Zou ik niet doen man. Matzwart in de zomer? Dat is koken in die auto.. :pquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef piekartz87 het volgende:
ik ben zelf van plan om de auto matzwart te spuiten van het zomer,
eerst alles vlak maken met plamuurzooi, schuren, plamuren schuren enz,
primer, schuren, primer.
lichte spuitlaag met compressor, verder dekkend spuiten.
tenminste, dat is het idee. zit ik zo ongeveer goed?
Opzich wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef piekartz87 het volgende:
primer, schuren, primer.
oja dat was ik nog ff vergetenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Opzich wel.
Wel laagje voor laagje spuiten, en vooral niet direct dekkend proberen te doen.
Uiteindelijk wel een laag matte blanke lak er overheen, dan blijft het nog lekker lang zitten ook.
Is er matte blanke lak? JA, die is er gewoon
Even voor het idee.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef piekartz87 het volgende:
primer, schuren, primer.
Dit heb ik erop gespoten toen het buiten ook vroor. dus mijn eigen foutquote:Op dinsdag 16 februari 2010 01:24 schreef piekartz87 het volgende:
ik neem aan dat het voor het proberen was? ik zie wel heel erg de vlekken zitten, en dat al op een foto.
ik zou voor als je de 2de laag doet wel even goed voorbereiden. misschien wil het sowieso al beter als je het met warmer weer doet
maar hoe heb je het gedaan?
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:25 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Even voor het idee.
Dit is mijn auto, originele lak was rood in goede staat, ben er met een doek met wasbenzine overheen gegaan, op laten drogen en toen gewoon met de spuitbus overheen gegaan.
Niets schuren bewerken etc, gewoon spuiten,
Doe geen moeite, 't valt er toch wel afquote:Er komt nog een 2e laag op, als het weer eens warm is buiten.
Over het algemeen wel...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:02 schreef arnold-d het volgende:
Wil je zeggen dan lak zonder blanke lak er snel af valt?
Ben er al met de hogedruk spuit van de tango langsop gegaan, op 1 plek op de bumper was het los gekomen. verder nergensquote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Over het algemeen wel...
Soms valt het mee, maar zeker met matte auto's (al is het een spuitbus)
Jaag er ff een keer een laag matte blanke lak overheen, dan is het een stuk veiliger als je gaat wassen.
Dan heb je nog nooit fatsoenlijk lakwerk afgeleverd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 01:04 schreef arnold-d het volgende:
[..]
En met de nagel moet je er niet overheen gaan, maar dat bij bij het meeste zelf gespoten lak zo dat t eraf gaat als je er met je nagel hard overheen gaat.
Voor deze 2 punten, spuit je er dus blanke lak opquote:Op woensdag 17 februari 2010 01:04 schreef arnold-d het volgende:
[..]
Ben er al met de hogedruk spuit van de tango langsop gegaan, op 1 plek op de bumper was het los gekomen. verder nergens![]()
En met de nagel moet je er niet overheen gaan, maar dat bij bij het meeste zelf gespoten lak zo dat t eraf gaat als je er met je nagel hard overheen gaat.
Als je alles zelf met een spuitbus staat te spuiten, zou ik de blanke lak niet bij een spuiterij laten doen, of wel?quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef Googolplexian het volgende:
Jahaa ... want (mat) blanke lak is echt iets wat je met een spuitbus moet doen!
Ja, zo zit je aardig in de richting. Let op dat spuiten met een compressor erg lastig is, net zoals normaal spuiten, kans dat het niet mooi wordt is aanwezig.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef piekartz87 het volgende:
primer, schuren, primer.
doe dat laatste gewoon, kut flitspalen.quote:Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef flexoo het volgende:
[..]
nee ben dood serieus![]()
nu is de auto 200 waard![]()
hopelijk na opknapbeurt 500![]()
![]()
anders ga ik hem liever kapot rijdeneffe agressie afreageren op de flitspalen
ja heb ik ook gedaan vorige zomerquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef piekartz87 het volgende:
primer, schuren, primer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |