abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:35:49 #101
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77676417
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Even de melding van hun eigen site uitprinten:
quote:
Studenten OV-chipkaart
maandag, 4 januari 2010
Vandaag is de nieuwe OV-chipkaart voor studenten geïntroduceerd. In onze bussen in Groningen en Drenthe is het op dit moment nog niet mogelijk gebruik te maken van enkel de OV-chipkaart.

Studenten kunnen de hele maand januari met de bus reizen op vertoon van de OV-chipkaart in combinatie met de OV-studentenkaart van 2009, de zogenaamde zichtkaart. Uiterlijk 31 januari moeten studenten hun OV-chipkaart activeren. Na 31 januari is de oude OV-studentenkaart van 2009 niet meer geldig, er kan dan alleen nog maar met de OV-chipkaart worden gereisd. Omdat u met de OV-chipkaart in onze bussen nog niet kunt in- en uitchecken, vinden er vanaf 1 februari controles plaats waarbij het reisproduct op de OV-chipkaart wordt gecontroleerd.

Naar verwachting is het vanaf het najaar mogelijk ook in onze bussen in- en uit te checken met de OV-chipkaart.
Voor meer informatie over de studenten OV-chipkaart, zie www.studentenov-chipkaart.nl
bron
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:43:38 #102
178707 hendrik_M
015 nergens bang
pi_77676662
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:07 schreef Hansjoh het volgende:
Nou ik ben weer niets wijzer geworden. Ik doodleuk richting Utrecht, ja hoor controle, 'nee meneer, is nog niet geactiveerd' en loopt gelijk weg (volgens ov-chipkaart-lijn is ie absoluut geactiveerd). Ik naar het loket, ja er staan 2 producten op, maar wij kunnen het niet lezen.. 'Daarvoor moet je bij een conducteur/informatiebalie zijn'.. :-S

Ik kom op de terugweg een conducteur tegen en maar gelijk gevraagd hoe het nou zit, hij is er 10 min bij komen zitten en heeft een boekje gepakt die ze allemaal gehad hebben. Normaal hoort er wat anders te staan, maar zoals het bij mij staat komt niet vaak voor, maar is toch wel geactiveerd.. moet ik dit elke keer gaan uitleggen, nee toch hoop ik?

Bij mij staan er dus alleen maar 2 'overige producten' en daardoor denken ze dat het niet geactiveerd is, mijn god wat een gedoe!!
Ik heb dus ook dat ik mijn kaart heb geactiveerd, staat ook op mijn account en bij de GVB in Amsterdam doet ie het gewoon.

Alleen de NS niet en krijg steeds te horen dat ik 'm moet activeren. Heb ook uitgelegd gekregen van een conductrice dat sommigen niet goed begrijpen hoe dat ding werkt. Deze zeggen dat ik mijn kaart moet activeren en uiteindelijk lijdt het tot een hoop frustratie en ik heb van de week lekker ruzie staan maken met een conducteur hier om. Heb al 6x gebeld naar klantenservice maar krijg steeds te horen dat het aan de NS ligt, maar dat de NS dat zelf nog niet weet..
Maakt me geen fuck uit..al zijn ze paars
pi_77680030
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_77683306
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef MaxC het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik maar die buschaffeur accepteert dat niet. Wat moet je doen dan? Buschaffeur op de bek slaan en doorlopen?
Ja, print dat stuk uit van hun site van een paar posts hierboven, en laat dat gewoon zien als ie je nog weigert.. zo printen dat duidelijk te zien is, dat het hun site is, print-screen ofzo... lijkt me sterk dat je dan nog geweigerd word!
pi_77683376
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:40 schreef Strooper het volgende:
Weet iemand hoe ze in de Arriva-treinen in het Noorden de studenten ov-chipkaart controleren?
Ik was eigenlijk van plan om morgen naar Leeuwarden te gaan met de trein, maar ik had per ongeluk een weekproduct op mijn kaart staan. Dit heb ik via de IBG nu gewijzigd in een weekendproduct, maar die kan ik nog niet ophalen bij zo'n ophaal-apparaat. Vandaar dus mijn vraag..
Wordt daar überhaupt gecontroleerd? zou het risico niet nemen, koop maar een kaartje want dat bespaart je een boete. Wijzigen kost nou eenmaal een aantal dagen en dat heeft niks te maken met technische problemen...
pi_77685791
Heeft iemand momenteel ook problemen met de site van de ib-groep?

Probeer in te loggen, maar werkt voor geen meter.
pi_77697199
Maandag staan we in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht/Eindhoven/Nijmegen/Groningen en Zwolle.
Heb je dus klachten over je reisproduct en kom je niet door de infolijn, dan kun je daar je gegevens achterlaten. Zelf sta ik dit keer dus in Amsterdam, heb overal gestaan op Nijmegen, Groningen en Zwolle na. Best wel apart dat ze mij niet naar Nijmegen gestuurd hebben want ik kom er immers vandaan
En ik heb volgens het uitzendbureau een promotie gemaakt van student naar uitzendkracht
Goed, vooral komen dus
pi_77707452
Ik liet vandaag in de trein mijn OV kaart zien(bij mijn kaartje om de 40 procent korting aan te tonen). Gingen conducteuren helemaal moeilijk doen dat ik voortaan die kaart thuis moest laten, omdat ik met ov chip moest reizen. Dus ik zei: zorgen jullie dan dat alles werkt? Gingen ze doen alsof ik achterlijk was en dat alles prima geregeld was en dat het het probleem van de studenten was. Wat een lullo's ::kots::
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_77716149
In de trein hoef je nooit in en uit te checken, en of dat op korte termijn moet is nog onbekend.
Dat horen hun te weten, en het verbaasd me steeds weer hoe slecht de trainingen van conducteurs en buschauffeurs zijn. Maar de NS spant wel de kroon, al heel wat woorden met hun gehad, en die nemen ook niets aan van je terwijl ik de 'expert' ben met de ov chipkaart sweater aan en wel trainingen achter de rug heb, en de teksten bijna letterlijk ken uit het promo materiaal. Ik blijf gewoon de discussie aangaan met ze zolang ik actief ben voor deze campagne, dit lijkt gewoon nergens op en ze vragen erom om een lesje geleerd te worden. En vergeet niet, heb je problemen kom dan maandag naar Amsterdam CS dan zal ik persoonlijk problemen met jouw ov chipkaart noteren en doorgeven, bespaart de de 10 ct per minuut plus de bijkomende kosten van het gebruik van de mobiele telefoon. Uiteindelijk lukt het via deze weg wel vaak heb ik begrepen. Komen dus. Zou wel willen weten wie heeft er hier al onterechte boetes gehad? Namelijk nog niks gehoord maar het is pas ook weer de eerste keer sinds 1 feb dat ik klaar sta voor de campagne.
  zondag 7 februari 2010 @ 00:56:41 #110
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77720802
Mooi man dat je weer bezig gat Nick.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')