Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Best erg hoeveel vooroordelen er zijn over borderliners. Ik snap wel dat de meest extreme gevallen vaker gehoord worden door de mensen, en dat het daarom lijkt alsof alle bordies zo zijn, maar dat is dus echt niet het geval.
Klopt inderdaad in de jaren 60 was het als men geen diagnose kon stellen borderline, en later bleek het toch veel meer te zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:49 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat men borderline, althans jaren terug, gebruikte als men geen diagnose kon stellen.
En dan maar deze aanduiding gebruikte. Tegenwoordig is Borderline wel meer omlijnt zeg maar.
Ik ken iemand die heeft borderline, adhd en is nog eens narcist ook.
wat ik van mijn nieuwe vlammetje begreep zijn veel (niet alle) dingen wel hetzelfde, maar de heftigheid zeer varierend.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Best erg hoeveel vooroordelen er zijn over borderliners. Ik snap wel dat de meest extreme gevallen vaker gehoord worden door de mensen, en dat het daarom lijkt alsof alle bordies zo zijn, maar dat is dus echt niet het geval.
Dat op bepaalde punten gevonden is een kenmerk van relatie met een borderliner. Dat gaat allemaal veel intenser omhoog, maar dus ook intenser omlaag. Hou daar rekening mee! (been there, done that)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
wat ik van mijn nieuwe vlammetje begreep zijn veel (niet alle) dingen wel hetzelfde, maar de heftigheid zeer varierend.
Tot nog toe valt het me allemaal mee. Maar we gaan nu langzaam de wat serieuzere kant op. Ik ben benieuwd. Er zit wel een zekere intensiteit in die wellicht niet helemaal gebruikelijk is, maar we hebben elkaar op bepaalde punten dan ook wel gevonden zeg maar.
Ik zie het allemaal wel.
Dat klopt , het ligt heel erg aan de gradatie, en het kan ook milder worden naar mate je ouder word en of de behandeling ook aanslaat.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
wat ik van mijn nieuwe vlammetje begreep zijn veel (niet alle) dingen wel hetzelfde, maar de heftigheid zeer varierend.
Tot nog toe valt het me allemaal mee. Maar we gaan nu langzaam de wat serieuzere kant op. Ik ben benieuwd. Er zit wel een zekere intensiteit in die wellicht niet helemaal gebruikelijk is, maar we hebben elkaar op bepaalde punten dan ook wel gevonden zeg maar.
Ik zie het allemaal wel.
Voor mij was 2 maanden de magische grens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
3 maanden? is dat de magische grens?
Spannende tijden dan
Had ik ook al vanalles over gehoord inderdaad... Maar ik weet niet of het feit dat iemand intelligent is en er dus goed mee te praten valt daar nu direct onder valt.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:07 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat op bepaalde punten gevonden is een kenmerk van relatie met een borderliner. Dat gaat allemaal veel intenser omhoog, maar dus ook intenser omlaag. Hou daar rekening mee! (been there, done that)
Over een weekje ken ik haar 2 maanden. Tot nog toe lijken dingen iedere week wat makkelijker te gaan eigenlijk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Voor mij was 2 maanden de magische grens.
Toen was ik 't goed zat
Wat een gek wijf was dat. Ik kon ontzettend met haar lachen en gek doen, maar die wispelturigheid en alle rare verhalen was ik wel zat.
Konijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:15 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat klopt , het ligt heel erg aan de gradatie, en het kan ook milder worden naar mate je ouder word en of de behandeling ook aanslaat.
Het punt is wel dat wanneer iemand vaak het verhaal Borderline hoort , ze vaak glenn close ideeen krijgen met het konijn.
Ik had het laatst ook met de broer van degene die ik leuk vind en die heeft ook met iemand gehad die nogal radicaal was.
Hij zag zijn broer met andere meiden praten en hield mij even in de gaten omdat die bang was dat ik juist scene zou gaan trappen, terwijl ik mezelf daarin ken en daar niet echt moeilijk in doe.
Waar doel je dan precies op?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 02:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Het zijn wel enerverende mensen...
als je er te lang mee omgaat kun je daar verslaafd aan raken die spanning immer und immer..
maar gezond nee dat niet
daar komt inderdaad de benaming van omdat het toen niet paste binnen de toen bekende psychopathologiequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:49 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord dat men borderline, althans jaren terug, gebruikte als men geen diagnose kon stellen.
En dan maar deze aanduiding gebruikte.
Het probleem bij mensen met borderline kan zijn dat ze naast Borderline, soms ook grote verslavingsproblematiek kunnen krijgen of eetstoornissen en dat maakt ook juist soms nog moeilijker om te behandelen , want wat moet nou eerst behandeld worden....quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:56 schreef Re het volgende:
[..]
daar komt inderdaad de benaming van omdat het toen niet paste binnen de toen bekende psychopathologie
en ja er is een grote zogenaamde co-morbiditeit, waarbij vaak andere psychiatrische aandoeningen aanwezig zijn zoals bipolaire stoornissen en andere persoonlijkheidsstoornissen
hier nog en stukje achtergrond: http://epicasus.homestead.com/files/artikel_borderline_arnzt.htm
Mijn vader was naar een cursus speciaal gericht voor familie en partners van mensen met Borderline.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:20 schreef C-Politan het volgende:
Ben vandaag naar een "familie spreekuur" van GGZ inGeest gegaan, gericht op familieleden van iemand met een psychiatrische achtergrond. Je krijgt 3 gesprekken van een uur waarin je over je ervaringen kunt praten, inzicht krijgen in het ziektebeeld, tips/advies over hoe je met die persoon kunt omgaan. Vond het een erg prettig gesprek.
Misschien een idee voor omstanders hier...? Je kunt er trouwens ook voor andere stoornissen terecht!
Dus ja, dat wilde ik even delen.
Hoe was de cursus? Heeft hij er veel aan gehad?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:41 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Mijn vader was naar een cursus speciaal gericht voor familie en partners van mensen met Borderline.
Er zijn dus inderdaad cursussen en spreekuren voor. Dat is omdat het toch wel wat energie kan vreten bij mensen.
Toch wel watquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:41 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Mijn vader was naar een cursus speciaal gericht voor familie en partners van mensen met Borderline.
Er zijn dus inderdaad cursussen en spreekuren voor. Dat is omdat het toch wel wat energie kan vreten bij mensen.
Hij heeft er erg veel aan gehad, alleen was het wel dat ik een lichtere gradatie heb en de hele zware problematiek zoals mislukte zelfmoordpogingen bespaard was gebleven en dat kwam best wel bij andere voor.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:42 schreef C-Politan het volgende:
[..]
Hoe was de cursus? Heeft hij er veel aan gehad?
Op die eerste foto in je fotoboek zie je er trouwerns erg vaag uit Net als of je 5 jaar aan de ketamine hebt gezetenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:51 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Hij heeft er erg veel aan gehad, alleen was het wel dat ik een lichtere gradatie heb en de hele zware problematiek zoals mislukte zelfmoordpogingen bespaard was gebleven en dat kwam best wel bij andere voor.
Er is toen vanuit de ouders iniatief een 2e cursus opgestart omdat ze toch wel behoefte hadden aan de verhalen van mensen met de zelfde situatie.
Mijn vader had die behoefte niet omdat het voor hem gelukkig niet zo radicaal was. We zijn wel stuk opener over geworden , zoals een poosje terug was in Baantjer een aflevering van iemand die aan zelfverwonding deed en dat in haar gezicht deed en pa vroeg toen aan mij of dat wel vaker voorkwam.
Sommige dingen zijn dus makkelijker bespreekbaar , maar ik heb ook zoiets van bepaalde dingen bespreek ik liever met begeleider dan met ouders of partner omdat die er voor geleerd hebben en ook minder dichtbij staan.
Nooit medicatie gehadquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:55 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Op die eerste foto in je fotoboek zie je er trouwerns erg vaag uit Net als of je 5 jaar aan de ketamine hebt gezeten
Ik ken ook iemand met borderline en ik word gek van deze persoon in kwestie. BPS'ers zijn nog erger als ze weten dat ze borderline hebben. Dan gaan ze zich idd aanstellen en voor al hun fouten, buitjes borderline de schuld geven. Ik kots ze echt uit ongeacht of het familie is, als ze mij er van te weerhouden lol te hebben met hun kuurtjes moet ze echt opflikkeren.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:16 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Vroegah heette het nog aanstelleritus. Ik vertel deze vervelende figuren ook dat sociale contacten met hen te vermoeiend zijn en dat ze maar eens om hen heen moeten kijken hoe anderen omgaan met hun moodswings en andere BS.
Dus TS verbreek het contact met dit soort figuren. Niet alles is leuk en aardig moeten ze maar leren via de harde weg....
ahhh wat een leuke generalisaties... je kent iemand met BPSquote:Op zondag 22 augustus 2010 07:50 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand met borderline en ik word gek van deze persoon in kwestie. BPS'ers zijn nog erger als ze weten dat ze borderline hebben. Dan gaan ze zich idd aanstellen en voor al hun fouten, buitjes borderline de schuld geven. Ik kots ze echt uit ongeacht of het familie is, als ze mij er van te weerhouden lol te hebben met hun kuurtjes moet ze echt opflikkeren.
Helaas welquote:Op zondag 22 augustus 2010 09:39 schreef Re het volgende:
[..]
ahhh wat een leuke generalisaties... je kent iemand met BPS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |