abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:27:25 #51
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_77824451
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:09 schreef piekartz87 het volgende:
ik ben zelf van plan om de auto matzwart te spuiten van het zomer,
eerst alles vlak maken met plamuurzooi, schuren, plamuren schuren enz,
primer, schuren, primer.
lichte spuitlaag met compressor, verder dekkend spuiten.

tenminste, dat is het idee. zit ik zo ongeveer goed?
Zou ik niet doen man. Matzwart in de zomer? Dat is koken in die auto.. :p
Hoi
pi_77824533
Ik ben van plan mijn Voorbumper, grille, spatborden en motorkap te spuiten en mijn bumper te cleanen..

Gewoon met de Verf van P. H. De Beer. & Met een compressor
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77826948
quote:
primer, schuren, primer.

Opzich wel.
Wel laagje voor laagje spuiten, en vooral niet direct dekkend proberen te doen.
Uiteindelijk wel een laag matte blanke lak er overheen, dan blijft het nog lekker lang zitten ook.

Is er matte blanke lak? JA, die is er gewoon
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77829010
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Opzich wel.
Wel laagje voor laagje spuiten, en vooral niet direct dekkend proberen te doen.
Uiteindelijk wel een laag matte blanke lak er overheen, dan blijft het nog lekker lang zitten ook.

Is er matte blanke lak? JA, die is er gewoon
oja dat was ik nog ff vergeten
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_78041750
quote:
primer, schuren, primer.

Even voor het idee.
Dit is mijn auto, originele lak was rood in goede staat, ben er met een doek met wasbenzine overheen gegaan, op laten drogen en toen gewoon met de spuitbus overheen gegaan.
Niets schuren bewerken etc, gewoon spuiten,
Lak zit er nu ruim 2 maanden op, en blijft nog perfect zitten.
en heb het zelfs aangebracht toen het buiten vroor/sneeuwde. dus als het vriest blijft de verf goed zitten, alleen vloeit het niet zo mooi als in de zomer

Er komt nog een 2e laag op, als het weer eens warm is buiten.
voorbumper was ook rood, was eerst het idee om de bumpers+zijkant glimmend zwart te spuiten, maar moet nog matt worden, ook de bumper is niet bewerkt, alleen ontvet en toen gespoten.
Back to the 70's
pi_78043182
ik neem aan dat het voor het proberen was? ik zie wel heel erg de vlekken zitten, en dat al op een foto.
ik zou voor als je de 2de laag doet wel even goed voorbereiden. misschien wil het sowieso al beter als je het met warmer weer doet
maar hoe heb je het gedaan?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_78054158
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 01:24 schreef piekartz87 het volgende:
ik neem aan dat het voor het proberen was? ik zie wel heel erg de vlekken zitten, en dat al op een foto.
ik zou voor als je de 2de laag doet wel even goed voorbereiden. misschien wil het sowieso al beter als je het met warmer weer doet
maar hoe heb je het gedaan?
Dit heb ik erop gespoten toen het buiten ook vroor. dus mijn eigen fout
en op de foto zie je alles, in het echt ziet het er beter uit.

Maar als het warmer is, hopelijk over 1maand komt er gewoon een nieuwe laag overheen, en heb misschien een leuk ideetje voor de motorkap. iets met een rising sun
Back to the 70's
pi_78055425
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:25 schreef arnold-d het volgende:

[..]

Even voor het idee.
Dit is mijn auto, originele lak was rood in goede staat, ben er met een doek met wasbenzine overheen gegaan, op laten drogen en toen gewoon met de spuitbus overheen gegaan.
Niets schuren bewerken etc, gewoon spuiten,
quote:
Er komt nog een 2e laag op, als het weer eens warm is buiten.
Doe geen moeite, 't valt er toch wel af
pi_78056663
Zonder blanke lak valt het er binnenkort nog wel af.. Is niet stevig genoeg zo..

Maar dit soort werk met een temp van +- 20 a 25 graden, dan gaat het het beste (zonder de zon er vol op te hebben). Dan droogt ie ook het mooist..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_78060522
Wil je zeggen dan lak zonder blanke lak er snel af valt?
Ik heb al redelijk veel gespoten, nooit blanke lak gebruikt, het het blijft perfect zitten.
o.a velgen van mijn motorfiets, en velgen van mijn dagelijks gebruikte motor(honda dax) die door pekel winter zomer modder en alles rijd, en de lak zit er al bijna 1.5jaar op. zonder iets te bladeren.
ooit de tank van mijn oude motor zat na 1 jaar nog perfect op de tank. zonder blanke lak.
Back to the 70's
pi_78064729
Qua hechting maakt het weinig uit welke kleur verf heeft, maar niet schuren, invetten met wasbenzine, en met vorst spuiten, 't zou echt een wonder zijn als dat blijft zitten! (en dan bedoel ik dus niet alleen als je er naar kijkt, maar ook als je bijv. met je nagel er langs gaat)

Qua dekking kan het bij sommige kleuren wel verstandig zijn eerst een laag wit te doen, wit is een van zichzelf behoorlijk goed dekkend pigmet, terwijl bijv. lichtblauw of geel over het algemeen erg slecht dekkend zijn. Dan kun je eerst een laagje wit doen, ben je veel sneller klaar.
pi_78076489
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:02 schreef arnold-d het volgende:
Wil je zeggen dan lak zonder blanke lak er snel af valt?
Over het algemeen wel...
Soms valt het mee, maar zeker met matte auto's (al is het een spuitbus)

Jaag er ff een keer een laag matte blanke lak overheen, dan is het een stuk veiliger als je gaat wassen.
Prrrrttt
pi_78085015
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 21:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Over het algemeen wel...
Soms valt het mee, maar zeker met matte auto's (al is het een spuitbus)

Jaag er ff een keer een laag matte blanke lak overheen, dan is het een stuk veiliger als je gaat wassen.
Ben er al met de hogedruk spuit van de tango langsop gegaan, op 1 plek op de bumper was het los gekomen. verder nergens
Maare, als er bij mij een stukje verf af bladert gaat de spuitbus er gewoon weer langs op. doe ik niet zo moeilijk over.

En met de nagel moet je er niet overheen gaan, maar dat bij bij het meeste zelf gespoten lak zo dat t eraf gaat als je er met je nagel hard overheen gaat.
Back to the 70's
pi_78085110
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:04 schreef arnold-d het volgende:

[..]
En met de nagel moet je er niet overheen gaan, maar dat bij bij het meeste zelf gespoten lak zo dat t eraf gaat als je er met je nagel hard overheen gaat.
Dan heb je nog nooit fatsoenlijk lakwerk afgeleverd.
pi_78085205

Dit was mijn vorige motor trouwens, tank geschuurd, en gewoon met grondverf gespoten, en toen een paar lagen rode lak, en geen blanke lak.
zat er na een jaar nog steeds perfect op. glimmend, en nergens dat het los liet.
helaas verkocht
Back to the 70's
pi_78087808
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:04 schreef arnold-d het volgende:

[..]

Ben er al met de hogedruk spuit van de tango langsop gegaan, op 1 plek op de bumper was het los gekomen. verder nergens
Voor deze 2 punten, spuit je er dus blanke lak op
Kun je het ook nog polijsten, zodat het nog mooier blinkt, en kleine waskrasjes verwijder je ermee. (en als je er met je nagel langs gaat, blijft de lak zitten)

Op die foto lijkt ie zo op het eerste oog goed, maar heb je ook een closeup van de lak oid?
Prrrrttt
pi_78091945
Jahaa ... want (mat) blanke lak is echt iets wat je met een spuitbus moet doen!

Calm down, please!
pi_78092103
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef Googolplexian het volgende:
Jahaa ... want (mat) blanke lak is echt iets wat je met een spuitbus moet doen!

Als je alles zelf met een spuitbus staat te spuiten, zou ik de blanke lak niet bij een spuiterij laten doen, of wel?

Uberhaupt laat ik spuitwerk aan auto's/motoren/velgen etc over aan de spuiterij.. Zelf begin ik er niet aan, aangezien het resultaat 9 van de 10 keer niet is zoals je wil.
Prrrrttt
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:01:38 #69
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_78100471
quote:
primer, schuren, primer.

Ja, zo zit je aardig in de richting. Let op dat spuiten met een compressor erg lastig is, net zoals normaal spuiten, kans dat het niet mooi wordt is aanwezig.

Trouwens...heet jouw zusje/nichtje Tess toevallig?
Drugs are good mkay?
pi_79114968

beetje een kick, maar heb toevallig een andere foto, nu compleet met de action matzwarte verf (behalve het dak/motorkap)
gewoon goed ontvet en gespoten. kan er met een nagel overheen, blijft gewoon zitten.
Back to the 70's
pi_79129246
meer pics..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79129477
Ik moet hier aan denken.

Matzwart.
Live out of your imagination, not your history.
pi_79160431
Legergroen spuiten, met witte verf en van die army-letters allemaal texten op je auto spuiten...

Of (had ik ooit op een oude 2cv) een klein houten kratje op de achterbumper monteren, ingepakt in groene legerstof, en een stukje geel/zwart afzetlint erop plakken, zodat het op een opgevouwen remparachute lijkt.. Dan heel groot op de achterkant van je panda de text spuiten:
HOUD AFSTAND, REMPARACHUTE

Voorbeelden van remparachutes

Dat soort ongein staat je panda beter dan logo's... :-)
Vroeger was ik iemand anders
pi_79166760
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:58 schreef flexoo het volgende:

[..]

nee ben dood serieus

nu is de auto 200 waard
hopelijk na opknapbeurt 500

anders ga ik hem liever kapot rijden effe agressie afreageren op de flitspalen
doe dat laatste gewoon, kut flitspalen.
pi_79378415
quote:
primer, schuren, primer.

ja heb ik ook gedaan vorige zomer
dodge uit 78 matzwart

let op: veel lagen spuiten, echt 90% van je tijd in het voorbewerken steken

ik heb 2 lagen primer, en 1 laag verf (toen was het op hehe), en nu waait langzaam alle verf van t dak af haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')