abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78042552
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?

Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:57:30 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78042581
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:56 schreef Svwees het volgende:
Heeft iemand van jullie deze nog liggen voor een zacht prijsje?
[ afbeelding ]
Ik verzamel OV Chipkaarten; heb r bijna 40 al.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78047629
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
pi_78048334
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*knip*
Heb ook nog steeds problemen met de NS. De ene conducteur leest m'n in één keer goed uit, de ander zegt dat ik moet activeren. Heb aan een conducteur op het perron gevraagd of hij m'n kaart even kon scannen om te kijken wat er aan de hand was... de eerste keer scannen zag hij alleen twee 'Overige reisproducten'. Daarna bij een andere conducteur geprobeerd en daar gaf hij alles wel goed aan. Hit or miss dus.
pi_78048868
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
*Verhaal*
Ik heb precies hetzelfde, alleen dan van week naar weekend geswitcht. In het derde scenario is die conducteur gewoon onwetend, want nadat hij/zij op het pijltje heeft gedrukt, komt je definitieve abo in beeld. Het abonnement wat ze als eerste in beeld krijgen, is je tijdelijke abonnement dat de makers erop hebben gezet, zodat je begin dit jaar nog de kans zou hebben om je echte product op te halen.
Dat ze hierbij zijn uitgegaan van je oude weekendabonnement, is eigenlijk alleen maar gunstig voor jou, omdat je nu de hele week gratis kunt.

Overigens wist een conducteur mij te vertellen, dat dat tijdelijke product er vanzelf af gaat, dus ik zou me er niet zo druk om maken.

Dat sommige conducteurs je kaart niet scannen, is raar en heeft hier niks mee te maken.
pi_78049478
Die onwetendheid is er wel vaak.. Wist alleen niet dat het eerste product dat ze lezen je tijdelijke product is. DUO vertelde mij dat ze al je gegevens op je pas gezet hebben. Dus als je ooit gewisseld bent, dan lezen ze je oude kaart ook, terwijl je die inmiddels al niet meer hebt. Wat betreft het gratis reizen, dit is inderdaad wel zo, maar niet elke conducteur accepteert het verhaal, want wanneer je zegt dat ze op het pijltje moeten drukken, hebben ze dus een weekend en een weekproduct gezien, waardoor een aantal conducteurs zegt, 'je hebt beide, dus ik accepteer de eerste kaart', wat in mijn geval een weekend is.
Als het eerste product er inderdaad afgaat, dan ben ik wel benieuwd wanneer dat dan gebeurt, want ik heb al een verhaal gehoord dat iemand 3 boetes heeft gekregen, met betrekking tot een situatie, gelijk aan die van mij.

Met betrekking tot het niet scannen. Ik heb zondag, maandag en dinsdag (vandaag), in de trein gezeten, waarbij ik elke keer gecontroleerd werd, maar zodra ik mijn pas te voorschijn haalde, gingen ze hem niet scannen en accepteerden ze dit. Ik vermoed zelf dat er binnen de organisatie van de NS erkent is dat er een te groot probleem is met betrekking tot de studenten-ov's o.i.d., want gewone chipkaarten scannen ze wel.
Maar het blijft een raar fenomeen die studentenov-chipkaart. Brengt een hele hoop frustratie met zich mee, maar op zich beleef ik er ook mijn lol wel aan..
pi_78052001
Ik heb ook hetzelfde probleem, hoewel het nog niet echt een probleem is aangezien ik tijdens mijn treinreizen de afgelopen tijd of nog geen conducteur tegengekomen ben, of op vrijdagmiddag reisde, of de conducteur de chipkaart niet eens gescand heeft.

Ik ben in september 2009 gewisseld naar een weekendkaart, terwijl ik mijn chipkaart al in april ofzo ontvangen had. Daarom was het tijdelijke product een week-abonnement. Nu heb ik mijn chipkaart in januari geactiveerd, dus een weekendabonnement erop gezet. Mijn IBgroep geeft dit ook aan, en ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik op die en die datum een weekend aoonnement geactiveerd heb. Allemaal prima dus. Op ov-chipkaart.nl staan bij mijn kaartgegevens echter alleen nog de 2 producten die bij een week-abo horen (dus mijn tijdelijke ov). Die andere twee staan er (nog) niet op. Bij de NS-kaartjesautomaat met een roze logo geeft ie ook die 2 week-producten aan, en 2 overige producten (waarschijnlijk wel mn weekend abo).

Er is dus nog geen conducteur geweest die mijn chipkaart gescand heeft, maar die zal dan ook wel te zien krijgen dat ik een (tijdelijk) week-abo heb, en dan zal op de 2e pagina van zijn apparaat wel mijn weekendabo staan. Het inderdaad maar afwachten of die conducteur weet dat die 2e pagina dus de juiste is en dat ook accepteert.
Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
pi_78065164
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef harrejasses het volgende:

Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
De enige conducteur die me bijna niet geloofde, vroeg om een bewijs dat ik een weekendabonnement had. Ik denk dat ze daarmee een brief of uitdraai van de IB-Groep/DUO bedoelt. Als je toch een boete krijgt, kun je dit waarschijnlijk wel terugvragen, bij welke instantie is nog maar de vraag, want ze geven elkaar de schuld van de problemen.

En door de week reizen zou je kunnen doen met je papieren ov-kaart en zeggen dat je je ov-chipkaart of product nog niet hebt wegens omstandigheden.

Dit kan natuurlijk van de een op de andere dag afgelopen zijn, dus check regelmatig je ov-chipkaart bij die NS-automaten wat er nog allemaal op staat.
pi_78072463
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
pi_78077620
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
Zie vorige pagina van dit topic, waar het antwoord gegeven is:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.

Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
en tevens staat dit op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen# :
quote:
Welke producten staan er op mijn Studenten OV-chipkaart?
Als je een weekabonnement hebt, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart week' en 'Studenten OV-chipkaart korting week'.
Heb je een weekendabonnement, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart weekend' en 'Studenten OV-chipkaart korting weekend'.


Deze vraag lijkt me inmiddels ook wel OP-materiaal..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')