abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78049478
Die onwetendheid is er wel vaak.. Wist alleen niet dat het eerste product dat ze lezen je tijdelijke product is. DUO vertelde mij dat ze al je gegevens op je pas gezet hebben. Dus als je ooit gewisseld bent, dan lezen ze je oude kaart ook, terwijl je die inmiddels al niet meer hebt. Wat betreft het gratis reizen, dit is inderdaad wel zo, maar niet elke conducteur accepteert het verhaal, want wanneer je zegt dat ze op het pijltje moeten drukken, hebben ze dus een weekend en een weekproduct gezien, waardoor een aantal conducteurs zegt, 'je hebt beide, dus ik accepteer de eerste kaart', wat in mijn geval een weekend is.
Als het eerste product er inderdaad afgaat, dan ben ik wel benieuwd wanneer dat dan gebeurt, want ik heb al een verhaal gehoord dat iemand 3 boetes heeft gekregen, met betrekking tot een situatie, gelijk aan die van mij.

Met betrekking tot het niet scannen. Ik heb zondag, maandag en dinsdag (vandaag), in de trein gezeten, waarbij ik elke keer gecontroleerd werd, maar zodra ik mijn pas te voorschijn haalde, gingen ze hem niet scannen en accepteerden ze dit. Ik vermoed zelf dat er binnen de organisatie van de NS erkent is dat er een te groot probleem is met betrekking tot de studenten-ov's o.i.d., want gewone chipkaarten scannen ze wel.
Maar het blijft een raar fenomeen die studentenov-chipkaart. Brengt een hele hoop frustratie met zich mee, maar op zich beleef ik er ook mijn lol wel aan..
pi_78052001
Ik heb ook hetzelfde probleem, hoewel het nog niet echt een probleem is aangezien ik tijdens mijn treinreizen de afgelopen tijd of nog geen conducteur tegengekomen ben, of op vrijdagmiddag reisde, of de conducteur de chipkaart niet eens gescand heeft.

Ik ben in september 2009 gewisseld naar een weekendkaart, terwijl ik mijn chipkaart al in april ofzo ontvangen had. Daarom was het tijdelijke product een week-abonnement. Nu heb ik mijn chipkaart in januari geactiveerd, dus een weekendabonnement erop gezet. Mijn IBgroep geeft dit ook aan, en ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik op die en die datum een weekend aoonnement geactiveerd heb. Allemaal prima dus. Op ov-chipkaart.nl staan bij mijn kaartgegevens echter alleen nog de 2 producten die bij een week-abo horen (dus mijn tijdelijke ov). Die andere twee staan er (nog) niet op. Bij de NS-kaartjesautomaat met een roze logo geeft ie ook die 2 week-producten aan, en 2 overige producten (waarschijnlijk wel mn weekend abo).

Er is dus nog geen conducteur geweest die mijn chipkaart gescand heeft, maar die zal dan ook wel te zien krijgen dat ik een (tijdelijk) week-abo heb, en dan zal op de 2e pagina van zijn apparaat wel mijn weekendabo staan. Het inderdaad maar afwachten of die conducteur weet dat die 2e pagina dus de juiste is en dat ook accepteert.
Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
pi_78065164
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:17 schreef harrejasses het volgende:

Ik neem aan dat als je in deze situatie een boete krijgt deze niet hoeft te betalen toch? Ik heb volgens mij voldoende bewijs dat ik recht heb op vrij reizen in het weekend.
Door de week reizen ga ik maar niet proberen, straks is er wel een conducteur die goed op de hoogte is en die dus weet dat het mijn tijdelijke ov is en ik daar eigenlijk helemaal geen recht op heb...
De enige conducteur die me bijna niet geloofde, vroeg om een bewijs dat ik een weekendabonnement had. Ik denk dat ze daarmee een brief of uitdraai van de IB-Groep/DUO bedoelt. Als je toch een boete krijgt, kun je dit waarschijnlijk wel terugvragen, bij welke instantie is nog maar de vraag, want ze geven elkaar de schuld van de problemen.

En door de week reizen zou je kunnen doen met je papieren ov-kaart en zeggen dat je je ov-chipkaart of product nog niet hebt wegens omstandigheden.

Dit kan natuurlijk van de een op de andere dag afgelopen zijn, dus check regelmatig je ov-chipkaart bij die NS-automaten wat er nog allemaal op staat.
pi_78072463
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
pi_78077620
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik checkte net maar weer eens even bij een NS automaat, en had een studenten vrij week en een korting week... moet dat laatste geen weekend zijn?
Zie vorige pagina van dit topic, waar het antwoord gegeven is:
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 06:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Het is al veel vaker hier gezegd:

Studenten OV-chipkaart week -> je hebt een week ov en je mag gratis reizen doordeweeks.
Studentenkaart korting week -> bij je week ov hoort een korting in het weekend.

Deze is dus juist helemaal goed!
Gewoon een ongelukkige naamgeving.
en tevens staat dit op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen# :
quote:
Welke producten staan er op mijn Studenten OV-chipkaart?
Als je een weekabonnement hebt, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart week' en 'Studenten OV-chipkaart korting week'.
Heb je een weekendabonnement, dan staan op je kaart de producten 'Studenten OV-chipkaart weekend' en 'Studenten OV-chipkaart korting weekend'.


Deze vraag lijkt me inmiddels ook wel OP-materiaal..
pi_78080431
Hmmm, heb dit topic redelijk goed gevolgd, maar toch overheen gelezen dan! Thnx voor je reactie
pi_78088607
Zojuist weer met de trein gereisd. En gecontroleerd. Conducteur scant mijn pas, ziet in eerste instantie een weekendproduct staan, scant nog een keer, drukt nu op het pijltje en ziet weekproduct staan, geeft op heel duidelijke wijze aan dat het goed is en hij vervolgde zijn weg.
pi_78090407
Ik heb sinds kort mijn ov studentenchipkaart binnen gekregen.
En nou ben ik een paar vergeten uit te checken en nu is die geblokkeerd weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat kan op lossen, hij is trouwens nog niet geactiveerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoOcelot op 17-02-2010 10:24:52 ]
pi_78099120
Was maandag bij servicebalie van de ns, liet ik mijn pas scannen en stond ook ergens, houdbaar tot 2030. Is niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Ze moesten daar "gewoon een datum neerzetten".
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:19:20 #235
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78110721
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:22:02 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_78110849
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:19 schreef Bullet-tooth het volgende:
Eem snel vroagje: ik heb een weekendproduct op mijn chipkaart staan, maar ik wilde een weekproduct. Dus ik dat aangevraagd bij de IBGroep.
Is het nu zo dat ik weer naar zo'n kastje moet om dat weekproduct te activeren en tot die tijd nog het weekendproduct erop heb?
Ja
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:28:13 #237
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78111123
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:22 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja
Cheers!
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:53:40 #238
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78156185
Hee ik ben erachter gekomen dat ik ook door de week gratis kan reizen.
Zijn er anderen die hier ook "last van" hebben?

PS Ik kreeg als voorlopige ov-chipkaart ook een week-ov opgestuurd. Wat dus niet klopte.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78164242
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
pi_78173547
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:27 schreef DeMaS het volgende:
Misschien niet een heel grote verrassing, maar ook ik heb een probleem met de ov-chipkaart.

Ik begrijp het principe en ik vind het op zich goed dat ze naar een dergelijk systeem gaan, maar liever met wat minder problemen.
De situatie zoals die bij mij is, is als volgt:
Begin van januari 2010 heb ik mijn kaart opgeladen met een weekproduct, deze stond voor mij klaar en in het scherm waar ik het opgeladen heb, stond ook dat ik een weekproduct heb (halverwege januari zelfs van DUO, voorheen IBG, een bevestiging gehad dat ik een weekproduct heb opgeladen)
Echter, sinds ik die kaart heb en ik gecontroleerd wordt, kunnen er drie situaties ontstaan:
1. Conducteur controleert en loopt verder, waardoor ik ervan uit ga dat het in orde is.
2. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit en loopt door.
3. Conducteur zegt dat ik een weekendproduct heb, waarop ik vervolgens zeg dat ze op het pijltje in het scherm moeten drukken zodat ze mijn weekproduct zien. Conducteur accepteert dit niet en komt met heel verhaal dat ik dit in orde moet maken en dat ik anders een boete krijg, veelal wordt er niet eens verteld waar ik dit in 'orde' zou kunnen maken. Goed, ik ben niet achterlijk, dus ik bel naar het DUO, de Ov-chiplijn en de NS. Zowel DUO als OV-chiplijn zeggen dat ik een weekproduct heb, ondanks dat ns-conducteurs in eerste instantie een weekendproduct controleren.
Wat nog wel van belang is om te weten dat ik in september 2009 van weekend-ov naar week-ov ben gegaan, waar volgens sommigen ook het probleem zou kunnen liggen.
Inmiddels meerdere malen gebeld met de verschillende instanties en zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het van het kastje naar de muur principe, zoals ik die nu meegemaakt heb, zou als omschrijving in het spreekwoordenboek moeten worden opgenomen.
Nu, anderhalf maand verder, zelfde probleem en ik zie mij binnenkort wel met een boete de trein uitlopen. Uiteraard geen zin in, dus ik vroeg mij af of er mensen met soortgelijke problemen zijn en die daar ook een oplossing voor hebben.

P.s. Het duo zal geen nieuwe kaart opsturen omdat ik volgens hen een weekproduct heb, en er dus niets mis is met mijn kaart.

Tot slot, de laatste paar dagen, wanneer conducteurs controleren, scannen ze mijn kaar niet meer, misschien heeft dat er iets mee te maken en heeft iemand daar ervaringen mee?

Bvd.
Ik heb een soort gelijk probleem
Had eerst een weekendabbo klaar staan op mn kaart, maar wou een week. die toen bij DUO om laten zetten.

Vervolgens gewoon 2x een week abbo geactiveerd en goed opgehaald.(bij duo staat dat ik hem geactiveerd heb)

Nu reis ik en er komt vervolgens: Goede reis student wknd voor te staan.

Na eindeloos bellen maar gemaild naar de klantenservice...Die mij nu weten te vertellen dat het weekend abbo mijn TIJDELIJKE abbo is(en nog niet is vervallen)...maar er vervolgens ook nog 3 week abbo's op mijn kaart staan.

Ik heb dus 4 producten
Ik laat het nu wel zo...Betekend vast dat ik nu 7 dagen per week gratis reis.
Ga vandaag en zondag met de trein. Ga dus eens bekijken of ik zondag ook zonder 40 % korting kaartje kan reizen
pi_78180667
Gewoon de hele week door reizen. Doe ik zelf ook als dit nodig is. Is zo veel trammelant over. Doordeweek zeggen conducteurs dat je een weekendproduct hebt, waardoor ze soms ook zeggen, ga maar in het weekend reizen of koop een kaartje. Heb ik zoiets van, oke, reis ik ook wel in het weekend en vertel ze dit verhaal. Consensus binnen de ns is er toch niet. Alhoewel, de hele afgelopen week dat ik gecontroleerd wordt, drukken alle conducteurs netjes op het pijltje in hun scherm, dus misschien hebben ze het nu door. Wie weet. Iig, iedereen veel succes!
pi_78195949
Studenten 16 maart over op OV-chipkaart

Vanaf 16 maart kunnen studenten alleen nog maar met een OV-chipkaart reizen in het openbaar vervoer. De vervoerders en het ministerie van Onderwijs zijn die datum overeengekomen. Tot nu toe heeft zo'n tachtig procent van de studenten zijn OV-chipkaart opgehaald.

Studenten moesten eigenlijk al met ingang van dit jaar overstappen op de chipkaart, maar die datum werd wegens technische problemen verschoven naar 1 februari. Ook die deadline werd vanwege problemen met de techniek niet gehaald. Door de problemen konden veel studenten hun chipkaart niet activeren.

Omdat veel studenten de chipkaart nog niet hadden opgehaald, werd een prijzenpakket opgesteld om de kaart te promoten. Iedere student die zijn kaart voor 16 maart heeft opgehaald maakt kans op een van de tien iPads die daarvoor beschikbaar zijn gesteld of een wintersportreis. De trekking is ook op die datum.
You dream it, I live it.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:46:12 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78195976
quote:
Je bent me net voor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78199193
Zullen op die datum de problemen met de apparatuur, software, reisproducten en de voorlichting van het NS personeel ook verholpen zijn?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_78200518
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:16:52 #246
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78200662
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:14 schreef von_Preussen het volgende:
Op welke site kan ik zien of er een reisproduct op mijn kaart staat, danwel of hij geactiveerd is?

Kan ik dat ook ergens anders zien, bijv. bij een oplaadpunt?
Bij vele punten in het land.

http://www.ov-chipkaart.nl/?wicket:interface=:0::::#map
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78250065
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef von_Preussen het volgende:
Ik momenteel met het volgende probleem.

Begin Januari heb ik met mijn OV-Chipkaart bij een ophaalpunt een WeekOV opgehaald. Wekenlang kon ik gewoon reizen met de trein, en was alles in orde.

Tot ongeveer 2 weken geleden, toen begonnen allerlei conducteurs opeens te vertellen dat ik mijn kaart nog moest activeren. Op mijn antwoord dat ik dat al gedaan had kreeg ik een legio van tegenwerpingen dat het niet zo was, want op hun apparaat konden ze geen blauw blokje met een pijltje erin zien.

Nu sprak ik een conductrice die mij vertelde dat wél alles in orde was, en in een andere trein een half uur later heb ik slaande ruzie gekregen met een conducteur die mij vertelde dat mijn kaart niet geactiveerd was. Ook liet hij het verschil zien tussen mijn kaart en die van iemand waar die wél geactiveerd zou zijn.

Nu heb ik bij een ophaalpunt gekeken of ik er nog wat op kon zetten, maar er stonden geen bestellingen klaar.

Mijn vraag, wat moet ik nu doen, want ik ben het zo langzaam spuugzat elke keer trammelant met zo´n kloteconducteur te moeten hebben omdat iets niet in orde is. Die conducteur kan niet controleren of de techniek goed werkt, maar ik weet wel heel zeker dat ik mijn bestelling opgehaald heb.

Hoe kan ik zelf controleren wat er wel of niet op mijn kaart staat?

Ik las in dit topic dat sommige mensen ergens konden zien of hun kaar geactiveerd is (op internet), welke site is dit?

En kan ik anders bij een NS-balie terecht om te vragen wat er aan de hand is?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
pi_78297229
quote:
Op zondag 21 februari 2010 01:06 schreef maartuh21 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb mijn reisproduct een maand geleden opgehaald en nu ineens zeggen sommige conducteurs dat ik het reisproduct nog moet ophalen. Ik heb het nu al drie keer geprobeerd om hem nog een keer op te halen, echter staan er ook bij mij geen bestellingen klaar. Ik ga maandag maar weer eens proberen te bellen...
Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
  maandag 22 februari 2010 @ 12:00:07 #249
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_78298037
quote:
Op maandag 22 februari 2010 11:37 schreef Hansjoh het volgende:

[..]

Wen er maar aan, same problem here! Bij de meesten staan er 4 producten op (2 tijdelijke en 2 overige producten wat tevens de geactiveerde producten zijn heb ik begrepen). Bij het activeren zelf zijn bij mij de tijdelijke producten verdwenen en heb ik alleen die 2 overige producten waardoor het pijltje op hun apparaatje verdwenen is en vandaar dat ze dan gelijk denken dat het niet geactiveerd is. Tevens staat bij mij nu een week-OV geldig t/m 31-12-2030 wat dus idereen heeft met dit probleem..
2 keer gebeld en helpdesk van ov-studentenkaart zeggen 100% zeker te weten dat het geactiveerd is en de fout bij NS ligt..

Dus wanneer ik weer gecontrolleerd wordt zeg ik van te voren al dat het geactiveerd is, dat brengt al een normale discussie op gang ipv achteraf te zeggen krijg ik het idee..
Binnenkort verdwijnt bij iedereen toch het tijdelijke abonnement, misschien ben je dan weer van je problemen af.
pi_78316361
Ik had een ov-chipkaart die ik ook al geactiveerd heb. Deze ben ik echter kwijtgeraakt, heb een nieuwe aangevraagd maar moet ik die dan ook nog activeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door DanseMacabre op 22-02-2010 20:05:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')