Godmiljaar, meer dan anderhalf uur later. Waarom kan ik nooit beknopt en to-the-point zijn 

?
SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 12 PERFORMDeze week:
![]()
en verder:
* Pasha!!!! En Anya ook.
* Natalie’s dominatrixtrekjes
* plaksnorren en lijmneuzen-parade
* Bonnie praat poep
* Matt Lee’s sexy face – ooh aah
Ergens voor de helft dacht ik even dat ik misschien wel naar de beste SYTYCD-show ooit zat te kijken, maar toen kwamen er toch een paar (semi-)missers langs, maar wat wil je ook met twaalf dansen 

. Twaalf! En ik was al zo moe! Korte conclusie vooraf: Robbie & Ivy 

! Een van deze twee moét dit seizoen gewoon winnen, hoe lekker Phillipe, sympathiek Renee, talentvol Carly, prachtig Jessie en cute Nick ook zijn. En wat een lekker nonchalant, unscripted sfeertje hing er in deze show. Die babyhormonen van Natalie B. maken haar een ongeleid projectiel!
Om te beginnen mijn analyse van het gillende-bakvissen-volume (bij het voorlezen van de telefoonnummers van de koppels): met stip op één Nick en zijn hag, gevolgd door Kieran (iewww) en Heath. Mooi, geef Phillipe maar aan mij dan, malle Australische pubertjes. Hahah 

!!
Ivy & Robbie – contemporaryWat moet je hier nou over zeggen? Dit is toch gewoon perfectie? Zo synchroon, zo gedetailleerd, prachtige performance en uitstraling. Fantastische choreografie ook weer, al kunnen die concepten van Debbie Ellis me gestolen worden. Erg met Mr. Mary Poppins himself eens: deze twee halen het beste bij elkaar naar boven, terwijl ze op het eerste gezicht totaal niet bij elkaar lijken te passen. En dat maakt dit duo nog geweldiger. I luv them 

.
Jessica & Heath – BroadwayLangzaamaan vond ik deze twee in het grote moeras der middelmatigheid zinken… en toen kwam Mary Poppins aangevlogen. Jaaaaaa, heel vermakelijk dit en door alletwee erg goed gedanst. Het plezier spatte er vanaf. Leuke, klassieke performance. Maar toch… ik weet het niet 

. Ik denk dat ze allebei heel erg aan een andere partner toe zijn. Het is toch een beetje een saai stel bij elkaar. Koppel Jessica aan een pittig ding als Matt en Heath aan een firecracker als Ivy… en misschien komen we voor verrassingen te staan! Moeten ze eerst nog even in de top tien zien te komen.
Renee & Phillipe – hiphopOp een paar kleine haperingetjes na bij Renee heb ik weinig aan te merken op deze dans, hooguit dat de choreo in de tweede helft enigszins inkakte. Verder vond ik Renee een behoorlijk stoer hoppend wijf. Leuk, strak, best hard, malle muziek, aardig concept, entertaining. En Phillipe is toch helemaal ‘the man’ in dit genre 

. Kan nog steeds niet geloven dat hij pas ‘echt’ danst vanaf zijn 24e…
Jess & Nick – jazzHet is inmiddels wel duidelijk dat Jess’ als de ‘onzekere’ weggezet wordt door de productie (knap en tóch onzeker, i.t.t. lelijk en daardoor onzeker in het geval van Renee) en dat is eigenlijk best nasty. Het leek er dan ook niet helemaal uit te komen bij haar deze week. Nick stond erg lekker te dansen, met zijn openhangende witte overhemdje 

. Heel volwassen uitstraling. Deze Summertime was smooth, lazy, sensueel, zwoel en een tikje sexy, desondanks redelijk forgettable in de hotpot van de twaalf dansen. Ligt het overigens aan mij, of komt er iedere week meer nutteloze bagger uit Bonnie? Hoe dieper de decolletés, hoe nietszeggender haar commentaren 

. 
Carly & Kieran – salsaOfwel: the verbally challenged (Kieran: spsplsplsplsplspl 

) couple pretend to be mature and sexy. Ooomph... neuh, niet echt. Godsamme, wat een moeilijke choreo! Less is more, Australische wereldkampioenen salsa!!! Kieran was natuurlijk in zijn element, hoe hard hij ook liep te ontkennen dat salsa echt he-le-maal niks met latin ballroom te maken heeft. Maar door die melkmuil van hem is het toch een beetje als kijken naar 
 Plaatsvervangende schaamte zeg maar. Carly deed het best goed, maar haar bewegingen waren wel erg scherp en hard. Ik mistte dat gladde, gelikte van de salsa bij haar. 
Jessie & Matt – contemporaryOp een enkele wat zware lift na was dit best wel heel dik in orde, al vond ik dat Matt toch behoorlijk weggedanst werd. Sterker nog, hij verdween bijna in het decor met zijn donkere outfit en zijn weggegelde blonde haren. Dat hij zijn voeten lekker aan het punten was viel mij ook al op, dus vooruitgang zit er zeker in. Jessie is technisch gezien één van de sterkste dames. Prachtig, zeer talentvol en een mooi danslijf. Ik hoop maar dat de Aussies haar niet over het hoofd gaan zien 

.
Ivy & Robbie – BollywoodJaaaaaa, dit kan toch gewoon niet? Wéér een voltreffer! Wat een performance van Ivy, alsof ze vanochtend nog naans stond te verkopen op een markt in Mumbai! En Robbie: inderdaad jammer van die stomme outfit, hij is al geeky genoeg van zichzelf, dat had niet gehoeven. Maar technisch: wow! De choreo viel me een ietsiepietsie tegen, al zaten er wel kleine, leuke vondsten in, maar ik mistte een beetje dat opzwepende van de meer klassieke Bollywood. Maar dat is muggenziften: gewoon heel heel heel erg goed 

.
Jessica & Heath – hiphopDaar heb ik nou zo'n hekel aan hè, dat ik iets constateer en zo’n noob jurylid kauwt dat dan gewoon na. Zo vond ik dus dat deze hiphop geen hiphop was maar een jazz-choreografie. Vond die Coleman dat ook weer 

. Anyway, een totale ramp was het niet en ik zat niet weggedoken achter een kussen te kijken, maar het was toch wel de sof van de avond. Jessica danste als een kuikentje. Is ook bullshit dat zij niet harder/strakker kan dansen, alsof je in latin nooit scherp, hard en strak ritmisch danst (o ja, zij is ballroom, nou ja, de tango dan, da's ook hartstikke staccato en zo 

). Heath… ach ja, Heath. Heath doet alles goed, maar nooit briljant. Sorry fans.
Jess & Nick – jiveWeer zo’n concept-ding. Combatjive of zoiets 

. Mmm. Technisch was het verre van briljant en ja Nick-fappers, hier werd hij toch een pietsie weggedanst door Jess. Nick’s jive kicks & flicks waren niet scherp en vooral… – doodzonde, twintig zweepslagen, zelfkastijding! – he didn’t point his toes! Jess deed dit allemaal net iets overtuigender. Maar… toch vond ik het vermakelijk en best grappig gedaan. Wel een verzoekje aan SYTYCD wereldwijd: mag er alsteblief weer een keer een ‘normale’ jive op het programma 

? En nog een tik op de vingers van tante BonBon: more lifts? Are you crazy woman? In een motherfucking jive horen sowieso geen lifts en ik werd al duizelig genoeg van het aantal dat erin zat. Ga iets nuttigs doen mens. 
Carly & Kieran – hiphopAaaahhh… aaaaahhhh…. AAAAHHHHH. Hoe schattig 

. Even een shotje insuline zetten.
Leuk, lief, goed gedanst, grappig concept.
Renee & Phillipe – rumbaAnya & P A S H A! Jodelahitie! 
Phillipe! In zo’n hoge latinbroek! Borst vooruit! Kont achteruit! Dweil me op 

!
Nou, dit setje is niet echt in de wieg gelegd voor ballroom/latin hè? Ik stoorde me wel een beetje aan die dramatische opbouw vooraf, net zoals vorige week. Van die spycamshotjes aan de rand van het podium tijdens de dramatische dress rehearsal. Zo’n ontzettend drama vond ik het overigens niet. Jammer dat de spanning op Phillipe’s gezicht te zien was en dat je hem voortdurend die lastige rumbabeat zag tellen. Ook jammer van de stotterende lift. Ook jammer van de geforceerde kus (mijn Phillipe, wat doe je 

?). Veel jammers, maar toch vond ik het wel lief. Geen seks, maar wel liefde. Geeft niks, zo denk ik tenslotte ook over Phillipe 

.
Jessie & Matt – jazzIk hou niet zo van dat hele jazzballeterige. Dat is vaak een beetje inhoudsloos. Het ziet er te gemakkelijk uit, zonder moeilijke bewegingen, sprongen, lifts. Misschien is dat helemaal niet zo, ik heb er dan ook geen verstand van. Het was dus zeg maar niet mijn ding. Maar… zo ben ik dan ook wel weer hè… erg goed gedanst van beiden. 
Lord have mercy, ik ben er doorheen. Heath en Jessica mogen naar huis wat mij betreft. Ook Matt en Kieran zou ik kunnen missen. Verder begint mijn interesse in Renee en Jess enigszins af te nemen.
Mag ik nu in coma vallen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 18-03-2010 05:05:43 ]