Neu, klopt. Maar april, mei, juni, juli = 1/3 van 2500 = 833 euro (+ vakantiegeld mei).quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:17 schreef WSquater het volgende:
Dat zeg ik toch ook. Dat ik er dan verlies op maak. Het is alleen zo dat ik dat geld van december 2010, nog niet in april 2010 heb. Jij hebt je salaris van de komende 8 maanden toch ook nog niet?
3G uit 2008? Gewoon hier http://www.2call.nl/t-mobile-iphone/150/2-jaar/A374T10586D24/quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:16 schreef WSquater het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan 35 euro? Dan ben je helemaal bezig met de iPhone 3G, uit 2008. De 3Gs 16 GB koop je al voor 575 euro, dus hoe jij aan 690 euro komt snap ik ook niet. 15% rente heb ik nooit genoemd, het kan namelijk goedkoper lol.
Er zijn genoeg sim-only abonnement dat internet+telefonie+sms voor 7.50 aanbieden.
Prima als je een so hebt van 8¤ en een kopje van 575¤. Dan betaal je over 2 jaar 767 euro. Dan ismijn rekenpprbeelde een bijna grapte toestel bij tmobile toch goedkoper. Dus je verhaal gaat wederom
Niet op.
Kan je vinden. Ik hoef verder niks van je te weten. Ik heb altijd geleerd als je iets wil en je hebt het geld niet spaar je er voor. Anders kan je het niet kopen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:23 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dus jij vond je eigen reactie niet kinderachtig?
[..]
Dat is toch kinderachtig? Ik vraag alleen wat jullie zouden doen: stap 1, 2 of 3 en jij reageert zo belachelijk. Je weet niet eens hoeveel geld ik heb, welke laptop ik uberhaupt wil en voor hoeveel ik het kan krijgen.
Ik heb het vanaf de T-Mobile site.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:24 schreef nelisb het volgende:
[..]
3G uit 2008? Gewoon hier http://www.2call.nl/t-mobile-iphone/150/2-jaar/A374T10586D24/
Ik ga geen 100 sites vergelijken. Bij 2call kost ie 690¤ en daarom heb ik die aangehouden.
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen met die laatste zin?quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, klopt. Maar april, mei, juni, juli = 1/3 van 2500 = 833 euro (+ vakantiegeld mei).
Dus tegen die tijd kan je die zooi ook praktisch bij elkaar gespaard hebben.
Zoals nelisb al zei: je vraagt een mening, maar eigenlijk wil je die helemaal niet horen.
Maakt mij verder ook niet uit trouwens, ik geniet van shows als "Een dubbeltje op zijn kant" en "Maximum bereikt"...
Nu doe je het weer. Nu zeg je weer dat ik er het geld niet voor heb, maar dat weet je niet. Zoals ik ook al eerder heb gezegd: ik wil gewoon niet in 1x zoveel geld uitgeven.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:26 schreef nelisb het volgende:
[..]
Kan je vinden. Ik hoef verder niks van je te weten. Ik heb altijd geleerd als je iets wil en je hebt het geld niet spaar je er voor. Anders kan je het niet kopen.
Het is precies zoals matthijst zegt.
Prima dat je bij tmobile kijkt maar die zijn standaard te duur.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:27 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik heb het vanaf de T-Mobile site.
[..]
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen met die laatste zin?
Zoals ik al zei vroeg ik alleen wat jullie zouden doen: stap 1, 2, of 3. En niet om een kinderachtige reactie van "JAAA DOEN! LEKKER SCHULDEN ENZO!!"
Jullie trekken conclusies over dingen waarvan jullie niks weten (en daarmee bedoel ik dus dat jullie niet weten welke laptop, wat mijn budget is, hoe duur ik de afbetaling kan hebben etc.)
Maar jij had het over de 3G? Ik heb het over de 3Gs 32 GB, en die 575 EUR is de 3Gs 16 GB. Je vergelijkt appels ook niet met peren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:31 schreef nelisb het volgende:
[..]
Prima dat je bij tmobile kijkt maar die zijn standaard te duur.
Je so voor 2 jaar van 8¤ en losse iPhone van 575¤ kom je met 2 jaar op 770¤.
Dus mijne bij 2call is toch goedkoper. Dus je verhaal dat je met een so goedkoper is is voor de 2de keer niet waar.
