Dat ende dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig
"Het zal wel niet aan mij liggen, dus boeie, extra geld deze maand"
Dus omdat ik genoeg geld op mijn rekening had ten tijde van afschrijving, niks geschoven oid. er was gewoon genoeg. En omdat ik de betaling heb uitbesteed aan de instelling zelf, waar ik notabene voor heb betaalt(ik had het ook elke maand zelf willen overmaken maar dat laten ze niet toe), is het alsnog mijn fout?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig
"Het zal wel niet aan mij liggen ligt niet aan mij, dus boeie, extra geld deze maand"
Nou ja, dan luister je nietquote:
! Je had er niet achteraan hoeven gaan bellen nee, want het is hun taak, maar zij mogen ook best een keer een foutje maken en dat dan later rechtzetten: ze schrijven niet meer geld af toch, in totaal? Ze hebben alleen de data aangepast, om 1 of andere reden; je hebt dus niet meer of minder geld. Dus je had er niet achteraan gehoeven, maar dat betekent niet dat je zomaar zo'n aanname kunt doen! Je moet er juist vanuit gaan dat je het gewoon wel moet betalen en ook op de vroegst mogelijke datum, als je ergens vanuit wilt gaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Je moet op een houtje bijten omdat je een aanname gedaan hebt die je niet had moeten doen, nl. dat ze december door zouden schuiven (zodat mei de laatste maand werd ipv april, wat je zei). Als je dat niet aangenomen had maar even uit had gezocht, had je geweten dat je het geld op je rekening had moeten laten staan ipv uit te geven.
Helaas, zoals in post 1 al staat ben je zelf verantwoordelijk voor de betaling. Ook al heb jij een machtiging gegeven aan je onderwijsinstelling; je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor tijdige en volledige betaling.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:14 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
! Je had er niet achteraan hoeven gaan bellen nee, want het is hun taak, maar zij mogen ook best een keer een foutje maken en dat dan later rechtzetten: ze schrijven niet meer geld af toch, in totaal? Ze hebben alleen de data aangepast, om 1 of andere reden; je hebt dus niet meer of minder geld. Dus je had er niet achteraan gehoeven, maar dat betekent niet dat je zomaar zo'n aanname kunt doen! Je moet er juist vanuit gaan dat je het gewoon wel moet betalen en ook op de vroegst mogelijke datum, als je ergens vanuit wilt gaan.
Huh, bedoelde je nou echt mijn post te quoten? Ik snap je punt niet helemaal, je gaat in op een detail wat er eigenlijk niet toe doet in dit geval...quote:Op maandag 1 februari 2010 17:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas, zoals in post 1 al staat ben je zelf verantwoordelijk voor de betaling. Ook al heb jij een machtiging gegeven aan je onderwijsinstelling; je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor tijdige en volledige betaling.
Dus omdat zij niet conform de afspraak handelen, mogen ze dit zonder mijn toestemming rechttrekken. Lijkt me sterk..quote:Op maandag 1 februari 2010 17:14 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
! Je had er niet achteraan hoeven gaan bellen nee, want het is hun taak, maar zij mogen ook best een keer een foutje maken en dat dan later rechtzetten: ze schrijven niet meer geld af toch, in totaal? Ze hebben alleen de data aangepast, om 1 of andere reden; je hebt dus niet meer of minder geld. Dus je had er niet achteraan gehoeven, maar dat betekent niet dat je zomaar zo'n aanname kunt doen! Je moet er juist vanuit gaan dat je het gewoon wel moet betalen en ook op de vroegst mogelijke datum, als je ergens vanuit wilt gaan.
Ja, jij beweert dat de onderwijsinstelling van TS een fout gemaakt zou hebben en daaropvolgend TS zou moeten bellen.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:06 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Huh, bedoelde je nou echt mijn post te quoten? Ik snap je punt niet helemaal, je gaat in op een detail wat er eigenlijk niet toe doet in dit geval...
We kunnen het er nog uren over hebben, maar alle uitleg/argumenten staan hier in het topic.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Dus omdat zij niet conform de afspraak handelen, mogen ze dit zonder mijn toestemming rechttrekken. Lijkt me sterk..
Ja, mag. Omdat er op jouw rekening niet voldoende centen stond ten tijde van de incasso, wordt dit nu alsnog geïncasseerd, samen met het bedrag voor deze maand.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Dus omdat zij niet conform de afspraak handelen, mogen ze dit zonder mijn toestemming rechttrekken. Lijkt me sterk..
Dit.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:11 schreef Piles het volgende:
[..]
We kunnen het er nog uren over hebben, maar alle uitleg/argumenten staan hier in het topic.
Er was voldoende saldo volgens TS, maar dan was er dus een andere oorzaak. Kan gebeurenquote:Op maandag 1 februari 2010 18:14 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, mag. Omdat er op jouw rekening niet voldoende centen stond ten tijde van de incasso, wordt dit nu alsnog geïncasseerd, samen met het bedrag voor deze maand.
Nee, dat niet. TS heeft immers een overeenkomst om het in termijnen te betalenquote:Dit had niet eens gehoeven; je onderwijsinstelling had ook het gehele openstaande bedrag in één keer kunnen opeisen.
Wat is er mis met 'rechttrekken'?? Eerst beweer je dat je ze de opdracht geeft iets te regelen en ze daarvoor betaalt, en als ze dat dan doen, is het nog niet goed??quote:Op maandag 1 februari 2010 18:07 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Wtf, hoe haal je dat uit mijn post?! Dat zeg ik totaal niet! Er is ergens een fout gemaakt en die wordt weer rechtgezet - niemand hoeft iemand te bellen, behalve als TS zich iets afvraagt of een aanname wil doen: dan moet hij dat even checken. Hij kan niet zomaar iets aannemen en als dat niet blijkt te kloppen gaan klagen. Gewoon het punt wat iedereen hier maakt, in feite.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, jij beweert dat de onderwijsinstelling van TS een fout gemaakt zou hebben en daaropvolgend TS zou moeten bellen.
Kan inderdaad ook.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Er was voldoende saldo volgens TS, maar dan was er dus een andere oorzaak. Kan gebeuren
Wellicht staat het in de kleine lettertjes? Anders heb ik mij vergist, ik weet alleen dat het bij belastingen (OZB, water, belastingdienst) zo werkt.quote:[..]
Nee, dat niet. TS heeft immers een overeenkomst om het in termijnen te betalen
Relax man, ik heb je verkeerd begrepen.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:15 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Wtf, hoe haal je dat uit mijn post?! Dat zeg ik totaal niet! Er is ergens een fout gemaakt en die wordt weer rechtgezet - niemand hoeft iemand te bellen, behalve als TS zich iets afvraagt of een aanname wil doen: dan moet hij dat even checken. Hij kan niet zomaar iets aannemen en als dat niet blijkt te kloppen gaan klagen. Gewoon het punt wat iedereen hier maakt, in feite.
Nee hoor, als je een collegegeld betaalt en je kiest ervoor om het in termijnen te betalen, kunnen ze het echt niet eens alsnog in 1 keer af gaan schrijvenquote:Op maandag 1 februari 2010 18:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan inderdaad ook.
[..]
Wellicht staat het in de kleine lettertjes? Anders heb ik mij vergist, ik weet alleen dat het bij belastingen (OZB, water, belastingdienst) zo werkt.
Nee, dat gebeurt pas bij het missen van één automatische incasso. Echter, als je ze belt is er niets meer aan de hand, maar dat terzijde.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:20 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Nee hoor, als je een collegegeld betaalt en je kiest ervoor om het in termijnen te betalen, kunnen ze het echt niet eens alsnog in 1 keer af gaan schrijven- en de belasting is daar niet zomaar mee te vergelijken. Maar als je met de belastingdienst een overeenkomst sluit dat je iets in termijnen betaalt, geldt precies hetzelfde. Het zou nogal raar zijn als je een overeenkomst sluit maar maar af moet wachten of ze zich daar aan houden
Jij betaald je school om geld van je rekening af te halen? Leg me dat eens uit? Ik hoop niet dat je doelt op de administratiekosten, want dat is volgens mij omdat je in termijnen betaald.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:04 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Dus omdat ik genoeg geld op mijn rekening had ten tijde van afschrijving, niks geschoven oid. er was gewoon genoeg. En omdat ik de betaling heb uitbesteed aan de instelling zelf, waar ik notabene voor heb betaalt(ik had het ook elke maand zelf willen overmaken maar dat laten ze niet toe), is het alsnog mijn fout?
Ja, dat is toch ergens voor? Voor het bijhouden, administreren, voor het elke keer afschrijven dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 18:41 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Jij betaald je school om geld van je rekening af te halen? Leg me dat eens uit? Ik hoop niet dat je doelt op de administratiekosten, want dat is volgens mij omdat je in termijnen betaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |