quote:netjes dat die snel op een nette manier reageren.
Marokkaanse gemeenschap geschokt door moordAMSTERDAM - Marokkaanse voorlieden hebben maandagavond de moord op Pim Fortuyn in felle bewoordingen veroordeeld. Daarnaast willen zij hun medeleven betuigen aan de familie en vrienden van Pim Fortuyn.
"Deze politieke aanslag is een schande voor de democratie", zei Abdou Menebhi namens een netwerk van Marokkaanse organisaties.
"We waren het weliswaar niet eens met zijn opvattingen, maar een aanslag gunnen we niemand."
Verder sprak Menebhi de hoop uit dat de dood van Pim Fortuyn niet zal bijdragen aan meer onrust en slechtere verhoudingen in de samenleving. "We hopen dat de moord op Pim Fortuyn unanieme saamhorigheid en solidariteit teweeg zal brengen", aldus de Marokkaanse voorman.
Mohammed Sini, voorzitter van dialoogcentrum Islam en Burgerschap, noemt de aanslag op Fortuyn werkelijk rampzalig: "Het is ondenkbaar, ontoelaatbaar en absurd dat in Nederland een aanslag op het leven van een politicus wordt gepleegd."
Sini is benieuwd naar de dader. Mede daarvan hangt af hoe de verhoudingen in de samenleving eruit zullen zien, stelt hij.
Said Boudouft, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs (SMT), is ook onthutst: "Het is ongelooflijk dat Pim Fortuyn van het leven is beroofd, wat de motieven van de dader ook mogen zijn. Dit soort tragedies kennen we alleen van verre dictatoriale landen, niet van ons democratische Nederland."
quote:Heb zonet ook al getekend.
Op maandag 06 mei 2002 22:52 schreef Potter het volgende:
http://www.pim-fortuyn.com/
kijk het bezoekers aantal eens, blijkbaar zitten veel nederlanders er mee
quote:beschouwde vandaag toch niet echt als mn verjaardag...
Op maandag 06 mei 2002 22:53 schreef Myster_E het volgende:
Leuk op je verjaardag
quote:Je vierde het op een andere dag?
Op maandag 06 mei 2002 22:53 schreef SEMTEX het volgende:[..]
beschouwde vandaag toch niet echt als mn verjaardag...
quote:Ja das echt kutje
dan maar?
quote:Zoiets
Op maandag 06 mei 2002 22:54 schreef Myster_E het volgende:[..]
Je vierde het op een andere dag?
quote:is een
Op maandag 06 mei 2002 22:55 schreef Armageddon het volgende:[..]
Ja das echt kutje
dan maar?
quote:Dit merk ik op meer plaatsen, misschien dat er nog een beetje goeds uit zal komen.
Op maandag 06 mei 2002 22:53 schreef calvobbes het volgende:
http://nu.nl/document?n=56264
[..]netjes dat die snel op een nette manier reageren.
6 Mei 2002
"The pen is mightier than the sword"
Een stem. Een woord.
Trillende lucht.
Een adem.
Een laatste zucht.
Het volk verstomd.
De democratie
verworden tot een klucht.
quote:Mooi
Op maandag 06 mei 2002 22:58 schreef nummer9 het volgende:
Lithion, mag ik deze tekst gebruiken op mijn site?6 Mei 2002
Een stem. Een woord.
Trillende lucht.
Een adem.
Een laatste zucht.Het volk verstomd.
De democratie
quote:Prima.
Op maandag 06 mei 2002 22:58 schreef nummer9 het volgende:
Lithion, mag ik deze tekst gebruiken op mijn site?6 Mei 2002
Een stem. Een woord.
Trillende lucht.
Een adem.
Een laatste zucht.Het volk verstomd.
De democratie
quote:Ik heb nu weer hetzelfde als ik naar RTL5's compilatie kijk.
Op maandag 06 mei 2002 22:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kan het eigenlijk nog nauwelijks geloven!
Weer dat: "HE?!"
quote:Morgen ben ik aan de beurt
quote:Dat vind ik dan weer overdreven.
Op maandag 06 mei 2002 23:00 schreef waspman het volgende:
dit grijpt me echt 1000x meer aan dan 11/09
quote:Lithion is dus een kloon van GLG.
Op maandag 06 mei 2002 23:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Prima.
Zet er a.u.b. wel mijn naam bij (Michiel Mennen).
quote:Who cares
Op maandag 06 mei 2002 23:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Lithion is dus een kloon van GLG.
Zoiets vermoedde ik al!
quote:Lul niet zo slap en leer eens lezen. Zijn naam is Michel. Godallemachtig zeg, dat jij je vendetta tegen GLG zelfs hier zonodig moet profileren.
Op maandag 06 mei 2002 23:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lithion is dus een kloon van GLG.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 06-05-2002 23:05]
quote:Ik was het niet helemaal met zijn streefpunten eens, maar als je hem zag in interviews, en vooral bij JENSEN en Ivo Niehe dan was het best een aardig man idd.
Op maandag 06 mei 2002 23:03 schreef zaiga het volgende:
Ik vind het vooral zo triest als je die stukjes ziet waar je wat van zijn prive leven ziet. Het leek me eigenlijk best een aardige kerel.
quote:nou, 11/09 was vreselijk, maar 's avonds ging ik gewoon naar de bios. nu zit ik al de hele avond te trillen...
Op maandag 06 mei 2002 23:02 schreef zaiga het volgende:[..]
Dat vind ik dan weer overdreven.
quote:Vind 't een prachtig eerbetoon, maar kijk er wel telkens naar met ongeloof...
Op maandag 06 mei 2002 23:04 schreef Gremen het volgende:
ik heb nu ook de compilatie op RTL5 gezien
en krijg weer een brok in me keel.
Erg mooi.
quote:Dat gevoel heb ik ook nog steeds...
Op maandag 06 mei 2002 23:01 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik heb nu weer hetzelfde als ik naar RTL5's compilatie kijk.
Weer dat: "HE?!"
NUHR last voorstelling af
Willem-Alexander en Máxima geschokt
quote:Wat doe je dan in dit topic.
Op maandag 06 mei 2002 23:06 schreef Micheltje het volgende:
hahaha... het had toch een keer moeten gebeurenkvind wel lache... lala .. kga heus niet janken omdat meneertje pim dood is... lekker boeiend. 1 tje meer of minder
[Dit bericht is gewijzigd door Myster_E op 06-05-2002 23:07]
quote:
hahaha... het had toch een keer moeten gebeurenkvind wel lache... lala .. kga heus niet janken omdat meneertje pim dood is... lekker boeiend. 1 tje meer of minder
quote:Inderdaad...11-9 was vreselijk maar die avond ging ik gewoon nog wat drinken en heb ik nog gewoon met vrienden voetbal zitten kijken...
Op maandag 06 mei 2002 23:06 schreef waspman het volgende:[..]
nou, 11/09 was vreselijk, maar 's avonds ging ik gewoon naar de bios. nu zit ik al de hele avond te trillen...
Nu ben ik echt vele malen erger geschokt en kan ik het nog steeds niet geloven.
quote:zielig ventje!
quote:Dombo. Niet alleen is iemand vermoord vanweg zijn mening, de democratie heeft ook een flinke klap gekregen.
Dat je dat niet inziet laat wel zien hoe dom sommige mensen zijn.
quote:Dat wordt een ban denk ik!
quote:De dood van Pim Fortuyn is wel dichterbij en het is natuurlijk ook ontzettend tragisch, maar bij de aanslagen van 11 september lieten duizenden mensen het leven en die aanslagen onteketenden een oorlog in Afghanistan waarbij nog eens honderden doden vielen. Wel even een verschil.
Op maandag 06 mei 2002 23:06 schreef waspman het volgende:[..]
nou, 11/09 was vreselijk, maar 's avonds ging ik gewoon naar de bios. nu zit ik al de hele avond te trillen...
quote:does normaal en rot op hier...
quote:Zolang ze maar niet de mening van Hennie Huisman vragen vind ik alles prima.
Op maandag 06 mei 2002 23:08 schreef SunChaser het volgende:
Waarom wordt of all people Regilio Tuur geinterviewd?
quote:eens
Op maandag 06 mei 2002 23:08 schreef zaiga het volgende:[..]
De dood van Pim Fortuyn is wel dichterbij en het is natuurlijk ook ontzettend tragisch, maar bij de aanslagen van 11 september lieten duizenden mensen het leven en die aanslagen onteketenden een oorlog in Afghanistan waarbij nog eens honderden doden vielen. Wel even een verschil.
quote:Denk eens door, dit gaat veel verder dan politiek.
Op maandag 06 mei 2002 23:08 schreef Micheltje het volgende:
respect doe ik niet aan, zijn ideeen waren toch te zwak... alle buitenlanders eruit. maarja boeie laat maar ... tuutjes hier
quote:
quote:Daar hebben we de dader!
Ik ben sprakeloos nu Pim monddood is gemaakt.
quote:Omdat-ie ooit de knuffelneger van Nederland was?
quote:Omdat zijn bovenkamer flink door elkaar is gestompt, en de media geilt op een domme uitspraak.
quote:Hij is niet alleen monddood hoor...
Op maandag 06 mei 2002 23:09 schreef Rooiegrapjas het volgende:
Te danken aan de Nederlandse linkse politiek!
Die hebben de bodem gelegd voor dit drama...Ik ben sprakeloos nu Pim monddood is gemaakt.
En dat gezeur over die linkse politiek/media, alsof die er wat aan kunnen doen dat Pim Fortuyn dood is. Dit is het werk van 1 gek en niet van een links complot!
[Dit bericht is gewijzigd door zaiga op 06-05-2002 23:13]
...dat hij nu op dezelfde manier als Kennedy aan zijn eind komt is wel wat wrang...
[Dit bericht is gewijzigd door zaiga op 06-05-2002 23:12]
quote:Helemaal mee eens.
Die hebben de bodem gelegd voor dit drama...Ik ben sprakeloos nu Pim monddood is gemaakt.
Vanavond heb ik eindelijk de knop doorgehakt: ik ben zo snel mogelijk weg hier, dit land kan zichzelf fijn naar de klote helpen zonder mij.
quote:Denk je dat zo'n dwaas je post begrijpt ? Stuur een mailtje naar een admin en zorg dat ie gebanned wordt.
Op maandag 06 mei 2002 23:08 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dombo. Niet alleen is iemand vermoord vanweg zijn mening, de democratie heeft ook een flinke klap gekregen.
Dat je dat niet inziet laat wel zien hoe dom sommige mensen zijn.
quote:Tuur mompelde zoiets van hier in Amerika blablabla Kennedy blablabla.
Op maandag 06 mei 2002 23:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Omdat zijn bovenkamer flink door elkaar is gestompt, en de media geilt op een domme uitspraak.
Dan moet je idd bij Tuur zijn!
quote:pak je spullen dan, en ga weg hier, want aan dat gebazel over dat de linkse politiek de 'dader' is hebben we niks
Op maandag 06 mei 2002 23:12 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Helemaal mee eens.
Vanavond heb ik eindelijk de knop doorgehakt: ik ben zo snel mogelijk weg hier, dit land kan zichzelf fijn naar de klote helpen zonder mij.
quote:Ze zijn niet de dader, maar mede-verantwoordelijk zijn ze zeker.
Op maandag 06 mei 2002 23:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
pak je spullen dan, en ga weg hier, want aan dat gebazel over dat de linkse politiek de 'dader' is hebben we niks
quote:Noem eens 1 land waar je beter afbent dan in Nederland.
Op maandag 06 mei 2002 23:12 schreef Strolie75 het volgende:
ik ben zo snel mogelijk weg hier, dit land kan zichzelf fijn naar de klote helpen zonder mij.
quote:denk eerst zelf een na voordat je iemand na gaat praten!
quote:Wordt je nu politiek vluchteling Strolie ? Slaap er nog eens een nachtje over...
Op maandag 06 mei 2002 23:13 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ze zijn niet de dader, maar mede-verantwoordelijk zijn ze zeker.
quote:Dat zei Pim zelf ook al in JENSEN, de politiek heeft voor een klimaat gezorgd waarin dit kan gebeuren.
quote:Op dit moment kan ik wel meerdere landen noemen. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me echt om Nederlander te zijn.
Op maandag 06 mei 2002 23:13 schreef SunChaser het volgende:
Noem eens 1 land waar je beter afbent dan in Nederland.
quote:Je gaat naar Vaticaanstad
Helemaal mee eens.
quote:Angst is een slechte raadgever.
Op maandag 06 mei 2002 23:13 schreef Dizer het volgende:
hee mensen, kan iemand mij misschien een beetje troosten, ik vind het eng om morgen naar a'dam te gaan naar school met al deze rellen en zo, ik ben ook een buitenlander, maar ik zie er niet echt er naar uit...
leef al 12 jaar in NED...
Maar mijn school is in adam en das minders...
echt eng man!
quote:Dat idee had ik ook, tot Pim kwam. Het idee is nu dus weer teruggekomen... maarja welk ander land?
Helemaal mee eens.
quote:Ach donder op, in Amerika zijn de campagnes tien keer erger en daar is nog nooit een kandidaat voor het presidentsschap omgebracht.
quote:Belgie, en daar ga ik ook heen!
Op maandag 06 mei 2002 23:13 schreef SunChaser het volgende:[..]
Noem eens 1 land waar je beter afbent dan in Nederland.
quote:Oh jawel, omdat Pim zo populair werd bij het volk moest die linkse partijen zorgen dat ze de kiezers zouden behouden. Hun hebben een haat sfeer gecreerd jegens Pim .. en hun hebben mede bloed kleven aan hun handen.
Op maandag 06 mei 2002 23:11 schreef zaiga het volgende:[..]
Hij is niet alleen monddood hoor...
En dat gezeur over die linkse politiek/media, alsof die er wat aan kunnen doen dat Pim Fortuyn dood is. Dit is het werk van 1 gek en niet van een links complot!
quote:Ze hebben een sfeer gecreeerd van demonisering. Mensen dachten niet voor niets dat hij extreem-rechts was, ten onrechte dus.
Op maandag 06 mei 2002 23:14 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
want???
quote:Omdat iedereen daar lacht?
Op maandag 06 mei 2002 23:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Belgie, en daar ga ik ook heen!
quote:dus... gaan we nu met z'n allen pim napraten?? ik vond dat toen al onzin en vind het nu nog steeds onzin!
Op maandag 06 mei 2002 23:14 schreef Myster_E het volgende:[..]
Dat zei Pim zelf ook al in JENSEN, de politiek heeft voor een klimaat gezorgd waarin dit kan gebeuren.
quote:Nou, volgens mij is het daar nog een stukje erger dan in NL. Maar heb je nu opeens begrip voor politieke vluchtelingen, aangezien je er zelf 1 wilt worden ?
Op maandag 06 mei 2002 23:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
quote:Ik ook...
Op maandag 06 mei 2002 23:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op dit moment kan ik wel meerdere landen noemen. Voor het eerst in mijn leven schaam ik me echt om Nederlander te zijn.
en het ergste nog...
De linkse politieke partijen gaan hier slim gebruik van maken.
Eerst de verkiezingen uitstellen en dan zieltjes winnen.
vrij naar Fortuyn.
quote:Jij bent pas DOM. Nederlandse mentaliteit en Amerikaanse mentaliteit vergelijken. Daar is men niet vatbaar voor demonisering door al die moddergevechten. Hier wel.
Op maandag 06 mei 2002 23:15 schreef zaiga het volgende:[..]
Ach donder op, in Amerika zijn de campagnes tien keer erger en daar is nog nooit een kandidaat voor het presidentsschap omgebracht.
quote:Fortuyn heeft in de eerste plaatst zelf gezorgd dat mensen zo over zijn ideeën dachten, de media heeft het versterkt.
Op maandag 06 mei 2002 23:17 schreef FROSTBITE het volgende:
Iedereen die meegeholpen heeft hem te demoniseren, vergelijkingen met nazi's en dergelijke, is mede verantwoordelijk voor het klimaat waarin dit kon gebeuren.vrij naar Fortuyn.
quote:Goed punt gelly
Op maandag 06 mei 2002 23:17 schreef gelly het volgende:[..]
Nou, volgens mij is het daar nog een stukje erger dan in NL. Maar heb je nu opeens begrip voor politieke vluchtelingen, aangezien je er zelf 1 wilt worden ?
quote:oneens
Iedereen die meegeholpen heeft hem te demoniseren, vergelijkingen met nazi's en dergelijke, is mede verantwoordelijk voor het klimaat waarin dit kon gebeuren.vrij naar Fortuyn.
quote:Wat een nonsens. Er werd een harde campagne gevoerd ja, maar dat gebeurde van beide kanten. De linkse politiek kan er weinig aan doen dat er 1 of andere gek is die een persoon vermoordt om zijn politieke denkbeelden.
Op maandag 06 mei 2002 23:16 schreef Bastard het volgende:[..]
Oh jawel, omdat Pim zo populair werd bij het volk moest die linkse partijen zorgen dat ze de kiezers zouden behouden. Hun hebben een haat sfeer gecreerd jegens Pim .. en hun hebben mede bloed kleven aan hun handen.
Ze hebben dan wel niet de trekker over gehaald, maar wel de juiste voeding gegeven!
quote:Hij had het toen over een mogelijke aanslag. Hij voorzag het echt.
quote:Hij WAS niet extreem rechts, niet anders dan links en zeker geen rascist!!
Op maandag 06 mei 2002 23:17 schreef Kennyman het volgende:[..]
Ze hebben een sfeer gecreeerd van demonisering. Mensen dachten niet voor niets dat hij extreem-rechts was, ten onrechte dus.
Hij zei waar het op stond, hij wees met een zekere vinger naar de oorzaak van problemen in de samenleving.
Dat zijn die immigranten!
En dat mag je niet zeggen want jebent een rascist dan.. en ja tegenwoordig zelfs dood geschoten.
NUHR last voorstelling af
Willem-Alexander en Máxima geschokt
quote:Idem, en daarna door naar Canada.
Op maandag 06 mei 2002 23:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
quote:Ben ik het mee eens!
quote:Noem dan eens. Ik kan ze niet bedenken...
Op maandag 06 mei 2002 23:14 schreef Strolie75 het volgende:Op dit moment kan ik wel meerdere landen noemen.
quote:De mensen tegen Fortuyn praten elkaar na met vergelijkingen met nazi's, en creeren daardoor denk ik het klimaat waarin dit is gebeurd.
Op maandag 06 mei 2002 23:17 schreef ixy het volgende:[..]
dus... gaan we nu met z'n allen pim napraten?? ik vond dat toen al onzin en vind het nu nog steeds onzin!
quote:Doe de groeten aan Evert van B.
Op maandag 06 mei 2002 23:19 schreef Strolie75 het volgende:
Idem, en daarna door naar Canada.
quote:(zucht) ik bedoelde juist dat hij werd afschilderd als extreem-rechts en DAT was onterecht. Ik ben het nl met je eens.
Op maandag 06 mei 2002 23:19 schreef Bastard het volgende:[..]
Hij WAS niet extreem rechts, niet anders dan links en zeker geen rascist!!
Hij zei waar het op stond, hij wees met een zekere vinger naar de oorzaak van problemen in de samenleving.
Dat zijn die immigranten!
En dat mag je niet zeggen want jebent een rascist dan.. en ja tegenwoordig zelfs dood geschoten.
quote:Zoals Marijnissen zei, Fortuyn was zelf ook geen watje. Demoniseren kon hij ook.
Op maandag 06 mei 2002 23:18 schreef Kennyman het volgende:[..]
Jij bent pas DOM. Nederlandse mentaliteit en Amerikaanse mentaliteit vergelijken. Daar is men niet vatbaar voor demonisering door al die moddergevechten. Hier wel.
quote:Dit had in ELK klimaat kunnen gebeuren. Één persoon die ze niet meer op rijtje heeft, met een wapen in zijn hand, is alles wat er nodig was.
Iedereen die meegeholpen heeft hem te demoniseren, vergelijkingen met nazi's en dergelijke, is mede verantwoordelijk voor het klimaat waarin dit kon gebeuren.
quote:Hij is van begin af aan in rechtsextremistische hoek geplaatst en als een soort on-mens neergezet.
Op maandag 06 mei 2002 23:18 schreef gelly het volgende:[..]
Fortuyn heeft in de eerste plaatst zelf gezorgd dat mensen zo over zijn ideeën dachten, de media heeft het versterkt.
Maar vergeet niet dat heel wat mensen het met hem eens waren.
Het is, zeker nu dit gebeurd is, walgelijk wat er over hem gezegd is.
http://angel.bndestem.nl/bndestem/gallery/Pim_Fortuyn/36.jpg
quote:Ik ga deze spamjongen even verlinken in feedback
Op maandag 06 mei 2002 23:19 schreef scandude het volgende:
spam
-edit-
'gefixed'
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 06-05-2002 23:23]
quote:hij heeft er zelf ook aan meegeholpen door zijn ongenuanceerde statements..
quote:Je bent het niet met me eens en daarom noem je me dom? Lekker makkelijk of niet?
Op maandag 06 mei 2002 23:18 schreef Kennyman het volgende:[..]
Jij bent pas DOM. Nederlandse mentaliteit en Amerikaanse mentaliteit vergelijken. Daar is men niet vatbaar voor demonisering door al die moddergevechten. Hier wel.
Waarom zijn Le Pen, Haider, De Winter en Janmaat nog niet vermoord dan? Die worden/werden minstens zo gedemoniseerd als Fortuyn. Misschien werden ze beter beveiligd? Misschien was er niet 1 gevaarlijke gek die het lef had om het daadwerkelijk ook te doen?
Je kan de politiek echt niet de schuld gaan geven voor een tragisch incident als deze.
quote:leuk is anders...
Op maandag 06 mei 2002 23:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Walgelijke foto:http://angel.bndestem.nl/bndestem/gallery/Pim_Fortuyn/36.jpg
quote:Niet zoals hij werd gedemoniseerd. Het leek vaak alles tegen Pim. Pim werd afgeschilderd als extreem-rechts, de buitenlandse media bewijst dit door dit over te nemen. De media hebben ervoor gezorgd dat hij als een racist over kwam, als extreem-rechts. Hij demoniseerde niemand zoals hij werd gedemoniseerd.
Op maandag 06 mei 2002 23:20 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Zoals Marijnissen zei, Fortuyn was zelf ook geen watje. Demoniseren kon hij ook.
quote:Een foutje van iemand die ook aardig overstuur is denk ik.
Op maandag 06 mei 2002 23:22 schreef sjaakie250 het volgende:
http://www.pim-fortuyn.com/19 februari 1948 - 16 mei 2002
[Dit bericht is gewijzigd door Myster_E op 06-05-2002 23:23]
quote:Eens.
quote:Hij trok nou eenmaal veel mensen uit extreem-rechtse hoek, ook veel gematigde stemmers. Veel mensen (potentiële stemmers) dachten ook dat Fortuyn tegen allochtonen was, onterecht dus. Dat heeft denk ik ook bijgedragen aan het rechts-extreme beeld wat mensen van Fortuyn hadden, ook al was het onterecht.
Op maandag 06 mei 2002 23:21 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Hij is van begin af aan in rechtsextremistische hoek geplaatst en als een soort on-mens neergezet.
Maar vergeet niet dat heel wat mensen het met hem eens waren.
Het is, zeker nu dit gebeurd is, walgelijk wat er over hem gezegd is.
quote:Exactly, dat kan overal gebeuren en helaas ook in Nederland.
Op maandag 06 mei 2002 23:20 schreef Vibromass het volgende:[..]
Dit had in ELK klimaat kunnen gebeuren. Één persoon die ze niet meer op rijtje heeft, met een wapen in zijn hand, is alles wat er nodig was.
quote:Vooral door de uitdrukking op z'n gezicht
quote:Overdrijf toch niet zo.
Op maandag 06 mei 2002 23:23 schreef Kennyman het volgende:[..]
Niet zoals hij werd gedemoniseerd. Het leek vaak alles tegen Pim. Pim werd afgeschilderd als extreem-rechts, de buitenlandse media bewijst dit door dit over te nemen. De media hebben ervoor gezorgd dat hij als een racist over kwam, als extreem-rechts. Hij demoniseerde niemand zoals hij werd gedemoniseerd.
quote:Dus als je zegt: "grenzen dicht" (en wat zei hij allemaal nog meer?), dan mag je neergeschoten worden?
Op maandag 06 mei 2002 23:22 schreef ixy het volgende:hij heeft er zelf ook aan meegeholpen door zijn ongenuanceerde statements..
quote:Ik geef de politiek ook niet de schuld, meer de media. Hoewel de toespraak van Kok ook ongepast was. En Janmaat ze huis is al eerder een keer in brand gestoken. Denken voordat je schrijft.
Op maandag 06 mei 2002 23:23 schreef zaiga het volgende:[..]
Je bent het niet met me eens en daarom noem je me dom? Lekker makkelijk of niet?
Waarom zijn Le Pen, Haider, De Winter en Janmaat nog niet vermoord dan? Die worden/werden minstens zo gedemoniseerd als Fortuyn. Misschien werden ze beter beveiligd? Misschien was er niet 1 gevaarlijke gek die het lef had om het daadwerkelijk ook te doen?
Je kan de politiek echt niet de schuld gaan geven voor een tragisch incident als deze.
quote:Jij bent zeker de leukste thuis!
Op maandag 06 mei 2002 23:24 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb nog Pimmetjes in de kast liggen, maar die smaken vast niet meer lekker.
quote:Vreselijk
quote:Je zag het toch in de buitenlandse media?
Op maandag 06 mei 2002 23:24 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Overdrijf toch niet zo.
quote:Nee, maar het doet wel naar extreem-rechts neigen, zo'n uitspraak. Dat hij later een dergelijke uitspraak nuanceerd doet er niet toe, mensen horen de one-liners.
Op maandag 06 mei 2002 23:24 schreef IntroV het volgende:[..]
Dus als je zegt: "grenzen dicht" (en wat zei hij allemaal nog meer?), dan mag je neergeschoten worden?
quote:Nee, natuurlijk niet. Er werd gewoon van beide kanten een harde campagne gevoerd. Geen reden om wie dan ook te vermoorden.
Dus als je zegt: "grenzen dicht" (en wat zei hij allemaal nog meer?), dan mag je neergeschoten worden?
quote:Het is wel de harde waarheid.... Hoe walgelijk ook...
Blijkbaar zijn we sinds 1945 niks opgeschoten.
Pim Fortuyn was nu eenmaal razend populair en vervulde een rol in de nederlandse politiek die zeer belangrijk was. Hij deed namelijk hetgeen dat maar bar weinig anderen is gelukt. De politiek toegankelijk maken voor het volk. Hij stelde aan de kaak wat de problemen waren, hij ging een conflict niet uit de weg.
Dat is waar de huidige politiek al faalde, het aankaarten van problemen en zaken die spelen in de samenleving.
Hij was geen heilige, verre van zelfs, maar hij heeft wel iets betekent voor de nederlandse politiek.
Zijn dood doet een gat vallen in de politiek van vandaag, een platform valt weg, er blijft een vacuum over, niet van macht, maar van hoop. Mensen gingen stemmen op Fortuyn omdat ze hoopten dat de problemen die hij zo goed kon verwoorden aan zou kaarten.
Inhoud of niet, hij was een belangrijk figuur voor veel mensen op een direkte wijze, en op indirecte wijze was hij een belangrijk figuur voor ons allemaal.
