abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77903412
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:58 schreef -jos- het volgende:

[..]

hoezo? en hoe weet je dat?
[..]

Nee blijft steeds hetzelfde saldo staan omdat je als student toch gratis reist.
Uit ervaring weet ik wel anders
You dream it, I live it.
pi_77904651
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:59 schreef Nymeriaa het volgende:
Nogmaals in nieuwe topic in hoop op reactie

Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
Ik heb precies hetzelfde! Men heeft het voor elkaar gekregen mij een niet werkende OV-chipkaart op te sturen Ik wil morgen toch maar weer eens naar m'n ouders en denk dat ik maar gewoon de trein instap met mijn niet werkende OV-chipkaart en oude papieren OV.. Heb al begin 2010 een nieuwe chipkaart aangevraagd, maar uiteraard duurt dat weer veeeeeel langer dan de 'voorspelde' 3 weken.

Wat een drama die chipkaart
pi_77905153
Ik had gisteren weer een conductrice die mij vertelde dat ik mijn kaart moest activeren.

Voor dit soort gevallen heb ik maar even het schriftelijke bewijs dat mijn kaart geactiveerd is uitgeprint.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:47 #179
132191 -jos-
Money=Power
pi_77905404
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:01 schreef Meddo het volgende:

[..]

Tsja er staat altijd -0.94 als ik in of uitcheck. Geen idee eigenlijk hoe je negatief kunt staan maar hij doet het wel gewoon...

[ Bericht 21% gewijzigd door -jos- op 12-02-2010 00:01:02 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_77905759
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef -jos- het volgende:

[..]

Tsja er staat altijd -0.94 als ik in of uitcheck. Geen idee eigenlijk hoe je negatief kunt staan maar hij doet het wel gewoon...

Ik kon vervolgens wel gewoon met mijn negatieve saldo reizen
You dream it, I live it.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:00:36 #181
132191 -jos-
Money=Power
pi_77905828
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:58 schreef Meddo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik kon vervolgens wel gewoon met mijn negatieve saldo reizen
U heeft TLS toestemming gegeven. Uw OV-chipkaart transacties zullen over 7 dagen vanaf registratie zichtbaar zijn in uw transactieoverzicht.

Trouwens ik heb ingelogged op die site en dan staat er dit:

Producten op uw kaart
Product Status Prijs ¤
Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -

heb ik nou in het weekend geen korting of zie ik dat verkeerd?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_77908744
Het is al veel vaker hier gezegd:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.

Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
pi_77912207
Een vraagje.

Ik heb mijn kaart opgewaardeerd, met een vrij-reizen abonnement voor doordeweeks. Nu is het zo dat toen ik in en -uitcheckte, zag dat op mijn pasje er geld werd afgeschreven?

Er is geen geld opgezet, staat er dan nu maar tijdelijk een bepaald bedrag op of zo?

Mijn vorige chipkaart was ik verloren en nu heb ik een nieuwe gekregen sinds vorige week, mocht dit relevant zijn.

-edit- volgens mij is er al antwoord op gegeven hierboven.
Woi.
pi_77912310
quote:
Dat was bij een reis met Syntus, nietwaar? Enkele dagen geleden heb ik zelf een restitutieformulier opgestuurd omdat bij mij 83 cent was afgeschreven van mijn studenten-OV-chipkaart toen ik vrij mocht reizen. Je zou ook zo'n formulier op kunnen sturen.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:12:17 #185
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_77912972
quote:

[..]

Bij mij gaat er geen geldbedrag af als ik niet uitcheck. (Rotterdam, tram)
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_77914709
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.

Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
Nou Nick dat klopt ook niet echt.
Ik heb namelijk:
Studenten ov-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend op de website staan als ik inlog.

Veder heb ik ook 6x het product: Vraag uw ov bedrijf op de kaart staan.

Heb het gevraagd aan de ov klantenservice en kreeg dit antwoord dit:

Dank u wel voor uw reactie van 06-02-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Wij vinden het vervelend voor je dat het reizen met de Studenten OV-chipkaart niet naar wens verloopt. Wij hebben in ons systeem nagekeken hoe de door jou beschreven problemen ontstaan kunnen zijn. Wij hebben hier geconstateerd dat jouw weekabonnement voor 2010 drie keer op jouw kaart staat. Daarom adviseren wij je om naar een Servicebalie van de NS te gaan, zoals die in Groningen. Hier kan je ervoor zorgen dat er nog maar één weekabonnement op jouw kaart staat. Hierna zou het reizen met de Studenten OV-chipkaart zonder problemen moeten verlopen.

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik heb dus blijkbaar 3x een week op mijn kaart staan. En op de website komt weekend ervoor.

De informatie op de website klopt dus niet altijd!
pi_77915076
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 10:51 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat was bij een reis met Syntus, nietwaar? Enkele dagen geleden heb ik zelf een restitutieformulier opgestuurd omdat bij mij 83 cent was afgeschreven van mijn studenten-OV-chipkaart toen ik vrij mocht reizen. Je zou ook zo'n formulier op kunnen sturen.
Klopt, formulier heb ik al gedaan hoor
You dream it, I live it.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 13:52:52 #188
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77918194
Ik was al helemaal vergeten dat ik een mail had gestuurd
quote:
Dank u wel voor uw reactie van 22-01-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Uit uw vraag begrijpen wij dat u op de hoogte gesteld wilt worden over de status van uw reisrecht. Wij zien inderdaad dat uw ov-chipkaart is opgehaald op 04-01-2010 om 10:22 uur. Daarmee is uw kaart geactiveerd.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77918653
quote:
Producten op uw kaart

Product Status Prijs ¤
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf
Totaal 2
Er.....
pi_77919522
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Er.....
Heb hetzelfde
You dream it, I live it.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:28:39 #191
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77919603
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:04 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Er.....
Geen problemen van maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je ff een conducteur vragen of hij ziet dat je kaart geactiveerd is. Zoja, is het goed. Zonee, kan de conducteur incompetent zijn, andere vragen.
pi_77920036
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 14:28 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Geen problemen van maken. Voor je eigen gemoedsrust kun je ff een conducteur vragen of hij ziet dat je kaart geactiveerd is. Zoja, is het goed. Zonee, kan de conducteur incompetent zijn, andere vragen.
Nou vorige week zei een conducteur iemand dat de mijne geactiveerd was op 1 januari 2010, toen ik de kaart uberhaupt nog niet in bezit had.

En eergisteren zei een conducteur dat hij niet geactiveerd was.

Wel heb ik rond 15 januari 2 producten opgehaald. En rond 20 januari stonden er geen producten voor me klaar, dus heb ik even gemailt of alles nu 100% zeker klopt.

Daarna heb ik een mailtje mogen ontvangen dat mijn kaart inderdaad op 1 januari geactiveerd is. Maar dat is feitelijk onmogelijk.
pi_77923275
Ik heb 'm.. EINDELIJK

Nu even uitvogelen wat ik allemaal moet doen.
pi_77923699
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb 'm.. EINDELIJK

Nu even uitvogelen wat ik allemaal moet doen.
Zucht...
quote:
De ingevulde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij de aanvraag van de kaart of het aanvragen van Automatisch opladen zijn opgegeven.
Heb ik dat account echt nodig om de kaart te gebruiken?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:54:36 #195
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77925103
Sjappie. Ben je ondertussen verhuisd? Ik heb ook mijn oude adres (vorige woning) ingevoerd en daarna via de website weer de gegevens gewijzigd naar het juiste adres.

Of maw. Op welk adres woonde je toen je 2008/9 je pasfoto inleverde op het postkantoor?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77925705
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:54 schreef CantFazeMe het volgende:
Sjappie. Ben je ondertussen verhuisd? Ik heb ook mijn oude adres (vorige woning) ingevoerd en daarna via de website weer de gegevens gewijzigd naar het juiste adres.

Of maw. Op welk adres woonde je toen je 2008/9 je pasfoto inleverde op het postkantoor?
Ik heb al deze tijd maar 1 adres gehad dus het is WEER een fout van hun. Maar ik belde net en toen zei ze dat dat account niet belangrijk is (is alleen om te kijken of je een product op je heb staan wachten) en dat ik maar naar een automaat moest gaan. Heb ik gedaan maar dat apparaat was anders dan in het demo-filmpje dus hopelijk is t nu goed

- Pas ingevoerd
- Afhalen reisproduct (ipv afhalen bestelling)
- Bevestigd
- Kaar is opgeladen ofzo.
- Stop (???)
- Kaart eruit gehaald

Zo goed? Er stond niks als 'Succesvol of gelukt' ofzo. En er staat nog niks op Mijn IB-Groep achter 'Geactiveerd op' (of duurt dat langer?).
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:21:20 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77925769
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:18 schreef BluesRebel het volgende:
Zo goed? Er stond niks als 'Succesvol of gelukt' ofzo. En er staat nog niks op Mijn IB-Groep achter 'Geactiveerd op' (of duurt dat langer?).
Volgens mij komt dat bij de IBG pas als je hem gebruikt hebt. Bij mij staat namelijk ook dat hij nog niet geactiveerd is, maar dat is hij wel.
Verder kan je, ter extra controle, nog naar een NS automaat gaan die zo'n OV chipkaart logo bevat
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77926249
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:21 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat bij de IBG pas als je hem gebruikt hebt. Bij mij staat namelijk ook dat hij nog niet geactiveerd is, maar dat is hij wel.
Verder kan je, ter extra controle, nog naar een NS automaat gaan die zo'n OV chipkaart logo bevat
Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:48:07 #199
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77930542
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:18 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb al deze tijd maar 1 adres gehad dus het is WEER een fout van hun. Maar ik belde net en toen zei ze dat dat account niet belangrijk is (is alleen om te kijken of je een product op je heb staan wachten) en dat ik maar naar een automaat moest gaan. Heb ik gedaan maar dat apparaat was anders dan in het demo-filmpje dus hopelijk is t nu goed

- Pas ingevoerd
- Afhalen reisproduct (ipv afhalen bestelling)
- Bevestigd
- Kaar is opgeladen ofzo.
- Stop (???)
- Kaart eruit gehaald

Dat is wel raar dan.

Heb je wel alle gegevens goed ingevoerd? Niet een letter omgwisseld wellicht? Bij mij staat ook nog niet bij IB groep geactiveerd..maak je daar maar niet druk om
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77931905
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:48 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat is wel raar dan.

Heb je wel alle gegevens goed ingevoerd? Niet een letter omgwisseld wellicht? Bij mij staat ook nog niet bij IB groep geactiveerd..maak je daar maar niet druk om
Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')