abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:36:23 #276
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81136462
over 2 weken moet ik de mijne inleveren, tijd om eens te beginnen.
ff wachten nog
pi_81136659
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:36 schreef Game_Error het volgende:
over 2 weken moet ik de mijne inleveren, tijd om eens te beginnen.
Weet je zeker dat het een scriptie is?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:41:17 #278
67670 Skv
Cynist.
pi_81136741
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het een scriptie is?
Profielwerkstuk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:46:58 #279
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81137027
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het een scriptie is?
Ik moet die van mij ook over minder dan 2 weken inleveren...Ben bezig met de laatste loodjes van de analyse. Dan nog een introductie en een conclusie schrijven en de boel grondig revisen...Het wordt nog hard werken tot 19 mei, maar dan is het ook klaar.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81139617
Net begeleider gesproken. Hem maakt het niet zoveel uit wanneer ik het inlever, als het maar voor oktober is.
'Ik kan wel achterover leunen zo te zien.'
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:53:20 #281
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81140147
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het een scriptie is?
Bachelor, moet makkelijk te doen zijn. Het gaat puur om een eerste versie die alleen wordt bekeken op stijl layout en gramatica ed. maar ik moet dan wel wat op papier hebben.
gelukkig heb ik de komende twee weken zo goed als vrij (4 uur college per week)
ff wachten nog
pi_81140757
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:53 schreef Game_Error het volgende:

[..]

Bachelor, moet makkelijk te doen zijn. Het gaat puur om een eerste versie die alleen wordt bekeken op stijl layout en gramatica ed. maar ik moet dan wel wat op papier hebben.
gelukkig heb ik de komende twee weken zo goed als vrij (4 uur college per week)
Ahzo, dan is het wel mogelijk om dat in korte tijd op papier te krijgen.
pi_81144731
Yeah, vandaag eindelijk de laatste analyses afgerond, dus ik heb mijn uiteindelijke versie naar mn begeleider gestuurd. Waarschijnlijk zal ik volgende week nog wat puntjes op de i moeten zetten, maar daarna kan de vakantie zo goed als beginnen!!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 19:28:20 #284
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_81146577
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:46 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik moet die van mij ook over minder dan 2 weken inleveren...Ben bezig met de laatste loodjes van de analyse. Dan nog een introductie en een conclusie schrijven en de boel grondig revisen...Het wordt nog hard werken tot 19 mei, maar dan is het ook klaar.
En wat zijn de resultaten?
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:53 schreef Game_Error het volgende:

[..]

Bachelor, moet makkelijk te doen zijn.
Het gaat puur om een eerste versie die alleen wordt bekeken op stijl layout en gramatica ed. maar ik moet dan wel wat op papier hebben.
gelukkig heb ik de komende twee weken zo goed als vrij (4 uur college per week)
Hoeveel studiepunten staan er dan voor? Bij mij 20 in de bachelor, dat kun je echt niet in 2 weken afraffelen (al was het maar omdat de dataverzameling al 3 weken heeft geduurd).
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:26:02 #285
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81149903
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:28 schreef Horloge het volgende:

[..]

En wat zijn de resultaten?
[..]

Hoeveel studiepunten staan er dan voor? Bij mij 20 in de bachelor, dat kun je echt niet in 2 weken afraffelen (al was het maar omdat de dataverzameling al 3 weken heeft geduurd).
Resultaten zijn goed. Ondanks een kleine N (maar 99), toch in alle modellen significante resultaten, zelfs met een lagged dependent variable. Niet allemaal in de gedachte richting, maar ook dat kan ik verklaren. En, de interactie tussen de IV's die ik voorspelde vind ook plaats. En ik heb stata onder de knie gekregen. Ik ben tevreden. Nu de boel afronden en polishen, en klaar is kees!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:50:57 #286
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_81158861
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:28 schreef Horloge het volgende:

[..]

En wat zijn de resultaten?
[..]

Hoeveel studiepunten staan er dan voor? Bij mij 20 in de bachelor, dat kun je echt niet in 2 weken afraffelen (al was het maar omdat de dataverzameling al 3 weken heeft geduurd).
data ed. heb ik allemaal al, het enige probleem is nog het schrijven van de twee simulatieprogramma's die ik nodig heb om te bepalen over mijn schatting kloppen.
Helaas is dit de afgelopen drie weken nog niet gelukt en moet ik nu in de komende twee weken even bikkelen.
ff wachten nog
pi_81218207
Hee luitjes, ik ben momenteel ook hard bezig met het schrijven van mijn Thesis / scriptie (same difference). Het is een HBO scriptie dus eigenlijk moet hij geschreven worden aan de hand van een relevante probleemstelling binnen het bedrijf. 11 juni moet hij ingeleverd worden en zit op dit moment op 7500 woorden. Kunnen jullie mij vertellen wat het verwachte aantal woorden van een HBO scriptie is ?

Na graduation mooi 2 jarige masteropleiding in Korea dus mijn motivatie is er wel
pi_81218531
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:17 schreef Addicted2Women het volgende:
Hee luitjes, ik ben momenteel ook hard bezig met het schrijven van mijn Thesis / scriptie (same difference). Het is een HBO scriptie dus eigenlijk moet hij geschreven worden aan de hand van een relevante probleemstelling binnen het bedrijf. 11 juni moet hij ingeleverd worden en zit op dit moment op 7500 woorden. Kunnen jullie mij vertellen wat het verwachte aantal woorden van een HBO scriptie is ?

Na graduation mooi 2 jarige masteropleiding in Korea dus mijn motivatie is er wel
Dat ligt eraan... Mijn scriptie moet tussen de 30 en 40 pagina's inhoudelijk zijn, dus vanaf Inleiding tot Conclusies. Momenteel zit ik daar ongeveer op en mijn scriptie heeft op dit moment 12.713 woorden. Over 2 weken moet het concept af zijn.
  zondag 9 mei 2010 @ 17:26:26 #289
67670 Skv
Cynist.
pi_81218587
Waar moet ik beginnen?!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 9 mei 2010 @ 17:42:18 #290
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81219261
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:26 schreef Skv het volgende:
Waar moet ik beginnen?!
Bij het begin!

Theoretische gedeelte. Dan logisch gezien naar een eind werken..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 9 mei 2010 @ 17:50:51 #291
67670 Skv
Cynist.
pi_81219558
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:42 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Bij het begin!

Theoretische gedeelte. Dan logisch gezien naar een eind werken..
Ik weet het, maar ik heb een redelijk ruim theoretisch gedeelte.

Ik ga een onderzoek doen naar maatschappelijk verantwoord ondernemen. Nederland heeft een globlaal beleid geformuleerd wat de ambassades in het buitenland uit moeten voeren/dragen. In mijn geval Zuid-Afrika.
Mijn theoretisch gebeuren houdt dus in:

-Begripsverkenning CSR (corporate social responsibility)
-Analyse globaal beleid nederland
-Analyse lokaal beleid Zuid-afrika
-Verschillen en overeenkomsten.
-Interviews met relevante partijen in Zuid-Afrika

Ik denk dat het beste kan beginnen met verkenning van het begrip CSR. Maar ik heb niet het idee dat er veel theorieën zijn die me kunnen helpen bij het analyseren van de verschillen en overeenkomsten betreffende internationaal beleid..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 9 mei 2010 @ 17:56:50 #292
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81219764
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik heb een redelijk ruim theoretisch gedeelte.

Ik ga een onderzoek doen naar maatschappelijk verantwoord ondernemen. Nederland heeft een globlaal beleid geformuleerd wat de ambassades in het buitenland uit moeten voeren/dragen. In mijn geval Zuid-Afrika.
Mijn theoretisch gebeuren houdt dus in:

-Begripsverkenning CSR (corporate social responsibility)
-Analyse globaal beleid nederland
-Analyse lokaal beleid Zuid-afrika
-Verschillen en overeenkomsten.
-Interviews met relevante partijen in Zuid-Afrika

Ik denk dat het beste kan beginnen met verkenning van het begrip CSR. Maar ik heb niet het idee dat er veel theorieën zijn die me kunnen helpen bij het analyseren van de verschillen en overeenkomsten betreffende internationaal beleid..
Ik zou beginnen met kijken wat er allemaal al geschreven is. Dat kan je een heel eind op weg helpen, en dan weet je ook een beetje waar jouw onderzoek gesitueerd is. Schrijf hier een pagina of zes over, en ga dan verder. Ik werk vaak volgens een zandloper model: ik begin heel breed meer specifeer steeds meer, maar eindig weer breed. Practisch gezien ziet dat in m'n scriptie er zo uit:

- Wat is er zoal al geschreven
- waarom is dat relevant voor wat ik doe, en wat mist er nog.
- Mijn theoretische verhaal
- hypotheses..

Dat wordt allemaal steeds een beetje specifieker. Uiteindelijk verder met research design, results en analyze, en conclusie, en dat wordt allemaal steeds breder...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81219795
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik heb een redelijk ruim theoretisch gedeelte.

Ik ga een onderzoek doen naar maatschappelijk verantwoord ondernemen. Nederland heeft een globlaal beleid geformuleerd wat de ambassades in het buitenland uit moeten voeren/dragen. In mijn geval Zuid-Afrika.
Mijn theoretisch gebeuren houdt dus in:

-Begripsverkenning CSR (corporate social responsibility)
-Analyse globaal beleid nederland
-Analyse lokaal beleid Zuid-afrika
-Verschillen en overeenkomsten.
-Interviews met relevante partijen in Zuid-Afrika

Ik denk dat het beste kan beginnen met verkenning van het begrip CSR. Maar ik heb niet het idee dat er veel theorieën zijn die me kunnen helpen bij het analyseren van de verschillen en overeenkomsten betreffende internationaal beleid..
Ik vind MVO in brede zin persoonlijk niet 'n heel heel interessant onderwerp om te onderzoeken, maar ik verwacht dat je er wel iets leuks van kunt maken. Op de eerste plaats zou ik ook onderzoeken wat CSR precies inhoudt en volgens bekijken of cultuurverschillen hierin een rol spelen. Op dat gebied is volgens mij wel onderzoek gedaan.
pi_81220098
Ik ga morgenvroeg ook weer serieus beginnen om mijn eerste hoofdstuk vorm te geven. Mijn begeleider die is nog op vakantie dus van hem kan ik helaas niets verwachten. Ik ga eerst eens kijken wat er over mijn onderwerp geschreven is en hoe bepaalde theorieën zich tot elkaar verhouden. Vervolgens ga ik me meer specifiek richten op de branche waarin ik onderzoek ga verrichten.

Ik verwacht dat ik verschillende methodes ga gebruiken in mijn onderzoek. Op de eerste plaats wil ik verschillende dimensies identificeren op basis waarvan consumenten hun keuze maken aangaande mijn onderwerp. Op basis van die dimensies wil ik een (voorspellend) model maken en daarna bekijken of er verschillende subgroepen zijn te onderscheiden. Ik moet wel nog het een en ander overleggen met mijn docentbegeleider maar ik hoop dat ik het nu eindelijk eens in goede banen kan gaan leiden.

Eigenlijk had ik in februari al willen starten met mijn scriptie, maar wegens verschillende omstandigheden is het daar niet van gekomen .
  zondag 9 mei 2010 @ 21:57:11 #295
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81230120
Zijn jullie ook zo moe? Ik zit nu in de laatste fase met de laatste loodjes, maar ik ben zo moe, en het concentratievermogen word steeds kleiner, en het kost steeds meer moeite me op te laden..En ik droom over m'n scriptie. Ik heb het zat! Nog anderhalve week, gelukkig..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81230660
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
Zijn jullie ook zo moe? Ik zit nu in de laatste fase met de laatste loodjes, maar ik ben zo moe, en het concentratievermogen word steeds kleiner, en het kost steeds meer moeite me op te laden..En ik droom over m'n scriptie. Ik heb het zat! Nog anderhalve week, gelukkig..
Heb al weken een semi-griepje die niet weg wil.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 9 mei 2010 @ 22:14:41 #297
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_81230995
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
Zijn jullie ook zo moe? Ik zit nu in de laatste fase met de laatste loodjes, maar ik ben zo moe, en het concentratievermogen word steeds kleiner, en het kost steeds meer moeite me op te laden..En ik droom over m'n scriptie. Ik heb het zat! Nog anderhalve week, gelukkig..
Nou ik ben wel moe, maar zeker niet van de scriptie. Het werk daarvoor is bijna gedaan. Meer een 'normale' eind van het jaar-moe/loomheid.

School kan me nu echt gestolen worden, maar ik moet morgen een presentatie geven en ik heb nog twee tentamens de komende weken. En het is wel de bedoeling dat ik voor de resterende dingen gemiddeld een 7 haal, anders kan ik fluiten naar een research master.

(Waar ik trouwens óók nog een application voor moet schrijven)
  zondag 9 mei 2010 @ 23:15:20 #298
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_81233950
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
Zijn jullie ook zo moe? Ik zit nu in de laatste fase met de laatste loodjes, maar ik ben zo moe, en het concentratievermogen word steeds kleiner, en het kost steeds meer moeite me op te laden..En ik droom over m'n scriptie. Ik heb het zat! Nog anderhalve week, gelukkig..
herkenbaar.. zeker omdat ik er ook een andere (zware) tentamen bij heb. Het is nu echt kruipen naar de finish..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_81241053
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:57 schreef AKnynke het volgende:
Zijn jullie ook zo moe? Ik zit nu in de laatste fase met de laatste loodjes, maar ik ben zo moe, en het concentratievermogen word steeds kleiner, en het kost steeds meer moeite me op te laden..En ik droom over m'n scriptie. Ik heb het zat! Nog anderhalve week, gelukkig..
Erg herkenbaar. Bij mij komt dat elk collegejaar op een gegeven moment wel voor. Ik heb het dit jaar gehad na een aantal tentamens in een korte periode, het werd daarbij steeds lastiger om gedisciplineerd te blijven leren daarvoor.

Nu begint de motivatie weer terug te komen, met de start van mijn scriptie en mijn allerlaatste tentamen is het eind in zicht. Als ik mijn best doe dan is mijn gemiddelde > 7.5 en dat is op het moment ook mijn doelstelling.
pi_81247948
O god ja, ik heb er ook genoeg van. Twee masters tegelijkertijd is wel uitvoerbaar, maar het is slopend voor m'n geest. Ik zit er helemaal doorheen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')