Zoals het eruit zag had hij een toekomst, mensen geloofden in hem en volgden hem.
quote:walgelijke opmerking sunchaser
Op maandag 06 mei 2002 23:24 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb nog Pimmetjes in de kast liggen, maar die smaken vast niet meer lekker.
quote:nee absoluut niet!! en ik bedoelde ook absoluut niet dat het zijn eigen schuld is, net zomin als dat het de schuld is van de linkse politiek of van de media
quote:
Op maandag 06 mei 2002 23:28 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dat er iemand is vermoord om wat hij denkt en zegt is een schande, het moet als een les gelden voor de toekomst. We leven niet meer in een rationele samenleving, we zijn niet meer de vrije natie die we eens waren. Mensen riepen dat Fortuyn het beeld dat het buitenland van ons had verpletterde en bespotte, maar het is deze daad die pas echt de wereld laat zien hoe intolerant ons koude kikkerlandje wel niet is.Pim Fortuyn was nu eenmaal razend populair en vervulde een rol in de nederlandse politiek die zeer belangrijk was. Hij deed namelijk hetgeen dat maar bar weinig anderen is gelukt. De politiek toegankelijk maken voor het volk. Hij stelde aan de kaak wat de problemen waren, hij ging een conflict niet uit de weg.
Dat is waar de huidige politiek al faalde, het aankaarten van problemen en zaken die spelen in de samenleving.
Hij was geen heilige, verre van zelfs, maar hij heeft wel iets betekent voor de nederlandse politiek.
Zijn dood doet een gat vallen in de politiek van vandaag, een platform valt weg, er blijft een vacuum over, niet van macht, maar van hoop. Mensen gingen stemmen op Fortuyn omdat ze hoopten dat de problemen die hij zo goed kon verwoorden aan zou kaarten.
Inhoud of niet, hij was een belangrijk figuur voor veel mensen op een direkte wijze, en op indirecte wijze was hij een belangrijk figuur voor ons allemaal.
Zoals het eruit zag had hij een toekomst, mensen geloofden in hem en volgden hem.
quote:
quote:Inderdaad, die hele 5 mei gedachte is dus weer voor niks geweest!
Op maandag 06 mei 2002 23:27 schreef Strolie75 het volgende:
Gister 5 Mei gevierd.Blijkbaar zijn we sinds 1945 niks opgeschoten.
Volgend jaar maar 6 mei herdenken: De dag dat de democratie werd vermoord.
quote:Wel eens gezien wat hier, met instemming van de modjes, over hem geschreven werd?
Op maandag 06 mei 2002 23:24 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Overdrijf toch niet zo.
Pim Fortuyn een Nazi noemen mocht wel, als je daar vervolgens iets van zei kreeg je een ban.
Weet je, nu ga ik me pas echt zorgen maken. Ik denk dat het nu nog meer gaat broeien. Fortuyn was imo de man was die het had kunnen kanaliseren.
quote:Oh, de media. Zonet hadden we het nog over de linkse politiek (misschien zei iemand anders dat). Ik ben het met je eens als je bedoelt dat de media zijn denkbeelden extremer neerzette dan dat Pim ze zelf bedoelde. Maar je moet ook niet vergeten dat Pim ook wel vaak controversieel in het nieuws kwam door zijn eigen gedragingen: zijn homosexualiteit stak hij niet onder stoelen of banken bijvoorbeeld en de ruzies bij debatten waarbij hij dan boos wegliep zijn ook legendarisch.
Op maandag 06 mei 2002 23:25 schreef Kennyman het volgende:[..]
Ik geef de politiek ook niet de schuld, meer de media. Hoewel de toespraak van Kok ook ongepast was. En Janmaat ze huis is al eerder een keer in brand gestoken. Denken voordat je schrijft.
Kortom het was een spraakmakend, controversieel figuur. Dat maakte de pers van hem, maar hij werkte er ook zelf aan mee.
Maar dat is natuurlijk noooooit een reden om iemand te vermoorden
quote:er is nooit een reden om iemand te vermoorden...
Op maandag 06 mei 2002 23:30 schreef zaiga het volgende:[..]
Oh, de media. Zonet hadden we het nog over de linkse politiek (misschien zei iemand anders dat). Ik ben het met je eens als je bedoelt dat de media zijn denkbeelden extremer neerzette dan dat Pim ze zelf bedoelde. Maar je moet ook niet vergeten dat Pim ook wel vaak controversieel in het nieuws kwam door zijn eigen gedragingen: zijn homosexualiteit stak hij niet onder stoelen of banken bijvoorbeeld en de ruzies bij debatten waarbij hij dan boos wegliep zijn ook legendarisch.
Kortom het was een spraakmakend, controversieel figuur. Dat maakte de pers van hem, maar hij werkte er ook zelf aan mee.
Maar dat is natuurlijk noooooit een reden om iemand te vermoorden
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 06-05-2002 23:36]
quote:Zijn tegenstanders hoorden vooral de one-liners, de mensen die ik heb gesproken en die op hem zouden gaan stemmen hoorden vooral de nuances die er later zijn aangebracht. Pim Fortuyn verwoordde wat heel wat mensen dachten, hij bracht dingen ter sprake die bij heel veel mensen speelden. Hij was niet voor niets populair.
Op maandag 06 mei 2002 23:26 schreef gelly het volgende:Nee, maar het doet wel naar extreem-rechts neigen, zo'n uitspraak. Dat hij later een dergelijke uitspraak nuanceerd doet er niet toe, mensen horen de one-liners.
Om zijn sympatisanten af te schilderen als domme varkens die hem slaafs volgen en herkauwen geef je aan dat je precies hetzelfde bent als waar je de mensen van beschuldigt. Dat is wat velen deden als het om fortuyn ging en om de mensen die op hem zouden gaan stemmen. Het ver weg schuiven onder een donker hoekje er een stempel op te plakken, om onwaardig op hun voorhoofden te branden.
quote:En dus hebben de media bijgedragen aan de moord. De linkse politiek kon er ook wat van als het ging om rechtse verdachtmakingen, maar niet zo erg als de media.
Op maandag 06 mei 2002 23:30 schreef zaiga het volgende:[..]
Oh, de media. Zonet hadden we het nog over de linkse politiek (misschien zei iemand anders dat). Ik ben het met je eens als je bedoelt dat de media zijn denkbeelden extremer neerzette dan dat Pim ze zelf bedoelde. ...
Overigens blijf ik wel vinden dat Rosenmuller nog eens moet reageren op zijn visie op de veiligheid. AFTREDEN DUS . Dit nav de nogo-areas waar Fortuyn in elkaar geslagen zou worden en dat Rosenmuller dit niet geloofde. Rosenmuller is alle contact met de werkelijkheid dus verloren, voor zover hij die had. Als je al niet gelooft dat hij in elkaar geslagen zou worden in een vijandige wijk en hij wordt in het openbaar neergeschoten, moet je erkennen dat je inzicht drastisch tekortschiet. Niet dat hij dit had kunnen voorspellen, maar de glazen bol van Rosenmuller is nu zeker kapot.
quote:Eens.
Op maandag 06 mei 2002 23:28 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dat er iemand is vermoord om wat hij denkt en zegt is een schande, het moet als een les gelden voor de toekomst.
quote:Oneens. De samenleving heeft Fortuyn niet vermoord. Zijn politieke tegenstanders hebben Fortuyn niet vermoord, net zomin als de media die voor hem een podium bouwden.
We leven niet meer in een rationele samenleving, we zijn niet meer de vrije natie die we eens waren. Mensen riepen dat Fortuyn het beeld dat het buitenland van ons had verpletterde en bespotte, maar het is deze daad die pas echt de wereld laat zien hoe intolerant ons koude kikkerlandje wel niet is.
Het is juist de daad die deze samenleving niet tolereert.
quote:Das onzin. Als iemand Hitler in zijn vizier had gehad zo tussen 40-45 had hij moeten schieten.
Op maandag 06 mei 2002 23:31 schreef SolidArt het volgende:[..]
er is nooit een reden om iemand te vermoorden...
quote:Nouja zeg, ze liggen hier echt voor mijn neus. Fondant peer.
Op maandag 06 mei 2002 23:28 schreef just me het volgende:[..]
walgelijke opmerking sunchaser
Even voorop: de fokkers die mij kennen weten dat ik absoluut geen vriend van Pim Fortuyn was (en dat was zacht uitgedrukt). Maar ook ik vind het ronduit schandalig en onacceptabel dat iemand slechts om zijn mening wordt doodgeschoten, ongeacht wat die mening ook mag zijn. Dit doe je een menselijk wezen gewoonweg niet aan. Links, rechts, midden, whatever: geen enkel mens met een gezond verstand zou zoiets ook maar in zijn of haar hoofd halen.
De mogelijke verdachte die ze hebben opgepakt zou een blanke Nederlander zijn. Als dat zo is, dan is dat een ongelooflijke opluchting. Want als de dader een allochtoon was geweest... Wat een chaos was het dan wel niet geworden hier...
Wat voor de duidelijk natuurlijk niet wegneemt dat het even erg blijft dat Fortuyn in koelen bloede is vermoord. Dit verdiende hij niet.
En dan hoop ik dat de regering het respect heeft om 4 jaar lang 1 stoel leeg te laten.
quote:En iedereen die meent dat het allemaal wel meevalt.
Op maandag 06 mei 2002 23:34 schreef Kennyman het volgende:[..]
Rosenmuller is alle contact met de werkelijkheid dus verloren, voor zover hij die had.
quote:Volledig mee eens! Rosenmoller moet zijn conclusies trekken!
En dus hebben de media bijgedragen aan de moord. De linkse politiek kon er ook wat van als het ging om rechtse verdachtmakingen, maar niet zo erg als de media.
Overigens blijf ik wel vinden dat Rosenmuller nog eens moet reageren op zijn visie op de veiligheid. AFTREDEN DUS . Dit nav de nogo-areas waar Fortuyn in elkaar geslagen zou worden en dat Rosenmuller dit niet geloofde. Rosenmuller is alle contact met de werkelijkheid dus verloren, voor zover hij die had. Als je al niet gelooft dat hij in elkaar geslagen zou worden in een vijandige wijk en hij wordt in het openbaar neergeschoten, moet je erkennen dat je inzicht drastisch tekortschiet. Niet dat hij dit had kunnen voorspellen, maar de glazen bol van Rosenmuller is nu zeker kapot.
quote:Mja ...
