abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85412575
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Best erg hoeveel vooroordelen er zijn over borderliners. Ik snap wel dat de meest extreme gevallen vaker gehoord worden door de mensen, en dat het daarom lijkt alsof alle bordies zo zijn, maar dat is dus echt niet het geval.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
pi_85412656
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:49 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat men borderline, althans jaren terug, gebruikte als men geen diagnose kon stellen.
En dan maar deze aanduiding gebruikte. Tegenwoordig is Borderline wel meer omlijnt zeg maar.

Ik ken iemand die heeft borderline, adhd en is nog eens narcist ook.
:{
Klopt inderdaad in de jaren 60 was het als men geen diagnose kon stellen borderline, en later bleek het toch veel meer te zijn.

Lijkt me moeilijk als je dan ook nog allerlei andere diagnoses erbij heb.
Ikzelf heb Borderline en add wat dus redelijk behandelbaar was, maar een vriendin van mij had borderline , en manisch depressie erbij en dat maakt behandelen dan ook moeilijker , want is nou het meest nodig om te behandelen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:41:37 #153
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85414887
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Best erg hoeveel vooroordelen er zijn over borderliners. Ik snap wel dat de meest extreme gevallen vaker gehoord worden door de mensen, en dat het daarom lijkt alsof alle bordies zo zijn, maar dat is dus echt niet het geval.
wat ik van mijn nieuwe vlammetje begreep zijn veel (niet alle) dingen wel hetzelfde, maar de heftigheid zeer varierend.

Tot nog toe valt het me allemaal mee. Maar we gaan nu langzaam de wat serieuzere kant op. Ik ben benieuwd. Er zit wel een zekere intensiteit in die wellicht niet helemaal gebruikelijk is, maar we hebben elkaar op bepaalde punten dan ook wel gevonden zeg maar.

Ik zie het allemaal wel.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:07:47 #154
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_85418950
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

wat ik van mijn nieuwe vlammetje begreep zijn veel (niet alle) dingen wel hetzelfde, maar de heftigheid zeer varierend.

Tot nog toe valt het me allemaal mee. Maar we gaan nu langzaam de wat serieuzere kant op. Ik ben benieuwd. Er zit wel een zekere intensiteit in die wellicht niet helemaal gebruikelijk is, maar we hebben elkaar op bepaalde punten dan ook wel gevonden zeg maar.

Ik zie het allemaal wel.
Dat op bepaalde punten gevonden is een kenmerk van relatie met een borderliner. Dat gaat allemaal veel intenser omhoog, maar dus ook intenser omlaag. Hou daar rekening mee! (been there, done that)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_85419297
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:41 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik zie het allemaal wel.
Dat klopt , het ligt heel erg aan de gradatie, en het kan ook milder worden naar mate je ouder word en of de behandeling ook aanslaat.
Het punt is wel dat wanneer iemand vaak het verhaal Borderline hoort , ze vaak glenn close ideeen krijgen met het konijn.

Ik had het laatst ook met de broer van degene die ik leuk vind en die heeft ook met iemand gehad die nogal radicaal was.
Hij zag zijn broer met andere meiden praten en hield mij even in de gaten omdat die bang was dat ik juist scene zou gaan trappen, terwijl ik mezelf daarin ken en daar niet echt moeilijk in doe.
pi_85422506
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 17:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
3 maanden? is dat de magische grens?

Spannende tijden dan :P
Voor mij was 2 maanden de magische grens.
Toen was ik 't goed zat ;)

Wat een gek wijf was dat. Ik kon ontzettend met haar lachen en gek doen, maar die wispelturigheid en alle rare verhalen was ik wel zat.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 02:21:01 #157
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_85422564
Het zijn wel enerverende mensen...
als je er te lang mee omgaat kun je daar verslaafd aan raken die spanning immer und immer..
maar gezond nee dat niet
Snollebolt
  woensdag 18 augustus 2010 @ 07:28:25 #158
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85424161
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:07 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dat op bepaalde punten gevonden is een kenmerk van relatie met een borderliner. Dat gaat allemaal veel intenser omhoog, maar dus ook intenser omlaag. Hou daar rekening mee! (been there, done that)
Had ik ook al vanalles over gehoord inderdaad... Maar ik weet niet of het feit dat iemand intelligent is en er dus goed mee te praten valt daar nu direct onder valt.

