abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77517534

Een drukke ESF-agenda zaterdagavond, want ook Denemarken kiest dan de inzending voor Oslo. In de Deense Melodi Grand Prix doen 10 acts mee (7 liedjes zijn door een jury uitgekozen uit alle inzendingen, en aangevuld met 3 wildcards). Vandaag heeft de omroep DR korte luisterfragmenten (25 seconden) van alle liedjes op haar site gezet. Klik hier om naar alle nummers achter elkaar te luisteren, of klik hieronder op de titels van de liedjes voor de afzonderlijke fragmentjes.

< 1. Bryan Rice - Breathing (Wildcard)
Tekst en muziek: Peter Bjørnskov
Zanger die doorbrak in 2005 en reeds twee albums uitbracht ('Confessional' en 'Good news'). Vorig jaar schreef hij mee aan een Melodi Grand Prix-liedje, dit jaar doet hij voor het eerst als zanger mee.

> 2. Joakim Tranberg - All About a Girl
Tekst en muziek: Lars Halvor Jensen, Martin Michael Larsson, Ronan Keating
Won een 'Op zoek naar...'-achtige musicalcontest. Doet nu mee met een liedje waar Ronan Keating aan meeschreef, net als de Deense inzending vorig jaar (Brinck - Believe Again).

< 3. MariaMatilde Band - Panik!
Tekst en muziek: Maria Sejer, Matilde Kühl, Mads Haugaard, Marcus Winther-John
MM Band zijn Maria Sejer en Matilde Kühl, die elkaar vier jaar geleden ontmoetten. Ze delen hun liefde voor muziek uit de 80s en 90s en schrijven ook liedjes voor andere artiesten.

> 4. Simone - How Will I Know
Tekst: Andreas Mørck; muziek: Jacob Launbjerg
Populaire jonge zangeres (net 18), die doorbrak met een album vol covers van Disney-liedjes en sindsdien nog 3 albums uitbracht.

< 5. Jens Marni - Gloria
Tekst en muziek: Svend Gudiksen, Johannes Jørgensen, Noam Halby
Rockzanger van de Faeroëreilanden, speelde in diverse bands en stond eens in het voorprogramma van Bryan Adams.

> 6. Chanée & Tomas N'evergreen - In a Moment Like This
Tekst: Thomas G:son, Henrik Sethsson; muziek: Thomas G:son, Henrik Sethsson, Erik Bernholm
Eén van de meest prominente muzikanten op het Eurovisie Songfestival is de Zweed Thomas G:son; hij schreef tientallen liedjes voor nationale voorrondes en haalde vier keer het Songfestival. Dit jaar maakt hij meer kans met een liedje voor Spanje: Coral - En Una Vida. De geboren Deen Tomas "N'evergreen" Christiansen is een populaire popzanger in Rusland.

< 7. Kaya Brüel - Only Tonight (Wildcard)
Tekst en muziek: Kaya Brüel
Zangeres en actrice. Ze speelde in films, tv-series en theater en bracht o.a. jazz-cd's uit. Ze neemt deel aan MGP met een eigen nummer, wat meer de dance-kant opgaat.

> 8. Thomas Barsøe - Just Like Rain
Tekst en muziek: Patrick Jonsson, Joakim Övrenius, Thomas Karlsson, Thomas Barsøe
Deense pop/soul-zanger. Vooral 'populair' in Azië; bracht daar de albums "Better Man" en "Read Between The Lines" uit.

< 9. Sukkerchok - Kæmper for kærlighed (Wildcard)
Tekst en muziek: Lasse Lindorff, Martin Michael Larsson, Lise Cabble
Popgroep Sukkerchok (Kat, Inez en Malene) doen na vorig jaar ("Det' Det") opnieuw mee aan MGP. In de tussentijd brachten ze een album uit.

> 10. Silas & Kat - Come Come Run Away
Tekst en muziek: Lise Cabble, Simon Munk
Silas Holst is een danser, die dit jaar zijn eerste musicalrol zal spelen. Katrine 'Kat' Thisted is leadzangeres van de band The Kat (singles 'Fuck Me I'm Beautiful' en 'My My Valentine').

[ Bericht 2% gewijzigd door ItaloDancer op 01-02-2010 16:57:02 ]
pi_77518531
Sukkerchok

Maar wel een redelijk suffe nationale finale
  maandag 1 februari 2010 @ 19:19:31 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_77523401
Laffe huichelaar
pi_77525609
Denemarken heeft altijd leuke liedjes...

Brinck vorig jaar (al was ie live niet denderend) en Rollo & King uit 2001 natuurlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_77666834
Ik kan de OP niet meer aanpassen, maar de Deense omroep heeft nu de hele nummers online gezet ipv enkel korte fragmentjes. Je kunt ze hier beluisteren: http://www.dr.dk/melodigrandprix/Artikler/2010/hoersangene.htm

De finale begint morgen om 20:00.
pi_77714783
Wat een super finale zeg! Erg mooie show, waar jong en oud in het publiek genieten. Jammer hoor dat zoiets niet in Nederland kan. Er staan nu 4 liedjes in de super finale

How will i know vs In a moment like this

Come come runaway vs Breathing

Ze gaan zo weer verder dus snel naar http://video.dr.dk/DR1event
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_77715001
?????????

Sukkerchok eruit?????
pi_77715138
Ze kiezen vast weer zo'n Ronan Keating-liedje

2000 was heel goed met de Olsen Brothers, maar verder kan ik me echt geen leuke Deense songfestivalliedjes herinneren.
pi_77715527
Ja hoor het nr van G:son (zweedse producer, die zowat in elke buitenlandse NF verschijnt) is door! Had het niet verwacht in elk geval. Hup Bryan Rice. Die sukkertjes hadden wel een lekker liedje idd jammer
pi_77715604
Dat nummer van G:son vind ik niets aan.
Coral - En Una Vida, die meedoet voor de Spaanse finale dit jaar, is ook een nummer van hem. Die vind ik wel erg mooi!
pi_77715801
Ja,is een mooi nr! Maar vraag me af of ze het live goed kan brengen ;-)

Denk dat Bryan rice hier gaat winnen. Hoe flikken ze het daar toch. Bah, om jaloers op te zijn!
pi_77716108
Kijk nu even naar de Deense stream... Bryan Rice zingt erg goed live zeg! Maar het nummer vind ik om bij in slaap te vallen... allebei... het is mij om het even wie er wint
pi_77716359
LOOOOLL wtf!!?? Na de Noren komen de Denen ook met een lied van de Zweedse 'broeders' Ach, wel leuk lied maar zeker geen winnaar wat mij betreft.
pi_77716375
Deense inzending is:
Chanée & Tomas N'evergreen - In a Moment Like This

pi_77716421
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:20 schreef grazz het volgende:
LOOOOLL wtf!!?? Na de Noren komen de Denen ook met een lied van de Zweedse 'broeders' Ach, wel leuk lied maar zeker geen winnaar wat mij betreft.
Het is alvast een goed begin in Zweden en Spanje ook nog kansen. En wie weet waar nog......
pi_77716524
Ja, misschien een nieuwe liedje voor Loekz?
pi_77732179
Mooi liedje de Deense inzending... en wat een fantastisch podium
pi_77732324
Het is trouwens een beetje de langzame versie van Army of Lovers met Crucified
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:29:06 #19
16874 creno
born this way
pi_77827979
ik moest eigenlijk meteen aan deze denken:
&lt;a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank"&gt;www.pantsman.nl&lt;/a&gt;
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_77828854
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:29 schreef creno het volgende:
ik moest eigenlijk meteen aan deze denken:
Het lijkt geloof ik wel op 40 liedjes tegelijk.... maar het is gewoon een fijn liedje om te luisteren en wordt goed gebracht
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 februari 2010 @ 00:25:56 #21
163650 Greys
pi_77909929
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 12 februari 2010 @ 09:28:52 #23
163650 Greys
pi_77910097
Tof nummer, aantrekkelijke mensen... dat gaat wel weer hoge ogen gooien
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77910112
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:28 schreef Greys het volgende:
Tof nummer, aantrekkelijke mensen... dat gaat wel weer hoge ogen gooien
De Denen kiezen eigenlijk altijd iets leuks
  vrijdag 12 februari 2010 @ 10:18:49 #25
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77911303
Heeft iemand anders ook een soort van I'll be watching you-gevoel bij het begin ?

Deze bedoel ik dus.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')