Op maandag 06 mei 2002 23:35 schreef Kennyman het volgende:[..]
Das onzin. Als iemand Hitler in zijn vizier had gehad zo tussen 40-45 had hij moeten schieten.
quote:Mee eens, al zou ik niet weten op welke partij ik anders zou moeten stemmen.
Op maandag 06 mei 2002 23:36 schreef Strolie75 het volgende:
Als Pim op de lijst blijft staan, stem ik op hem. Anders stem niet.En dan hoop ik dat de regering het respect heeft om 4 jaar lang 1 stoel leeg te laten.
quote:Ik vind het gewoon te ver gaan om de media mede te verantwoordelijk te houden voor de dood van Pim Fortuyn. Er zijn wel ergere dingen in de media gezegd over personen en die leven nog steeds. Het was gewoon het hele circus rondom Fortuyn, waar hij zelf ook gedeeltelijk aan mee werkte en waaraan hij ook een groot deel van zijn populariteit aan te danken had. Dat er dan 1 gevaarlijk gek is die dat verkeerd oppakt, daar kan de media niets aan doen.
En dus hebben de media bijgedragen aan de moord. De linkse politiek kon er ook wat van als het ging om rechtse verdachtmakingen, maar niet zo erg als de media.
quote:Ik vind dat het hele NoGo-area gebeuren losstaat van deze aanslag. Het mediapark in Hilversum is nou niet echt een achterbuurt. Wel vind ik dat deze aanslag iets zegt over de heersende mentaliteit in Nederland en in de wereld in het algemeen, die van een steeds sterker wordende angst voor alles wat "anders" is.
quote:Het liefst nog ervoor ...
Op maandag 06 mei 2002 23:35 schreef Kennyman het volgende:[..]
Das onzin. Als iemand Hitler in zijn vizier had gehad zo tussen 40-45 had hij moeten schieten.
quote:Klopt.
Op maandag 06 mei 2002 23:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Mee eens, al zou ik niet weten op welke partij ik anders zou moeten stemmen.
PF was toch de enige die echt iets aan de immigratie wilde gaan doen...
quote:Dat wil de VVD al jaren, en Pim was het ook niet gelukt in een coalitie, hoe graag hij het ook gewild had. Hij was een politicus, geen tovenaar.
Voor de rest kan de politiek in dit land me gestolen worden.
quote:Een untermensch (volgens Marcel van Dam) en een Hitler (volgens velen), en dan nu ineens roomser dan de Paus?
Op maandag 06 mei 2002 23:35 schreef Vibromass het volgende:Het is juist de daad die deze samenleving niet tolereert.
Wie riep er eigenlijk al die tijd op tot haat??
quote:Waarom valt met Rosenmuller nou opeens weer aan? Ook hij heeft de moord "ondubbelzinnig veroordeeld" en zijn verontwaardiging uitgesproken, net als de leiders van de andere partijen.
Op maandag 06 mei 2002 23:36 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
En iedereen die meent dat het allemaal wel meevalt.
Vinden jullie nou echt dat er op dit moment gekissebist moet woren over links en rechts en dat er vingertjes gewezen moeten worden? Als jullie Pim Fortuyn dan zo waardeerden, toon dan nu even de nodige respect AUB.
Die verklaring van die ene LPF-man (niet de donkere jongen) die meteen PvdA aanviel, dat schoot me dan ook in het verkeerde keelgat. Iedereen reageerde eensgezind diepgeschokt en met verontwaardiging. Ga hier nou alsjeblieft geen politiek slaatje uit slaan.
quote:Dom
Op maandag 06 mei 2002 23:40 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zou uit respect op hem stemmen
quote:Mja , echt triest gewoon...
Op maandag 06 mei 2002 23:40 schreef zaiga het volgende:Ik vind dat het hele NoGo-area gebeuren losstaat van deze aanslag. Het mediapark in Hilversum is nou niet echt een achterbuurt. Wel vind ik dat deze aanslag iets zegt over de heersende mentaliteit in Nederland en in de wereld in het algemeen, die van een steeds sterker wordende angst voor alles wat "anders" is.
quote:dat is niet waar de plannen van de vvd en de plannen van pim fortuyn kwamen wat dit betreft erg overeen.
quote:omdat?
Op maandag 06 mei 2002 23:42 schreef SunChaser het volgende:
Dom
quote:Monddood maken bedoel je
Op maandag 06 mei 2002 23:12 schreef gelly het volgende:[..]
Denk je dat zo'n dwaas je post begrijpt ? Stuur een mailtje naar een admin en zorg dat ie gebanned wordt.
quote:eens
Op maandag 06 mei 2002 23:41 schreef motown het volgende:[..]
Waarom valt met Rosenmuller nou opeens weer aan? Ook hij heeft de moord "ondubbelzinnig veroordeeld" en zijn verontwaardiging uitgesproken, net als de leiders van de andere partijen.
Vinden jullie nou echt dat er op dit moment gekissebist moet woren over links en rechts en dat er vingertjes gewezen moeten worden? Als jullie Pim Fortuyn dan zo waardeerden, toon dan nu even de nodige respect AUB.
Die verklaring van die ene LPF-man (niet de donkere jongen) die meteen PvdA aanviel, dat schoot me dan ook in het verkeerde keelgat. Iedereen reageerde eensgezind diepgeschokt en met verontwaardiging. Ga hier nou alsjeblieft geen politiek slaatje uit slaan.
quote:Het liefste wel ja.
Op maandag 06 mei 2002 23:43 schreef Quenda het volgende:[..]
Monddood maken bedoel je
quote:Ben je net een dag te laat vrees ik.
Op maandag 06 mei 2002 23:41 schreef motown het volgende:respect AUB.
quote:Daar noem je ook iemand... Zit toch wel enig verschil tussen hoor...
Op maandag 06 mei 2002 23:35 schreef Kennyman het volgende:Das onzin. Als iemand Hitler in zijn vizier had gehad zo tussen 40-45 had hij moeten schieten.
quote:Graag gedaan en jij ook bedankt.
Op maandag 06 mei 2002 23:32 schreef nummer9 het volgende:
Dank je wel Lithion
Ben overigens benieuwd wanneer er een verklaring van de dader gaat komen.
quote:Er is een sfeer gecreeerd, waarin dit kon gebeuren. Dat voorspelde Fortuyn zelf al. Als men de bedoelingen van Fortuyn niet zo achterlijk had laten zien als ware hij de nieuwe janmaat dan had dit niet gebeurd.
Op maandag 06 mei 2002 23:40 schreef zaiga het volgende:[..]
Ik vind het gewoon te ver gaan om de media mede te verantwoordelijk te houden voor de dood van Pim Fortuyn. Er zijn wel ergere dingen in de media gezegd over personen en die leven nog steeds. Het was gewoon het hele circus rondom Fortuyn, waar hij zelf ook gedeeltelijk aan mee werkte en waaraan hij ook een groot deel van zijn populariteit aan te danken had. Dat er dan 1 gevaarlijk gek is die dat verkeerd oppakt, daar kan de media niets aan doen.
quote:JUIST. En Rosenmuller wenst dat niet te zien. Want dit geldt voor autochtonen, maar ook voor allochtonen. Rosenmuller moet zijn roze bril afzetten. Alleen dat mag hij dan teruggetrokken in ze villa doen. En dat nogo-area heeft er heel veel mee te maken; het staat voor de domme Rosenmuller die dingen niet wenst te zien zoals ze zijn.
Ik vind dat het hele NoGo-area gebeuren losstaat van deze aanslag. Het mediapark in Hilversum is nou niet echt een achterbuurt. Wel vind ik dat deze aanslag iets zegt over de heersende mentaliteit in Nederland en in de wereld in het algemeen, die van een steeds sterker wordende angst voor alles wat "anders" is.
quote:Het is nooit te laat voor respect, hoeveel disrespect er ook is geweest.
Op maandag 06 mei 2002 23:45 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Ben je net een dag te laat vrees ik.
quote:het ging erom dat iemand zei dat je nooit iemand mocht vermoorden.
Op maandag 06 mei 2002 23:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Daar noem je ook iemand... Zit toch wel enig verschil tussen hoor...
quote:De identiteit van de "blanke, Nederlandse man" is inmiddels bekend, maar niet vrijgegeven. Hij is tussen de 30 en 35 jaar. Hij wil geen verklaring afleggen en zijn motief is onbekend.
Op maandag 06 mei 2002 23:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Graag gedaan en jij ook bedankt.
Ben overigens benieuwd wanneer er een verklaring van de dader gaat komen.
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/o/m/x/n/109
Voorlopig zit er dus geen verklaring in...
quote:Mja , inderdaad... Echt wazig... Maar hij klonk ook niet bang ... Hij ging er idd echt vanuit dat het ging gebeuren
Op maandag 06 mei 2002 23:48 schreef Lafayette het volgende:
Bizar, die 2 interviews waarin Fortuyn waarschuwt voor een aanslag op zijn leven en daarbij de politiek verantwoordelijk houdt. Heel bizar. Je zou bijna denken dat ie er van uit ging dat hij het niet zou overleven.
quote:Hij heeft ook de nodige bedreigingen gehad, zoals per post als telefonisch!
Op maandag 06 mei 2002 23:48 schreef Lafayette het volgende:
Bizar, die 2 interviews waarin Fortuyn waarschuwt voor een aanslag op zijn leven en daarbij de politiek verantwoordelijk houdt. Heel bizar. Je zou bijna denken dat ie er van uit ging dat hij het niet zou overleven.
quote:Hoe? Door nu een bloemetje bij zijn huis neer te leggen of een register te tekenen?
Op maandag 06 mei 2002 23:46 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Het is nooit te laat voor respect, hoeveel disrespect er ook is geweest.
Ik geef er niet zo veel voor.
Ik hoop dat er nog "iets goeds" uit zijn dood voortkomt, maar eerlijk gezegd zie ik het duister in.
quote:Misschien niet, maar daarom is het nog niet de SCHULD van de media dat dit gebeurd is. Zoals ik al zei, de sfeer rond Pim Fortuyn is ook gedeeltelijk door hem zelf en zijn aanhang gecreeerd.
Op maandag 06 mei 2002 23:45 schreef Kennyman het volgende:[..]
Er is een sfeer gecreeerd, waarin dit kon gebeuren. Dat voorspelde Fortuyn zelf al. Als men de bedoelingen van Fortuyn niet zo achterlijk had laten zien als ware hij de nieuwe janmaat dan had dit niet gebeurd.
quote:Prima, als jij dat vindt. Maar ga geen vergelijkingen trekken tussen het bestaan van NoGo-areas en de aanslag op Pim Fortuyn. De aanslag op Pim Fortuyn is niet gepleegd in een onveilige achterbuurt.
JUIST. En Rosenmuller wenst dat niet te zien. Want dit geldt voor autochtonen, maar ook voor allochtonen. Rosenmuller moet zijn roze bril afzetten. Alleen dat mag hij dan teruggetrokken in ze villa doen. En dat nogo-area heeft er heel veel mee te maken; het staat voor de domme Rosenmuller die dingen niet wenst te zien zoals ze zijn.
En dat al die linkse zich lekker schuldig voelen, dat ze zo'n aardige duidelijke man voor facist en weet ik veel uitgemaakt hebben.
quote:Mja , hoe het nu zal lopen. Of er nu gigantisch veel mensen uit respect gaan stemmen ( als de partij blijft bestaan ) enzo ...
Op maandag 06 mei 2002 23:51 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Hoe? Door nu een bloemetje bij zijn huis neer te leggen of een register te tekenen?
Ik geef er niet zo veel voor.
Ik hoop dat er nog "iets goeds" uit zijn dood voortkomt, maar eerlijk gezegd zie ik het duister in.
het kan nog zoveel richtingen opgaan.
quote:http://www2.omroep.nl/nos/breakingnews/paginas/nieuws/nieuwsberichten/0605_reacties_buitenland.html
Het extreem-rechtse Front National heeft vol onbegrip gereageerd op de moordaanslag. "We weten niet of hij het slachtoffer is geworden van een politieke moord of dat de aanslag wellicht te maken heeft met zijn seksuele geaardheid", aldus een woordvoerder van het Front National.
quote:Krijg ik nu, als Fortunist op Fok! dan ook een kogel door mijn kop?
Op maandag 06 mei 2002 23:51 schreef zaiga het volgende:
de sfeer rond Pim Fortuyn is ook gedeeltelijk door hem zelf en zijn aanhang gecreeerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 06-05-2002 23:53]
quote:En? Mijn vriendin is ook in Den Haag, en die zei dat het een flinke rotzooi was.
Op maandag 06 mei 2002 23:53 schreef X-Ray het volgende:
Ik kom net terug van het Plein/Binnenhof....
quote:Oh, heb je daar ook lopen meerellen met die malloten?
Op maandag 06 mei 2002 23:53 schreef X-Ray het volgende:
Ik kom net terug van het Plein/Binnenhof....
quote:Echte emotie is jou echt helemaal vreemd hè?
Op maandag 06 mei 2002 23:54 schreef golfer het volgende:[..]
Oh, heb je daar ook lopen meerellen met die malloten?
quote:Ik hoop dat niemand een kogel door de kop krijgt.
Op maandag 06 mei 2002 23:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Krijg ik nu, als Fortunist op Fok! dan ook een kogel door mijn kop?
Ik bedoelde dat een deel van zijn aanhang, met extreem-rechtse ideeen, Fortuyn als Verlosser in de armen sloot. Iets waar Pim Fortuyn zelf ook ongetwijfeld niet blij mee was, maar wat wel een stempel op hem en zijn partij drukte, ook al was dat misschien niet terecht.
Zo kunnen we de linkse politiek, de media en zijn eigen aanhang de schuld geven, maar uiteindelijk was het die gek die de trekker overhaalde.
[Dit bericht is gewijzigd door zaiga op 06-05-2002 23:57]
quote:Kijk eens rond op Fok!, en kijk eens wie er idioot en agressief worden bejegend, zou ik zeggen
Op maandag 06 mei 2002 23:53 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Krijg ik nu, als Fortunist op Fok! dan ook een kogel door mijn kop?
V.
quote:Ja, maar door hem continu te demoniseren heeft men die gek misschien net over de drempel geholpen. Waarschijnlijk dacht hij zelf dat hij Nederland een dienst bewees.
Op maandag 06 mei 2002 23:56 schreef zaiga het volgende:
Zo kunnen we de linkse politiek, de media en zijn eigen aanhang de schuld geven, maar uiteindelijk was het die gek die de trekker overhaalde.
quote:mij niet, en die rellen zijn op geen enkele manier goed te keuren.
Op maandag 06 mei 2002 23:55 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Echte emotie is jou echt helemaal vreemd hè?
GLG
quote:Waarschijnlijk loopt er net zo'n gek rond die denkt Nederland een plezier te doen door Melkert te vermoorden, wat is je punt ?
Op maandag 06 mei 2002 23:58 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ja, maar door hem continu te demoniseren heeft men die gek misschien net over de drempel geholpen. Waarschijnlijk dacht hij zelf dat hij Nederland een dienst bewees.
Ik vraag me af of de de reactie net zo heftig zou zijn geweest als Melkert of Thom de Graaf nu met 3 kogels in het mediapark lag? Zouden er dan ook 500 hooligans het Binnenhof van 'n nieuwe ruimtelijke indeling komen voorzien?
[Dit bericht is gewijzigd door FuTilE op 07-05-2002 00:01]
quote:Zoals ik al zei, kom je net een dag te laat met die constatering.
Op maandag 06 mei 2002 23:57 schreef Verbal het volgende:[..]
Kijk eens rond op Fok!, en kijk eens wie er idioot en agressief worden bejegend, zou ik zeggen
V.
quote:Ik val niemand aan, ik geef ook niemand behalve die gek de schuld. Ik zeg alleen dat sommige politici en journalisten mede-verantwoordelijk zijn.
Op maandag 06 mei 2002 23:57 schreef Verbal het volgende:
Kijk eens rond op Fok!, en kijk eens wie er idioot en agressief worden bejegend, zou ik zeggenV.
Goeie signature trouwens.
quote:Zeker, achter een balletje aanhollen is veeeeel belangrijker dan de democratie. Veel plezier !
Op maandag 06 mei 2002 23:58 schreef LoekB het volgende:
Mooi zo, finale woensdag gaat door!.. tis beetje lullig maar tis nu wel tijd om naar dat soort dingen te kijken...
quote:Ik kom er net vandaan, en zon grote bek had je niet toen er veeeeeel meer werd gereld tijdens de anti-israeldemonstratie! Hypocriet!
Op maandag 06 mei 2002 23:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
mij niet, en die rellen zijn op geen enkele manier goed te keuren.
GLG
quote:De hype rond de Fortuyn heeft daar zeker aan bij gedragen, maar daar is niet 1 schuldige voor aan te wijzen. Het is te makkelijk om te zeggen, het is de schuld van Melkert want die heeft hem gedemoniseerd. Dat is te kort door de bocht er spelen zoveel dingen mee.
Ja, maar door hem continu te demoniseren heeft men die gek misschien net over de drempel geholpen. Waarschijnlijk dacht hij zelf dat hij Nederland een dienst bewees.
quote:Nonsens.
Op maandag 06 mei 2002 23:59 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Zoals ik al zei, kom je net een dag te laat met die constatering.
V.
quote:Mijn reactie iig wel.
Op maandag 06 mei 2002 23:59 schreef FuTilE het volgende:
me af of de de reactie net zo heftig zou zijn geweest als Melkert of Thom de Graaf nu met 3 kogels in het mediapark lag?
quote:Als ik iets geleerd heb van 'verlies' en 'leed' is dat alles zo snel mogelijk door moet blijven gaan. De wereld draait door, zo ook het leven. Paar dagen bezinning maar daarna moeten we de draad weer oppakken! Verkiezingen moeten gewoon doorgaan. Het is enorm tragisch wat er gebeurd is, en ik ben oprecht diep geschokt, maar er zijn meer belangen dan Pim Fortuyn, en ik gun geen enkele idioot een mandaat om verkiezingen en onze Democratie daarmee om zeep te helpen.
Op maandag 06 mei 2002 23:58 schreef LoekB het volgende:
Mooi zo, finale woensdag gaat door!.. tis beetje lullig maar tis nu wel tijd om naar dat soort dingen te kijken...
Geef de Democratie een kans, berecht de persoon in kwestie als dat de dader blijkt te zijn, en laat de verkiezingen doorgang vinden! Geen mandaat voor idioten in dit land!
