abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:24:35 #201
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77932003
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
Nee, een NS kaartjes automaat
Je kan dan op "kaartinfo" klikken en dan kan je zien wat er op jouw kaart staat.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:31:22 #202
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77932258
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
Joa, zie geen probleem, doe het wel bij een bus. Bij NS liever niet.

Anders kijk ff op een gele ns automaat met logo van ovchipkaart:)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77932768
Als ik vanavond nog tijd heb zal ik t proberen
Anders kom ik er maandag in de trein wel achter
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:44:34 #204
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77932874
Trein hoeft je niet in te checken
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77932928
Nee maar in de Arriva hebben ze wel een apparaatje waarmee ze t controleren.
pi_77933812
Mijn pet zakt af...

Ik heb een studenten OV-week. Ik reis al weken gewoon gratis, zo ook vanmiddag toen ik naar mijn werk ging. Kom ik terug, zie ik dat er ineens 1.01 euro van mijn rekening afgaat. WTF Het is toch vrijdag?

Kijk ik op internet, zie ik dit:
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf

Zoals je ziet een studentenOV-week.. Maar waar the fuck is mijn korting in het weekend? Er staat er bij de automaat geen meer voor mijn klaar..

Wat moet ik nu doen?

Schiet mij maar lek.. zucht..

[ Bericht 2% gewijzigd door elby1988 op 12-02-2010 21:30:00 ]
pi_77936944
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
pi_77937062
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef nicolesoufi het volgende:
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
Niet zo druk om maken

Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
You dream it, I live it.
pi_77937611
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:06 schreef Meddo het volgende:

[..]

Niet zo druk om maken

Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
Tipje voor mij?

Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
pi_77937769
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:19 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Tipje voor mij?

Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik niet En de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan

Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden

http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
You dream it, I live it.
pi_77937902
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 22:23 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik niet En de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan

Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden

http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
Ik zal eens wachten tot ik op de site ook zie dat er geld vanaf is gegaan. Zag er erg vreemd uit.

Op de oplaadpunten staat inderdaad dat ik 2 abo's heb. Ik zal het in de trein voor de zekerheid nog eens aan zo'n conducteur vragen..
pi_77942840
Toch nog positief nieuws

Ik check toen net mijn rekening en zie dat Syntus mij mijn vier euro terug heeft gegeven

You dream it, I live it.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:25:30 #213
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77953548
Eergister weer zoiets geweldigs meegemaakt. Ik reis één halte, maar tijdens het ritje van 3 minuten is er blijkbaar een fuckup gebeurd in het systeem. Gevolg is dat er binnen 4 minuten (!) twee checkins zijn geregistreerd, waar de tweede checkin dus een checkout had moeten zijn. Zo'n geintje kost me dus 8 euro.

Ik koop dus nooit meer saldo voor die kutkaart. Hopelijk krijg ik het terug.
  zondag 14 februari 2010 @ 16:25:45 #214
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_77986652
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77993375
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:31:49 #216
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_78001984
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
Even gekeken, de laatste stap is hetzelfde (verouderde) formulier printen, invullen en opsturen Het is niet voor mij, maar we moeten maar eens een belletje naar de DUO doen dan.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_78021817
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.

Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_78022354
Er staat nog steeds geen abonnement voor me klaar .

De IB-groep heeft mijn verzoek voor schadevergoeding afgewezen, omdat zij WEL het product op tijd hebben klaar gezet en dus niet verantwoordelijk zijn. Ik werd door verwezen naar OV-Chipkaart voor een schadevergoeding.

Het interesseert me niet wie er verantwoordelijk voor is, geef me mijn abo .
pi_78030532
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.

Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
Lekker afwachten, geen moeite voor doen. Een softwarefout wordt toch niet direct opgelost als jij daar een telefoontje voor pleegt zolang je geen boete krijgt en jij hebt opgeladen is het allemaal hun probleem toch..
pi_78037228
Vandaag werkte mijne zowel in de bus als in de trein.... EINDELIJK
pi_78042552
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?

Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:57:30 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78042581
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef Svwees het volgende:
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?
[ afbeelding ]
Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78047629
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
pi_78048334
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*knip*
Heb ook nog steeds problemen met de NS. De ene conducteur leest m'n in één keer goed uit, de ander zegt dat ik moet activeren. Heb aan een conducteur op het perron gevraagd of hij m'n kaart even kon scannen om te kijken wat er aan de hand was... de eerste keer scannen zag hij alleen twee 'Overige reisproducten'. Daarna bij een andere conducteur geprobeerd en daar gaf hij alles wel goed aan. Hit or miss dus.
pi_78048868
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*Verhaal*
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan van week naar weekend geswitcht. In het derde scenario is die conducteur gewoon onwetend, want nadat hij/zij op het pijltje heeft gedrukt, komt je definitieve abo in beeld. Het abonnement wat ze als eerste in beeld krijgen, is je tijdelijke abonnement dat de makers erop hebben gezet, zodat je begin dit jaar nog de kans zou hebben om je echte product op te halen.
Dat ze hierbij zijn uitgegaan van je oude weekendabonnement, is eigenlijk alleen maar gunstig voor jou, omdat je nu de hele week gratis kunt.

Overigens wist een conducteur mij te vertellen, dat dat tijdelijke product er vanzelf af gaat, dus ik zou me er niet zo druk om maken.

Dat sommige conducteurs je kaart niet scannen, is raar en heeft hier niks mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')