quote:Ze hebben nog maar twee TV toernooien. Het Lakeside en dit.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:04 schreef luckass het volgende:
De BDO ontgaat mij eerlijk gezegd de laatste tijd.
Alle finalisten van de grote toernooien worden uitgenodigd. Daarna aanvullingen om er 32 van te maken. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Grand_Slam_of_Darts voor de precieze kwalificatie.quote:Daily Mirror Grand Slam of Darts
GROUP A
Simon Whitlock (3)
Colin Osborne
Robert Thornton
Dave Chisnall
GROUP B
Gary Anderson (6)
Wayne Jones
Mark Webster
Mark Hylton
GROUP C
Mervyn King (7)
Terry Jenkins
John Henderson
Stacy Bromberg
GROUP D
James Wade (2)
Vincent van der Voort
Tony O'Shea
Justin Pipe
GROUP E
Adrian Lewis (5)
Co Stompe
Scott Waites
Martin Phillips
GROUP F
Raymond van Barneveld (4)
Colin Lloyd
Darryl Fitton
Tricia Wright
GROUP G
Paul Nicholson (8)
Ronnie Baxter
Steve Beaton
Arron Monk
GROUP H
Phil Taylor (1)
Wes Newton
Ted Hankey
Michael van Gerwen
quote:Op zondag 21 november 2010 18:57 schreef wimderon het volgende:
Roland Scholten heeft zich gekwalificeerd voor het WK door het West-Europese kwalificatietoernooi te winnen (tegen voornamelijk Spanjaarden).
Grote afwezige: Wayne Mardle. Heeft zich niet weten te kwalificeren.quote:Seedings for Players Championship events and the World Championship are ordered as follows:
TOP HALF: 1-32-16-17-8-25-9-24-5-28-12-21-4-29-13-20
BOTTOM HALF: 2-31-15-18-7-26-10-23-6-27-11-22-3-30-14-19
Zal dit jaar wel met samenvattingen om 23:30 zijnquote:Het PDC Worldchampionship Darts zal dit seizoen nog bij SBS 6 te zien zijn. Maar daarna neemt de zender afscheid van de kroegsport-op-professioneel-niveau. Dat bevestigt directeur Eric van Stade in gesprek met De Perstribune van Radio 1. Als je als commerciėle zender sport doet, doe je dat omdat het veel kijkers boeit. Als dat niet meer het geval is, houd je er mee op. Darts doen we dit jaar nog, daarna houdt het contract op. We hebben er voor gekozen dat niet te verlengen.
SBS 6 was in de jaren 90 de zender die darts groot maakte in Nederland, mede geholpen door het succes van Raymond van Barneveld op internationaal niveau. Hij verhuisde naar een andere klasse waardoor een Nederlands boegbeeld wegviel alhoewel er na Van Barneveld verschillende Nederlandse darters op topniveau hebben meegedraaid.
Lex Muller, die eind dit jaar afscheid neemt als hoofd sport van SBS 6, is niet te spreken over het beleid van zijn werkgever. In tijdschrift Voetbal International zei hij eerder deze maand: Het is duidelijk aan de programmaleiding van SBS te merken dat deze niet erg sportminded is. Ik was het er bijvoorbeeld niet mee eens dat we met darts gestopt zijn. Dat pikt RTL nu in.
Hij vervolgt: Ik vind het niet verstandig om bijna alle sport te schrappen. Het gaat misschien wat ver om te zeggen dat sport en dan vooral voetbal de belangrijkste bijzaak van het leven is, maar het hoort bij het leven. SBS 6 heeft echter besloten alles op entertainment te gooien en ook dat vind ik niet verstandig.
De SBS-groep heeft de rechten voor verschillende uitduels en oefenwedstrijden van het oranje elftal. Ook de uitzendrechten van het KNVB Bekervoetbal liggen bij de zendergroep
Idd, ik kan me ook niet voorstellen dat de gehele markt ineens verdwenen is.quote:Op maandag 29 november 2010 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso maak je mij niet wijs dat er niet naar gekeken zou worden.
Ondertussen wel natuurlijk. Alleen de die-hards gaan streams op internet opzoeken om met een laptop op schoot te kijken.quote:Op maandag 29 november 2010 19:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, ik kan me ook niet voorstellen dat de gehele markt ineens verdwenen is.
Ik denk dat je zo weer een miljoen kijkers trekt als je darten na de kerst live gaat uitzenden.quote:Op maandag 29 november 2010 19:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, ik kan me ook niet voorstellen dat de gehele markt ineens verdwenen is.
Precies, het is een cirkelredenering waar SBS nu in zit. Darten is niet populair omdat het niet live op een open net wordt uitgezonden, en SBS wilt het niet gaan uitzenden omdat het niet populair meer isquote:Op maandag 29 november 2010 19:17 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo weer een miljoen kijkers trekt als je darten na de kerst live gaat uitzenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |