abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:10:14 #101
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78701112

You cheated on me with choreography.
  donderdag 4 maart 2010 @ 08:15:45 #102
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78717761
Ik merk dat tvtorrents, die normaal hele snel is, SYTYCD AU niet zo belangrijk vind Staat er steeds erg laat op.

*verder zoek, vind en klik*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 4 maart 2010 @ 09:12:14 #103
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78718716
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 08:15 schreef Ang3l het volgende:
Ik merk dat tvtorrents, die normaal hele snel is, SYTYCD AU niet zo belangrijk vind Staat er steeds erg laat op.

*verder zoek, vind en klik*
Immortalseed is the place to be!
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:10:17 #104
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78741864
Ik gaat 'r 's ff voor zitten

Hij begint met Nick en ik denk meteen al "Oh god I wanna fuck you senseless:"
Af Angel, AF. KOEST!!!
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:15:26 #105
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78742075
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:31 schreef Malahide het volgende:

Grace & Nick – hip hop
Holy F-ing christ wat kan die Nick lekker nasty dansen zeg voor zo'n bible-boy. I was suprised. Pleasantly! Damn lekker grindy raunchy rough stoer. Geil stout Christenhertje indeed! Niiiiiice. Grace iets minder rough 'n ruggid, maar ook netjes!

I need a cold shower. Op naar de volgende!
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:25:55 #106
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78742625
quote:
Carly & Kieran – wals
Nou dat met die jurk was idd goed opgelost. Hup kick-kick in de lift en los. Vond het reuze meevallen. She handled it well. Ze moet wel d'r bek houden verder. Bambi-bimbo-zoete stem "Thank yoooouuuu". Maar goed, hij ook, want hij praat alsof ie z'n kunstgebit vergeten is.
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:31:43 #107
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78742897
quote:
Jess & Doug – jazz
Idd, wat een botoxface heeft die Adam Williams Ik vond de dans niet veel. paste niet bij het nr (Ladyhawke!) en ik vond de lifts.... "laboured". Duurdn te lang. Plus: die armen-in-elkaar-draai move naast elkaar zit er nu voor de fucking DERDE keer in meneer Adam Williams. Stop recycling!
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:40:21 #108
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78743315
quote:
Renee & Phillipe – contemporary
Ik zag het plaatje hierboven al staan dus ik ging klaarzitten met een handdoekje Lekkere (maar beetje oude) kop, lekker accent, lekker lijf, mooi gebruind, en heerlijk haar. Hoppa! De dans deed me wat een die van Kameron & Lacey denken van USA en dat is 1 van mijn favoriete dansen. Vond deze net iets minder, maar zeer zeker mooi. Renee! En Phillipe .... hiphop... buiten z'n genre.... buitengewoon knap! En daarmee bedoel ik meer dan "het was goed AANGEZIEN je buiten je genre danste", maar "dit was erg goed, en nog eens extra goed omdat je buiten je genre danste"
L'Amour menaçant:
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2010 @ 19:53:22 #109
87554 Cee
Welluk?
pi_78743963
Ik heb het veels te druk op woens- en donderdag om snel te kunnen reageren op SYTYCD AU. Maar ik kijk en lees wel mee hoor mensen! Moet alweer weg maar heb net de uitslag gezien. Zal nog niks spoileren want Ang3l zit er nog middenin.

Maar, ook ik, wil Nick senseless rampetampen.

En woeiiiiii Adam Lamberrrrrt
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:54:54 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78744043
quote:
Jessica & Heath – tango
Leuke muziekkeuze voor een tango. Soms leuke poses. That's it. Mwa.
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 19:56:34 #111
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78744108
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef Cee het volgende:

AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar bedankt voor het nog niet spoileren
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:03:24 #112
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78744442
quote:
Jessie & Matt – hip hop
Hmmz. Neh. Meer jazz dan hiphop. Didn;t work for me. Alsof ze meer bezig waren met kleding afrukken dan dansen.
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:11:04 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78744815
quote:
Issi & Don – contemporary
Ik hou van Sarah Boulter, maar dit.... nee. En ik denk dat het idd door de aangepaste choreografie lag vanwege Issi. Plus dat ik vind dat Don zijn tijd gehad heeft nu. Time to go. Nu Phillippe is geweest kan ik de opmerkingen "Denk er aan, dit is een b-boy, uit z'n genre" niet zo goed meer verdragen.
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:19:27 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78745223
quote:
Ivy & Robbie – jazz
Hmmz. Hmm. Huh. Ja. Hmm. Tja. Misschien had ik te hoge verwachtingen a.h.v. wat er geschreven stond hier, maar..... hmmz. Iets te veel gedoe met de tafel en iets te weinig dans. Plus... wiebelige lifts. Leuk dat HIJ gelift werd, maar ook die waren wiebelig. Toch blijven die 2 een van m'n favorieten.

Die ene lift van haar waarbij ze hem over de schouder wierp.... ik had het gevoel dat die niet helemaal gepland ging. Dat hij eigenlijk viel en het rollen het opvangen van een foutje was eerlijk gezegd Blijkbaar niet, want er werd verder niet over gerept.
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:14:49 #115
29275 BlaBlub
Voormalige Slowchatslet 8-)
pi_78748026
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:10 schreef Malahide het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een appetijtelijke man

Dat gezicht van Nathalie er ook bij
O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:33:54 #116
29275 BlaBlub
pi_78748969
Ik ben eigenlijk wel blij met de uitslag, ondanks dat de jury het niet eens is met het stemgedrag van Australie. De 2 mensen die ik zat was zijn er nu uit.
O+ neggix O+ | "Ik zeg niet veel, maar als ik iets zeg is het onzin!!" PIPPI!! | Embrace the Penny
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:50:54 #117
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78749880
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:53 schreef Cee het volgende:
Ik heb het veels te druk op woens- en donderdag om snel te kunnen reageren op SYTYCD AU. Maar ik kijk en lees wel mee hoor mensen! Moet alweer weg maar heb net de uitslag gezien. Zal nog niks spoileren want Ang3l zit er nog middenin.

En woeiiiiii Adam Lamberrrrrt
Gaan jullie maar met z'n tweeën Nicky ontmaagden en een one way ticket naar het Vagevuur bezorgen, dan mag Phillipe wel even down under bij mij .
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:54:08 #118
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78750043
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:19 schreef Ang3l het volgende:
Hmmz. Hmm. Huh. Ja. Hmm. Tja. Misschien had ik te hoge verwachtingen a.h.v. wat er geschreven stond hier, maar..... hmmz. Iets te veel gedoe met de tafel en iets te weinig dans. Plus... wiebelige lifts. Leuk dat HIJ gelift werd, maar ook die waren wiebelig. Toch blijven die 2 een van m'n favorieten.

Die ene lift van haar waarbij ze hem over de schouder wierp.... ik had het gevoel dat die niet helemaal gepland ging. Dat hij eigenlijk viel en het rollen het opvangen van een foutje was eerlijk gezegd Blijkbaar niet, want er werd verder niet over gerept.
Dat wiebelige van de lifts (vooral de laatste) klopt wel. Die 'over de schouder'gooi: daarvan dacht ik eerst ook dat het een misser was, maar na een paar keer terugkijken zie je toch wel dat het zo gepland was .
Ik vind het nog steeds vooral een superperformance en dat er dan wat danstechnische schoonheidsfoutjes in zaten... soit. Ik vind ze beide zulke ongelooflijk personalities op het podium .
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:58:04 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78750253
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:12 schreef Malahide het volgende:

[..]

Immortalseed is the place to be!
Ik heb geen invitation code.
L'Amour menaçant:
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:10:27 #120
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78750804
Zo dan, die Aussies zijn wel dom aan het stemmen hoor. Ze kiezen alleen voor de allerbeste performances van de avond én voor de grote mislukkelingen. Ben je zwaar de lul als je middenmoter bent . De enige waar ik niet van schrok waren Doug & Jess, maar Carly & Kieran en Grace & Nick? Mmmm. Het was wel duidelijk dat de judges liever Matt & Jess, Heath & Jessica en misschien zelfs Don & Issi voor zich hadden gekregen.

Maar goed, Nick en Jess heel duidelijk de beste solo's, dus terecht door. Wie mijn posts leest weet dat ik ben omdat Dougiemate eindelijk gaat wieberen. Meine Güte, die solo... negen sprongen! Ik heb ze geteld. Negen sprongen in dertig seconden (nou ja, acht sprongen en een radslag...). Bagger, dat was het. Aangezien ik Grace té wacky begon te vinden zal ik haar ook niet echt missen. Ben geen fan van Carly, maar vond dat ze deze week niet netjes werd behandeld door de judges dus you go girl!

Nieuwe koppel: Jess & Nick! Met hip hop! Ooooohh, dat moet toch goed worden, of niet?

En dan deze nog: twee groepdansen volgende week. De jongens West Side Story, de meisjes Chicago... nee hè? Toch niet wat ik denk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:13:58 #121
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78750939
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:58 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb geen invitation code.
Oh da's jammer. Ik wilde je er een sturen maar ik heb niet genoeg credits om dat te mogen doen omdat ik nooit iets upload .
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:25:49 #122
29275 BlaBlub
pi_78751534
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:10 schreef Malahide het volgende:
Zo dan, die Aussies zijn wel dom aan het stemmen hoor. Ze kiezen alleen voor de allerbeste performances van de avond én voor de grote mislukkelingen. Ben je zwaar de lul als je middenmoter bent . De enige waar ik niet van schrok waren Doug & Jess, maar Carly & Kieran en Grace & Nick? Mmmm. Het was wel duidelijk dat de judges liever Matt & Jess, Heath & Jessica en misschien zelfs Don & Issi voor zich hadden gekregen.

Maar goed, Nick en Jess heel duidelijk de beste solo's, dus terecht door. Wie mijn posts leest weet dat ik ben omdat Dougiemate eindelijk gaat wieberen. Meine Güte, die solo... negen sprongen! Ik heb ze geteld. Negen sprongen in dertig seconden (nou ja, acht sprongen en een radslag...). Bagger, dat was het. Aangezien ik Grace té wacky begon te vinden zal ik haar ook niet echt missen. Ben geen fan van Carly, maar vond dat ze deze week niet netjes werd behandeld door de judges dus you go girl!

Nieuwe koppel: Jess & Nick! Met hip hop! Ooooohh, dat moet toch goed worden, of niet?

En dan deze nog: twee groepdansen volgende week. De jongens West Side Story, de meisjes Chicago... nee hè? Toch niet wat ik denk...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij stemmen de Aussies echt alleen op personality ofzo. Ik weet niet wat het is.Ze stemmen iig niet op de slechtste dat is wel duidelijk

Ik denk dat de jury vooral Don naar huis wil hebben. Ze denken dat hij het maximale eruit heeft gehaald. Ik denk dat eerlijk gezegd ook, maar ik hoop dat hij volgende week gewoon een retegoede ballroom gaat dansen!! Hopelijk hoeft die ook niet meer zo voorzichtig te doen met Issi, want dat belemmerd hem en de dans die ze doen heel erg.

Die solo van Doug sloeg inderdaad helemaal nergens op. Had echt niks met dansen te maken hoor Aan Grace zat ik me alleen maar te irriteren met dr gekke-bekken-show van haar. Dus echt beter dat ze er uit zijn

Naar het nieuwe koppel ben ik echt heel benieuwd. Echt een super mooi en leuk setje samen!

Tyce kan echt niks meer goed doen
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2010 @ 22:31:07 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_78751842
Neeeeeeee niet recyclebitch, zeg dat het niet zo is.
Als hij de cancerdance weer gaat oprakelen krijgt hij een one way ticket to hell. Maar, we weten nog niet of recyclebitch überhaupt komt dus laten we nog niet op conclusies gaan jumpen en zo.

Ik vond eerlijk gezegd de rararomana Robbie/Ivy dans niet zo ongelofelijk amazing als dat de jury (en het publiek) deed overkomen. Inderdaad zoals Ang3l zei, te veel gedoe met dat lopend buffet en veel aanlopen naar sprongen en lifts, die vervolgens niet zo spectaculair waren en de syncho-passen tussendoor waren oké maar niet heel erg spannend? Toch, de kleding + het nummer + de leuke combi zorgde ervoor dat ik toch wel weer met m'n vuistjes in de lucht mee zat te rarara ah ah roma romana-en.

JASON wat had je aan, gast!

Ang3l, kunnen we een ploegendienst houden voor wat betreft Nick?
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:45:17 #124
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78752632
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:31 schreef Cee het volgende:
Neeeeeeee niet recyclebitch, zeg dat het niet zo is.
Als hij de cancerdance weer gaat oprakelen krijgt hij een one way ticket to hell. Maar, we weten nog niet of recyclebitch überhaupt komt dus laten we nog niet op conclusies gaan jumpen en zo.
Stel je voor zeg, de cancerdance weer recycelen... ff kijken: Carly & Kieran hebben contemporary , Jessie & Matt jazz . Jessica & Heath ook contemporary... bind die mooie blonde krullen maar vast op meid. OMG, we doen net alsof Tyce al geland is in Australië .
quote:
Ik vond eerlijk gezegd de rararomana Robbie/Ivy dans niet zo ongelofelijk amazing als dat de jury (en het publiek) deed overkomen. Inderdaad zoals Ang3l zei, te veel gedoe met dat lopend buffet en veel aanlopen naar sprongen en lifts, die vervolgens niet zo spectaculair waren en de syncho-passen tussendoor waren oké maar niet heel erg spannend? Toch, de kleding + het nummer + de leuke combi zorgde ervoor dat ik toch wel weer met m'n vuistjes in de lucht mee zat te rarara ah ah roma romana-en.
Nouhou!!! Allejezus, het was toch gewoon superentertaining ja? Oh, dat vond je eigenlijk ook wel. En Gaga... ik gaga geen 80 ballen neertellen om heur live op een videoscherm te zien in het Gelredome, maar elke Gagafix is welkom.
quote:
JASON wat had je aan, gast!
Zou hij zelf de boorden van zijn shirts inscheuren ? En zou 'ie dat hoedje stiekem van Matt gestolen hebben toen ze een beetje ondeugend aan het jongensdollen waren in de kleedkamer ?
quote:
Ang3l, kunnen we een ploegendienst houden voor wat betreft Nick?
Vraag dan meteen ff aan Phillipe of 'ie van night shifts houdt.
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2010 @ 22:50:49 #125
87554 Cee
Welluk?
pi_78752880
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:45 schreef Malahide het volgende:

En Gaga... ik gaga geen 80 ballen neertellen om heur live op een videoscherm te zien in het Gelredome,
Ik wel, ik denk dat ik zelfs als een klein kind stampvoetend ga "bwooeeehhhoooeehhh mamaaaaa"-en als ik geen kaartjes te pakken krijg.

Phillippe doet niet aan night shifts, maar het is wel een day care persoon en aangezien hij een Ozzie is en het bij hem nacht is als het hier dag is nou dan weet je het wel he Mallie.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:55:24 #126
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78753090
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:25 schreef BlaBlub het volgende:
Volgens mij stemmen de Aussies echt alleen op personality ofzo. Ik weet niet wat het is.Ze stemmen iig niet op de slechtste dat is wel duidelijk
Ze stemmen voor wie ze erin willen houden, en helaas wel op de slechtste koppels. Maar ik begrijp wat je bedoelt
quote:
Ik denk dat de jury vooral Don naar huis wil hebben. Ze denken dat hij het maximale eruit heeft gehaald. Ik denk dat eerlijk gezegd ook, maar ik hoop dat hij volgende week gewoon een retegoede ballroom gaat dansen!! Hopelijk hoeft die ook niet meer zo voorzichtig te doen met Issi, want dat belemmerd hem en de dans die ze doen heel erg.
Ja, zou kunnen. Wat Ang3l ook aangeeft: ze hebben een goeie hiphopper.b-boy die ook buiten zijn genre goed is, dus Don kunnen ze wel slachtofferen. Als 'ie in de bottom three had gestaan was hij wsl. wel eruit gegaan.
quote:
Tyce kan echt niks meer goed doen
We love to hate Tyce sinds hij tijdens de audities van SYTYCD USA 5 opeens de meganichtbitch ging uithangen. Maar laat dat love maar weg sinds cancerdance 2.0 .
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:59:55 #127
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78753329
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:50 schreef Cee het volgende:
Ik wel, ik denk dat ik zelfs als een klein kind stampvoetend ga "bwooeeehhhoooeehhh mamaaaaa"-en als ik geen kaartjes te pakken krijg.
Ach, het is meer dat ik er geen poen voor heb want ik moet nog twee vakanties betalen en ik wilde gewoon ff een statement maken dat ik het steeds vaker niet meer leuk vind om naar concerten te gaan vanwege de hoge prijzen. Nu weet ik wel dat Gaga bijzonder is, maar toch. Ach, ik woon in de buurt. Misschien ga ik een beetje rondhangen bij het Gelredome die avond, of is dat wel heel pauper ?
quote:
Phillippe doet niet aan night shifts, maar het is wel een day care persoon en aangezien hij een Ozzie is en het bij hem nacht is als het hier dag is nou dan weet je het wel he Mallie.
is het niet zo dat als ik nu een kuil begin te graven, dat ik dan op een gegeven moment in Australië uitkom? Oh ja Ang3l darling, ik vind die 'ouwe' kop nou net zo lekker . Vergelijk het eens met zo'n Kieran. Van wie was die opmerking dat Kieran praat alsof hij zijn kunstgebit niet inheeft ? (edit: oh jij Ang3l, nail on head en zo).
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2010 @ 23:05:26 #128
87554 Cee
Welluk?
pi_78753609
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:59 schreef Malahide het volgende:

[..]

Misschien ga ik een beetje rondhangen bij het Gelredome die avond, of is dat wel heel pauper ?
[..]
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:08:24 #129
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_78753753
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:05 schreef Cee het volgende:

[..]

La Murphy achter de schermen, het blijft een dolle meid hoor...

vrijdag 5 maart 2010 @ 18:43:03 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_78784549
Don had moeten gaan.
En van de dames de jurkhaker.
Vind ik dan.
L'Amour menaçant:
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:19:56 #131
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79004906
SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 14 PERFORM

Deze week:

en verder:

* buikspreekpoppen, piccolo’s en één Supreme
* geen Recyclebitch maar The Only Gay In The Village
* nieuw setje: Kieran & Nick
* another Tittybuster dress van Tante BonBon
* a chandelier in every room
* Hammer Time!

Niet de beste show van het seizoen, al doen de judges hun gloeiende best om de argeloze kijker te laten geloven hoe geweldig dit hele seizoen is met de allerbeste dansers ooit en nog meer van dat soort clichés. Ligt het nou aan mij, of waren de judges in de eerdere seizoenen toch kritischer, eerlijker, realistischer? Nu lijkt elk punt van negatieve kritiek direct gecompenseerd te moeten worden door een overdreven grote struik veren in de reet over iets anders onbenulligs wat wel goed was .

Nog een punt van kritiek: de kostuumafdeling . Heeranmetiet, ik ben altijd weer van de kaart na de opening van de show, waar ze die kids inhijsen… Robbie altijd met die uitgezakte hemdjes waar hij drie keer inkan, Ivy die keer op keer net van de Wallen lijkt te komen, Phillipe in een lelijke drollenvanger (en het was niet eens hij die op Hammertime! moest gaan dansen), Jess in een broek zo strak dat er onderhand sprake is van meerdere cameltoes… wat een stel overijverige Mode & Kleding-tutten daar achter de schermen!

Jongens groepsdans – Cool/West Side Story
Geen Tyce (flikflakflikflakflikflak )… maar wel The Only Gay In The Village! Wat een lekker mollig propje, die choreograaf. De Australische neef van Matt Lucas. Leuk introfilmpje hoor. Kieran & Nick… male bonding mmmhuhuh (ik kan overigens niet meer normaal naar Kieran kijken en vooral luisteren na die opmerking van Ang3l over dat Kieran praat alsof ‘ie zijn kunstgebit heeft vergeten ). Phillipe… ik wil hem onzedelijk betasten. Matt!!!! Dat ik nu pas zie dat ‘ie eigenlijk best veel op Gordon lijkt! Back to biznizzzzzz… de dans. Mwah, magertjes. De passie, spanning en agressie spatte er nu niet bepaald van af. Het was zelfs een beetje saai. Het einde was nog wel lekker toen Phillipe effe zijn stoere ding mocht doen, maar verder was ik weinig onder de indruk. Vond het een beetje groep 8 basisschool-musicalniveau. In elkaar gedraaid door twee vlotte moeders die vroeger samen op jazzballet zaten . Zucht, ik verlangde toch even terug naar de jongensgroepsdans van de showcase (cyborgs! rondvliegende semi-nakende torso’s en billen! Nick!!! Phillipe!!! Will (wie? Will! Van Grace!)).

Issi & Don – funky street latin salsamba of zoiets
Pruttel... ik begin een beetje genoeg te krijgen van dit duo. Don heeft denk ik het maximale bereikt wat we van hem mochten verwachten. Issi stapt niet over haar onzekerheden heen (deels helaas voor haar door haar tekortschietende partner en blessures) en qua combinatie lijkt het ook niet echt te klikken. Wat hun choreograaf al zei: de stukjes die ze apart deden waren nog wel aardig, maar alles in hold/samen was echt vreselijk. Alleen dat loodzware, geforceerde begin al, met die slechte draai en dodenspiraal. Ontzettend stijf en met dichtgeknepen poeperd gedanst , zag er werkelijk niks ‘streets’ aan en het was net zo funky als het verzamelde oeuvre van de Zangeres Zonder Naam. Bovendien ging het concept (de piccolo en het rijke kreng) volledig aan me voorbij, maar daar kunnen die kids niet veel aan doen natuurlijk. Enkeltje bottom three lijkt me terecht.

Jessica & Heath – contemporary
Dit vond ik tegenvallend en het deed me helemaal niks qua emotie of ontroering. Ik blijf iets missen bij Heath, dat extra sprankje dat hem bijzonder zou maken. Jessica’s gebrek aan techniek in deze stijl viel nog meer op deze keer. Al die lifts waarin zij haar voeten zo gehoekt hield (dat typische contemporarydingetje, ik vind dat bijna altijd lelijk, maar dat terzijde) waren echt niet mooi uitgevoerd. Ook veel geloop, weinig gedans, en daardoor gebrek aan dynamiek. Het was vooral ploeteren om een concept neer te zetten dat net zoals bij Don & Issi nauwelijks overkwam. Afwachten wat het wordt. Vorige keer gingen ze ook rechtstreeks door na die vreselijke tango, misschien dat ze nu minder lucky zijn als middenmoter…

Ivy & Robbie – paso doble
Godsallejezus, Robbie ! En Ivy! Ooooo, ik ben zo’n fan aan het worden van dit setje. Wat een geweldig wijf is Ivy toch op het podium. Ze gaat gewoon een ster worden, of dat als danseres is, of entertainer, of presentator… zij heeft het gewoon. Robbie… OMG. Dat baardje ! Maar wel ongelooflijk hoe hij daar stond te dansen. Ik had niet gedacht dat hij dit in zich had. Aan de ene kant was dit briljant. Zeer goed gedanst (tjak tjak and glide…..!), ook wel weer een originele choreo van Jason Gilkison. Aan de andere kant was dit natuurlijk zo fout en camp als de neten en dus smullen geblazen ! Woohoo, super! Ivy & Robbie rechtstreeks naar de Top 4 wat mij betreft!
(net nog een keer gekeken, goddamn wat lekker ha ha!).

Carly & Kieran – contemporary
Ik begin eerst met bitchen. Omdat het mag. “De strepen op de kubussen staan voor de verschillen in hun familieachtergrond.” (laat het even op je inwerken…). Right. Okay. Doen we. Weer zo’n concept dat niet echt uit de verf kwam. De muziek: vreeeeeeselijke versie van Ne me quitte pas door Sting (sowieso Sting ). Anti-bitch-mode: Debbie Ellis! Goede choreografe is zij zeg! Carly! Jeumig . Dat is toch wel een hele goede danseres hoor. Prachtige vormen maakt zij met haar lichaam, zo expressief, maakt elke beweging af, ontzettend muzikaal. Bij Kieran zag je duidelijk het gebrek aan techniek, maar hij was wel een goede partner voor haar. Toch heb ik het wel een beetje gezien met hem en dat is deels de schuld van Ang3l .

Jessie & Matt – jazz (toch?)
Wat een heerlijk setje zuinige designhomo’s die choreografen . Hadden we die al eens eerder gezien? Nou, ik vond dit wel een leuke, geinige performance eigenlijk. Zeer synchroon en strak gedanst. Jessie: die wordt elke week beter en beter. Matt daarentegen… tja. Hij is niet slecht, maar het lijkt net of hij iedere week hetzelfde doet. Wat natuurlijk onzin is, maar hij is niet echt een kneedbaar persoon door zijn specifieke uiterlijk. Hij heeft maar twee gezichtsuitdrukkingen, een soort manische lach/grimas en een gepijnigde blik, en die lijken dan ook nog heel veel op elkaar. Toch kijk ik niet op als hij fluitend in de Top 10 belandt…

Renee & Phillipe – waltz
What the fuck ? Dat vreselijke ballroommens met haar zware Van Nelle-stem en Katrien Duck-lippen, die Renee & Phillipe twee weken geleden al de stuipen op het lijf joeg, mag – God knows why – nog een poging wagen, krijgt vervolgens weer Renee & Phillipe, en weet het weer gigantisch voor die twee te verknallen. Sure, ik snap wel dat je als deelnemer in staat moet zijn om je aan elke stijl aan te passen en met verschillende choreografen te werken, maar als je je dansers zo onzeker op het podium achterlaat, doe je in mijn ogen iets geweldig fout. En dan nog voor de camera gaan bitchen dat het helemaal niks is, pleur toch op feeks . Resultaat: Renee zenuwachtig en stijf als een plank, Phillipe die vreselijk zijn best staat te doen maar vooral met zijn gezicht stond te dansen (jammie, dat dan wel). Voetenwerk van beiden dramatisch, er was iets compleet mis met Phillipe’s hold en hij danste de wals alsof hij met een tango bezig was. Mmmmnee, kan er niet over uit. Exit voor dat wijf please.

Jess & Nick – hiphop
Ah, die mooie hiphopmevrouw weer. Die maakt leuke dingen. Hammertime! Voelde me ineens weer 15 . Ik snapte de kritiek op Jess niet zo. Ik zie die onzekerheid eigenlijk ook niet, vind zelfs dat ze vaak haar partner wegdanst. Als die judges zo doorgaan wordt dan meiske vanzelf wel onzeker (maar gelukkig was daar Tante BonBon die Jess bij de meidengroepsdans speciaal even naar voren riep voor een zak wiedergutmachungscomplimentjes – Bonnie, please, wees eens niet zo doorzichtig ). Ik vond dat ze ontzettend lekker stond te dansen met haar Supremes-beehive – snel, hard, maar inderdaad vaak niet helemaal synchroon. Wat Nick betreft: niet zijn beste performance en zielig dat ‘ie een beetje ontdaan was, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Cee en Ang3l een interkerkelijke rescuemissie aan het opstarten zijn (donaties in de witte envelopjes die deze week huis-aan-huis verspreid worden of op giro 666).

Meisjes groepsdans – Cell Block Tango/Chicago
Leuk hè, dat die meisjes in dat geLecode Beau Monde-paleisje (“a chandelier in every room!”) van Adam champagne mochten wegklokken. Net zoiets als je eerste schoolfeestje, met de hele brugklas in de tweekamerflat van de 23-jarige mentor/gymleraar, en dan stiekem in zijn slaapkamer gaan neuzen en giechelend ontdekken dat hij niet alleen sokken in zijn nachtkastje heeft liggen. Hi hi hi! De dans: veel te veel props, sommige meiden (Renee die er op een gegeven moment bijna afdonderde) konden daar duidelijk niet mee omgaan. Hoop gedoe, weinig dans. En, ik heb er al eerder over gezeurd… waarom moeten de groepsdansen van de meiden ALTIJD sexy/hoerig in de jazz/Broadway-stijl ? Kom eens origineel uit de hoek, doe eens een vette hiphop of iets klassieks of zo. Anyway… Jess vond ik dus zeker niet de beste, maar misschien zag BonBon vanuit de zaal iets wat wij op televisie niet zagen, voor mij sprongen vooral Ivy, Carly en Jessie eruit en verdwenen vooral Issi en Jessica compleet in de massa.

Ik ga maar geen voorspelling doen voor de bottom three, want die Aussies zijn wat dat betreft niet echt te pijlen, maar als ik het voor het zeggen had vliegen Don en Issi er vandaag gezamenlijk uit. Don heeft gewoon niet het vereiste niveau en Issi wordt steeds kleurlozer en verdwijnt naar de achtergrond.

Hopelijk zometeen een late lunch met de uitslag!

[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 11-03-2010 10:34:48 ]
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:00:11 #132
217108 Saeramir
SYTYCD-maniak
pi_79011280
Wat vreselijk!

Ik ben een paar maandjes totaal uit de roulatie en dan zie ik dat Australie al zoooo ver is!! Ik loop ontzettend achter en heb UK nog niet eens afgekeken. Sinds die nep-kanker dans heb ik mijn zin om te kijken totaaaal verloren. Erg he! Ik denk ik meld me maar even, en vind meteen 2 PMs van Malahide en Ang zo lief van jullie. Nou, ik ga alles downloaden, kijken en dan meld ik me weer. Kan wel even duren vind het helemaal niet leuk dat ik niet vanaf het begin alles lekker heb gevolgd..

Nou tot gauw dames en heren!!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:48:09 #133
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79013495
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:00 schreef Saeramir het volgende:
Wat vreselijk!

Ik ben een paar maandjes totaal uit de roulatie en dan zie ik dat Australie al zoooo ver is!! Ik loop ontzettend achter en heb UK nog niet eens afgekeken. Sinds die nep-kanker dans heb ik mijn zin om te kijken totaaaal verloren. Erg he! Ik denk ik meld me maar even, en vind meteen 2 PMs van Malahide en Ang zo lief van jullie. Nou, ik ga alles downloaden, kijken en dan meld ik me weer. Kan wel even duren vind het helemaal niet leuk dat ik niet vanaf het begin alles lekker heb gevolgd..

Nou tot gauw dames en heren!!
Saertje
Welcome back hun .
Veel succes met inhalen en doe jezelf een plezier, laat UK maar gewoon zitten en begin direct met de Aussies!
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:53:44 #134
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79013775
De performance show in een notendop:

Rhythm Nation: wel aardig, een soort Matrix meets Janet Jackson

niet-Beyoncé: had wel weg mogen blijven met dat vreselijke eurohouse-nummer. Had Matt niet even kunnen zeggen dat ze voortdurend voor de beat zingt en niet erop ?

Bottom three couples: Phillipe & Renee leek min of meer onvermijdelijk, Don & Issi meer dan terecht en Matt & Jessie... een van de middenmoters dus ook niet geheel verrassend.

Solo's:

Phillipe: tja, nee, mmm, niet helemaal. Wie dacht dat 'ie een ordinair Dmitrietje ging doen ??
Matt: Carlson van het Dak! Wat een ventje is het toch hè? Wel grappig.
Don:

Renee, Jessie, Issi: beetje van hetzelfde laken een pak, vond geen van de drie opvallend beter dan de andere twee.

Elimination: eindelijk luistert Australië naar mij. Christmas has come early.
Don en Issi, bye bye, ik vond jullie allebei top in de showcase, daarna was het niet veel soeps.

Dansen volgende week:

Jessica & Heath: Broadway en hiphop
Carly & Kieran: hiphop en ballroom
Renee & Phillipe: hiphop en ballroom (ha ha, daar probeerde hij slinks onderuit te komen, onder weer een ballroom. Ach nee, Phillipe is gewoon niet de snuggerste. Hoeft ook niet, hij heeft andere kwaliteiten ).
Jess & Nick: lyrical jazz en ballroom
Ivy & Robbie: Bollywood en contemporary (Bollywood! Met Robbie! En Ivy! )
Jessie & Matt: contemporary en jazz (dat ligt wel erg dicht bij elkaar, maar soit).

Zo, volgende week moet maar eens één van de Jessies eruit , ik kan ze nog steeds naamtechnisch niet uit elkaar houden. Ciao babes.

[ Bericht 13% gewijzigd door Malahide op 11-03-2010 13:59:17 ]
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:10 #135
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79080213
Schattepetatten, het is al vrijdag... waar blijven jullie ???
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:29:00 #136
29275 BlaBlub
pi_79080502
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:19 schreef Malahide het volgende:
SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 14 PERFORM

Niet de beste show van het seizoen, al doen de judges hun gloeiende best om de argeloze kijker te laten geloven hoe geweldig dit hele seizoen is met de allerbeste dansers ooit en nog meer van dat soort clichés. Ligt het nou aan mij, of waren de judges in de eerdere seizoenen toch kritischer, eerlijker, realistischer? Nu lijkt elk punt van negatieve kritiek direct gecompenseerd te moeten worden door een overdreven grote struik veren in de reet over iets anders onbenulligs wat wel goed was .
Ik vind dat ook wel heel erg irritant worden. Ik vind het ook altijd best wel lullig voor de dansers van de voorgaande seizoenen. Zo van "jullie waren wel goed, maar deze dansers die zijn pas echt goed". Er zijn gewoon elk seizoen hele goede dansers bij PUNT. Ze zijn naar mijn idee ook veel minder kritisch.
quote:
Jongens groepsdans – Cool/West Side Story
-knip- Zucht, ik verlangde toch even terug naar de jongensgroepsdans van de showcase (cyborgs! rondvliegende semi-nakende torso’s en billen! Nick!!! Phillipe!!! Will (wie? Will! Van Grace!)).
Ik vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan. Die 1e dans heb ik echt al 10x terug gekeken, zo leuk
quote:
Issi & Don – funky street latin salsamba of zoiets
Pruttel... ik begin een beetje genoeg te krijgen van dit duo. Don heeft denk ik het maximale bereikt wat we van hem mochten verwachten. Issi stapt niet over haar onzekerheden heen (deels helaas voor haar door haar tekortschietende partner en blessures) en qua combinatie lijkt het ook niet echt te klikken. Wat hun choreograaf al zei: de stukjes die ze apart deden waren nog wel aardig, maar alles in hold/samen was echt vreselijk. Alleen dat loodzware, geforceerde begin al, met die slechte draai en dodenspiraal. Ontzettend stijf en met dichtgeknepen poeperd gedanst , zag er werkelijk niks ‘streets’ aan en het was net zo funky als het verzamelde oeuvre van de Zangeres Zonder Naam. Bovendien ging het concept (de piccolo en het rijke kreng) volledig aan me voorbij, maar daar kunnen die kids niet veel aan doen natuurlijk. Enkeltje bottom three lijkt me terecht.
Helaas helaas, Don heeft gefaald. Ik baal er van, ik vond het zo tof dat hij in de top 20 zat, maar echt hele leuke dingen heeft hij na de showcase niet neergezet. Die draai aan het begin was idd echt niet om aan te zien. En geen 1 jurylid zei er iets over (terwijl ze vorige week zo'n drama maakt van Carly's hak die 5 seconden in dr jurk vast zat..)
quote:
Jessica & Heath – contemporary
Dit vond ik tegenvallend en het deed me helemaal niks qua emotie of ontroering. Ik blijf iets missen bij Heath, dat extra sprankje dat hem bijzonder zou maken. -knip-
Ik werd wel geraakt door deze dans (en de muziek ) Ik vond het erg goed gedanst en het concept kwam bij mij wel aan. Ik begin Heath steeds leuker te vinden.
quote:
Ivy & Robbie – paso doble
Godsallejezus, Robbie ! En Ivy! Ooooo, ik ben zo’n fan aan het worden van dit setje. Wat een geweldig wijf is Ivy toch op het podium. Ze gaat gewoon een ster worden, of dat als danseres is, of entertainer, of presentator… zij heeft het gewoon. Robbie… OMG. Dat baardje ! Maar wel ongelooflijk hoe hij daar stond te dansen. Ik had niet gedacht dat hij dit in zich had. Aan de ene kant was dit briljant. Zeer goed gedanst (tjak tjak and glide…..!), ook wel weer een originele choreo van Jason Gilkison. Aan de andere kant was dit natuurlijk zo fout en camp als de neten en dus smullen geblazen ! Woohoo, super! Ivy & Robbie rechtstreeks naar de Top 4 wat mij betreft!
(net nog een keer gekeken, goddamn wat lekker ha ha!).
Ivy en Robbie zijn echt de sterren van de show!! Wat een goede dans zeg. Eerst dacht ik, wat een raar nummer om de paso doble op te dansen, maar het is wel echt geniaal gedaan weer door Jason.Gilkison. Ik vind Ivy ook helemaal niet meer irritant sinds ze met Robbie danst. Ik zeg ook top 4!
quote:
Carly & Kieran – contemporary
Ik begin eerst met bitchen. Omdat het mag. “De strepen op de kubussen staan voor de verschillen in hun familieachtergrond.” (laat het even op je inwerken…). Right. Okay. Doen we. Weer zo’n concept dat niet echt uit de verf kwam. De muziek: vreeeeeeselijke versie van Ne me quitte pas door Sting (sowieso Sting ). Anti-bitch-mode: Debbie Ellis! Goede choreografe is zij zeg! Carly! Jeumig . Dat is toch wel een hele goede danseres hoor. Prachtige vormen maakt zij met haar lichaam, zo expressief, maakt elke beweging af, ontzettend muzikaal. Bij Kieran zag je duidelijk het gebrek aan techniek, maar hij was wel een goede partner voor haar. Toch heb ik het wel een beetje gezien met hem en dat is deels de schuld van Ang3l .
Ja wat een geklets met die kubussen. Dit concept kwam nog het slechtse uit de verf vind ik. Wel heel mooi gedanst, door idd vooral Carly. Ik heb eigenlijk niet zo veel naar hem gekeken
quote:
Jessie & Matt – jazz (toch?)
Wat een heerlijk setje zuinige designhomo’s die choreografen . Hadden we die al eens eerder gezien? Nou, ik vond dit wel een leuke, geinige performance eigenlijk. Zeer synchroon en strak gedanst. Jessie: die wordt elke week beter en beter. Matt daarentegen… tja. Hij is niet slecht, maar het lijkt net of hij iedere week hetzelfde doet. Wat natuurlijk onzin is, maar hij is niet echt een kneedbaar persoon door zijn specifieke uiterlijk. Hij heeft maar twee gezichtsuitdrukkingen, een soort manische lach/grimas en een gepijnigde blik, en die lijken dan ook nog heel veel op elkaar. Toch kijk ik niet op als hij fluitend in de Top 10 belandt…
Het was jazz ja Ik vond dit nou echt een leuke dans, op een lekker catchy nummer. Ik vind Jessie echt een mooie danseres, ze moet alleen nog steeds persoonlijk meer groeien. Ik vrees ook dat Matt ver komt, maar ik blijf het een freak vinden hoor
quote:
Renee & Phillipe – waltz
-knip-
wat een boring dans zeg, ik heb echt een hekel aan de wals Het was ook niet zo goed, beetje jammer...
quote:
Jess & Nick – hiphop
Ah, die mooie hiphopmevrouw weer. Die maakt leuke dingen. Hammertime! Voelde me ineens weer 15 . Ik snapte de kritiek op Jess niet zo. Ik zie die onzekerheid eigenlijk ook niet, vind zelfs dat ze vaak haar partner wegdanst. Als die judges zo doorgaan wordt dan meiske vanzelf wel onzeker (maar gelukkig was daar Tante BonBon die Jess bij de meidengroepsdans speciaal even naar voren riep voor een zak wiedergutmachungscomplimentjes – Bonnie, please, wees eens niet zo doorzichtig ). Ik vond dat ze ontzettend lekker stond te dansen met haar Supremes-beehive – snel, hard, maar inderdaad vaak niet helemaal synchroon. Wat Nick betreft: niet zijn beste performance en zielig dat ‘ie een beetje ontdaan was, -knip-
Ik vond dit eigenlijk wel leuk, lekker old school. Jess vond ik het zeker leuk doen, in haar karakter. En ja het was dan misschien niet helemaal synchroom, maar super slecht vond ik het ook niet. Voor Nick was het niet echt zn beste ding
quote:
Meisjes groepsdans – Cell Block Tango/Chicago
-knip- voor mij sprongen vooral Ivy, Carly en Jessie eruit en verdwenen vooral Issi en Jessica compleet in de massa.
Deze dans is mij eigenlijk totaal niet bijgebleven, behalve dan al dat geschuif met die tralies. Ik heb er weinig zinnigs over te zeggen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:39:35 #137
29275 BlaBlub
pi_79080912
En toen de resultshow... het was natuurlijk te verwachten dat de jury bij de 1e kans die ze hadden Don & Issi er uit zouden gooien. Wel terecht, maar zoals eerder gezegd erg jammer
Ik was trouwens wel verbaasd over Matt & Jessie in de bottom 3, ze komen toch niet helemaal over bij de Aussies.
quote:
Dansen volgende week:

Jessica & Heath: Broadway en hiphop
Carly & Kieran: hiphop en ballroom
Renee & Phillipe: hiphop en ballroom (ha ha, daar probeerde hij slinks onderuit te komen, onder weer een ballroom. Ach nee, Phillipe is gewoon niet de snuggerste. Hoeft ook niet, hij heeft andere kwaliteiten ).
Jess & Nick: lyrical jazz en ballroom
Ivy & Robbie: Bollywood en contemporary (Bollywood! Met Robbie! En Ivy! )
Jessie & Matt: contemporary en jazz (dat ligt wel erg dicht bij elkaar, maar soit).
Ach die sneaky Phillipe he Ik hoop dat ze nu een leuke ballroomdans krijgen. En ik ben ook heel errug benieuwd naar Robbie en Ivy met Bollywood, als 1 koppel er geknipt voor is, zijn hun het wel.
Ik vond dat laatste kaartje idd ook wel raar, contemparary en jazz willen nog weleens op elkaar lijken. Hoop dat de choreograven er rekening mee houden en 2 totaal verschillende dingen neer zetten.

Kan weer niet wachten tot volgende week
  ESF Reporter vrijdag 12 maart 2010 @ 23:25:43 #138
87554 Cee
Welluk?
pi_79082705
Poepies, ik ben hier! Waarom komt deze show niet gewoon op een trage maandag of dodelijke dinsdag? Pffff.

Saeramir, welcome back! Gelukkig heeft SYTYCD UK je niet voor altijd af laten schrikken, het heeft bij mij ook een pm'etje of 2 gekost maar uiteindelijk ben ik gezwicht, heb ik de Aussies binnengehaald and I never looked back. Het seizoen vertoont hier en daar wat barstjes in mijn kijkgenot maar dat ligt meer aan het feit dat ik er gewoon de rust in m'n kont niet voor kan vinden om er voor te gaan zitten en alleen maar te kijken, nee, ik word veel te veel afgeleid door andere programma's en m'n laptop etc. etc. Volgende week gaat laptop uit, SYTYCD aan en niks anders.
Ja, m'n kleren dan. Die blijven ook aan.
Tenzij Nick gek gaat doen dan word ik wild.
Speaking of which...wat een dans was dat zeg. Ik werd er helemaal druk van, en dan heeft ie nog zo'n gek snorretje en het verhaal sloeg gewoon nergens op, ik zat te wachten op de karakteristieke Hammer dansjes. Dacht echt dat het exit zou zijn voor die twee maar thank God die Aussies zijn inderdaad niet te peilen, glansrijk door!

Ik vond de dans van Robbie/Ivy veruit de beste, geweldig, die agressie en Jason Gilkinson is gewoon een choreogod. Woah.

De Rhythm Nation dans vond ik erg tof! Ik houd daar van, dat strakke, old school futuristische (jaja mensen, wat een contradictie!) en synchroongroepdanserige. Heerlijk.

De weggebonjourde dansers, helemaal mee eens, ik ben nooit echt een Issy Izzie Issi (of hoe je het ook spelt) fan geweest, Don vond ik wel aardig maar heeft z'n potential bij de deur laten staan toen ie het programma binnenkwam. Of hij had gewoon niet meer potential dan hij liet zien. Anyway, good riddance, op naar de volgende week.

Ze lieten tijdens het afscheidsfilmpje nog een stukje met Gaz zien en toen kreeg ik nog wel een steek in m'n hart en een kriebel in m'n buik.

OH OH TROUWENS, mensen, Lady GaGa komt naar Nederland met haar Monster Ball tour en ik heb kaartjes en weet je wie er dans tin de Monster Ball tour? Nee? Nee? Nee? Ja!
Mark Kanemura!
Of was het Kanemuro?
Galileo galileo galileo figaro!
  zondag 14 maart 2010 @ 18:14:20 #139
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79135738
Don & Issi
Nee. De choreograaf zei al dat de partnerstukken het moeilijkste voor ze zouden zijn… en wham, meteen het begin in de draai heel shakey en… hmmz, gewoonweg slecht. Good Job? Good attempt? Zeg, we zitten halverwege… an ATTEMPT is just not good enough at this point!

Heath & Jessica
Mooi. Niet de mooiste contemporary van dit seizoen, maar zeker mooi (incl de muziek).

Robbie & Ivy
Ik dacht dat gaat ie nooit flikken.. en toen het begon dacht ik ook: Nee. Zij lijkt zoveel groter en massaler dan hij. Maar vanaf de sprong dacht ik “Whooh… maybe you CAN pull this off!”. And he did, meer dan dat. Nice nice nice. (En toch gaat zij hem opvreten).

Kieran & Carly
Ok je kunt dingen ook te veel betekenis WILLEN geven en uitleggen (“De blokken staan voor hun beide families en ik hoop dat je ziet dat als ze samen dansen dat dan de choreografie verandert en…. Bla bla STFU”). Ik vond de dans desalniettemin (love that word) mooi, zeker een bepaalde lift van hem bij haar als ze bij haar blok is. Nice! (Maar uit de dans … en meteen is Kieran een kwispelend tandeloze puppy).

Matt & Jessica
Het was niet slecht, maar het deed me niks. Matt mag van mij ECHT ophouden met gekke bekken trekken. Ik word er moe van. Maar volgens mij heeft ie heel veel fans. En zij…. Ja, goed, oke. Maar ze doet me niks. Hij irriteert me, zij doet me niks… dus ja, wat ze zeggen: Jessie outshined Matt. Daar ben ik het dus mee eens

Mister Tall Dark and Fucking Sexy & The Ugly Duckling
De choreografe is eng. Die lippen! Nowhere near ready… en zo zag het er ook uit helaas. Het gaf mij het gevoel van een echtpaar wat geoefend heeft voor hun openingsdans bij hun huwelijk. Zenuwachtig, geen geweldige lifts en moeilijkheden. De dans zelf zag er echt helemaal niet moeilijk uit, heel standaard wals. Het leek echt bijna alsof ik dit ook zou kunnen (LIJKT). Niet vloeiend, en de lifts die er in zaten waren echt minimaal uitgevoerd. I love these two… maar nee.

Mister I wanna eat you for breakfast & Jess
Nick Baby… I know how you feel. Ik heb hetzelfde en ik doe al ruim 7 jaar hiphop. Zaken als The Running Man komen voor sommigen geheel natuurlijk, en anderen gaan hem wiskundig in stapjes opbreken en komen er NIET meer uit. Old Skool hiphop is heel erg “Je hebt het door of je hebt het niet door en je gaat je dan enorm frustreren omdat het zo simpel lijt maar het je toch niet lukt”. Echter, ALS je het eenmaal door hebt die beweging…. Dan gaat ie ook nooit mee weg. Dat gezegd hebbende… vond ik het nog best goed gaan. Ik vraag me alleen af of best goed het gaat redden in deze fase van de wedstrijd.

Vanavond na de bios de finale kijkn
L'Amour menaçant:
  zondag 14 maart 2010 @ 18:19:13 #140
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79135941
Toch nog ff snel skippend gekeken.
ZEER eens met de bottom 2 van de mannen..... die 2 mogen er beide uit van mij.
Erg blij dat mijn schatje door is want dat ha dik niet verwacht, had hem in de bottom 3 verwacht.
Don.... had vorige weke al moeten gaan. het was tijd.

Meisjes.... gene idee of ik he er mee eens ben. Had ook Jessica mogen zijn.
L'Amour menaçant:
  zondag 14 maart 2010 @ 21:47:19 #141
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79146879
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:29 schreef BlaBlub het volgende:
Ik vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan. Die 1e dans heb ik echt al 10x terug gekeken, zo leuk
quote:
Die draai aan het begin was idd echt niet om aan te zien. En geen 1 jurylid zei er iets over (terwijl ze vorige week zo'n drama maakt van Carly's hak die 5 seconden in dr jurk vast zat..)
Tja, de willekeur viert hoogtij momenteel. Of zou het zijn omdat ze (misschien op basis van de repetities) al besloten hadden dat Don en Issi er zouden uitvliegen als ze in de bottom three terecht zouden komen, en ze daarom zo 'lief' werden behandeld?
quote:
Wel heel mooi gedanst, door idd vooral Carly. Ik heb eigenlijk niet zo veel naar hem gekeken
Same here. Zij trok veel meer mijn aandacht dan hij.
quote:
wat een boring dans zeg, ik heb echt een hekel aan de wals Het was ook niet zo goed, beetje jammer...
De wals kan een supermooie dans zijn, als 'ie eens wat klassieker uitgevoerd werd bij SYTYCD. De choreografen geven er meestal een bepaalde 'vrije' twist aan die naar mijn mening weinig toevoegt. En dit was gewoon prutswerk van een hele slechte choreografe.
  zondag 14 maart 2010 @ 21:56:55 #142
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79147494
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:25 schreef Cee het volgende:
Poepies, ik ben hier! Waarom komt deze show niet gewoon op een trage maandag of dodelijke dinsdag? Pffff.
Meid, kvint heerlijkk!! Woensdag = dagje. Ben ik óf de hele dag vrij of ik kom om 18u thuis en dan ga ik er 's avonds lekker voor ziiten. !!
quote:
Volgende week gaat laptop uit, SYTYCD aan en niks anders.
Ja, m'n kleren dan. Die blijven ook aan.
Tenzij Nick gek gaat doen dan word ik wild.
Dan slingeren de slipjes door de kamer in huize Cee als ik het goed begrijp ?
quote:
Ze lieten tijdens het afscheidsfilmpje nog een stukje met Gaz zien en toen kreeg ik nog wel een steek in m'n hart en een kriebel in m'n buik.
Aaah Gaz... ik mis die lobbes ook wel een beetje hoor.
quote:
OH OH TROUWENS, mensen, Lady GaGa komt naar Nederland met haar Monster Ball tour en ik heb kaartjes en weet je wie er dans tin de Monster Ball tour? Nee? Nee? Nee? Ja!
Mark Kanemura!
Of was het Kanemuro?
Galileo galileo galileo figaro!
Ooooh Mark Kanemura? Nu ga ik zéker bij het Gelredome rondhangen.
Volgens mij was ik de enige fan van Markie hier op Fok! Of schreven we toen nog niet zo gezellig? Of lurkte ik toen alleen maar?
  ESF Reporter zondag 14 maart 2010 @ 22:07:39 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_79148236
Volgens mij beide, Mal! Ik doel daarmee op de Mark Kanemura Galileo Galileo Figaro vraag.
Op youtube kan je clips vinden van de Monster Ball tour waarin Mark te zien is (o.a. tijdens Alejandro, dan gaat hij eerst met GaGa viezelevoozelen en aan het eind van het nummer met een andere male danser).
Mrrrowr.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:09:18 #144
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79148354
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:14 schreef Ang3l het volgende:
Robbie & Ivy
Ik dacht dat gaat ie nooit flikken.. en toen het begon dacht ik ook: Nee. Zij lijkt zoveel groter en massaler dan hij. Maar vanaf de sprong dacht ik “Whooh… maybe you CAN pull this off!”. And he did, meer dan dat. Nice nice nice. (En toch gaat zij hem opvreten).
Ik vind het zo'n tof menneke. Eerst had ik toch een beetje met die freaky tandjes, maar hij is echt zo goed. Hij spreekt mij persoonlijk meer aan dan bv. zo'n Jacob Karr van het laatste USA-seizoen, die ongetwijfeld technisch veel beter was en véél hoger kon springen (en dat dan ook tot vervelens toe deed ). Ik weet nog niet of zij hem gaat opvreten. Ze zullen nog maar één week samendansen denk ik? En daarna gaan ze allebei door tot het eindje!
quote:
(Maar uit de dans … en meteen is Kieran een kwispelend tandeloze puppy).
Het is een ongelooflijk sjembekkie. Z'n oogjes staan ook zo dicht bij elkaar.
quote:
Mister Tall Dark and Fucking Sexy
Hands off biatch, he's mine
quote:
De choreografe is eng. Die lippen! Nowhere near ready… en zo zag het er ook uit helaas. Het gaf mij het gevoel van een echtpaar wat geoefend heeft voor hun openingsdans bij hun huwelijk. Zenuwachtig, geen geweldige lifts en moeilijkheden. De dans zelf zag er echt helemaal niet moeilijk uit, heel standaard wals. Het leek echt bijna alsof ik dit ook zou kunnen (LIJKT). Niet vloeiend, en de lifts die er in zaten waren echt minimaal uitgevoerd. I love these two… maar nee.
100% frustratie en onzekerheid, dat was het gewoon. Net of deze twee zo'n betrekkelijk eenvoudige choreografie niet redelijk geloofwaardig zouden kunnen uitvoeren. Ben je klaar mee, met een choreografe die met haar gelnagels de poten onder je stoel wegkrast en dan ook nog on camera letterlijk en figuurlijk een lelijke grote muil heeft. Laten we hopen dat die feeks heel ver weg vliegt met haar bezemsteel en in een zooitje hoogspanningskabels verstrikt raakt .
  zondag 14 maart 2010 @ 22:12:00 #145
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79148577
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:07 schreef Cee het volgende:
Volgens mij beide, Mal! Ik doel daarmee op de Mark Kanemura Galileo Galileo Figaro vraag.
Op youtube kan je clips vinden van de Monster Ball tour waarin Mark te zien is (o.a. tijdens Alejandro, dan gaat hij eerst met GaGa viezelevoozelen en aan het eind van het nummer met een andere male danser).
Mrrrowr.
Eerst met Gaga flikflooien en dan tegen een ander dansding rijden? Dat moet ik zien...
En Gaga die in de nieuwe clip met Bejonsjee ook al met een dieseldyke staat te bekken...
ik zou er helemaal sexually confused van raken
  ESF Reporter zondag 14 maart 2010 @ 22:14:21 #146
87554 Cee
Welluk?
pi_79148740
Lezen jullie trouwens televisionwithoutpity.com? Al jaren een van m'n favoriete tv-serie websites/forums. Met een hele sectie speciaal gewijd aan SYTYCD USA. Daar kan je altijd lekker up to date blijven van wat de dansers van de vorige seizoenen heden ten dage allemaal uitvreten.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:45:55 #147
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79179065
Twitter van Nigel:
quote:
Shocking changes to SYTYCD this Season. Shocking but GREAT. I hope I will be able to reveal them soon. I need all the pieces in place first.
Nou, 't zal me wel weer wat worden . Alle 'veranderingen' tot nu toe zijn niet zo goed uitgevallen. En als bij Nigel iets 'shocking' is, dan loopt het meestal met een sisser af...
  maandag 15 maart 2010 @ 21:14:08 #148
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79185976

dinsdag 16 maart 2010 @ 08:19:32 #149
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79198235
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:14 schreef Malahide het volgende:

[ afbeelding ]
*pets Mala op de vingers*

Gay!
Mine!
L'Amour menaçant:
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:49:02 #150
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79218540
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]

*pets Mala op de vingers*

Gay!
Mine!
Christian!
Mine!

ESF Reporter dinsdag 16 maart 2010 @ 20:25:48 #151
87554 Cee
Welluk?
pi_79224936
*pats*

Jailbat!
Mine!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:33:15 #152
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79228897
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:25 schreef Cee het volgende:
*pats*

Jailbat!
Mine!

Er blijft niks over van dat arme maagdje!!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:20:20 #153
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79231789

Het is een gristen, dus we hadden het kunnen weten... hij heeft een f***ing verloofde .
Ariya Dickinson heet het schaap.

Back to Phillipe, verloofde of niet haha
  ESF Reporter dinsdag 16 maart 2010 @ 22:27:31 #154
87554 Cee
Welluk?
pi_79232227
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:20 schreef Malahide het volgende:
[ afbeelding ]

Het is een gristen, dus we hadden het kunnen weten... hij heeft een f***ing verloofde .
Waaatttttttttttt.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:23:51 #155
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79244819
He, ho, grefo, verloofd terzijde... het is wel een beeldschoon manneke hoor.

woensdag 17 maart 2010 @ 10:39:30 #156
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79245348
Ivy (die eigenlijk Lauren heet)
What a woman

woensdag 17 maart 2010 @ 10:58:11 #157
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79246086
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:23 schreef Malahide het volgende:
He, ho, grefo, verloofd terzijde... het is wel een beeldschoon manneke hoor.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hou oooooooooooooooooooop!!!!!
L'Amour menaçant:
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:59:39 #158
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79246142
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:20 schreef Malahide het volgende:
[ afbeelding ]

Back to Phillipe, verloofde of niet haha
O bitch please, the guy's gayer then a handbag full of rainbows!
His gayness can be seen from outerspace.

Ik haal hem wel ff uit de kast
L'Amour menaçant:
  ESF Reporter woensdag 17 maart 2010 @ 21:13:37 #159
87554 Cee
Welluk?
pi_79271487
This programme was brought to you by PASHA MODDERFOKKING KOVALEV and his hot sexy self.

Wacht, werd er nog gedanst? I can't remember. Nee wacht ik zal er straks meer over typen.
  ESF Reporter woensdag 17 maart 2010 @ 21:29:58 #160
87554 Cee
Welluk?
pi_79272337
Zo, ben er weer, was al vrolijk fappend begonnen over Kovalev en toen zei m'n download nog "ho eens even, Matt & Jessie moeten nog!", ik dacht dat het al afgelopen was.

hihi.

Anyway, leuke aflevering deze keer, zeer gevarieerd en holy fashion department Batman! Ze waren op dreef dit keer, van Disney tot dolly tot...puntige krantenschouders? Ja ja, de Aussies hadden het allemaal!

Mijn favoriete routines waren beide routines van Robbie & Ivy, potsiedikkie die twee hebben het met elkaar getroffen zeg! Het heeft wat wisselende partners gekost maar soms kan partnerruil dus wel degelijk in iemands voordeel uitpakken bewijst men hier!

Nick en Jess, ik kijk er graag naar omdat het Nick en Jess is. Maar eerlijk gezegd ben ik alweer een beetje vergeten wat ze hebben gedaan. Oh ja, lekker zwoel over elkaar heen kroelen tijdens 'Summertime'. Het zag er inderdaad wel makkelijk uit maar ben me ervan bewust dat het niet makkelijk is.

Renee/Philippe was een favo gedeelte vanwege Pasha maar verder deed de routine me weinig.

En ik denk dat op dit moment Jessie (van Matt) toch wel mijn favoriete danser is.

Heerlijk trouwens hoe Jason en z'n Je Ne Sais Quoi garderobe (nee echt, wat heeft ie steeds voor dingetjes en sjaaltjes en spul aan?) dit keer lekker veel technische praat over de jurytafel heen gooide. Ik snapte er vaak geen donder van maar zat heftig mee te knikken als een trouwe volgeling.
ja meester is goed meester u heeft gelijk meester u bent de meester

En Nathalie Postlehostlethwostlewazzupple had een sado-masochistisch avondje met het waxen en pullen van snorren en neusprotheses.
Misschien ter voorbereiden op de bevalling, kijken hoe pijn ook alweer aanvoelt bij anderen? Ik weet het niet.

Zo, dat waren mijn eerste bevindingen, moet nu druk verder met American Idol kijken. *zucht*
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:38:52 #161
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79272821
Ik heb gekeken en vond het heel leuk en zo en wil eigenlijk gaan typen maar ik ben zo mooeee maar als ik het nu niet doe dan komt het er helemaal niet meer van ben ik bang want ik heb het zo druuukkkkkk.

Okay, ben weer wakker. Tot later.
  ESF Reporter woensdag 17 maart 2010 @ 21:44:36 #162
87554 Cee
Welluk?
pi_79273117
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:38 schreef Malahide het volgende:
Ik heb gekeken en vond het heel leuk en zo en wil eigenlijk gaan typen maar ik ben zo mooeee maar als ik het nu niet doe dan komt het er helemaal niet meer van ben ik bang want ik heb het zo druuukkkkkk.

Okay, ben weer wakker. Tot later.
I love you
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:13:43 #163
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79277867
Godmiljaar, meer dan anderhalf uur later. Waarom kan ik nooit beknopt en to-the-point zijn ?

SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 12 PERFORM

Deze week:

en verder:

* Pasha!!!! En Anya ook.
* Natalie’s dominatrixtrekjes
* plaksnorren en lijmneuzen-parade
* Bonnie praat poep
* Matt Lee’s sexy face – ooh aah

Ergens voor de helft dacht ik even dat ik misschien wel naar de beste SYTYCD-show ooit zat te kijken, maar toen kwamen er toch een paar (semi-)missers langs, maar wat wil je ook met twaalf dansen . Twaalf! En ik was al zo moe! Korte conclusie vooraf: Robbie & Ivy ! Een van deze twee moét dit seizoen gewoon winnen, hoe lekker Phillipe, sympathiek Renee, talentvol Carly, prachtig Jessie en cute Nick ook zijn. En wat een lekker nonchalant, unscripted sfeertje hing er in deze show. Die babyhormonen van Natalie B. maken haar een ongeleid projectiel!

Om te beginnen mijn analyse van het gillende-bakvissen-volume (bij het voorlezen van de telefoonnummers van de koppels): met stip op één Nick en zijn hag, gevolgd door Kieran (iewww) en Heath. Mooi, geef Phillipe maar aan mij dan, malle Australische pubertjes. Hahah !!

Ivy & Robbie – contemporary
Wat moet je hier nou over zeggen? Dit is toch gewoon perfectie? Zo synchroon, zo gedetailleerd, prachtige performance en uitstraling. Fantastische choreografie ook weer, al kunnen die concepten van Debbie Ellis me gestolen worden. Erg met Mr. Mary Poppins himself eens: deze twee halen het beste bij elkaar naar boven, terwijl ze op het eerste gezicht totaal niet bij elkaar lijken te passen. En dat maakt dit duo nog geweldiger. I luv them .

Jessica & Heath – Broadway
Langzaamaan vond ik deze twee in het grote moeras der middelmatigheid zinken… en toen kwam Mary Poppins aangevlogen. Jaaaaaa, heel vermakelijk dit en door alletwee erg goed gedanst. Het plezier spatte er vanaf. Leuke, klassieke performance. Maar toch… ik weet het niet . Ik denk dat ze allebei heel erg aan een andere partner toe zijn. Het is toch een beetje een saai stel bij elkaar. Koppel Jessica aan een pittig ding als Matt en Heath aan een firecracker als Ivy… en misschien komen we voor verrassingen te staan! Moeten ze eerst nog even in de top tien zien te komen.

Renee & Phillipe – hiphop
Op een paar kleine haperingetjes na bij Renee heb ik weinig aan te merken op deze dans, hooguit dat de choreo in de tweede helft enigszins inkakte. Verder vond ik Renee een behoorlijk stoer hoppend wijf. Leuk, strak, best hard, malle muziek, aardig concept, entertaining. En Phillipe is toch helemaal ‘the man’ in dit genre . Kan nog steeds niet geloven dat hij pas ‘echt’ danst vanaf zijn 24e…

Jess & Nick – jazz
Het is inmiddels wel duidelijk dat Jess’ als de ‘onzekere’ weggezet wordt door de productie (knap en tóch onzeker, i.t.t. lelijk en daardoor onzeker in het geval van Renee) en dat is eigenlijk best nasty. Het leek er dan ook niet helemaal uit te komen bij haar deze week. Nick stond erg lekker te dansen, met zijn openhangende witte overhemdje . Heel volwassen uitstraling. Deze Summertime was smooth, lazy, sensueel, zwoel en een tikje sexy, desondanks redelijk forgettable in de hotpot van de twaalf dansen. Ligt het overigens aan mij, of komt er iedere week meer nutteloze bagger uit Bonnie? Hoe dieper de decolletés, hoe nietszeggender haar commentaren .

Carly & Kieran – salsa
Ofwel: the verbally challenged (Kieran: spsplsplsplsplspl ) couple pretend to be mature and sexy. Ooomph... neuh, niet echt. Godsamme, wat een moeilijke choreo! Less is more, Australische wereldkampioenen salsa!!! Kieran was natuurlijk in zijn element, hoe hard hij ook liep te ontkennen dat salsa echt he-le-maal niks met latin ballroom te maken heeft. Maar door die melkmuil van hem is het toch een beetje als kijken naar

Plaatsvervangende schaamte zeg maar. Carly deed het best goed, maar haar bewegingen waren wel erg scherp en hard. Ik mistte dat gladde, gelikte van de salsa bij haar.

Jessie & Matt – contemporary
Op een enkele wat zware lift na was dit best wel heel dik in orde, al vond ik dat Matt toch behoorlijk weggedanst werd. Sterker nog, hij verdween bijna in het decor met zijn donkere outfit en zijn weggegelde blonde haren. Dat hij zijn voeten lekker aan het punten was viel mij ook al op, dus vooruitgang zit er zeker in. Jessie is technisch gezien één van de sterkste dames. Prachtig, zeer talentvol en een mooi danslijf. Ik hoop maar dat de Aussies haar niet over het hoofd gaan zien .

Ivy & Robbie – Bollywood
Jaaaaaa, dit kan toch gewoon niet? Wéér een voltreffer! Wat een performance van Ivy, alsof ze vanochtend nog naans stond te verkopen op een markt in Mumbai! En Robbie: inderdaad jammer van die stomme outfit, hij is al geeky genoeg van zichzelf, dat had niet gehoeven. Maar technisch: wow! De choreo viel me een ietsiepietsie tegen, al zaten er wel kleine, leuke vondsten in, maar ik mistte een beetje dat opzwepende van de meer klassieke Bollywood. Maar dat is muggenziften: gewoon heel heel heel erg goed .

Jessica & Heath – hiphop
Daar heb ik nou zo'n hekel aan hè, dat ik iets constateer en zo’n noob jurylid kauwt dat dan gewoon na. Zo vond ik dus dat deze hiphop geen hiphop was maar een jazz-choreografie. Vond die Coleman dat ook weer . Anyway, een totale ramp was het niet en ik zat niet weggedoken achter een kussen te kijken, maar het was toch wel de sof van de avond. Jessica danste als een kuikentje. Is ook bullshit dat zij niet harder/strakker kan dansen, alsof je in latin nooit scherp, hard en strak ritmisch danst (o ja, zij is ballroom, nou ja, de tango dan, da's ook hartstikke staccato en zo ). Heath… ach ja, Heath. Heath doet alles goed, maar nooit briljant. Sorry fans.

Jess & Nick – jive
Weer zo’n concept-ding. Combatjive of zoiets . Mmm. Technisch was het verre van briljant en ja Nick-fappers, hier werd hij toch een pietsie weggedanst door Jess. Nick’s jive kicks & flicks waren niet scherp en vooral… – doodzonde, twintig zweepslagen, zelfkastijding! – he didn’t point his toes! Jess deed dit allemaal net iets overtuigender. Maar… toch vond ik het vermakelijk en best grappig gedaan. Wel een verzoekje aan SYTYCD wereldwijd: mag er alsteblief weer een keer een ‘normale’ jive op het programma ? En nog een tik op de vingers van tante BonBon: more lifts? Are you crazy woman? In een motherfucking jive horen sowieso geen lifts en ik werd al duizelig genoeg van het aantal dat erin zat. Ga iets nuttigs doen mens.

Carly & Kieran – hiphop
Aaaahhh… aaaaahhhh…. AAAAHHHHH. Hoe schattig . Even een shotje insuline zetten.
Leuk, lief, goed gedanst, grappig concept.

Renee & Phillipe – rumba
Anya & P A S H A! Jodelahitie!
Phillipe! In zo’n hoge latinbroek! Borst vooruit! Kont achteruit! Dweil me op !
Nou, dit setje is niet echt in de wieg gelegd voor ballroom/latin hè? Ik stoorde me wel een beetje aan die dramatische opbouw vooraf, net zoals vorige week. Van die spycamshotjes aan de rand van het podium tijdens de dramatische dress rehearsal. Zo’n ontzettend drama vond ik het overigens niet. Jammer dat de spanning op Phillipe’s gezicht te zien was en dat je hem voortdurend die lastige rumbabeat zag tellen. Ook jammer van de stotterende lift. Ook jammer van de geforceerde kus (mijn Phillipe, wat doe je ?). Veel jammers, maar toch vond ik het wel lief. Geen seks, maar wel liefde. Geeft niks, zo denk ik tenslotte ook over Phillipe .

Jessie & Matt – jazz
Ik hou niet zo van dat hele jazzballeterige. Dat is vaak een beetje inhoudsloos. Het ziet er te gemakkelijk uit, zonder moeilijke bewegingen, sprongen, lifts. Misschien is dat helemaal niet zo, ik heb er dan ook geen verstand van. Het was dus zeg maar niet mijn ding. Maar… zo ben ik dan ook wel weer hè… erg goed gedanst van beiden.

Lord have mercy, ik ben er doorheen. Heath en Jessica mogen naar huis wat mij betreft. Ook Matt en Kieran zou ik kunnen missen. Verder begint mijn interesse in Renee en Jess enigszins af te nemen.

Mag ik nu in coma vallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 18-03-2010 05:05:43 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:44:36 #164
29275 BlaBlub
pi_79280511
Ja hij was weer goed en wat een hoop dansen

De juryleden irriteren me. Ze sluiten bijna elk commentaar af met "but good/nice work/job", ook al was het niet goed en hebben ze net 10 slechte punten opgenoemd. Zeg dan nice try ofzo Gelukkig konden ze vanavond door de vele dansen niet zo treurig lang kletsen over elk optreden. Matt blijft trouwens wel een schatje

Wat was Nathalie leuk deze show. Vind haar sowieso al veel leuker presenteren als vorig seizoen. Veel spontaner en nu staat ze ook nog lekker te geinen op het podium

De dansen dan.
Robbie & Ivy zijn echt het setje voor mij Ook al vond ik hun Bollywood iets wat tegenvallen. De contempary was prachtig gedanst (en ook op zo'n leuk nummer. Australie loopt best wel gelijk met Nederland qua muziek valt mij op)

Heath & Jessica Ik vond Mary Poppins errug leuk gedaan. De hiphop vond ik niet echt noemenswaardig. (ik moest echt terug kijken, was 'm al totaal vergeten) Ze dansten het eigenlijk nog niet eens zo slecht, maar het blijft me niet bij.

Phillipe & Renee De muziek bij de 1e choreo vond ik echt briljant, het optreden was eigenlijk ook wel goed (gelukkig) Aan ballroom kunnen ze beter niet meer beginnen

Nick & Jess vond ik het goed doen deze avond. Eerst een hele mooie dans en daarna die jive. Ik vond het eigenlijk wel een leuk concept. En goed uitgevoerd!

Kieran & Carly . Ik vond de salsa vermakelijk om naar te kijken. Carly deed echt dr stinkende best (Kieran vast ook wel, maar ik heb echt niks met hem) Ander kritisch punt: kan Kieran ook niet ff een "tan" krijgen, die jongen is al zo bleek en zeker naast Carly De hiphop was erg leuk gedaan, zelfs door Kieran

Matt & Jessie dansten een mooie contempary, maar ik blijf me ergeren aan zijn hoofd. Ik ben echt blij als zij met iemand anders danst. Daar is ze echt aan toe. De jazz dans vond ik leuk. Heerlijke pop!

Van mij mag Matt of Kieran naar huis en Jessica.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlaBlub op 19-03-2010 01:14:03 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:45:33 #165
29275 BlaBlub
pi_79280518
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:13 schreef Malahide het volgende:
Mag ik nu in coma vallen?
Natuurlijk mag dat Ga ik strakjes ook maar doen
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:23:28 #166
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79299939
Kon me niet bedwingen en heb stiekem even op Wiki gekeken wie eruit liggen .
SPOILER
Ik kan er wel mee leven.
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:25:40 #167
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79300048
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:44 schreef BlaBlub het volgende:
De juryleden irriteren me. Ze sluiten bijna elk commentaar af met "but good/nice work/job", ook al was het niet goed en hebben ze net 10 slechte punten opgenoemd. Zeg dan nice try ofzo
Ja, je kunt ook te ver doorslaan in positivisme.
quote:
Matt blijft trouwens wel een schatje
Nog steeds nu je zijn sex face heb gezien ?
  donderdag 18 maart 2010 @ 23:15:37 #168
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79318457
OMG, I love de nieuwe koppeltjes!

Op mijn wensenlijstje stonden:

Phillipe & Ivy
Robbie & Jessie
Carly & Matt

Jess & Kieran en Jessica & Nick had ik liever andersom gezien, maar toch wel interessante combi's!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:17:03 #169
29275 BlaBlub
pi_79321890
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:23 schreef Malahide het volgende:
Kon me niet bedwingen en heb stiekem even op Wiki gekeken wie eruit liggen .
SPOILER
Ik kan er wel mee leven.
Ik heb gewoon ff snel de halve aflevering doorgespoeld Heel leuk hoor al die internationale artiesten die komen op treden, maar ik krijg er nooit wat van mee

Ik vind het wel jammer van Renee eigenlijk, ik denk dat zij nog wel meer in haar mars had.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 01:19:48 #170
29275 BlaBlub
pi_79321935
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:25 schreef Malahide het volgende:

[..]

Nog steeds nu je zijn sex face heb gezien ?
Ja zelfs toen nog Ik vind m ook zo grappig praten
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:12:17 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79323603
Say whut?!
Alle sites die ik probeer hebben afl 15 (results) al wel, maar 14 niet
L'Amour menaçant:
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:50:03 #172
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79324232
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:12 schreef Ang3l het volgende:
Say whut?!
Alle sites die ik probeer hebben afl 15 (results) al wel, maar 14 niet
Hier kun je hem online bekijken (kwaliteit is redelijk en beter dan niks toch?)

http://www.megavideo.com/?v=CY98Y3TE

Trouwens....

donderdag 25 maart 2010 @ 08:53:17 #173
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79558335
Het was weer woensdag! En het was weer leuk!

SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 10 PERFORM

Deze week:

- team Phivy!
- drollenvangers galore!
- Captain Coleman
- come on, Vogue!
- Nat, Jase², Bon, Jet, Sups, Jess, Jess en Jess. Oh, en Mattie.

Het kaf wordt langzaam van het koren gescheiden en ik heb mijn top vier in mijn hoofd zitten: Ivy, Phillipe, Jessie en Robbie. Go go go!!!

Carly & Matt – jazz
Carly blijft een draakje naast het podium, maar als ze danst blijft ze me verbazen. Technisch (meestal) behoorlijk indrukwekkend en qua performance nog steeds groeiende. Ik had al een voorgevoel dat Carly goed zou zijn voor Matt, ik vond hem deze week dan ook op z’n best. De choreo… tja, het blijft jazz hè ? Tikkie nietszeggend, maar gewoon goed gedanst door deze twee.

Jessie & Robbie – hip hop
Wow. Wow. Wat een bijzondere hip hop. Ik vond vooral de ‘mood’ erg lekker: dat bozige, ontevredene. En dat in combinatie met de muziek. Briljant. Fantastisch gedanst. Die flips, sprongen, cartwheels of hoe die krengen ook heten… prachtig. Omdat dit toch een contemporary flavour had perfect voor Jessie & Robbie. Kan er verder niet veel over zeggen, behalve dat ik er erg van onder de indruk was . Jessie en Robbie rechtstreeks en definitief naar mijn top vier.

Jessica & Nick – contemporary
Ai. Kloten voor Jessica dat ze een blessure heeft, maar dit was zo op de handrem gedanst door beiden dat het bijna pijnlijk was om naar te kijken op sommige momenten . Te bedacht, te zwaar, te ongemakkelijk. Geen connectie, vooral geploeter. Ik snap dat haar blessure impact heeft op Nick, maar hier werd hij toch wel een beetje in zijn hemd gezet hoor. Hij had er juist een schepje bovenop moeten doen, maar je zag hem alleen maar zwoegen en bang zijn om haar niet te belasten. Zij heeft haar beste tijd al lang gehad voor mij, maar Nick is ook geen finalemateriaal .

Jess & Kieran – samba
Ik kan dat stemmetje van Kieran niet meer aanhoren… Ja ja, Jess is de onzekere, helemaal nu Renee er niet meer is. Boring… Mixed feelings, net zoals de judges. Kieran in zijn eigen genre dus goed, maar er had toch wel meer ingezeten? Echt spannend of opwindend werd het nergens. Jess: niet slecht voor een hiphopster, maar haar techniek was up en down en ze maakte geen één beweging echt af. Goed maar niet super.

Ivy & Phillipe – contemporary
Oh my Lord… Phillipe, omdat je zo effing brilliant! was vergeef ik je dat geleur met je zielige jeugd. Wow. Ik heb nog nooit een dans gezien die op deze manier én zinderend erotisch was, én gevoelig, én technisch adembenemend. Het gebruik van de prop (de piano, niet Phillipe ) was geweldig, hoe Ivy erop stond en haar benen over het toetsenbord streek. Haar poses (ponchés, weer wat geleerd), zo mooi. De lifts (die ene waarbij hij op het pianokrukje zit en zij over hem heen rolt… oooohhh ). En Phillipe… vanaf het begin, met die rug (zoals Matt zei), brrrrrr, rillingen. Mooie dansers, mooie choreo, alles was mooi mooi mooi. Betoverend. Ik wíst dat dit een geweldig duo zou zijn. Top vier voor Ivy en Phillipe!

Carly & Matt – hip hop/jazz/vogue
Gekheid ! Wat een choreografie zeg! Ik vond dit toch wel wat hebben hoor. Atletisch en synchroon gedanst, al waren een paar lifts wat lomp. Vond vooral Matt dit keer in het oog springen. Maar… wel een dans waarbij de uitvoering voortdurend ingehaald dreigt te worden door het concept, waarbij de dansers moeten denken, denken, denken. De commentaren waren vrij hard en negatief, een beetje meer kudos had wel gemogen, want je zult zo’n choreo maar voor je kiezen krijgen.

Jessie & Robbie – contemporary
Het was mooi, het was technisch fantastisch op een paar piepkleine schoonheidsfoutjes na, wéér konden Jessie en Robbie laten zien dat ze de beste techneuten in het veld zijn, de choreografie was bijzonder. Raakte het me? Niet echt, afgezonderd van het muziekloze begin, waarbij je ze op de grond hoorde vallen . Voor mij was dit echt zo’n dans die je moet waarderen omdat je ziet dat het goed, zelfs geweldig, is, ook al heeft het dan niet de emotionele impact als de contemporary van Ivy en Phillipe. Waarderen met je hoofd en niet met je hart. Hoe dan ook, twee voltreffers voor Jessie en Robbie deze avond .

Jessica & Nick – quickstep
Oké… de blessure en een choreo met behoorlijk wat lifts, nadelig voor de geblesseerde Jessica. Maar meidje, toch had je moeten knallen en dat deed je niet. Of die blessure speelde haar meer parten dan ze ons wilde doen geloven, of ze realiseert zich dat ze niet goed genoeg is voor de finale, of… was het deels het gebrek aan support van Nick? Wat danste hij wéér op de handrem zeg, ontzettend jammer. Bloedeloos, duf. De choreo van die takkentrol Leeanne Brampton was wederom veel inhoud maar nul komma nul sfeer en hallo, was het een quickstep of een jive ? Ik ergerde me overigens aan Jason Gilkison, die ‘the ballroom’ iets te veel pushte deze avond . Bottom four lijkt me onvermijdelijk voor deze twee, tenzij de Aussies massaal voor de sympathy vote gaan. Dat zie ik bij Nick nog wel gebeuren (want het is NICCKKK!!!), maar bij ijskonijntje Jessica niet.

