Nee, een NS kaartjes automaatquote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:37 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Die op de stoep naast de sporen staan? Gewoon 1 keer erlangs laten gaan om te kijken of ie werkt en dan meteen weer uitchecken?
Joa, zie geen probleem, doe het wel bij een bus. Bij NS liever niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar dat wat ik boven jou zeg, op station even snel in- en uitchecken kan wel als test? Is geen probleem? Dan weet ik t zeker
Niet zo druk om makenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef nicolesoufi het volgende:
Weet iemand misschien hoe je die tijdelijke studenten ov-chipkaarten kunt terugsturen? Het punt is ik heb er drie ontvangen en ik begrijp wel dat ze naar dat patch marketing adres moeten, maar stel er gebeurt iets met de post of je bent zo'n tijdelijke kaart kwijt ofzo...zitten er dus gevolgen aan? Ik bedoel het enige dat er bij die kaart vermeld staat is dat hij als je je persoonlijke kaart ontvangen hebt je er geen recht meer op hebt en je hem moet terugsturen??? Weet iemand meer?
Tipje voor mij?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:06 schreef Meddo het volgende:
[..]
Niet zo druk om maken![]()
Ik heb er geloof ik ook nog twee liggen. Ik heb er niet zo een haast mee, hadden zij namelijk ook niet.
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik nietquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:19 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Tipje voor mij?![]()
Sowieso, waar kan ik me geld terugvragen van connection? Zie in dit topic alleen een link naar synctus..
Ik zal eens wachten tot ik op de site ook zie dat er geld vanaf is gegaan. Zag er erg vreemd uit.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:23 schreef Meddo het volgende:
[..]
Waarom er geld afgeschreven wordt weet ik nietEn de producten die op ov-chipkaart.nl staan is bij iedereen anders, daar kun je niet vanuit gaan
![]()
Link naar formulier kun je ook op ov-chipkaart.nl vinden
http://www.connexxion.nl/(...)tutie%20Compleet.pdf
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je product inleveren als je stage in het buitenland gaat doen (en dus OV-vergoeding krijgt)? De DUO-site zegt er niets over, en het aanvraagformulier voor de OV-vergoeding heeft het nog over het "inleveren van de OV-studentenkaart"?
Even gekeken, de laatste stap is hetzelfde (verouderde) formulier printen, invullen en opsturenquote:Op zondag 14 februari 2010 19:46 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Je kan het product stopzetten op de site van DUO. Ik denk dat je dat dan tijdelijk moet doen. Mail anders DUO voor de zekerheid.
Lekker afwachten, geen moeite voor doen. Een softwarefout wordt toch niet direct opgelost als jij daar een telefoontje voor pleegtquote:Op maandag 15 februari 2010 16:12 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vandaag vertelde een conducteur me dat mijn reisproducten er niet goed opstaan door een software fout ofzo. Even later werd ik weer gecontroleerd door een andere conducteur waarbij het wel allemaal goed was.
Zou ik naar de klantendienst bellen of zou ik het gewoon afwachten?
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef Svwees het volgende:
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?
[ afbeelding ]
Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
Heb ook nog steeds problemen met de NS. De ene conducteur leest m'n in één keer goed uit, de ander zegt dat ik moet activeren. Heb aan een conducteur op het perron gevraagd of hij m'n kaart even kon scannen om te kijken wat er aan de hand was... de eerste keer scannen zag hij alleen twee 'Overige reisproducten'. Daarna bij een andere conducteur geprobeerd en daar gaf hij alles wel goed aan. Hit or miss dus.quote:
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan van week naar weekend geswitcht. In het derde scenario is die conducteur gewoon onwetend, want nadat hij/zij op het pijltje heeft gedrukt, komt je definitieve abo in beeld. Het abonnement wat ze als eerste in beeld krijgen, is je tijdelijke abonnement dat de makers erop hebben gezet, zodat je begin dit jaar nog de kans zou hebben om je echte product op te halen.quote:
De enige conducteur die me bijna niet geloofde, vroeg om een bewijs dat ik een weekendabonnement had. Ik denk dat ze daarmee een brief of uitdraai van de IB-Groep/DUO bedoelt. Als je toch een boete krijgt, kun je dit waarschijnlijk wel terugvragen, bij welke instantie is nog maar de vraag, want ze geven elkaar de schuld van de problemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef harrejasses het volgende:
Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
Zie vorige pagina van dit topic, waar het antwoord gegeven is:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
en tevens staat dit op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen# :quote:Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:
Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.
Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
quote:Welke producten staan er op mijn Studenten OV-chipkaart?
Als je een weekabonnement hebt, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart week' en 'Studenten OV-chipkaart korting week'.
Heb je een weekendabonnement, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart weekend' en 'Studenten OV-chipkaart korting weekend'.
Jaquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Ik heb een soort gelijk probleemquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.
Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.
P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.
Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?
Bvd.
Je bent me net voor.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:45 schreef Meddo het volgende:
Studenten 16 maart over op OV-chipkaart
Bij vele punten in het land.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?
Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik momenteel met het volgende probleem.
Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.
Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.
Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.
Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.
Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.
Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?
Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?
En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..quote:Op zondag 21 februari 2010 01:06 schreef maartuh21 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen.Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
Binnenkort verdwijnt bij iedereen toch het tijdelijke abonnement, misschien ben je dan weer van je problemen af.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:
[..]
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..
Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |