abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77474317
Ik wil voor mijn nieuwbouwhuis graag een PU gietvloer(polyurethaan) laten leggen. Alleen hoor je zoveel verschillende verhalen over gietvloeren, ze zijn niet krasbestendig ze verkleuren, vlekken enz enz.

Zijn er hier mensen die een gietvloer hebben of vrienden of familie met een gietvloer. Graag hoor ik jullie ervaringen op het gebied van krassen, vlekken en verkleuringen.
pi_77513979
Hoi, ben ook erg nieuwsgierig naar ervaringen van mensen met een gietvloer. Zelf hebben we een oud huis, de benedenverdieping volgestort met schuimbeton en een cementdekvloer. Ben bang voor scheuren in een eventuele gietvloer op de benedenverdieping. Wat is jullie mening?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 16:29:32 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77555854
Ik pas ze regelmatig toe en heb eigenlijk nog geen echte problemen met gietvloeren gehad.
Verhalen over verkleuren, krasvastheid ed komen doorgaans van mensen die er zelf geen ervaring mee hebben.

Waar het om gaat is wat voor uitstraling je wil dat de vloer heeft. Wanneer je een hoogglans gietvloer wil, zul je idd sneller een krasje zien dan met een matte gietvloer.
En dan de krasvastheid. Ten opzichte van welke andere vloerafwerking?

Een van de grote voordelen van een gietvloer is dat het ook vel vergevender is dan bijvoorbeeld linoleum.
Wanneer je een vlek in inoleum hebt, zie je dat meteen en tekent het zich af naar de verhouding van de breedte van de baan. Hierdor ontstaat het gevoel dat de hele baan vies is.
Door het ontbreken van banen bij een gietvloer, is een vlek gewoon een vlek.

Wat betreft scheurvorming vanwege de ondergrond, kun je beter een PU gietvloer nemen dan epoxy; dit is iets flexibeler en daardoor meer scheuroverbruggend.

Verder vallen kleine scheurtjes en krassen niet op, zelfde verhaal als de vlekken eigenlijk.

Het beste is om, zeker bij een oud pand, info in te winnen bij de leverancier over het type ondervloer en garanties.

Ik heb door de jaren heen duizende vierkante meters gietvloer voorgeschreven en nog nooit een gebruiker gehad die ontevreden was.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77559034
Ben geen fan van gietvloeren, zie vaak dat mensen geen goed beeld hebben van wat ze er van kunnen en mogen verwachten. Zie het vooral in de nieuwbouw dat er veel onkunde is bij de bedrijven die dit product toch aanbieden. In een nieuwe (of pas verbouwde) woning raad ik het persoonlijk de eerste twee jaar af met het oog op scheuren (werken) van de afwerkvloer.

punten van aandacht:
- met name, maar niet enkel, bij zwevende dekvloeren belangrijk om te bepalen of er vloerdilataties toegepast dienen te worden.
- diepte van radiatorleidingen en warmwaterleidingen in de dekvloer, grote kans op kleur- en structuurverschil waar deze te dicht op het oppervlak lopen.
- vochtpercentage van de vloer, laat dit chemisch meten en stuur iemand met enkel een elektrisch prikmetertje meteen je huis uit.
- Hou goed rekening met de rest van je inrichting, goede geluidsabsorbering (karpet, gordijnen, schilderen, stoffen zitmeubelen) is een must naar mijn mening in je woonkamer, anders wordt het een echoput.

Wil erg graag zelf ook een gietvloer in mijn woonkamer maar er ligt net 3 jaar een hele dure vloer in, zit nog een beetje in dubio... Als het goed is aangebracht kan het echt super zijn.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  dinsdag 4 januari 2011 @ 09:21:18 #5
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_90826237
Even een schopje!
Zijn er inmiddels al meer ervaringen met gietvloeren? Bijv. TS?
That's the way the cookie crumbles
pi_92734773
Hoi,

Ja wij!
Al bijna 8 jaar hier een PU gietvloer. We hebben 2 tinten grijs die door elkaar zijn geveegd. Mooie strakke vloer om te zien, goed schoon te houden en heerlijk met vloerverwarming
(een must!). Wel op verschillende plaatsen lelijke plekken in de vloer (luchtbellen e.d.) en na 8 jaar is de lak aan vervanging toe, veel krassen. En doffe plekken waar we de eetkamerstoelen steeds schuiven.
Dit jaar gaan we verhuizen. Dan nemen we geen PU vloer meer omdat de vloer sneller slijt dan we dachten (en best kostbaar is) en omdat we na 8 jaar weer eens wat anders willen.
pi_124881240
-edit-

Wanneer je wilt adverteren kun je mailen naar pr@fok.nl

[ Bericht 87% gewijzigd door Ml-etje op 04-04-2013 19:38:11 ]
pi_124887815
Ik heb hier een tijdje geleden ook naar gezocht maar vond het te duur voor mijn huidige huis (niet in verhouding en wil hier toch niet zo lang blijven).
Toen heb ik een bedrijf gevonden dat ook bedrijfsvloeren doet, winkelvloeren en dergelijke. Welke winkels dat zijn staat ook gewoon op hun website en je kan daar dus binnen lopen en de vloer bekijken. Dan zie je een vloer waar gewoon veel op gedaan wordt.
Bedrijf maakte er in elk geval geen geheim van en claimde echt goede kwaliteit te leveren.
Prijskaartje was wel iets van 130 Euro per vierkante meter. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')