Maar ik hou overal rekening mee ;)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 07:34:07 #159
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85424181
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 02:15 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Voor mij was 2 maanden de magische grens.
Toen was ik 't goed zat ;)

Wat een gek wijf was dat. Ik kon ontzettend met haar lachen en gek doen, maar die wispelturigheid en alle rare verhalen was ik wel zat.
Over een weekje ken ik haar 2 maanden. Tot nog toe lijken dingen iedere week wat makkelijker te gaan eigenlijk.

Zekerheid heb je nooit he? ;)

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:15 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat klopt , het ligt heel erg aan de gradatie, en het kan ook milder worden naar mate je ouder word en of de behandeling ook aanslaat.
Het punt is wel dat wanneer iemand vaak het verhaal Borderline hoort , ze vaak glenn close ideeen krijgen met het konijn.

Ik had het laatst ook met de broer van degene die ik leuk vind en die heeft ook met iemand gehad die nogal radicaal was.
Hij zag zijn broer met andere meiden praten en hield mij even in de gaten omdat die bang was dat ik juist scene zou gaan trappen, terwijl ik mezelf daarin ken en daar niet echt moeilijk in doe.
Konijn? :D

Ze zit wel in de moeilijke leeftijd geloof ik (23). Maar goed... Ik zie het allemaal wel. In m'n achterhoofd hou ik overal rekening mee, maar ik laat me niet gek maken. Het moet wel iets leuks zijn/blijven namelijk.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 07:41:17 #160
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85424217
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 02:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Het zijn wel enerverende mensen...
als je er te lang mee omgaat kun je daar verslaafd aan raken die spanning immer und immer..
maar gezond nee dat niet
Waar doel je dan precies op?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 07:56:51 #161
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85424347
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:49 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord dat men borderline, althans jaren terug, gebruikte als men geen diagnose kon stellen.
En dan maar deze aanduiding gebruikte.
daar komt inderdaad de benaming van omdat het toen niet paste binnen de toen bekende psychopathologie

en ja er is een grote zogenaamde co-morbiditeit, waarbij vaak andere psychiatrische aandoeningen aanwezig zijn zoals bipolaire stoornissen en andere persoonlijkheidsstoornissen

hier nog en stukje achtergrond: http://epicasus.homestead.com/files/artikel_borderline_arnzt.htm
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_85444018
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 07:56 schreef Re het volgende:

[..]

daar komt inderdaad de benaming van omdat het toen niet paste binnen de toen bekende psychopathologie

en ja er is een grote zogenaamde co-morbiditeit, waarbij vaak andere psychiatrische aandoeningen aanwezig zijn zoals bipolaire stoornissen en andere persoonlijkheidsstoornissen

hier nog en stukje achtergrond: http://epicasus.homestead.com/files/artikel_borderline_arnzt.htm
Het probleem bij mensen met borderline kan zijn dat ze naast Borderline, soms ook grote verslavingsproblematiek kunnen krijgen of eetstoornissen en dat maakt ook juist soms nog moeilijker om te behandelen , want wat moet nou eerst behandeld worden....
Bij mij is het gelukkig allemaal redelijk beperkt geweest en daardoor was ik makkelijker behandelbaar.
pi_85444932
Ben vandaag naar een "familie spreekuur" van GGZ inGeest gegaan, gericht op familieleden van iemand met een psychiatrische achtergrond. Je krijgt 3 gesprekken van een uur waarin je over je ervaringen kunt praten, inzicht krijgen in het ziektebeeld, tips/advies over hoe je met die persoon kunt omgaan. Vond het een erg prettig gesprek.
Misschien een idee voor omstanders hier...? Je kunt er trouwens ook voor andere stoornissen terecht!
Dus ja, dat wilde ik even delen :).
It's up to me now, turn on the bright lights..
pi_85445509
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:20 schreef C-Politan het volgende:
Ben vandaag naar een "familie spreekuur" van GGZ inGeest gegaan, gericht op familieleden van iemand met een psychiatrische achtergrond. Je krijgt 3 gesprekken van een uur waarin je over je ervaringen kunt praten, inzicht krijgen in het ziektebeeld, tips/advies over hoe je met die persoon kunt omgaan. Vond het een erg prettig gesprek.
Misschien een idee voor omstanders hier...? Je kunt er trouwens ook voor andere stoornissen terecht!
Dus ja, dat wilde ik even delen :).
Mijn vader was naar een cursus speciaal gericht voor familie en partners van mensen met Borderline.
Er zijn dus inderdaad cursussen en spreekuren voor. Dat is omdat het toch wel wat energie kan vreten bij mensen.
pi_85445553
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:41 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Mijn vader was naar een cursus speciaal gericht voor familie en partners van mensen met Borderline.
Er zijn dus inderdaad cursussen en spreekuren voor. Dat is omdat het toch wel wat energie kan vreten bij mensen.
Hoe was de cursus? Heeft hij er veel aan gehad?
It's up to me now, turn on the bright lights..
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:50:34 #166
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85445747
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:41 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Toch wel wat :') Ik denk dat je stapelgek wordt van zown labiel mokkel als zus/dochter vriend/man
pi_85445794
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:42 schreef C-Politan het volgende:

[..]

Hoe was de cursus? Heeft hij er veel aan gehad?
Hij heeft er erg veel aan gehad, alleen was het wel dat ik een lichtere gradatie heb en de hele zware problematiek zoals mislukte zelfmoordpogingen bespaard was gebleven en dat kwam best wel bij andere voor.
Er is toen vanuit de ouders iniatief een 2e cursus opgestart omdat ze toch wel behoefte hadden aan de verhalen van mensen met de zelfde situatie.
Mijn vader had die behoefte niet omdat het voor hem gelukkig niet zo radicaal was. We zijn wel stuk opener over geworden , zoals een poosje terug was in Baantjer een aflevering van iemand die aan zelfverwonding deed en dat in haar gezicht deed en pa vroeg toen aan mij of dat wel vaker voorkwam.
Sommige dingen zijn dus makkelijker bespreekbaar , maar ik heb ook zoiets van bepaalde dingen bespreek ik liever met begeleider dan met ouders of partner omdat die er voor geleerd hebben en ook minder dichtbij staan.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 18:55:59 #168
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_85445933
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:51 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Hij heeft er erg veel aan gehad, alleen was het wel dat ik een lichtere gradatie heb en de hele zware problematiek zoals mislukte zelfmoordpogingen bespaard was gebleven en dat kwam best wel bij andere voor.
Er is toen vanuit de ouders iniatief een 2e cursus opgestart omdat ze toch wel behoefte hadden aan de verhalen van mensen met de zelfde situatie.
Mijn vader had die behoefte niet omdat het voor hem gelukkig niet zo radicaal was. We zijn wel stuk opener over geworden , zoals een poosje terug was in Baantjer een aflevering van iemand die aan zelfverwonding deed en dat in haar gezicht deed en pa vroeg toen aan mij of dat wel vaker voorkwam.
Sommige dingen zijn dus makkelijker bespreekbaar , maar ik heb ook zoiets van bepaalde dingen bespreek ik liever met begeleider dan met ouders of partner omdat die er voor geleerd hebben en ook minder dichtbij staan.
Op die eerste foto in je fotoboek zie je er trouwerns erg vaag uit Net als of je 5 jaar aan de ketamine hebt gezeten :')
pi_85446057
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:55 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Op die eerste foto in je fotoboek zie je er trouwerns erg vaag uit Net als of je 5 jaar aan de ketamine hebt gezeten :')
Nooit medicatie gehad :P is gewoon een vage telefoonfoto
pi_85559248
In september starten er bij verschillende ggz instanties ondersteunings groepen voor familie en partners van borderliners.
Hier kunnen familie en partners hun verhaal kwijt of elkaar handige tips geven.
ik heb 2jaar een relatie gehad met iemand met deze persoonlijkheids stoornis en weet ook dat wat ze soms weleens zeggen(houden van is soms niet genoeg)waar is.
Wij zijn inmiddels nu 2jaar uitelkaar,omdat wij samen een kindje hebben probeer ik steeds naar een goede manier van omgang te zoeken,wat niet altijd makkelijk is.
pi_85560061
Niks mis mee met borderliners, de rest deugd gewoon niet.
Wie wil er nou 25 jaar bij hetzelfde bedrijf werken, 40 jaar bij dezelfde vrouw blijven, altijd weer naar dat leuke hotel op Tenerife gaan? Al die zekerheidjes.