Jess & Kieran – hip hop
Was Kieran écht zo slecht Ik heb twee keer gekeken en zag wel dat dit niet zijn beste dans was, maar het schaap werd afgeslacht zeg! En dan al die veren in de tushy van Jess… was dat ook niet een beetje overdreven? Vond haar niet slecht, maar haar beste dans? Jason Gilkison, is dit jouw manier om ballroomertje Kieran te redden ? Doorzichtig hoor, als dat zo is. Of was je slip te strak in je bilnaad geschoten bij je wiebelige demonstratie van de bachacadas? Wie had ook liever gezien dat Jason C. (zonder inkijk deze week) ze had gedaan ?

Ivy & Phillipe – jazz
En nou die hendjes de lucht in ! Inhoudsloos aerobicslesje, zo kwam het een beetje op me over. Grappig, vermakelijk, het concept ontging me, maar Ivy & Phillipe stonden er wel. Veel herhaling, veel cheese, maar dat is niet op het conto van de dansers te schrijven, want die deden het – afgezien van de zware lift – gewoon goed. Niet helemaal mijn kopje thee. Project Moda had niet zijn beste dag, maar je kan niet ontkennen dat dit goed uitgevoerd was. Eens met de judges dat het in Ivy en Phillipe’s voordeel zal zijn dat ze twee compleet verschillende choreos hadden.

Nick, Jessica, Jess en Matt zouden in mijn ogen de terechte bottom four zijn. En dan Jessica naar huis en… (durf ik het te zeggen?)… Nick (* Malahide duikt weg).

[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 25-03-2010 13:08:11 ]
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:40:34 #174
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79575013
Eliminated:
SPOILER
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:00:42 #175
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79575958
Jongens, het spijt me.
Ik lig hopeloos achter.
Ik heb een PS3 gekocht

Ik doe mijn best!!!!!
L'Amour menaçant:
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:35:56 #176
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79577419
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:00 schreef Ang3l het volgende:
Jongens, het spijt me.
Ik lig hopeloos achter.
Ik heb een PS3 gekocht

Ik doe mijn best!!!!!
Zou er geen SYTYCD PSP3-spel zijn?
Of is dat iets voor een Wii (ik heb er de ballen verstand van)?

ESF Reporter vrijdag 26 maart 2010 @ 07:29:21 #177
87554 Cee
Welluk?
pi_79596385
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:35 schreef Malahide het volgende:

[..]

Gat in de markt!
Ang3l toch. Die PS3 wordt je ondergang, heb je er een gekocht omdat het een 3 in de naam heeft net als je username? Wat vind je dan van So You Think You Can Danc3?
Pffff. Sl3cht hoor.

Ik heb trouwens netjes de hele aflevering gekeken maar heb nog geen tijd gehad om er commentaar op te geven! Buiten het feit dat Robbie/Jessie m'n faves zijn en ik echt wel kan leven met de eliminaties deze week, alhoewel die blonde er wat mij betreft wel eerder uit had gemogen.

Heerlijk om te zien trouwens dat Posthlewosthle haar hormonen echt voor geen meter in bedwang kan houden en om de 5 minuten staat te grienen.
Wat een liefde gooit die jury naar de kandidaten toe, echt leuk, dat werkt toch veel beter dan dat constante ge-emmer en ge-kat dat de USA jury deed.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 07:35:45 #178
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79596424
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:29 schreef Cee het volgende:
Heerlijk om te zien trouwens dat Posthlewosthle haar hormonen echt voor geen meter in bedwang kan houden en om de 5 minuten staat te grienen.
Ik vind haar geloof ik 200% leuker dan de voorgaande jaren. Toen schreeuwde ze vooral erg veel en was ze toch meer een standaard blonde autocue bimbo. Maar nu is ze gewoon The Deeley voorbijgestreefd wat mij betreft . Denk je trouwens dat Bonnie en Jason C. ook zwanger zijn, want die zijn ook constant zakdoekjes aan het doorgeven onder de desk...
  ESF Reporter vrijdag 26 maart 2010 @ 07:39:43 #179
87554 Cee
Welluk?
pi_79596447
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 07:35 schreef Malahide het volgende:

[..]Denk je trouwens dat Bonnie en Jason C. ook zwanger zijn, want die zijn ook constant zakdoekjes aan het doorgeven onder de desk...
Ieuw, het is te hopen dat die zakdoekjes dienen tegen het grienen.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 08:09:52 #180
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79596796
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:35 schreef Malahide het volgende:

[..]

Ghehehe. Wie weet!

Ik heb wel Dancing Stage Fever. Da's ook dansen, met van die matjes
L'Amour menaçant:
  zondag 28 maart 2010 @ 19:05:01 #181
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79677577
Aan de inhaalslag begonnen
L'Amour menaçant:
pi_79677615
.

[ Bericht 98% gewijzigd door wim258 op 28-03-2010 20:21:14 ]
pi_79677634
.

[ Bericht 100% gewijzigd door wim258 op 28-03-2010 20:21:27 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 12:40:40 #184
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79702523
Brekend nieuws:

Jessica P. ligt eruit vanwege haar blessures, Jess is back .
  maandag 29 maart 2010 @ 19:56:55 #185
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79719293
Ja, ik ben weer bij

Wow, er zaten echt heeeeele mooie dansen in de laatste 2 shows zeg.
Blij dat Matt e ruit is, niet blij dat heath er uit is.
Matt & Kieran hadden in mijn ogen moeten vertrekken.

Qua dames.... ja. Ok. Kan me er wel in vinden,
L'Amour menaçant:
  ESF Reporter maandag 29 maart 2010 @ 20:02:54 #186
87554 Cee
Welluk?
pi_79719605
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:40 schreef Malahide het volgende:
Brekend nieuws:

Wie was Jessica P. ook alweer? Die blonde? Ik ken verder iedereens namen dus het zal die blonde wel zijn.
De jury zal happy zijn! Zouden ze P. hebben gesaboteerd?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:18:51 #187
29275 BlaBlub
pi_79732351
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:40 schreef Malahide het volgende:
Brekend nieuws:

O mooi zeg! Jessica P had wat mij betreft ook wel haar beste tijd gehad en met die blessure was dit wel te verwachten..
Ik hoop dat Jess genoeg tijd heeft gehad om zich goed voor te bereiden
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:14:13 #188
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79735315
Ach de vorige x had ze een breakdown en was 't ook nog gelukt
Ze moet niet zeiken
L'Amour menaçant:
  ESF Reporter woensdag 31 maart 2010 @ 21:25:30 #189
87554 Cee
Welluk?
pi_79805806
Prima uitzending dit keer! Afwisselende routines en het lijkt nu echt anyone's game te worden, alhoewel die combinatie bambi/josti-band-uitstraling van Kieran soms toch wel een beetje te veel van het goede wordt. Ik betrap mezelf erop dat ik dan steeds "awwwww.....debieleke." doe.

Favoriete dansen:
- De potverdriedubbelse sexy salsa (of was het samba? Sorry mensen, ik weet net zo veel van ballroom als dat ik een autoband kan verwisselen. Niet dus.) van Nick/Jessie. Meuhhhhhhhh. Jason Gilkison is zo'n baas. Een dansbaas. Een dansende baas. Een bazende dansert. Een choreograaf. Graaf Choreo.

- Ken & Barbie! Gekkenhuis! En wat heb ik gelachen om Nattie Postlewosthle's opmerking die kant noch wal sloeg maar zo ongelofelijk grappig was. Ze nam het op voor het koppel toen Jason G. zei dat de lift aan het eind heavy was. Wat een grappige zwangere hormonenmuts. Maar jezus, waarom had ze het beddengoed van Robbie/Ivy's pyama-party hiphop om haar heen gewikkeld? Dat was toch geen gezicht.

Eigenlijk was de enige dans die me niks deed, die velvet underpants dans. Die tyfuszenuwlijende rotmuziek, de domme pakjes (lied gaat over velvet pants en weet je wat, we laten ze velvet pants aantrekken), de hup-tsjak-machine-tsjak-draai-tsjak choreo dat me niks deed. Niets tegen Kieran/Jess trouwens, ze deden hun best maar er was iets (of een heleboel) in de choreo en de pakken dat me de hele boel echt de nekharen deed rijzen. Brrrrrrrrrrr.

Wat zag Jason C er trouwens sexy uit in zijn leren jasje.

En Nick blijft erg do-able.
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:39:01 #190
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79809662
Downloadje staat aan, morgen kijken en verslagje want ik samba zometeen mijn nest in !
  donderdag 1 april 2010 @ 11:29:57 #191
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79823545
SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 8 PERFORM

Deze week:

* nee Cee, het was een chacha
* skaterboyz
* one Jess out, one Jess in
* Cougar BonBon!
* bloot mongooltje
* Paulus de danskabouter

Nah ja, inderdaad Cee, wat had NatNat aan ? Het leek wel zo’n hoes die je over je plastic kerstboom kunt gooien als je hem weer een jaartje met ballen en al op zolder zet! Vorige week had ze nog een lief klein buikje, nu leek ze opeens een mammoettanker! Hoezo onflatteus? Haar jurken mogen dan lelijker worden, de personality van Miss Bassingthwaighte (in één keer goed gespeld, kudos voor mij!) lijkt met haar buik mee te groeien! Wat een gek wijf! Heerlijk.

Jessica P. eruit (die meid moet de politiek in, wat een speech), Jess S. terug. Okay, who cares frankly . Crocodile (Dundee) Tears van Bonnie, wat seks met een jongere man al niet voor je bijna uitgedroogde hormoonhuishouding kan doen! Jaaaaa, en Jason zat weer ongegeneerd lekker te wezen en het leukste is… hij weet het .

Jessie & Nick – hiphop
Goed gedanst, bijna voortdurend strak en synchroon. Lekker muziekje ook. Wat ik minder vond waren de infantiele gezichten en dat gedoe met dat skateboard en die sjaaltjes, maar goed, dat was natuurlijk weer het ‘concept’ waar de Aussies zo dol op zijn. Jessie… wat was zij anoniem aan het begin van de competitie en wat een ster is ze inmiddels geworden. De troon van Ivy wankelt hoor ! Ik zie overeenkomsten met Talia, die had ook tijd nodig om uit haar schulp te kruipen. Nick… nee. Do-able indeed, maar ik zou erg teleurgesteld zijn als hij de winnaar zou worden dit jaar (wat ik best zie gebeuren zolang de meiskes down under met hun eierstokjes blijven stemmen), want hij heeft het gewoon net niet.

Jess & Kieran – foxtrot
Naarmate de weken vorderen lijkt Kieran inderdaad steeds debieliger te worden. In tegenstelling tot Cee krijg ik niet de neiging om te gaan ‘awwwww’-en, maar om hem een pets in zijn smoel te geven en die tong naarbinnen te duwen. Aaarrrggggh. Dat ‘ik ben net uit mijn ei gekropen’-hoofd irriteert me mateloos . Maar… we hebben het hier over dansen! En deze dans vond ik stiekem best goed eigenlijk! Ik was echt onder de indruk van Jess, zeker vanwege haar korte voorbereidingstijd. Zo goed heb ik haar de laatste weken niet zien dansen. En Kieran heeft nog nooit teleurgesteld in zijn eigen genre, bovendien kwam hij vrij volwassen over dit keer. Wat het wel enigszins verpestte waren zijn ‘angry toddler’-faces, maar ja, hij is nu eenmaal ‘challenged’ op dat gebied…

Carly & Phillipe – contemporary
Allereerst de verplichte kwijl-smiley voor Phillipe: . Dat straaltje zweet weer tussen de chesticles door (Lord have mercy ). Contemporary van Paulus de danskoubter. Dan verwacht je wat, maar mag ik zeggen dat het me een beetje tegenviel? Ik was nogal underwhelmed door de choreo. Volgens mij zag Rafael het zelf ook niet zo zitten met zijn “het is niet echt een dans want het is maar 1½ minuut en dus meer een moment in hun leven”-dooddoenerij (dat zuinige dansbitchgezicht ook na afloop. Van die shots van de choreografen na afloop geniet ik altijd het meeste ). Phillipe danste zijn eerdere contemporaries/jazz-dingen met meer passie, overtuiging en ook technisch wat beter en eigenlijk geldt hetzelfde wel voor Carly. Maar ja, ik doe altijd maar net alsof ik er verstand van heb dus waarschijnlijk zit ik er helemaal naast. De judges waren er in ieder geval over te spreken. Ik denk echter dat dit weinig impact gaat hebben op de stemmertjes en dat ze het alleen zullen moeten hebben van hun Barbie & Ken-dans.

Ivy & Robbie – jazz
Ofwel The Cougar Routine. Zo lekker om deze twee weer samen te zien. Ik vind dit serieus het best gematchte koppel ooit van alle SYTYCDs, vooral omdat ze op het eerste gezicht absoluut niet bij elkaar lijken te passen (een beetje wat Benji en Donyelle ook hadden). Ben zo’n fan van die twee! Leuke dans weer en Ivy ownt elke cm van dat podium. Dat gezegd hebbende was ik het eens met de jury. Ik zag ook een vrouw met een jongetje dansen en kon ook niet goed pijlen in hoeverre dat een choreografische keuze was. Voor het eerst zag ik ook een beetje zenuwen en terughoudendheid bij Robbie, maar dat zal wel aan die blessure gelegen hebben. Niet hun beste dans, maar wel weer van grote klasse .

Jessie & Nick – chacha
Een chacha dus. En een hele originele. Eentje waarin namelijk niet zo heel veel chacha zat, maar dat vergeef ik de God die Jason Gilkison heet. Goeie genade, hoeveel choreos weet deze man per seizoen uit zijn mouw te schudden? En slechts een heel enkele keer is het niet briljant. JESSIE!!!! Light, fluffy en cheeky BonBon? Praat geen poep mens ! Heeft je toyboy je ogen dichtgeswaffeld of zo? Jessie was fierce, en horny, en klaar om die gekuifte religay in stukken te scheuren! Ik moest echt mijn best doen om af en toe ook naar Nick te kijken, want oh boy, werd die even een potje van het podium gedanst. Beetje flauw van Jason om dit proberen recht te lullen door te gaan mierenneuken over Jessie’s techniek en te gaan blaten dat het bij latin alleen maar om de vrouw draait. Dat is echt bull . Maar eh lekker hoor, nu zit ik met twee girlcrushes! En Phillipe! Help!

Jess & Kieran – contemporary
Cee, het was erg fijn om je gekend te hebben . I lululululuvvveddd it (Jason zegt dat altijd met zo’n hitsige brom in zijn stem hè?). Moderne dans houdt bij SYTYCD bijna zonder uitzondering in: mannetje-vrouwtje-overspel-einde relatie-dood-terug uit de dood-ik hou van je-nee toch niet-blijf van me af-nee niet doen, ik heb het zo graag-kom we rollen nog wat over de grond-spring je nog even over me heen-oooh vang me! Dat is vaak heel mooi, maar moderne dans is zo veel meer. En dit was eens een keer iets heel anders, en werd ook nog eens behoorlijk goed uitgevoerd door twee dansers buiten hun genre (zover ik dat kan inschatten). Stemmen gaat dit natuurlijk niet trekken, maar complimenten als SYTYCDA voor het laten zien van deze dans.

Carly & Phillipe – jazz
Waahaa! Hoe hilarisch was dit. Carly deed me denken aan mijn Barbies als ik hun synthetische blonde haardossen weer eens aan een professionele was- en knipsessie had onderworpen en Philippe…

Phillipe heeft sowieso af en toe een cardboard-hoofd (lichaam compenseert dat hè?), maar nu was het wel heel erg .

Leuk, gimmicky, goed gedanst maar niet super, hier en daar toch wel een beetje rommelig. Die lift komt inderdaad niet voor de schoonheidsprijs in aanmerking. Weet eigenlijk nog steeds niet zo goed of ik deze dans nou goed vond of alleen maar mal entertainment. Ik heb ook geen idee of de stemmers dit leuk vinden.

Best wel toffe aflevering weer. Geen chills zoals vorige week, maar een gemiddeld hoog niveau en het lijkt écht ‘anybody’s game’. Zou het weer een meisjesjaar worden? Ivy en Jessie doen niks voor elkaar onder, maar ik heb al vanaf de audities een zwak voor Ivy, dus vooralsnog heeft zij mijn voorkeur. Maar vlak Carly niet uit, die zit die twee op de hielen. Jess maakte een sterke comeback, maar ik denk dat ze er vandaag weer uitvliegt. Bij de boys vind ik Robbie veruit de beste, maar het lekkere maar tikkie overschatte snuitje van Nick zie ik eigenlijk zonder problemen de finale halen. Ik vrees een beetje voor Phillipe vanavond, snif, ik vind hem technisch echt niet zoveel minder dan Nick… laat ik het zo zeggen, als Nickepik eruit gaat vandaag zal ik geen traan laten (maar dat gaat gewoon niet gebeuren).

Zometeen de resultshow al weer ‘gratis af te halen’. Joehoe!

[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 01-04-2010 19:57:20 ]
  donderdag 1 april 2010 @ 12:18:00 #192
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_79825333
En we zwaaien uit...
SPOILER
Is er inmiddels al een download beschikbaar? Toen ik om 17:00 u van huis ging nog niet .

[ Bericht 10% gewijzigd door Malahide op 01-04-2010 19:28:51 ]
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:19:37 #193
29275 BlaBlub
pi_79875190
Jemig ik kan m nog steeds niet vinden Echt balen, maar ik ga niet onder spoilertags kijken, ik wil gewoon de uitzending kijken...moet t niet lang meer gaan duren.
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:25:34 #194
29275 BlaBlub
pi_79888520
Ein-de-lijk gevonden en de uitslag gekeken Ik vond het gedeeltelijk niet zo leuk
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:26:07 #195
29275 BlaBlub
pi_79888546
Zo boos ben ik, ik kan nog niet eens gewoon mn bericht wijzigen, zit ik te quoten
  zaterdag 3 april 2010 @ 01:03:23 #196
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79891433
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:18 schreef Malahide het volgende:
En we zwaaien uit...
SPOILER
Is er inmiddels al een download beschikbaar? Toen ik om 17:00 u van huis ging nog niet .
De uitzending al wel. Net gekeken.
De uitslag nog niet
L'Amour menaçant:
  ESF Reporter zaterdag 3 april 2010 @ 10:31:16 #197
87554 Cee
Welluk?
pi_79895546
Uitslag uitzending is binnen, maar ik weet de uitslag al, maar ach, mag de pret niet drukken, ik kijk 'm toch wel vanwege de groepsdans.
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:15:15 #198
29275 BlaBlub
pi_79897950
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:31 schreef Cee het volgende:
Uitslag uitzending is binnen, maar ik weet de uitslag al, maar ach, mag de pret niet drukken, ik kijk 'm toch wel vanwege de groepsdans.
De groepsdans was mooi
  zondag 4 april 2010 @ 21:53:58 #199
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79947615
Eindelijk de uitslag gezien.
Mooie groepsdans (maar op dat nr is zelfs poepen nog mooi)
Uitslag jongens mee eens. Uitslag meisjes... vreemd, maar ach, niet onaardig.
L'Amour menaçant:
  donderdag 8 april 2010 @ 07:58:55 #200
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_80071551
SO YOU THINK YOU CAN DANCE AUSTRALIA TOP 6 PERFORM

Deze week:

en verder:

- kattengejank, trekzak en een strijkje
- t-shirt en hemdjestekort
- hairbanging!
- Robbie-werpen
- was dat Ivy’s broer in het publiek en if so… damn!

Weet u het nog? Ik heb geen idee wie er gaat winnen. Of wie er in de Top 4 komen. Voor mijn gevoel lijken Ivy, Jessie, Nick en Robbie nog steeds de meest voor de hand liggende vier, maar Jess kwam gisteravond erg sterk terug en Phillipe… het zou wel een held zijn als hij één van die twee contemporaryboys uit de finale zou houden. En nogmaals: ik vind hem in grote lijnen technisch écht niet onderdoen voor Nickyboy.

Aah, hoe mooi zag Natalie er uit ? Dát is nou eens een flatteuze galapositiejurk. Wow. Die bungalowtent van vorige week is haar bij dezen vergeven. En Jason… wat had hij nou weer voor een speldjes en broches opgeprikt? Alsof ‘ie een uurtje voor de uitzending even op het Waterlooplein in zo’n bak met halfroestige jaren 80-buttons had lopen graaien. En oei oei, wat zou ik graag eens door die nonchalante grijze piekjes willen woelen . En wat vonden we van de live muziek? Het idee was prima, maar die operazangeressen vond ik rete-irritant (waarover zometeen meer).

Top 3 Girls – hiphop
Even hoopte ik op een niet-sexy meidengroepsdans toen het woord ‘hiphop’ viel, maar helaas . Ik blijf hopen! Dit was niet onaardig en zeker vermakelijk. Geen van de drie sprong er voor mij echt uit. Jess’s porn faces worden een beetje vermoeiend maar het is haar vergeven omdat ze nogal on fire was deze avond. En ik ben een groot fan van Ivy’s hairbanging .

Ivy & Nick – contemporary
Twee puik zingende operazangeressen, twee bloedmooie dansers, een doordachte choreografie van één van de beste choreografen (Debbie Ellis). Alles was daar op papier, maar waarom vond ik dit echt helemaal niks ? De muziek. Prachtig gezongen, niks mis mee, maar véééél te dominant en afleidend. Het haalde mijn focus helemaal weg van de dans. Daarnaast vond ik de dans overdreven theatraal en emotioneel. Normaal kan ik Ivy’s bekkentrekkerij heel goed hebben, maar nu helemaal niet. Ze danste overigens wel goed, in tegenstelling tot Nick, die weer eens liep te klungelen en niét alleen op het moment dat Jason eruit pikte. Wat een slordige danser is hij toch, het begint me steeds meer op te vallen . Nou ja, ik kan nog wel even doorgaan. Nee, dit was hem niet voor mij.

Jess & Robbie – hiphop
Ik zit dit nu ’s ochtends belachelijk vroeg te typen, terwijl ik de show gisteravond bekeken heb, en ik kan me deze routine niet meer herinneren (thank God voor mijn aantekeningenschriftje hè?). Schijnbaar vond ik gisteravond dat Jess weer helemaal terug is na weggestemd te zijn geweest, danste zij Robbie een beetje naar de achtergrond en vond ik Robbie een reetje (ja reetje, want een hertje hadden we al en dat was Kieran – gut, wat heb ik die niet gemist zeg deze show !). En vond ik Jason stom omdat ‘ie zat te zeuren over de synchroniteit terwijl ik die zo slecht nog niet vond. Next!

Jessie & Phillipe – argentine tango
Dit was raar… de eerste helft van de dans was zo passieloos en suf. Phillipe kwam erg onzeker (of eerder underrehearsed) over en zag daardoor blijkbaar geen kans om een beetje performance toe te voegen. Daardoor leek het bij Jessie ook niet lekker te lopen. Maar halverwege zagen ze het licht en werd het technisch allemaal wat spannender en begon het te sizzelen. En toen was het al weer voorbij… en toen volgde er een boel goedpraterij van de judges want oei oei oei wat moeilijk is de AT toch , zeker wanneer je nog drie andere dansen in dezelfde week moet leren. True, maar waarom dan juist nu een AT uitdelen? Aan de ene kant hou ik er niet zo van dat een bepaalde stijl als zwaarder wordt bestempeld, want het idee van het programma is nou eenmaal dat je iedere dans onder de knie moet zien te krijgen. Maar ja, als je deze superingewikkelde AT nou tegenover die clowntjes-dans van Jess & Robbie zet… ik geef het je maar te doen . O ja… is Phillipe nou zo klein of is Jessie een reuzin? En: bij deze dans werkte de livemuziek wel. Sowieso is live tangomuziek áltijd beter!

Ivy & Nick – jazz
Cuteness. Fluffy. Bubbly. En dat was het eigenlijk wel. Inhouds- en pretentieloos dansje. Ergens ook wel oké, want al die doordachte concepten, daar word ik ook weleens moe van. Naar Ivy kan ik blijven kijken, niets aan te merken op haar. Maar Nick… sjongejonge, die sprongen waren écht niet om aan te zien en de assistentie bij de lifts was ook niet om over naar huis te schrijven .

Jess & Robbie – jazz
Send in the clowns. Mooi, betoverend, prachtige kostuums en een erg goede performance, vooral van Jess, die de pornofaces eens een keer inruilde voor overtuigende gevoeligheid. Robbie is natuurlijk ook geknipt voor dit soort gedoe. Maar was dit wel dansen? Nee, niet echt, het was performen en theater. Niets mis mee, maar als je dan weer terugkomt bij de tango van Jessie en Phillipe, dan komt er toch een oneerlijkheidsfactortje om de hoek kijken. Tegenargument: dansen is niet alleen bewegen en goede techniek, maar ook performance, en hadden Jessie en Phillipe deze dans gehad, dan was het vast niet zo goed geweest .

Jessie & Phillipe – contemporary
Zonder twijfel het hoogtepunt van de avond . Schitterende lijnen, vormen, lifts. De emotie vond ik nóg sterker neergezet dan in de clowntjesdans. Wat is Jessie toch een supergoede technische danseres en elke week wordt ze sterker als performer. Phillipe… je ziet dat het technisch iets minder is dan de contemporary-boys (nou ja, Robbie dan ), maar man o man, die gozer gooit zijn hele hart op het podium en ik bewonder hem meer en meer. Hij is een hiphopper die pas is gaan dansen toen hij al ongeveer bejaard was! Wat een kerel. Maar… wel stiekem onder het lapje doorkijken, tut tut. En nog even over de muziek: waarom ben ik ooit fan geweest van Tori Amos ? 75% vals gezongen, wat een draak van een nummer.

Top 3 boys – contemporary
Godverdefapfap !!! Spierballen, wasbordjes en torsos galore! Je kon de bakvisjes horen soppen op de eerste rij. De choreo ging nergens naartoe, maar who gives a flying f**k. Dit was gewoon ongegeneerd lekker. Helemaal eens met de jury dat Robbie eruit sprong. Trouwens, dat Robbie-werpen was echt hilarisch ! Nick was voor mij wederom de zwakste schakel. Het is niet echt een acrobatiek-talentje hè? Het maakt mij nu al verdrietig dat Phillipe zeer waarschijnlijk gaat sneuvelen ten koste van hem.

Oooh, was het maar vanmiddag, ik wil zo graag weten wie eruit vliegen… Mijn Top 4: Robbie, Phillipe, Ivy en Jessie (hoewel Jess goed bezig was vanavond, maar die andere twee meiden zijn net een tikkie beter). Come on!

[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 08-04-2010 08:06:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')