GLG
quote:ja maar is dat nou echt zo? is hij echt zo gedemoniseerd? ik zie dat toch echt niet. pim fortuyn riep dat hij gedemoniseerd werd, zodra iemand het niet met zijn standpunten eens was en hij een discussie niet kon winnen. "julie demoniseren mij" of "dit is demagogie".
quote:Dat de media melkert niet genoeg gedemoniseerd hebben om die gek daadwerkelijk genoeg te doen geloven dat dat zin heeft en dat Melkert zo'n bedreiging vormt, dat het nodig is hem te vermoorden.
Op maandag 06 mei 2002 23:59 schreef gelly het volgende:[..]
Waarschijnlijk loopt er net zo'n gek rond die denkt Nederland een plezier te doen door Melkert te vermoorden, wat is je punt ?
quote:Zou ik ook zeggen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:01 schreef Verbal het volgende:[..]
Nonsens.
V.
Heb alleen zelden zoveel hypocrisie gezien als vandaag.
quote:Waarom zie ik nu opeens beelden voor me van een Nos journalist die met het CD programma loopt te zwaaien en Ad Melkert die het dagboek van Anna Frank erbij haalt.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:02 schreef ixy het volgende:
ja maar is dat nou echt zo? is hij echt zo gedemoniseerd?
quote:Klopt. Daarnaast nam Fortuyn evenmin een blad voor de mond. En tegenover de 'demonisering' staat verafgoding.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:00 schreef zaiga het volgende:
Dat is te kort door de bocht er spelen zoveel dingen mee.
Er is vandaag een mens gestorven, en elke partijpolitieke slaatjes die men daaruit probeert te slaan zijn bijzonder onkies, wansmakelijk en ordinair.
Laten we daarmee kappen, alsjeblieft.
V.
quote:Beetje dimmen dude...
Op dinsdag 07 mei 2002 00:00 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik kom er net vandaan, en zon grote bek had je niet toen er veeeeeel meer werd gereld tijdens de anti-israeldemonstratie! Hypocriet!
Ik heb de rellen in Amsterdam ook afgekeurd, alleen hekelde ik aan eenzijdig berichtgeving. Idioten die misbruik maken van Pim Fortuyn zijn dood, door onzinnig de boel in elkaar te slaan moeten hard worden aangepakt.
Daar blijf ik bij, leer ermee leven.
GLG
quote:Hypocrisie in de zin van?
Op dinsdag 07 mei 2002 00:03 schreef FROSTBITE het volgende:
quote:Nee dwaas
Op maandag 06 mei 2002 23:54 schreef golfer het volgende:[..]
Oh, heb je daar ook lopen meerellen met die malloten?
Ik heb de pers aangesproken dat ze niet alleen die 15 ADO-mongolen moest filmen, maar graag de 500 normale mensen.
Ze zullen mij wel niet uitgezonden hebben, maar die ADO kneuzen wel.
Bedankt voor je vooroordeel.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:04 schreef Verbal het volgende:Er is vandaag een mens gestorven, en elke partijpolitieke slaatjes die men daaruit probeert te slaan zijn bijzonder onkies, wansmakelijk en ordinair.
Laten we daarmee kappen, alsjeblieft.
quote:Ik kan er naast zitten, maar was dat niet Thom de Graaff (niet dat het er veel doet, het idee blijft hetzelfde, maar voor de goede orde)
Op dinsdag 07 mei 2002 00:03 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Waarom zie ik nu opeens beelden voor me van een Nos journalist die met het CD programma loopt te zwaaien en Ad Melkert die het dagboek van Anna Frank erbij haalt.
quote:mee eens. Het is tragisch, ik ben geschokt maar van schuld door staat is geen sprake. Daarbij droeg Pim Fortuyn ook mee aan tweedeling in de context van tegenstanders en voorstanders door zelf controversiele uitspraken te doen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:04 schreef Lithion het volgende:
Even een vraag. Al die mensen die vinden dat 'de linksen' Fortuyn gedmoniseerd hebben... waarom zou je hetzelfde doen met 'de linksen'. Wat ik hier en in andere topics lees stemt me nou niet echt vrolijk, laat staan gerust (om nog maar te zwijgen van de pamfletten die blijkbaar in Rotterdam worden uitgedeeld waarin Links Nederland de schuld krijgt van de dood van Pim Fortuyn).
Waarom komt politiek en "links" nu weer om de hoek kijken? Slaat neregens op, ook morgen niet, nooit niet.
GLG
quote:Ah, zoals de demonstratie in A'dam een tijdje terug.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:04 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb de pers aangesproken dat ze niet alleen die 15 ADO-mongolen moest filmen, maar graag de 500 normale mensen.
quote:Ik heb eigenlijk nauwelijks ADO-kneuzen aan het woord gezien, alleen normale mensen.
Volgens de politie gaat het om jonge allochtonen die dingen roepen waarop andere Rotterdammers reageren. Daardoor ontstaan spanningen. De politie zegt dat een groep gewapende Rotterdammers op de Provenierssingel een groep allochtonen heeft bedreigd.
quote:Ook nonsens.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:03 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Zou ik ook zeggen.
Omdat ik het ZWAAR oneens was en ben met de standpunten van LPF wenste ik hem dood? Of anderen wensten hem dood?
Wij mogen niet treuren om zo'n walgelijke daad? Da's het alleenrecht van de Fortunisten?
Als je dat bedoelt, raad ik je aan even afstand te nemen van je toetsenbord en eens goed te gaan zitten nadenken.
V.
quote:Houd je grote bek nu maar tegen mij
Op dinsdag 07 mei 2002 00:04 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Beetje dimmen dude...
quote:Nee je hebt het ontkend. Het was allemaal niet waar.
Ik heb de rellen in Amsterdam ook afgekeurd, alleen hekelde ik aan eenzijdig berichtgeving. Idioten die misbruik maken van Pim Fortuyn zijn dood, door onzinnig de boel in elkaar te slaan moeten hard worden aangepakt.
quote:Leer jij ermaar mee leven, maar daar zal je wel niet zon moeite mee hebben he?
Daar blijf ik bij, leer ermee leven.GLG
quote:Idd, X-ray, volgens mij was het idd een demonstratie die door de pers heel goed verslagen werd, vooral normale mensen, maar ook toch wel de mensen die met hekken aan het smijten waren.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Ah, zoals de demonstratie in A'dam een tijdje terug.
[..]Ik heb eigenlijk nauwelijks ADO-kneuzen aan het woord gezien, alleen normale mensen.
quote:jongen, lul niet zo dom.. de dood van Pim is hartstikke erg, maar je kan toch niet met het leven stoppen? wil je over een maand nog steeds de hele dag hiermee bezig zijn?? jij doet maar, maar er zijn ook nog mensen die normaal verder willen....
Op dinsdag 07 mei 2002 00:00 schreef gelly het volgende:[..]
Zeker, achter een balletje aanhollen is veeeeel belangrijker dan de democratie. Veel plezier !
quote:De democratie is al om zeep geholpen door de moord op één van de lijsttrekkers. Om te zorgen dat de verkiezingen niet beslist worden door emoties en democratie weer een kleine kans te geven is het juist nodig om de verkiezingen vier weken uit te stellen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:02 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Als ik iets geleerd heb van 'verlies' en 'leed' is dat alles zo snel mogelijk door moet blijven gaan. De wereld draait door, zo ook het leven. Paar dagen bezinning maar daarna moeten we de draad weer oppakken! Verkiezingen moeten gewoon doorgaan. Het is enorm tragisch wat er gebeurd is, en ik ben oprecht diep geschokt, maar er zijn meer belangen dan Pim Fortuyn, en ik gun geen enkele idioot een mandaat om verkiezingen en onze Democratie daarmee om zeep te helpen.
Geef de Democratie een kans, berecht de persoon in kwestie als dat de dader blijkt te zijn, en laat de verkiezingen doorgang vinden! Geen mandaat voor idioten in dit land!
GLG
En mijn mening; de extreem rechtse benoeming voor Pim Fortuyn is niet rechtvaardig. Eigenlijk slaat het helemaal nergens op. Ik hou er niet van om mensen gelijk in hokjes te stoppen, zonder dat je ook maar daadwerkelijk naar iemand geluisterd hebt. Veel programmapunten van hem zijn zelfs overgenomen door de andere partijen. Net zoals veel van zijn ideeen.
Pim was at our service.
~MC
quote:Elders in het land werden ook al feestvierende allochtone jongeren gesignaleerd. Het betreft hier maar een klein deel van de allochtone, maar het is wel enorm smakeloos en walgelijk!
Op dinsdag 07 mei 2002 00:07 schreef -Mk- het volgende:
Incidenten in Rotterdam
ROTTERDAM - De politie van Rotterdam bevestigt dat zich sinds de dood van Pim Fortuyn kleine incidenten van raciale aard voordoen in de stad.Volgens de politie gaat het om jonge allochtonen die dingen roepen waarop andere Rotterdammers reageren. Daardoor ontstaan spanningen. De politie zegt dat een groep gewapende Rotterdammers op de Provenierssingel een groep allochtonen heeft bedreigd.
quote:Jij bent de persoon die het over 'schuld' van de staat heeft. Jij maakt er weer direct een politiek issue van, terwijl het om een misdaad gaat van een gek, en een tragisch moordaanslag. Ik zou je ernegie maar in verwerking steken in plaats van onzinnig mensen aan te wijzen als schuldig.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nee dwaas
Bedankt voor je vooroordeel.
Schiet je geen moer mee op.
GLG
quote:Dat laatste denk ik dus ook. Daarom snap ik niet dat nu vooral de schuld (niet bij jou dan, maar wel bij veel andere mensen) bij de linkse partijen wordt gelegd. Daarmee neemt men zelf die demonisering over.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:05 schreef Strolie75 het volgende:
Links Nederland is niet schuldig aan de dood van Fortuyn, maar ze dragen wel enige verantwoordelijkheid. Het is natuurlijk achteraf, ook door mij, makkelijk met de vinger wijzen. Als iedereen ook maar een seconde had gedacht dat een politieke moord in Nederland mogelijk was had men wel opgepast met demoniseren.
Zou het misschien zo kunnen zijn, dat dit gebeurt omdat vooralsnog het erop lijkt dat de dader geen allochtoon is? Ik denk namelijk dat als de dader een allochtoon geweest was, de linkse partijen nauwelijks ter sprake gekomen waren, aangezien het vreemdelingenbeleid één van de speerpunten van de LPF was.
Het is speculatie natuurlijk, maar ik kan zo geen andere reden bedenken waarom nu zo enorm sterk tegen links geageerd wordt door sommige mensen. Herinnert zich dan niemand meer de opmerkingen van Bolkestein?
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 07-05-2002 00:11]
quote:Daar heb je gelijk in.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:05 schreef Strolie75 het volgende:
Links Nederland is niet schuldig aan de dood van Fortuyn, maar ze dragen wel enige verantwoordelijkheid. Het is natuurlijk achteraf, ook door mij, makkelijk met de vinger wijzen. Als iedereen ook maar een seconde had gedacht dat een politieke moord in Nederland mogelijk was had men wel opgepast met demoniseren.
Maar aan de andere kant is er wel voortdurend aangegeven dat alle verhoudingen zoek waren en alles wat je over hem wou zeggen was toegestaan. En dat is nooit opgepakt.
Fortuyn zorgde voor een grote opschudding in de politiek. De andere partijen hebben daarom soms smerige trucjes uitgehaald om Fortuyn in het kwade daglicht te stellen. Dit kon zeer makkelijk door zijn woorden anders te laten te bekijken.
Ik zeg nu niet dat Fortuyn nu allemaal goeie ideeen had (meeste was slecht). Maar wat ie had wat wel positief was, dat was ook meteen wat een groot deel van de Nederlandse bevolking dwars zat maar nooit in de politiek aan de orde kwam. En door die dingen en zijn houding in de politiek werdt hij gewoon binnen zeer korte tijd zo bekend als wat.
Het is heel simpel eigenlijk wat er nu gaat gebeuren. hoe het ook zij.. lijst fortuyn gaat een zeer grote aanhang krijgen... mensen die het met hem eens waren en niet stemden gaan nu stemmen... uit respect/boosheid/of wat dan ook.
ps: ben zeer moe.. dus kan een beetje verrot omschreven zijn .
quote:Misschien is demonisering en ophitsing door de media wel een van de dingen die deze man hebben aangezet tot zijn belachelijke daad!
Op dinsdag 07 mei 2002 00:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Jij bent de persoon die het over 'schuld' van de staat heeft. Jij maakt er weer direct een politiek issue van, terwijl het om een misdaad gaat van een gek, en een tragisch moordaanslag. Ik zou je ernegie maar in verwerking steken in plaats van onzinnig mensen aan te wijzen als schuldig.
Schiet je geen moer mee op.
GLG
Gelukkig is de verdachte een blanke Nederlander, anders waren we nog verder van huis.
quote:Oppakken en onmiddelijk samen met dat tuig van ADO Den Haag in een cel stoppen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Elders in het land werden ook al feestvierende allochtone jongeren gesignaleerd. Het betreft hier maar een klein deel van de allochtone, maar het is wel enorm smakeloos en walgelijk!
quote:bullshit, als de democratie om zeep was geholpen zouden we straks en nooit meer verkiezingen hebben. Je overdrijft.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:09 schreef QBZZ het volgende:[..]
De democratie is al om zeep geholpen door de moord op één van de lijsttrekkers. Om te zorgen dat de verkiezingen niet beslist worden door emoties en democratie weer een kleine kans te geven is het juist nodig om de verkiezingen vier weken uit te stellen.
GLG
quote:niet samen
Op dinsdag 07 mei 2002 00:10 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Oppakken en onmiddelijk samen met dat tuig van ADO Den Haag in een cel stoppen.
GLG
quote:WAAAAAR zeg ik dat?
Op dinsdag 07 mei 2002 00:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Jij bent de persoon die het over 'schuld' van de staat heeft.
quote:Dat is het inderdaad. Net zoals de dood van Fortuyn bijvoorbeeld hier op Fok! wordt aangegrepen om nog even flink tekeer te gaan tegen 'links'.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Elders in het land werden ook al feestvierende allochtone jongeren gesignaleerd. Het betreft hier maar een klein deel van de allochtone, maar het is wel enorm smakeloos en walgelijk!
Het is allebei walgelijk, misplaatst en ongepast.
V.
quote:klopt was thom de graaff. dat waren inderdaad overtrokken reacties. maar dat is al wel weer een paar maand geleden (febr.?) daarna kan ik me van dit soort dingen niets voor de geest halen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:06 schreef Kennyman het volgende:[..]
Ik kan er naast zitten, maar was dat niet Thom de Graaff (niet dat het er veel doet, het idee blijft hetzelfde, maar voor de goede orde)
quote:oew ja dan had je echt rellen gekregen... eerlijk te zijn dacht ik dat het om een buitenlander ging.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:10 schreef lucrator het volgende:
Gelukkig is de verdachte een blanke Nederlander, anders waren we nog verder van huis.
quote:Rustig man...
Op dinsdag 07 mei 2002 00:12 schreef X-Ray het volgende:
WAAAAAR zeg ik dat?
ZUIG NIET ALLES UIT JE DUIM LUL!!!!
quote:Je denkt toch niet serieus dat deze moord geen invloed heeft op de politieke verhoudingen in Nederland? De democratie is wel degelijk opgeblazen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:11 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De democratie is pas om zeep geholpen als een gek iemand kan vermoorden en daarmee verkiezingen kan bedwingen.
quote:Er is geen sprake van demonisering. Ik snap wel dat dat 'in' is om hierover te spreken, maar het is gewoon onjuist. Media reageerde kritisch op 'kritische' uitlatingen van Dhr. Fortuyn zelf. Er is geen schuldige alleen de dader zelf!
Op dinsdag 07 mei 2002 00:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Misschien is demonisering en ophitsing door de media wel een van de dingen die deze man hebben aangezet tot zijn belachelijke daad!
Opblazen van een tragedie lost de tragedie zelf niet op.
GLG
quote:Misschien ook niet.
Misschien is demonisering en ophitsing door de media wel een van de dingen die deze man hebben aangezet tot zijn belachelijke daad!
quote:Er is altijd wel een reden waarom mensen hun bek moeten houden nietwaar?
Op dinsdag 07 mei 2002 00:12 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat is het inderdaad. Net zoals de dood van Fortuyn bijvoorbeeld hier op Fok! wordt aangegrepen om nog even flink tekeer te gaan tegen 'links'.
Het is allebei walgelijk, misplaatst en ongepast.
V.
quote:deze moord zal zeker gevolgen hebben voor de politiek, maar dat wil nog niet zeggen dat de democratie is opgeblazen.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:13 schreef Lithion het volgende:[..]
Je denkt toch niet serieus dat deze moord geen invloed heeft op de politieke verhoudingen in Nederland? De democratie is wel degelijk opgeblazen.
quote:Democratie opgeblazen? Ik denk dat daar nog wel wat meer voor nodig is. Maar het zal zeker een grote invloed gaan hebben op de aankomend verkiezingen
Op dinsdag 07 mei 2002 00:13 schreef Lithion het volgende:[..]
Je denkt toch niet serieus dat deze moord geen invloed heeft op de politieke verhoudingen in Nederland? De democratie is wel degelijk opgeblazen.
quote:Films en computerspelletjes ook meteen verbieden dan maar?
V.
quote:Die redenen heten 'fatsoensnormen'.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:14 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Er is altijd wel een reden waarom mensen hun bek moeten houden nietwaar?
quote:Heel moeilijk omdat te blijven tegenover dat soort dwazen... helemaal als je net de agressie en emotie heb gezien die in het centrum leefde... op de ontlading op het Binnenhof... de gesprekken die je voert met de mensen daar...
Op dinsdag 07 mei 2002 00:12 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Rustig man...
De democratie eindigt pas wanneer het volk geen inspraak meer heeft, en dat is tot op heden naar mijn weten nog niet gebeurd. De democratie sterft pas zodra we ons laten leiden door irrationele angsten, en DAT staat wel op het punt te gebeuren als we niet uitkijken.
quote:Zie het hoe je het wilt zien.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:14 schreef FROSTBITE het volgende:[..]
Er is altijd wel een reden waarom mensen hun bek moeten houden nietwaar?
You can't be helped
V.
quote:Nee, je begrijpt me verkeerd!
Op dinsdag 07 mei 2002 00:16 schreef Verbal het volgende:[..]
Films en computerspelletjes ook meteen verbieden dan maar?
V.
quote:Die demonisering wordt in mijn ogen overtrokken.
Op dinsdag 07 mei 2002 00:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd!
Het altijd maar negatief berichtgeven en demoniseren van mensen die wat rechtser denken...daar doelde ik op!
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |