abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77474537
Nu de Finse voorronde voorbij is kunnen we ons misschien richtten op de Noorse buren. Het winnende land van vorig jaar heeft volgende week, op 6 februari, in Oslo gehouden. Voor de finale werden drie voorrondes gehouden met elk zes liedjes. De beste twee gingen naar de finale, de nummers drie en vier gingen naar een herkansing waaruit weer twee finalisten gekozen werden zodat er nu acht liedjes in de finale staan. In de voorrondes vielen onder meer Lene Alexandra (van "my boobs are OK"), Mira Craig en Tomine Harket (dochter van A-Ha's Morten Harket) af.
De acht finalisten zijn:

Maria Haukaas Storeng - Make my day
Maria nam in 2004 deel aan de Noorse Idols waar ze zesde werd maar opviel door haar sterke stem. In 2008 vertegenwoordigde ze Noorwegen op het Songfestival en werd ze vijfde met Hold on, be strong, wat een nummer één hit werd in Noorwegen. Vorig jaar probeerde ze het in Zweden met "Killing me tenderly", terwijl ze de Noorse voorronde presenteerde.

Keep of Kalessin - The dragontowerhill
Deze metalgroep werd in 1993 opgericht en bracht in 1997 en 1999 twee albums uit, waarna de groep uit elkaar ging. In 2006 keerde de groep terug in een nieuwe line-up waarna in 2006 en 2008 twee nieuwe albums volgden.

Maria Arredondo - The touch
In 2003 bracht Maria haar eerste album uit, wat een groot succes werd. Er volgden nog twee albums waarvan in totaal 150.000 kopieën verkocht werden. In 2007 speelde ze Maria Von Tropp in de musical Sound of Music. Dit lied is geschreven door Rolf Løvland, die verantwoordelijk was voor de eerdere Noorse songfestivalwinnaars van 1985 (Bobbysocks) en 1995 (Secret Garden).

Alexander Stenerud - Give it to me
Alexander was lid van het duo Zuma, dat in 1995 gevormd werd na het winnen van een radiocompetitie. In 2001 en 2003 brachten ze albums uit. In 2009 nam Alexander solo deel aan de Noorse voorronde met "Find my girl", dat derde werd.

Didrik Solli-Tangen - My heart is yours
Didrik is een 22-jarige operazanger die studeert aan het conservatorium van Oslo, waar Rybak ook heeft gestudeerd. Hij brengt een lied dat geschreven werd door Fredrik Kempe, die vorig jaar de Zweedse inzending schreef.

A1 - Don't wanna lose you again
A1 zijn een Britse boyband met één Noorse boy. In 2000 scoorden ze twee nummer één hits in Groot-Brittannië met "Take on me" en "Same old brand new you". In 2001 wonnen ze een BRIT award voor meestbelovende nieuwkomer en tourden ze door Azië, waar bij een concert in Indonesië vier meisjes doodgedrukt werden door waanzinnige fans. In 2002 ging de groep uit elkaar om in 2009 weer bij elkaar te komen.

Bjørn Johan Muri - Yes man
Bjørn nam in 2007 deel aan de Noorse Idols waar hij een tweede plaats behaalde. Hij is leadzanger van een jazzband en studeert nog.

Venke Knutson - Jealous 'cause I love you
In 2003 bracht Venke haar debuutalbum uit, dat een top tien hit werd. Van de volgende vijf liedjes wisten nog vier nummers de top tien in de Noorse hitlijsten te halen, met een nummer één hit in 2005 met "Just a minute" als hoogtepunt.

Er wordt veel gegokt in Noorwegen op de winnaar. Dit zijn de meest recente quoteringen:
1. Didrik Solli-Tangen 1.65
2. A1 7.00
3. Bjørn Johan Muri 10.00
.. Keep of Kalessin 10.00
5. Maria Arredondo 12.00
6. Maria Haukaas Storeng 16.00
7. Venke Knutson 19.00
8. Alexander Stenerud 25.00
(van Nordicbet)

Alle liedjes hebben ook de Noorse iTunes chart al gehaald. Dit is de ranking van vandaag:
03. Bjorn Johan Muri
08. Didrik Solli-Tangen
11. A1
12. Venke Knutson
32. Mira Craig
41. Gaute Ormasen
44. Alex Steinerud
51. Maria Haukaas Storeng
76. Maria Arredondo
87. KoK

En de favorieten volgens een poll van de krant VK:
1. Didrik Solli-Tangen - 22.4%
2. A1 - 21.8%
3. Keep of Kalessin - 17.4%
4. Bjørn Johan Muri - 10.8%
5. Venke Knutson - 9.5%
6. Maria Haukaas Storeng - 6.8%
7. Maria Arredondo - 5.9%
8. Alexander Stenerud - 5.4%

~OP geïnspireerd door ItaloDancer ~
pi_77479189
Gah, ik wilde net een topic over Noorwegen gaan openen. Dit scheelt weer

Mijn persoonlijke favoriet is Venke Knutson maar het zal Didrik Solli-Tangen wel worden (is wel ok), met een kleine kans op A1 (hopelijk niet, brrrr).
Het liedje van Alexander Stenerud vind ik ook wel leuk.

In ieder geval gaat Noorwegen niet twee keer op rij winnen
pi_77481670
Die Didrik steekt er met kop en schouders bovenuit, en zal dan ook wel gaan winnen. Heeeeeel misschien kan hij daarna met dit lied de Top 10 halen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_77483530
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:03 schreef Arth_NL het volgende:
Maria Arredondo - The touch
Dit lied is geschreven door Rolf Løvland, die verantwoordelijk was voor de eerdere Noorse songfestivalwinnaars van 1985 (Bobbysocks) en 1995 (Secret Garden).
Voor de Popstars fans: Rolf is ook de persoon die de oorspronkelijke versie van Wesley's single "You raise me up" schreef.
pi_77530694
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:03 schreef Arth_NL het volgende:

Keep of Kalessin - The Dragontower
Deze metalgroep werd in 1993 opgericht en bracht in 1997 en 1999 twee albums uit, waarna de groep uit elkaar ging. In 2006 keerde de groep terug in een nieuwe line-up waarna in 2006 en 2008 twee nieuwe albums volgden.

(Als ze daadwerkelijk doorgaan eet ik m'n hoed op, maar als "fan" van het bandje vind ik het erg lollig dat ze überhaupt meedoen )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 februari 2010 @ 10:01:41 #6
163650 Greys
pi_77541849
Vanmiddag allemaal even luisteren, ben benieuwd!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77542868
Nog niet geluisterd maar dat nummer van die Didrik is zeker een ripp-off van Malene Ernman van vorig jaar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_77547977
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:39 schreef TheVulture het volgende:
Nog niet geluisterd maar dat nummer van die Didrik is zeker een ripp-off van Malene Ernman van vorig jaar
Neeeeee... Fredrik Kempe heeft al 100 songfestivalnummers gemaakt onderhand... ze klinken echt niet allemaal hetzelfde
pi_77605686
quote:
The running order for the final will be:

1. A1 - Don't wanna lose you again
(Ben Adams, Mark Read, Christian Ingebrigtsen)
2. Maria Haukaas Storeng - Make My Day
(Merethe La Verdi, Mats Lie Skåre/Merethe La Verdi)
3. Venke Knutson - Jealous 'cause I love you
(Laila Samuelsen, Alexander Kronlund, Lucas Hilbert)
4. Bjørn Johan Muri - Yes man
(Simone Larsen, Simen Eriksrud, Bjørn Johan Muri)
5. Maria Arredondo - The touch
(Rolf Løvland)
6. Alexander Stenerud - Give it to me
(Alexander Stenerud)
7. Didrik Solli-Tangen - My heart is yours
(Hanne Sørvaag, Fredrik Kempe)
8. Keep of Kalessin - The dragontower
(Arnt Grønbech/Arnt Grønbech, Torbjørn Schei, Vegar Larsen, Robin Isaksen)
Niet erg positief voor A1
De kansen voor Didrik stijgen tot 99%
Ik geloof niet in KoK...
pi_77609818
Dat liedje van Maria Haukaas Storeng is best aardig.... en die Didrik is

Zijn liedje is toch niet echt in de stijl van de Zweedse inzending van vorig jaar... ik vind het wel wat hebben

edit: Mijn winnaar is Keep of Kalessin... hoe cool is dat voor een songfestival
pi_77715196
A1, Keep of Kalessin, Bjørn Johan Muri en Didrik Solli-Tangen in de 'superfinale'.
De verwachte namen dus (alleen jammer van Venke Knutson, ze doet het wel goed op iTunes....)
pi_77715395
Venke was één van mn favo's vanaf het begin, erg goed lied! Nu hoop ik op Didrik of A1!
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_77715537
Didrik aan de leiding
pi_77715584
Ook hier staat een Zweedse inzending dus voor nr is van Fredrik Kempe, maar ach, tis een mooi lied!
pi_77715625
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:52 schreef grazz het volgende:
Ook hier staat een Zweedse inzending dus voor nr is van Fredrik Kempe, maar ach, tis een mooi lied!
Hopelijk heeft ie er wat meer geluk mee in ESF dit jaar dan afgelopen jaren
pi_77715698
Publiek heeft massaal voor Didrik gekozen

En de stream hapert
pi_77715841
Hehe top Denk wel dat het gastland het goed gaat doen hoor.
pi_77717471
Die Kempe flikt het maar weer. 3e overwinning dacht ik zo...2 keer in Zweden en nu in Noorwegen. En dan die hele rits finaleplaatsen. Knap werk
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_77731796
Het smakelijke hapje komt dit jaar dus uit Noorwegen
pi_77753772
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:55 schreef TheVulture het volgende:
Het smakelijke hapje komt dit jaar dus uit Noorwegen
Israël nog niet gezien?
  maandag 8 februari 2010 @ 17:22:27 #21
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_77775067
Ik vind het een mooi lied. Rephrase... Prachtig, dit heeft het winnaarsgevoel! Dit liedje heeft nog extra het pathos dat Angel van Chiara miste. Ik zie Noorwegen eigenlijk wel weer winnen
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_77780118
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:22 schreef Andromache het volgende:
Ik vind het een mooi lied. Rephrase... Prachtig, dit heeft het winnaarsgevoel! Dit liedje heeft nog extra het pathos dat Angel van Chiara miste. Ik zie Noorwegen eigenlijk wel weer winnen
Klassiek scoort nooit zo heel erg hoog bij de televoters. Hoewel de jury dit vast wel zal waarderen
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_77783283
Woepie, lekker bombastisch!
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:46:55 #24
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77888442
TT-aanpassing omdat het nummer bekend is!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_77889715
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 16:46 schreef Tha_Erik het volgende:
TT-aanpassing omdat het nummer bekend is!
Ook hier:

[DEN] Melodi Grand Prix 2010
[IJS] Söngvakeppni Sjónvarpsins 2010

De naam van de voorronde kun je wel afkorten (MGP, veelgebruikte afkorting) of evt weglaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')