Wat moet ik met een prepaid kaart? Dan is bellen vele malen duurder. Dus dat is onzin. Waarom zou ik hem dan loskopen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:27 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik heb het vanaf de T-Mobile site.
[..]
Zoals ik al zei vroeg ik alleen wat jullie zouden doen: stap 1, 2, of 3. En niet om een kinderachtige reactie van "JAAA DOEN! LEKKER SCHULDEN ENZO!!"
Jullie trekken conclusies over dingen waarvan jullie niks weten (en daarmee bedoel ik dus dat jullie niet weten welke laptop, wat mijn budget is, hoe duur ik de afbetaling kan hebben etc.)
[..]
Nu doe je het weer. Nu zeg je weer dat ik er het geld niet voor heb, maar dat weet je niet. Zoals ik ook al eerder heb gezegd: ik wil gewoon niet in 1x zoveel geld uitgeven.
Ik neem even aan dat je een iPhone abonnement hebt? Waarom kocht je de iPhone dan niet direct simlockvrij en met een prepaid kaartje? Jij hebt dat geld dat je over 2 jaar voor de iPhone nog moet betalen, nu toch ook niet? Met de laptop is precies het zelfde, maar goed. Je hebt nog steeds niet op mijn oorspronkelijke vraag geantwoord.
- met die laatste zin wil ik zeggen wat nelisb ook al zei: als je het geld er niet voor hebt kun je beter eerst sparen dan op afbetaling kopen. Dat kan jij anders zien en dat is je goed recht, feit is er wel zoiets bestaat als "schuldsanering", maar niet iets als een "spaarsanering"quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:27 schreef WSquater het volgende:
Ik neem even aan dat je een iPhone abonnement hebt? Waarom kocht je de iPhone dan niet direct simlockvrij en met een prepaid kaartje? Jij hebt dat geld dat je over 2 jaar voor de iPhone nog moet betalen, nu toch ook niet? Met de laptop is precies het zelfde, maar goed. Je hebt nog steeds niet op mijn oorspronkelijke vraag geantwoord.
Hoezo 3G?? 3GS 16 gig heb ik het de hele tijd over. Gewoon op mijn link klikken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:32 schreef WSquater het volgende:
[..]
Maar jij had het over de 3G? Ik heb het over de 3Gs 32 GB, en die 575 EUR is de 3Gs 16 GB. Je vergelijkt appels ook niet met peren.
Dan betaal je dus veelsteveel. Want 1 jaar is nog duurder. Waarom koop je de iPhone met een abonnement? Lekker schulden met rente enzo! Ik zeg doen!!!quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:33 schreef nelisb het volgende:
[..]
Wat moet ik met een prepaid kaart? Dan is bellen vele malen duurder. Dus dat is onzin. Waarom zou ik hem dan loskopen?
En ik heb 1 jaar ipv 2 jaar.
- Als ik er beter eerst voor kan sparen, kan ik het net zo goed in 1x kopen i.p.v. op afbetaling. Dan is er namelijk geen nut meer van elke maand xx.xx betalen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
- met die laatste zin wil ik zeggen wat nelisb ook al zei: als je het geld er niet voor hebt kun je beter eerst sparen dan op afbetaling kopen. Dat kan jij anders zien en dat is je goed recht, feit is er wel zoiets bestaat als "schuldsanering", maar niet iets als een "spaarsanering"![]()
- je budget en mogelijkheden heb je ondertussen uitgebreid verteld.
- ik heb een 3GS, simlockvrij gekocht in Belgie. Daarvoor een 2G, simlockvrij uit de VS
Hoezo teveel? Weet jij wat ik betaald heb dan?quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:35 schreef WSquater het volgende:
[..]
Dan betaal je dus veelsteveel. Want 1 jaar is nog duurder. Waarom koop je de iPhone met een abonnement? Lekker schulden met rente enzo! Ik zeg doen!!!
De prijzen van de T-Mobile abonnementen en de prijzen die je nog apart moet betalen staan gewoon op de T-Mobile website hoor.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:38 schreef nelisb het volgende:
[..]
Hoezo teveel? Weet jij wat ik betaald heb dan?
Maar je betaalt nu ook voor de iPhone via het abonnement! Hoe weet je zeker dat je daar geld voor hebt? Krijg je weer lekker schulden zeker.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:37 schreef nelisb het volgende:
Hahahah. Moet je niet bellen dan? Ik heb toch geen keuze. Moet toch bellen, emailen en sms'en. Of draait mijn bedrijf op lucht?
Als bellen/sms'en/emailen 100% gratis zou zijn kocht ik een iPhone los ja.
Ik heb nooit gezegd precies het zelfde, nooit gezegd onbeperkt internet maar ik heb wel gezegd dat je gewoon telefonie+sms+internet voor 7.50 kan. Misschien weliswaar maar limiet van 250 mb voor internet bijvoorbeeld, of maar 100 smsjes en minuten (of juist meer, dat zie je soms ook nog wel eens) maar het kan veel goedkoper.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:47 schreef nelisb het volgende:
Veel te duur Matthijs.
Volgens hem hb je voor 7.50¤ onbeperkt internet, net zoveel minuten en net zoveel sms'jes. Maar feiten heeft ie niet.
Je beseft toch wel dat je via je T-Mobile abonnement niet alleen betaald voor de iPhone en dan je internet+telefonie+sms?quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:41 schreef nelisb het volgende:
Hoezo rente? In de algemene voorwaarden staat niks over rente. Bij een laptop op afbetaling staat lenen kost geld.
Ik leen bij een ABO geen geld. Ik krijg er maandelijks wat voor terug.
Damn jij hebt echt oogkleppen en wil gewoon gelijk hebben.
Hoe weet ik zeker weet dat ik geld heb? Misschen weet ik wat ik maandelijks verdien en aan mlijn lasten zijn? Dan weet ik toch dat ik geen schulden maak?
Je moet zelf lezen. Maar omdat je blijkbaar te stom bent om de analogie te snappen zal ik hem even voor je uitleggen:quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:07 schreef WSquater het volgende:
[..]
Lezen. Ik heb het niet nodig als een luxeproduct. Ik heb het nodig voor verslagen etc. - tegenwoordig moet alles via de computer. In jouw geval is de TV wel een luxe product, want het is eigenlijk nergens goed voor behalve voor TV kijken. Een computer hebben mensen nodig voor werk etc. - waarmee je dus geld (kan) verdienen.
Is het iemand al eens opgekomen dat het heel goed mogelijk is dat ik gewoon 2500 euro per jaar kan besteden, maar dat ik dat niet in 1x wil uitgeven en het daarom op afbetaling wil doen (en dus geen probleem heb met die extra 100 of 200 euro)?
dikke tv = iPad (luxe-goed, heeft niemand echt nodig)quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goeie logica. Ik ga dalijk al mijn geld uitgeven aan een dikke tv, om vervolgens de komende maanden mijn eten op afbetaling te kopen. En dat kan best, want eten is immers geen luxeproduct!
Uhm, kopen op afbetaling is lenen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:49 schreef WSquater het volgende:
- Ik leen bij de laptop ook geen geld
Misschien weet ik ook wel zeker wat ik maandelijks verdien en weet ik dus ook zeker dat ik de laptop in een periode van 12 of 24 maanden kan betalen, dan weet ik toch dat ik geen schulden maak?
Sorry dat het zo vervelend moest maar nu ga je er allemaal maar vanuit dat ik geld ga lenen, ik schulden ga maken etc. etc. -
*kuch* aanname *kuch*. Nogmaals, je weet niet hoeveel geld ik heb en hoeveel ik verdien. Dan kan je dus ook niet zeggen dat ik er het geld niet voor heb.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet zelf lezen. Maar omdat je blijkbaar te stom bent om de analogie te snappen zal ik hem even voor je uitleggen:
[..]
dikke tv = iPad (luxe-goed, heeft niemand echt nodig)
eten = laptop (is absoluut nodig volgens jou)
Je rechtvaardigt het op afbetaling kopen van iets dat je nodig hebt maar het geld niet voor hebt, terwijl je vergeet dat je dat geld niet hebt omdat je iets wilt kopen dat je niet nodig hebt.
Net zoals met een abonnement waarbij je een telefoon via je abonnement betaalt. Als je je abonnement cancelt, moet je nog steeds betalen hoor. Met een telefoon abonnement heb je dus net zo goed een schuld. Je koopt, en betaalt het af in 12 of 24 maanden (abonnement).quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Uhm, kopen op afbetalen is lenen.
Als je nog niet volledig hebt afbetaald heb je een schuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |