Op Wikipedia staat wat algemene info.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:17 schreef GimmeGore het volgende:
Over inlezen gesproken.
Wat voor materiaal is aan te raden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is het gevaar inderdaad. Iedereen heeft wel trekken van een persoonlijkheidsstoornis in zich, politici kunnen bijvoorbeeld wat narcistische trekjes hebben. Maar zolang er geen officiële diagnose is vastgesteld en mensen niet vastlopen in hun omgeving en onbehandelbaar worden voldoet het misschien om deze trekjes voor lief te nemen en duidelijk je eigen grenzen aan te geven.quote:Ik ben echt een totale leek, dus hoogdravende psychologische pillen zijn niet voor mij weggelegd.
En is het überhaupt wel verstandig?
Want de ene borderliner is de andere niet. Ik ben bang dat er een extreem scenario in die boeken geschetst wordt waardoor ik die vriend van me misschien wel in een heel ander daglicht ga zetten
![]()
De verschijnselen van borderline komen ook voor bij andere psychische stoornissen. Het kan moeilijk zijn om een borderline stoornis te onderscheiden van bijvoorbeeld depressie, een angststoornis of ADHD. Borderline gaat ook vaak samen met andere aandoeningen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waar is dat bewezen
dat is echt toaal niet zo
+1quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:13 schreef rhubarbje het volgende:
nu zeg je het op een heel andere manier
net deed je net alsof die dingen met opzet zo gedaan worden door mensen met bps
Dat was een voorbeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:13 schreef rhubarbje het volgende:
nu zeg je het op een heel andere manier
net deed je net alsof die dingen met opzet zo gedaan worden door mensen met bps
Hoe je het ook wendt of keert: in zekere zin overmacht dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:21 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld.
Mensen met borderline gooien altijd alles op borderline. En dat is dus vaak onterecht.
Welke verschijnselen zijn bijvoorbeeld moeilijk te onderscheiden van een depressie, angststoornis of ADHD?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:09 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
De verschijnselen van borderline komen ook voor bij andere psychische stoornissen. Het kan moeilijk zijn om een borderline stoornis te onderscheiden van bijvoorbeeld depressie, een angststoornis of ADHD. Borderline gaat ook vaak samen met andere aandoeningen.
Dus de schuld ligt al snel bij borderline.
nou dan hadden ze het op een ander labeltje moeten gooienquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:21 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld.
Mensen met borderline gooien altijd alles op borderline. En dat is dus vaak onterecht.
Ja maar niet alles komt door die afwijking.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dan hadden ze het op een ander labeltje moeten gooien
doet dat er toe?
het komt door een "afwijking" die ze hebben en niet omdat ze met het verkeerde been uit bed zijn gestapt of zo
Dat zal zeker wel eens voor kunnen komen, maar je moet ook begrijpen dat het voor die mensen zelf vaak niet duidelijk is welke gevoelens wel en niet normaal zijn en wanneer ze wantrouwig of boos moeten zijn en wanneer niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja maar niet alles komt door die afwijking.
Ik vind het nogal makkelijk om alles wat ze fout doen of als ze bijvoorbeeld uitvallen tegen mensen om dan maar meteen te zeggen sorry ik heb borderline.
Ik neem aan dat ze zelf ook niet altijd weten wanneer iets door Borderline komt of niet en er zelf ook ontzettend mee worstelen. Ik denk dat jij onderschat hoe het is om Borderline te hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:43 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja maar niet alles komt door die afwijking.
Ik vind het nogal makkelijk om alles wat ze fout doen of als ze bijvoorbeeld uitvallen tegen mensen om dan maar meteen te zeggen sorry ik heb borderline.
Ach ja, het is ook niet altijd even erg en bovendien hebben mensen meer elementen in hun persoonlijkheid dan de "borderline-elementen". De één schaamt zich er ook wat meer voor dan de ander, de één herkent het sneller bij zichzelf dan de ander.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef Pingwingei het volgende:
Zij had gelijk zoiets van: Ja maar die mensen zijn zo raar en zo ben ik helemaal niet en die zie je op internet altijd stoer doen enzo (die 15 jarige kindjes die zeggen het te hebben, zo kende zij het)
Maar voor ons is ze gewoon nog zichzelf zeg maar. Zo kennen we haar. Als ze te ver door is met stressigheid ofzo moet je haar doordrijven dat alles eruit komt en anders kun je het nog sussen enzo... dat soort dingen maarja ik ken haar gewoon als zij en niet als iemand met borderline en zo bekijk ik het eigenlijk ook helemaal niet
En je moet haar ook niet anders gaan bekijkenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:58 schreef Pingwingei het volgende:
mijn vriendin heeft dit "stempel" 2 jaar geleden ook gekregen, dit omdat ze psychologisch onderzoek moest ondergaan blablabla teveel extra informatie.
Zij had gelijk zoiets van: Ja maar die mensen zijn zo raar en zo ben ik helemaal niet en die zie je op internet altijd stoer doen enzo (die 15 jarige kindjes die zeggen het te hebben, zo kende zij het)
Maar voor ons is ze gewoon nog zichzelf zeg maar. Zo kennen we haar. Als ze te ver door is met stressigheid ofzo moet je haar doordrijven dat alles eruit komt en anders kun je het nog sussen enzo... dat soort dingen maarja ik ken haar gewoon als zij en niet als iemand met borderline en zo bekijk ik het eigenlijk ook helemaal niet![]()
mja bnou zo zie ik het dus totaal niet. van die borderline punten sloeg er 1 of 2 niet op haar, de rest wel, dus zij had zoiets van: Dan heb ik het zeker heel erg en kom ik er nooit vanafquote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En je moet haar ook niet anders gaan bekijken. Ze is in de eerste plaats nog gewoon een mens natuurlijk. Borderline bestaat ook in verschillende gradaties, dat maakt het leven met de ene Borderliner ook gemakkelijker dan met de ander
.
Nouja, het is niet zo dat de slachtoffers van borderliners niet gehoord worden, toch? Heb je slechte ervaringen ermee?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:30 schreef antonwachter het volgende:
Ooh wat zijn de borderlinertjes weer zielig, is er wel iemand die stil staat bij de slachtoffers die deze egocentrische verwende psychopaatjes maken? In de egocentrische belevingswereld zijn de slachtoffers weer niet belangrijk.
Ik heb geen slechte ervaring met borderliners want ik pak ze gewoon keihard aan. Wel heb ik ze andere mensen op gruwelijke manieren kapot zien maken, dit is ook een van de redenen voor mij om ze keihard aan te pakken. Het ergste van borderliners is dat ze zichzelf als slachtoffers zien terwijl het meestal alleen maar zielige verhalen zijn die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:26 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Nouja, het is niet zo dat de slachtoffers van borderliners niet gehoord worden, toch? Heb je slechte ervaringen ermee?
Nou, gelukkig maar dat jij de situatie dan weet te verbeteren heh, en de ideale oplossing hebt gevonden....quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:37 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Ik heb geen slechte ervaring met borderliners want ik pak ze gewoon keihard aan. Wel heb ik ze andere mensen op gruwelijke manieren kapot zien maken, dit is ook een van de redenen voor mij om ze keihard aan te pakken. Het ergste van borderliners is dat ze zichzelf als slachtoffers zien terwijl het meestal alleen maar zielige verhalen zijn die nergens op gebaseerd zijn.
Ligt de werkelijkheid anders dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:37 schreef antonwachter het volgende:
Het ergste van borderliners is dat ze zichzelf als slachtoffers zien terwijl het meestal alleen maar zielige verhalen zijn die nergens op gebaseerd zijn.
En wat is het effect van dat keihard aanpakken? Positief uitgepakt (voor jou, die persoon, of allebei)?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:37 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Ik heb geen slechte ervaring met borderliners want ik pak ze gewoon keihard aan. Wel heb ik ze andere mensen op gruwelijke manieren kapot zien maken, dit is ook een van de redenen voor mij om ze keihard aan te pakken. Het ergste van borderliners is dat ze zichzelf als slachtoffers zien terwijl het meestal alleen maar zielige verhalen zijn die nergens op gebaseerd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |