abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77524404

Als veertiger was ik in mijn jeugd gewend om naar Duitse series te kijken. Destijds hadden we slechts 2 Nederlandse zenders, 1 Vlaamse dus er werd uitgeweken naar o.a. de WDR, ZDF en ARD.
Vele series heb ik genoten via deze zenders.

Sinds 1995 draait er een hele succesvolle serie bij onze oosterburen, welke in het teken staat van een Chimpansee genaamd Charly. De serie, "UNSER CHARLY", draait iedere zaterdagavond, 19:25 bij de ZDF, momenteel de 15e reeks. Charly is een chimpansee welke sinds 1995 aan diersmokkelaars is ontsnapt in Berlijn en bij een dierenarts familie is opgenomen in de familie. Zeker de oudere series zijn geweldig leuk mits je van apen kapriolen houd. Gedurende de jaren zijn er verschillende spelers uit de serie gehaald, en weer nieuwe voor in de plaats gekomen. Het is een zeer leuke alle leeftijden serie waarin de chimpansee Charly iedere aflevering voor leuke fratsen zorgt.

Als liefhebber van chimpansees ben ik in contact gekomen met iemand die deze dieren prive bezit waarbij ik een directe ontmoeting heb gehad met zo'n geweldig dier. Ze zijn enorm intelligent en zodra je ze in handen hebt gehad, besef je wat een bijzondere dieren dit zijn.

Wat me erg opviel is dat de serie een echte hitknaller is in Duitsland met wekelijks miljoenen kijkers, echter in Nederland vond ik weinig op het internet. Ik vermoed dat het hier redelijk onbekend is. Uiteraard is het bedenkelijk dat exotische dieren, aangekleed in een TV serie meespelen, maar ik ga hier nu niet op in.
Er wordt zeer respectvol met de dieren omgegaan.

De eerste 6 jaargangen zijn op DVD te verkrijgen in diverse Duitse webshops.
Op de ZDF website is makkelijk te zoeken naar de serie, waarbij je van de "uitzending gemist" service kunt genieten. Ook zijn de eerste 3 jaargangen te vinden op het internet als download. Degene die ze graag wil hebben kan me contacteren zodat ik je de links kan verstrekken.

Voor de liefhebbers:
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/15/0,1872,2062447,00.html

Veel kijkplezier.
  Boks-Chick maandag 1 februari 2010 @ 22:19:00 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_77532581
die kan ik me nog wel herinneren ja! was best leuk toen.
lolwut
pi_77539978
En nog steeds!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')