Nou ik dus niet, maar ik ben dan ook een borderliner.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_85563501
ben jaren lang bevriend geweest met iemand met bordeline die uitendelijk overleden is.

hoe ik met der omging, heel wisselend was dat.
ik zag 2 kanten van haar, de "normale"kant en dan merkte je nouwelijks wat van de bordeline en de kant als ze weer een slechte periode had en weer rare dingen zei en teveel bezig was met bordeline.
soms was je aan het praten en dan begon ze inneens weer dwanggedachtes te krijgen of gedrag te vertonen wat bij de bordeline hoorde en dan zei ik altijd zoiets van: heej M doe die mw bordeline is ff achter de trekhaak van de auto binden :D
dan ging er iets in der hoofd om en dan merkte ze van: owja ik praat weer "onzin"

helaas heeft de bordeline het toch gewonnen en is ze overleden.
was allemaal erg pittig maar we hebben ook leuke momenten gehad, we deden vaak leuke dingen.
ook al zat ze weer eens opgenomen dan gingen we ook nog wel eens naar buiten om te wandelen.

dus kort samengevat: ik confronteerde haar met haar gedrag en dat was soms heel moeilijk maar we hadden een hele hechte vriendschap en van mij accepteerde ze dat.
net als van nog een paar mensen van ons vriendengroepje.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zondag 22 augustus 2010 @ 07:50:36 #173
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_85563522
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:16 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Vroegah heette het nog aanstelleritus. Ik vertel deze vervelende figuren ook dat sociale contacten met hen te vermoeiend zijn en dat ze maar eens om hen heen moeten kijken hoe anderen omgaan met hun moodswings en andere BS.

Dus TS verbreek het contact met dit soort figuren. Niet alles is leuk en aardig moeten ze maar leren via de harde weg....
Ik ken ook iemand met borderline en ik word gek van deze persoon in kwestie. BPS'ers zijn nog erger als ze weten dat ze borderline hebben. Dan gaan ze zich idd aanstellen en voor al hun fouten, buitjes borderline de schuld geven. Ik kots ze echt uit ongeacht of het familie is, als ze mij er van te weerhouden lol te hebben met hun kuurtjes moet ze echt opflikkeren.
  zondag 22 augustus 2010 @ 09:39:24 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85563863
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 07:50 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand met borderline en ik word gek van deze persoon in kwestie. BPS'ers zijn nog erger als ze weten dat ze borderline hebben. Dan gaan ze zich idd aanstellen en voor al hun fouten, buitjes borderline de schuld geven. Ik kots ze echt uit ongeacht of het familie is, als ze mij er van te weerhouden lol te hebben met hun kuurtjes moet ze echt opflikkeren.
ahhh wat een leuke generalisaties... je kent iemand met BPS :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 augustus 2010 @ 10:09:29 #175
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_85564049
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh wat een leuke generalisaties... je kent iemand met BPS :')
Helaas wel :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')