abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78180667
Gewoon de hele week door reizen. Doe ik zelf ook als dit nodig is. Is zo veel trammelant over. Doordeweek zeggen conducteurs dat je een weekendproduct hebt, waardoor ze soms ook zeggen, ga maar in het weekend reizen of koop een kaartje. Heb ik zoiets van, oke, reis ik ook wel in het weekend en vertel ze dit verhaal. Consensus binnen de ns is er toch niet. Alhoewel, de hele afgelopen week dat ik gecontroleerd wordt, drukken alle conducteurs netjes op het pijltje in hun scherm, dus misschien hebben ze het nu door. Wie weet. Iig, iedereen veel succes!
pi_78195949
Studenten 16 maart over op OV-chipkaart

Vanaf 16 maart kunnen studenten alleen nog maar met een OV-chipkaart reizen in het openbaar vervoer. De vervoerders en het ministerie van Onderwijs zijn die datum overeengekomen. Tot nu toe heeft zo'n tachtig procent van de studenten zijn OV-chipkaart opgehaald.

Studenten moesten eigenlijk al met ingang van dit jaar overstappen op de chipkaart, maar die datum werd wegens technische problemen verschoven naar 1 februari. Ook die deadline werd vanwege problemen met de techniek niet gehaald. Door de problemen konden veel studenten hun chipkaart niet activeren.

Omdat veel studenten de chipkaart nog niet hadden opgehaald, werd een prijzenpakket opgesteld om de kaart te promoten. Iedere student die zijn kaart voor 16 maart heeft opgehaald maakt kans op een van de tien iPads die daarvoor beschikbaar zijn gesteld of een wintersportreis. De trekking is ook op die datum.
You dream it, I live it.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:46:12 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78195976
quote:
Je bent me net voor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78199193
Zullen op die datum de problemen met de apparatuur, software, reisproducten en de voorlichting van het NS personeel ook verholpen zijn?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_78200518
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:16:52 #246
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78200662
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
Bij vele punten in het land.

http://www.ov-chipkaart.nl/?wicket:interface=:0::::#map
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78250065
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
pi_78297229
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:06 schreef maartuh21 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
  maandag 22 februari 2010 @ 12:00:07 #249
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78298037
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Binnenkort verdwijnt bij iedereen toch het tijdelijke abonnement, misschien ben je dan weer van je problemen af.
pi_78316361
Ik had een ov-chipkaart die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 22-02-2010 20:05:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')