Ben geen fan van gietvloeren, zie vaak dat mensen geen goed beeld hebben van wat ze er van kunnen en mogen verwachten. Zie het vooral in de nieuwbouw dat er veel onkunde is bij de bedrijven die dit product toch aanbieden. In een nieuwe (of pas verbouwde) woning raad ik het persoonlijk de eerste twee jaar af met het oog op scheuren (werken) van de afwerkvloer.
punten van aandacht:
- met name, maar niet enkel, bij zwevende dekvloeren belangrijk om te bepalen of er vloerdilataties toegepast dienen te worden.
- diepte van radiatorleidingen en warmwaterleidingen in de dekvloer, grote kans op kleur- en structuurverschil waar deze te dicht op het oppervlak lopen.
- vochtpercentage van de vloer, laat dit chemisch meten en stuur iemand met enkel een elektrisch prikmetertje meteen je huis uit.
- Hou goed rekening met de rest van je inrichting, goede geluidsabsorbering (karpet, gordijnen, schilderen, stoffen zitmeubelen) is een must naar mijn mening in je woonkamer, anders wordt het een echoput.
Wil erg graag zelf ook een gietvloer in mijn woonkamer maar er ligt net 3 jaar een hele dure vloer in, zit nog een beetje in dubio... Als het goed is aangebracht kan het echt super zijn.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."