% gewijzigd door nils7 op 02-02-2010 00:53:09 ] | ||
M.Melandri | dinsdag 2 februari 2010 @ 00:58 | |
![]() | ||
vosss | dinsdag 2 februari 2010 @ 01:17 | |
![]() | ||
Trystar | dinsdag 2 februari 2010 @ 01:41 | |
Terugvindschumi | ||
JohnLocke | dinsdag 2 februari 2010 @ 11:08 | |
Dit is hoe ik me hun pitpoezen voorstel:![]() | ||
sanger | dinsdag 2 februari 2010 @ 11:24 | |
Als ze allemaal zulke pakjes dragen hoor je mij niet klagen ![]() | ||
vosss | dinsdag 2 februari 2010 @ 11:39 | |
Als ze allemaal zulke pakjes dragen koop ik kaartjes voor élke Grand-Prix!! ![]() | ||
nils7 | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:41 | |
Moet wel zeggen dat de livery op deze wagen veel beter uit komt dan op de Brawn! | ||
JohnLocke | dinsdag 2 februari 2010 @ 12:52 | |
Het doet me te veel aan de oude livery van McLaren denken. | ||
Bluurgh | dinsdag 2 februari 2010 @ 13:25 | |
quote:terwijl het natuurlijk gewoon de "kleur" van de jaren 50 is (geen kleur dus :p) | ||
sasquatsch | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:24 | |
quote:Dat verhaal schijnt gewoon een fabeltje te zijn en niet echt. | ||
Glijdt_licht | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:49 | |
En McLaren had die kleuren in 1997 juist weer aangenomen vanwege de deal met Mercedes. De eerste silberpfeil sinds de jaren 50 was deze: ![]() | ||
vosss | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:51 | |
Wat is ie mooi he ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | dinsdag 2 februari 2010 @ 14:52 | |
quote:Welke? De Mercedes W01 of de McLaren Mercedes MP4-12 uit 1997 ![]() | ||
LeXX | dinsdag 2 februari 2010 @ 15:18 | |
quote:Als ik me ermee mag bemoeien: De McLaren uiteraard ![]() Als je bv kijkt naar deze mp4/12 en de MP4/6 valt je de snelheid zonder extra vleugels op. Haast maagdelijk leeg en glad! ![]() | ||
nils7 | dinsdag 2 februari 2010 @ 17:59 | |
Testsessie 02/02/2010 - Valencia-Es
| ||
nils7 | woensdag 3 februari 2010 @ 18:11 | |
Testsessie 03/02/2010 - Valencia-Es
| ||
Stiggie | woensdag 3 februari 2010 @ 18:26 | |
tvp | ||
llopez | donderdag 4 februari 2010 @ 12:03 | |
Heb zowaar zin in de F1! Ik vind zowel Schumacher als Rosberg top.. De Mercedes bolide is ook erg gaaf ![]() | ||
nils7 | woensdag 10 februari 2010 @ 17:17 | |
Testsessie Jerez de le Fontera 10/02/2010
| ||
nils7 | donderdag 11 februari 2010 @ 18:18 | |
Testsessie Jerez de la Fontera 11/02/2010
| ||
nils7 | woensdag 17 februari 2010 @ 17:39 | |
Testessie Jerez de la Fontera 17/02/2010
| ||
nils7 | donderdag 18 februari 2010 @ 17:37 | |
Testsessie Jerez de la Fontera 18/02/2010
| ||
nils7 | vrijdag 19 februari 2010 @ 17:32 | |
Testsessie Jerez de la Fontera 19/02/2010
| ||
9x19 | zondag 7 maart 2010 @ 22:17 | |
Dit team gaat ownen! | ||
Trystar | zondag 7 maart 2010 @ 22:27 | |
quote:Zelf denken ze vooralsnog van niet ![]() | ||
nils7 | maandag 15 maart 2010 @ 01:20 | |
Bahrein Race 1quote: | ||
Burnie88 | woensdag 17 maart 2010 @ 23:11 | |
Ik ga er vanuit dat Mercedes GP steeds sterker wordt dit seizoen. Brawn GP heeft vorig seizoen tot de laatste races moeten doorontwikkelen om kampioen te kunnen worden. Uiteraard had Ferrari en McLaren toen al lang en breed de handdoek in de ring gegooid. En hoe verrassend, op Vettel na, zijn dit de teams die in Bahrein voor Mercedes GP eindigden (op Button na dan). Daarom heb ik veel vertrouwen in de toekomst. De mensen binnen dit team kunnen een auto goed doorontwikkelen. Ik verwacht dat ze halverwege het seizoen races gaan winnen en misschien kans maken op het kampioenschap. Sowieso het constructeurskampioenschap moet bestrijdbaar zijn aangezien Schumacher en Rosberg constante rijders zijn en zodoende constant punten zullen behalen. | ||
Sally | woensdag 17 maart 2010 @ 23:44 | |
quote:Heeft Rosberg zich dan bewezen bij Williams als een 'goed verbeteraar' van die wagen? quote:Schumacher zei zelf dat hij dacht dat het nog 'een paar races' zou duren voor er goede resultaten geboekt werden. En volgens mij was hij best tevreden met het huidige resultaat. | ||
sanger | donderdag 18 maart 2010 @ 07:56 | |
quote:Volgens de mensen daar wel. | ||
vosss | donderdag 18 maart 2010 @ 10:36 | |
quote:Rosberg is een beetje de eeuwige vijfde zegmaar. Ik heb het niet begehouden, maar bolgens mij is hij echt al VAAK als vijfde over de finish gekomen ![]() Vooralsnog doet hij het natuurlijk prima om voor zn teamgenoot te eindigen. Echter vraag ik me af of dat ook geweest zou zijn als het een van de huidige coureurs was geweest in plaats van iemand die 3 jaar weg geweest is. Ok, het is nu Schumacher ja, maar die is echt nog niet op speed dunkt me ![]() |