FOK!forum / Sport Algemeen / "Mercedes GP" Petronas Formula One Team #1
nils7dinsdag 2 februari 2010 @ 00:44


General information

Name Mercedes GP
Debut 1954 French Grand Prix
Races competed 12
Constructors' Championships 0
Drivers' Championships 2 (1954,1955)
Race victories 9
Pole positions 8
Fastest laps 9

Official website
Official Facebook
Twitter
Youtube Channel

Mercedes GP Petronas Formula One Team, the trading name of Mercedes-Benz Grand Prix Limited, is the Formula One racing team and constructor of Mercedes-Benz, which will race in the 2010 season. Mercedes-Benz debuted in Formula One in 1954, and competed with great success in the 1954 and 1955 seasons. However, after the 1955 season, Mercedes left the sport, and despite part-ownerships, and engine supplier deals in the 1990s and 2000s, it did not return as a factory team until November 2009.


After a fifteen-year relationship with the McLaren team, Mercedes-Benz (through parent Daimler AG), in partnership with Aabar Investments, reached an agreement to purchase a 75.1% stake (Daimler: 45.1%; Aabar: 30%), in the Brawn GP team, pending corporate and regulatory approval. Brawn had won the drivers' and constructors' championships in the 2009 season, their only season as a team following their buy-out of the Honda Racing F1 team.
Former Williams driver Nico Rosberg will be joined by seven-time World Champion Michael Schumacher for the team's maiden racing season.



2010 Information

Name Mercedes GP Petronas Formula One Team
Race drivers
3. Michael Schumacher
4. Nico Rosberg
Test drivers TBA
Chassis MGP W01[1]
Engine Mercedes-Benz FO 108X
Tyres Bridgestone



Schumacher & Rosberg

De bolide

TECHNICAL DATA MGP W01

Chassis

Construction Moulded carbon fibre and honeycomb composite structure
Suspension Wishbone and pushrod activated torsion springs and rockers
Dampers Sachs
Wheels BBS forged magnesium
Tyres Bridgestone Potenza
Brakes Brembo calipers
Brake discs/pads Carbon/Carbon
Steering Power assisted rack and pinion
Steering wheel Carbon fibre construction
Electronics FIA standard ECU and FIA homologated electronic and electrical system

Transmission

Gearbox Seven speed unit with carbon composite maincase
Gear selection Sequential, semi-automatic, hydraulic activation
Clutch Carbon plate

Dimensions

Overall length 4800mm
Overall height 950mm
Overall width 1800mm

Engine

Type Mercedes-Benz FO108X
Capacity 2.4 litres
Cylinders 8
Maximum rpm 18,000 (maximum FIA regulation)
Bank angle 90°
Piston bore 98mm (maximum FIA regulation)
No of valves 32
Weight 95kg (minimum FIA regulation weight)




Weitere bilder:






















[ Bericht 7% gewijzigd door nils7 op 02-02-2010 12:44:39 ]
nils7dinsdag 2 februari 2010 @ 00:48
Testsessie 01/02/2010 - Valencia-Es
1
2
3
Pos.   Rijder         Team                  Tijd      Ronden
3    M. Schumacher   Mercedes Grand Prix   01:12.947   40
4    N. Rosberg      Mercedes Grand Prix   01:13.543   39


[ Bericht 37% gewijzigd door nils7 op 02-02-2010 00:53:09 ]
M.Melandridinsdag 2 februari 2010 @ 00:58
vosssdinsdag 2 februari 2010 @ 01:17
Trystardinsdag 2 februari 2010 @ 01:41
Terugvindschumi
JohnLockedinsdag 2 februari 2010 @ 11:08
Dit is hoe ik me hun pitpoezen voorstel:

sangerdinsdag 2 februari 2010 @ 11:24
Als ze allemaal zulke pakjes dragen hoor je mij niet klagen
vosssdinsdag 2 februari 2010 @ 11:39
Als ze allemaal zulke pakjes dragen koop ik kaartjes voor élke Grand-Prix!!
nils7dinsdag 2 februari 2010 @ 12:41
Moet wel zeggen dat de livery op deze wagen veel beter uit komt dan op de Brawn!
JohnLockedinsdag 2 februari 2010 @ 12:52
Het doet me te veel aan de oude livery van McLaren denken.
Bluurghdinsdag 2 februari 2010 @ 13:25
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:52 schreef JohnLocke het volgende:
Het doet me te veel aan de oude livery van McLaren denken.
terwijl het natuurlijk gewoon de "kleur" van de jaren 50 is (geen kleur dus :p)
sasquatschdinsdag 2 februari 2010 @ 14:24
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:25 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

terwijl het natuurlijk gewoon de "kleur" van de jaren 50 is (geen kleur dus :p)
Dat verhaal schijnt gewoon een fabeltje te zijn en niet echt.
Glijdt_lichtdinsdag 2 februari 2010 @ 14:49
En McLaren had die kleuren in 1997 juist weer aangenomen vanwege de deal met Mercedes.
De eerste silberpfeil sinds de jaren 50 was deze:
vosssdinsdag 2 februari 2010 @ 14:51
Wat is ie mooi he

Glijdt_lichtdinsdag 2 februari 2010 @ 14:52
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:51 schreef vosss het volgende:
Wat is ie mooi he


Welke? De Mercedes W01 of de McLaren Mercedes MP4-12 uit 1997
LeXXdinsdag 2 februari 2010 @ 15:18
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:52 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Welke? De Mercedes W01 of de McLaren Mercedes MP4-12 uit 1997
Als ik me ermee mag bemoeien: De McLaren uiteraard
Als je bv kijkt naar deze mp4/12 en de MP4/6 valt je de snelheid zonder extra vleugels op. Haast maagdelijk leeg en glad!
nils7dinsdag 2 februari 2010 @ 17:59
Testsessie 02/02/2010 - Valencia-Es
15.  Rosberg       Mercedes GP          (B)   1:12.899  119
nils7woensdag 3 februari 2010 @ 18:11
Testsessie 03/02/2010 - Valencia-Es

13.  M. Schumacher   Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82  pit
Stiggiewoensdag 3 februari 2010 @ 18:26
tvp
llopezdonderdag 4 februari 2010 @ 12:03
Heb zowaar zin in de F1! Ik vind zowel Schumacher als Rosberg top..

De Mercedes bolide is ook erg gaaf
nils7woensdag 10 februari 2010 @ 17:17
Testsessie Jerez de le Fontera 10/02/2010
11    Rosberg   Mercedes    1m20.927s
nils7donderdag 11 februari 2010 @ 18:18
Testsessie Jerez de la Fontera 11/02/2010
1 6.  M.Schumacher  Mercedes GP           (B)  1:21.083  124
nils7woensdag 17 februari 2010 @ 17:39
Testessie Jerez de la Fontera 17/02/2010
16 Schumacher Mercedes 1m24.271s +1.678 
nils7donderdag 18 februari 2010 @ 17:37
Testsessie Jerez de la Fontera 18/02/2010
14. Rosberg Mercedes GP (B) 1:28.515 57
nils7vrijdag 19 februari 2010 @ 17:32
Testsessie Jerez de la Fontera 19/02/2010
15 Schumacher Mercedes 1m21.437s +2.138
9x19zondag 7 maart 2010 @ 22:17
Dit team gaat ownen!
Trystarzondag 7 maart 2010 @ 22:27
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:17 schreef 9x19 het volgende:
Dit team gaat ownen!
Zelf denken ze vooralsnog van niet
nils7maandag 15 maart 2010 @ 01:20
Bahrein Race 1
quote:
5 N. Rosberg Mercedes Grand Prix + 40.213
6 M. Schumacher Mercedes Grand Prix + 44.163
Burnie88woensdag 17 maart 2010 @ 23:11
Ik ga er vanuit dat Mercedes GP steeds sterker wordt dit seizoen. Brawn GP heeft vorig seizoen tot de laatste races moeten doorontwikkelen om kampioen te kunnen worden. Uiteraard had Ferrari en McLaren toen al lang en breed de handdoek in de ring gegooid. En hoe verrassend, op Vettel na, zijn dit de teams die in Bahrein voor Mercedes GP eindigden (op Button na dan).

Daarom heb ik veel vertrouwen in de toekomst. De mensen binnen dit team kunnen een auto goed doorontwikkelen. Ik verwacht dat ze halverwege het seizoen races gaan winnen en misschien kans maken op het kampioenschap. Sowieso het constructeurskampioenschap moet bestrijdbaar zijn aangezien Schumacher en Rosberg constante rijders zijn en zodoende constant punten zullen behalen.
Sallywoensdag 17 maart 2010 @ 23:44
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:11 schreef Burnie88 het volgende:
Ik ga er vanuit dat Mercedes GP steeds sterker wordt dit seizoen. Brawn GP heeft vorig seizoen tot de laatste races moeten doorontwikkelen om kampioen te kunnen worden. Uiteraard had Ferrari en McLaren toen al lang en breed de handdoek in de ring gegooid. En hoe verrassend, op Vettel na, zijn dit de teams die in Bahrein voor Mercedes GP eindigden (op Button na dan).

Daarom heb ik veel vertrouwen in de toekomst. De mensen binnen dit team kunnen een auto goed doorontwikkelen.
Heeft Rosberg zich dan bewezen bij Williams als een 'goed verbeteraar' van die wagen?
quote:
Ik verwacht dat ze halverwege het seizoen races gaan winnen en misschien kans maken op het kampioenschap. Sowieso het constructeurskampioenschap moet bestrijdbaar zijn aangezien Schumacher en Rosberg constante rijders zijn en zodoende constant punten zullen behalen.
Schumacher zei zelf dat hij dacht dat het nog 'een paar races' zou duren voor er goede resultaten geboekt werden.

En volgens mij was hij best tevreden met het huidige resultaat.
sangerdonderdag 18 maart 2010 @ 07:56
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:44 schreef Sally het volgende:

[..]

Heeft Rosberg zich dan bewezen bij Williams als een 'goed verbeteraar' van die wagen?
Volgens de mensen daar wel.
vosssdonderdag 18 maart 2010 @ 10:36
quote:
Sowieso het constructeurskampioenschap moet bestrijdbaar zijn aangezien Schumacher en Rosberg constante rijders zijn en zodoende constant punten zullen behalen.
Rosberg is een beetje de eeuwige vijfde zegmaar.
Ik heb het niet begehouden, maar bolgens mij is hij echt al VAAK als vijfde over de finish gekomen

Vooralsnog doet hij het natuurlijk prima om voor zn teamgenoot te eindigen. Echter vraag ik me af of dat ook geweest zou zijn als het een van de huidige coureurs was geweest in plaats van iemand die 3 jaar weg geweest is. Ok, het is nu Schumacher ja, maar die is echt nog niet op speed dunkt me