abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132252267
Hier scoort ze geen punten mee. Je kunt vandaag wél je punten geven om te stemmen voor de Top 5 van Anouk in MUZ / Top5 van de dag #46!
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_132271218
23 oktober is de nieuwe datum!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:05:27 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132278366
Ik vond t ook een domme zet... maar ik geloof niet dat het een "geen zin" actie is. Kost klauwen met geld dit.
23 okt de 2e poging doen maar. Vind het wel ruk voor de mensen die nu niet kunnen en/of die voor nikd een bak geld hebben uitgegeven.
Het kost mij ook een halve vrije dag extra, en 25 euro extra reiskosten, maar ja, het kan dus erger
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 oktober 2013 @ 22:46:25 #206
163650 Greys
pi_132280164
Mijn buren hadden zich er vreselijk op verheugd, ook vrij genomen, hotel geboekt enzo.
En volgende week zijn ze op huwelijksreis dus dan kunnen ze niet :') Echt lullig. Maar goed, er zijn ergere dingen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:28:54 #207
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:30:00 #208
163650 Greys
pi_132313523
Dus ze was/is ongesteld, zijn daar al die mensen voor moeten omkeren? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:40:18 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132315514
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:06:01 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_132316036
Vanavond was er een concert toch? Hoe was het?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:48:09 #211
163650 Greys
pi_132321364
Anouk: Worsteling tussen 'rockchick' en diva
Recensie Anouk - Symphonica in Rosso, Gelredome, 18-10-2013
door: Niels Kater, (foto boven: @Essielassch)

ARNHEM - Anouk wordt door de meeste mensen nog altijd gezien als een 'rockchick'. Maar wie haar laatste CD 'Sad Singelong Songs' kent, weet dat de rockdiva inmiddels muzikaal veel verder is. Het is een complexe plaat met filmische, soms donkere muziek. Mooi dus dat ze vanavond de beschikking heeft over een compleet klassiek orkest. Want dat is het concept van 'Symphonica in Rosso'. Anouk is de achtste artiest op rij die meedoet aan de concertreeks.
Het eerste applaus op de avond is dan ook voor het orkest. Dan komt dirigent Guido Dieteren op. Het tweede applaus is voor hem. Maar natuurlijk wacht iedereen op Anouk. Nog voordat ze een noot heeft gezongen krijgt de zangeres een staande ovatie. De zangeres is sober gekleed. Niet in het rood, wat gebruikelijk is voor 'Symphonica in Rosso', maar gewoon in het zwart. Het nonchalante jasje dat ze over haar zwarte outfit draagt lijkt te zeggen: 'Voor mij geen toeters en bellen, luister maar naar mijn muziek'.

BOMBAST
Het is bijna logisch dat Anouk begint met het openingsnummer van haar laatste CD. 'Rules' is een pompeus, donker en bombastisch nummer. Met de projectie van een grote kathedraal op de grote schermen achter haar, weet ze meteen een hele aparte sfeer neer te zetten. Ook het tweede nummer is van haar nieuwe album. 'Good life' wordt vergezeld door sfeervolle beelden op de projectieschermen. We zien diverse huiskamers met daarin verschillende mensen die allemaal hun leven leiden, hun 'good life'. Duidelijk is dat het nieuwe werk zich in ieder geval prima leent voor grote orkestratie.

Een gevoel van opluchting gaat door de zaal, want het lijkt er op dat Anouk prima bij stem is. Woensdag moest ze het eerste concert in de reeks afzeggen vanwege stemproblemen. Daar komt Anouk zelf op haar typische manier op terug: 'Wat een toestand he? Ik zit nu helemaal onder de pillen, maar ik voel me helemaal flex.' De toon is gezet. De zangeres vervolgt met: 'Even m'n jas wegleggen hoor....' Een lachsalvo gaat door Gelredome als ze vervolgens doodleuk heel rustig haar lippenstift gaat bijwerken. Anouk vertelt dat ze speciaal naar Parijs is gegaan voor haar outfit. 'Maar ik heb wel een beetje een buik in deze broek. Ik ben trouwens ook ongesteld, dus het is vandaag dubbel feest.'
Een van de voordelen van de begeleiding van het orkest is dat de dynamiek van de nummers veel beter overkomt dan als Anouk met band speelt. Bovendien zingt ze prachtig en loepzuiver. Maar voor de fans die haar het liefst als 'rockchick' zien, is het misschien allemaal wel wat te gepolijst. Zeker als 'Birds' komt, het songfestivalliedje, voor de gelegenheid met een extra lang instrumentaal intro.

OMSLAGMOMENT
Dan komt er een omslag moment in de show: De band komt er na een aantal nummers bij. En die overgang is behoorlijk rauw. Aan de band ligt het niet, want de muzikanten spelen behoorlijk funky. En met name gitarist Leendert Haaksma die weer terug is bij zijn voormalige werkgeefster. Haaksma speelde vanaf haar derde studioalbum (Graduated Fool) een lange periode in haar band, maar werd in 2007 ontslagen. Net als alle andere bandleden. De reden zou zijn dat de muzikanten kritiek hadden op haar toenmalige album 'Who's Your Mama'.

Maar vanavond lijken alle muzikanten er plezier in te hebben. Samen met de drie zwarte achtergrondzangers zorgen ze voor een enorm soulful geluid. In het koor ook Shirma Rouse die dit seizoen furore maakte in het programma 'The Voice Of Holland'. Zij en de andere twee achtergrondzangers krijgen vooral veel ruimte in 'Modern World.' Eigenlijk een een doodgewoon bluesje, maar heel GelreDome gaat uit haar dak. Dat lijkt ook zijn weerslag te hebben op Anouk zelf. Als zij ook gaat improviseren laat ze zien dat ze nog steeds een van de beste zangeressen van Nederland is. Dat ze ook haar achtergrondzangers de spotlight gunt, laat zien dat ze niet alleen als zangeres, maar ook als mens is gegroeid .

Ook Anouk valt op dat er minder rood in het publiek is dan bij andere edities van 'Symphonica in Rosso'. Maar dat maakt volgens haar niet uit. Ze benadrukt nog een keer dat ze ongesteld is. 'Bovendien is mijn BH ook rood', aldus Anouk. Vervolgens krijgen we een uitgebreide blik op haar indrukwekkende boezem. Daar is weer even de oude Anouk. Vervolgens vraagt de zangeres of het licht even aan mag, zodat ze naar haar kinderen kan zwaaien. De vele gesprekjes tussendoor maken het concert aan de ene kant intiem, aan de andere kant moet Anouk uitkijken dat het niet verzandt in gewauwel. Bovendien gaat ze wel erg ver. 'Ik moet gewoon een beurt krijgen' zegt ze. En vervolgens krijgt het publiek informatie over hoe ze haar intieme tuintje bijhoudt. Misschien is het de uitwerking van de pillen die Anouk vanwege ziekte heeft ingenomen.

De zangeres zit op haar praatstoel en praat geregeld door allerlei gevoelige intro's heen. voor de zaal een teken dat praten door de muziek heen kennelijk acceptabel is. Halverwege het concert ontstaat er daardoor een café-achtige sfeer, waardoor het allemaal wat onrustig wordt. Een goed moment voor Anouk om het podium even te verlaten. De eerder genoemde achtergrondzangers krijgen even de ruimte om allemaal een nummer solo te zingen. Geweldig geschoolde stemmen, maar ze kunnen niet iedereen even goed boeien. Voor veel bezoekers is het een moment om even wat drinken te halen.

Anouk komt uiteindelijk terug met haar hit 'Three Days in A Row. Het valt op dat ze op dat moment niet meer helemaal voluit gaat. Maar haar stem blijft meer dan acceptabel. Dan volgen in rap tempo meer hits. Bij het opzwepende 'Girl' schreeuwt het publiek hard mee. Iets waar Anouk dankbaar gebruik van maakt. Bij het intro van het rustige en sfeervolle 'Michel' begint Anouk opnieuw een lange monoloog. Deze keer over het gebruik van haar microfoonsnoer. Gelukkig krijgt Anouk haar manco door. 'Ik moet gewoon mijn mond houden en zingen he?' Vraagt ze aan de zaal. Een groot applaus volgt.

TRIJNTJE
Op het eind van 'Symphonica in Rosso' heeft Anouk nog een verrassing: Een gastoptreden van Trijntje Oosterhuis. Zij heeft onlangs een heel album opgenomen dat is geproduceerd en geschreven door Anouk. Een mooie gelegenheid dus om daar even reclame voor te maken bij de fans van Anouk. Ook Trijntje is goed bij stem, maar de songs klinken wel heel erg veilig en mainstream. Heel anders dan toen ik Trijntje voor het eerst zag zingen bij de funkband 'Wizzards of Ooze'. De ruigheid van toen is verdwenen.

Dat zelfde gevaar dreigt ook bij Anouk. En dat lijkt iets te zijn waar de zangeres mee worstelt. Aan de ene kant heeft ze zich enorm ontwikkeld als zangeres en componist. Aan de andere kant wordt het ruwe randje waar ze bekend mee werd steeds minder. Haar nieuwe songs klinken heel afgewogen en volwassen, haar oude hits zijn vooral liedjes van de 'rockchick' Anouk. Deze twee verschillende stijlen zijn moeilijk te combineren, maar het is logisch dat Anouk dat toch probeert.
Op het einde van het concert is de stem van de zangeres iets minder geworden. Dat komt waarschijnlijk omdat Anouk niet honderd procent fit is. Ze moet veel hoesten tussendoor. En ze zweet ook. 'Shit is dat' zegt Anouk. Het is natuurlijk niet niets om hele avond gas te geven in Gelredome. Bij 'Lost' -een van haar andere grote hits- laat Anouk zien dat ze wat geleerd heeft vanavond: Ze praat niet door het prachtige intro heen.

Het laatste nummer van de avond is een oudje. 'Nobody's Wife' is haar grootste hit. Maar nog steeds waar, want na een aantal mislukte relaties is Anouk nog steeds single. En dan is het minder gemakkelijk om 'een beurt te krijgen', zoals Anouk het zelf zegt. Of haar dat na afloop van het concert gaat lukken horen haar fans ongetwijfeld tijdens een van de volgende concerten van Symphonica in Rosso.

http://www.omroepgelderla(...)iva.htm#.UmJioNLwlQg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:16:05 #212
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132357390
Weer geen Anouk vanavond... Kut voor de mensen die zouden gaan en kut voor Anouk zelf 😞
  Trouwste user 2022 zondag 20 oktober 2013 @ 14:36:41 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_132358126
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:16 schreef Murmeli het volgende:
Weer geen Anouk vanavond... Kut voor de mensen die zouden gaan en kut voor Anouk zelf 😞
Krijg je als je aan het songfestival meedoet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 20 oktober 2013 @ 14:37:51 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_132358170
Het laatste nummer van de avond is een oudje. 'Nobody's Wife' is haar grootste hit. Maar nog steeds waar, want na een aantal mislukte relaties is Anouk nog steeds single. En dan is het minder gemakkelijk om 'een beurt te krijgen', zoals Anouk het zelf zegt. Of haar dat na afloop van het concert gaat lukken horen haar fans ongetwijfeld tijdens een van de volgende concerten van Symphonica in Rosso.

Had beter Casa in Rosso kunnen heten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:54:16 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132358754
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Krijg je als je aan het songfestival meedoet.

Hihi ja daar krijg je vast hele enge ziektes van enzooww
pi_132358838
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Vanavond was er een concert toch? Hoe was het?
Het was te merken dat ze ziek was en vanaf het moment dat ze een pauze inlaste (de achtergrondzangers en zangeres alle drie een nummer op zich namen) zakte het mi erg in. Ik kon me niet vinden in alle loftrompetten die op twitter of de reviews geschreven werden. Dat vanavond niet doorgaat, verbaast me niet
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:02:20 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_132359110
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het was te merken dat ze ziek was en vanaf het moment dat ze een pauze inlaste (de achtergrondzangers en zangeres alle drie een nummer op zich namen) zakte het mi erg in. Ik kon me niet vinden in alle loftrompetten die op twitter of de reviews geschreven werden. Dat vanavond niet doorgaat, verbaast me niet
ah. Wat sneu voor de bezoekers en voor Anouk zelf. Wat moet het rot zijn als je onder de maat moet presteren, terwijl je hier maanden aan hebt gewerkt.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:20:59 #218
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132359861
Ja, lijkt mij ook ruk!
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:42:51 #219
411407 SlappeAugurk
Dood aan de Ufo's
pi_132366487

leuk hoor!
Ufo's horen hier niet thuis, ga ergens anders vliegen Sukkels!!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:32:46 #220
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_132577619
Woensdag was erg de moeite waard. Volgens mij ouwehoerde ze ook een stuk minder dan het eerste concert. Tenminste als ik de media mag geloven.

Laatste concert wordt in de kabelkubus ingehaald.
De mensen zijn gek geworden
  Moderator zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:39:01 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132578945
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:42 schreef SlappeAugurk het volgende:

leuk hoor!
_O_ slappeaugurk _O_ ik ben fan maar hou het maar even in het wtf-muziek topic :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:39:48 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132767899
Voor de vervangende Ziggodome-concerten zijn nu al met voorrang voor een aantal mensen kaarten beschikbaar.
Ik heb me ingeschreven voor zitplaatsen voor 19 december.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:59:01 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132768491
En de zitplaatsen zijn binnen! *O*
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:13:22 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134003067
Nu live bij RTL-late night.
Klein en akoestisch. _O_
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:14:18 #225
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_134003110
Wat is ze meegaand vanavond! :D

En weer steengoed.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_134003175
_O_
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:16:21 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134003203
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is ze meegaand vanavond! :D

En weer steengoed.
Ja, ze blijft een geweldige zangeres en een lekker wijf. O+
Verheug me al enorm op de 19e december.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 december 2013 @ 23:46:27 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134004513
23 cm. is wel vrij veel hoor Noukie. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 7 december 2013 @ 00:30:23 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134006283
Mooie nummers gezongen. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:10:48 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146432574
We hebben, nadat we vorig jaar december er ook bij waren, nu weer kaarten gescoord voor haar concert op 28-2-2015 in het Ziggodome. *O*
Poef.....gone! ©golfer
pi_146872976
Ik ben haar nieuwe plaat aan 't luisteren. Lekker!!! 2 wat mindere nummers, maar er zitten weer echte powersongs, bluezzie nrs en orgeltjes bij *O*
  maandag 24 november 2014 @ 20:00:59 #232
437261 LPWorld
LPWorld voor al jouw LPs, viny
pi_146965569
-spam-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bosbeetle op 24-11-2014 20:35:18 ]
LPWorld.nl
pi_146965661
Anouk... _O_

Ik heb zelden zo,n eerlijk , oprecht mens gezien op tv.
pi_146966853
Ze komt vrijdag bij RTL late night!
  vrijdag 9 januari 2015 @ 21:46:22 #235
16715 Mylene
*schatje*
pi_148524613
quote:
Anouk komt naar Appelpop

Anouk komt voor het eerst in tien jaar weer naar Appelpop. Ze is de eerste artiest die Appelpop-organisator Stichting Muziekstad Tiel heeft aangekondigd voor de komende editie.

Appelpop zegt met Anouk een lijn voort te zetten die ze altijd hebben gevolgd: een gratis en breed aanbod uit de top van de nationale en internationale muziekindustrie.

Appelpop sluit op vrijdag 11 en zaterdag 12 september het festivalseizoen af.

Anouk komt in juli ook naar Zwarte Cross in Lichtenvoorde. In mei is ze de hoofdact van Dauwpop in Hellendoorn. In het eerste weekend van april staat ze met Kensington en Jett Rebel op Paaspop.
bron
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:52:45 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150135559
Vanavond dus weer naar het Ziggodome voor haar nieuwe optreden.

/je bent fan of niet.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 februari 2015 @ 03:44:56 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_150136373
Ik ben enorm jaloers golfer en Bluezz! Heel veel plezier. Het wordt ongetwijfeld weer leuk en ik zag op Twitter dat ze er weer een geweldig optreden van maakt. Geniet maar een beetje namens mij, want ik viste achter het net (moest iets te lang nadenken of ik naar zoiets massaals wilde gaan.)
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:36:55 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158875890
Nummer 6 is op komst:

Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:10:31 #239
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_158876805
quote:
Anouk komt voor het eerst in tien jaar weer naar Appelpop. Ze is de eerste artiest die Appelpop-organisator Stichting Muziekstad Tiel heeft aangekondigd voor de komende editie.

Appelpop sluit op vrijdag 11 en zaterdag 12 september het festivalseizoen af.
quote:
Anouk verwacht een kindje met haar vriend Dominique Schemmekes. Het wordt haar zesde kindje. Hoe lang ze al zwanger is, is niet bekend.
"In de afgelopen zes maanden ben ik eigenlijk de hele tijd - ik denk vanaf mei - zwanger geweest", zei de 40-jarige zangeres eind november in een interview. Anouk wilde haar vriend ook een zwangerschap laten meemaken.
Pittig.
Prrrrr
pi_159122688
Nieuwe plaat! (Dat intro O+ ) Die tekst :+

quote:
My place, five minutes from now
You're not the only one who needs his scrub down
My man, place your love in me
Slowly drifting up to a fantasy
I, I, I, I'm a dirty girl,
Get on top of me
(On top of me, get on top of me)
I'm a dirty girl,
And I, I am begging for release
(A release, begging for release)
All that I'm giving, just let me be
A slave to your seduction
Yes, I've been over your torturing
Right before eruption
I'm a, I'm a, I'm a dirty girl
With a dirty mind
Oh oh oh oh

Taught yourself for me
Make me want it back
(Make me want it, make me want it, make me want it back)
Give it to me now
You don't need air, no
No, you don't
I, I, I, I'm a dirty girl,
Get on top of me
(On top of me, get on top of me)
I'm a dirty girl,
And I, I am begging for release
(A release, begging for release)
All that I'm giving, just let me be
A slave to your seduction
Yes, I've been over your torturing
Right before eruption
I'm a, I'm a, I'm a dirty girl
With a dirty mind
Oh oh oh oh

Give it to me now!
Ge-ge-ge-get on top of me!
http://www.nu.nl/muziek/4(...)jnt-begin-maart.html
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:07:12 #241
862 Arcee
Look closer
pi_166270981
Haar nieuwe album Fake It Till We Die klinkt goed. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:14:17 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_166272957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:07 schreef Arcee het volgende:
Haar nieuwe album Fake It Till We Die klinkt goed. ^O^
Staan inderdaad wel een paar goede nummers op. :Y
Poef.....gone! ©golfer
pi_174425807
Ze gaat weer jureren bij de Voice *O*
pi_174425904
de internationale school vd kids moet weer betaald worden zeker
pi_174426022
Op hoeveel kinderen van hoeveel vaders zitten we inmiddels? :P
  zondag 15 oktober 2017 @ 02:24:00 #246
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174426134
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 02:03 schreef JedimindhaX het volgende:
Op hoeveel kinderen van hoeveel vaders zitten we inmiddels? :P
6 van 3.
Poef.....gone! ©golfer
pi_174426211
allemaal statussymbooltjes hoor
pi_174426931
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 02:55 schreef riazop het volgende:
allemaal statussymbooltjes hoor
Ben blij dat artiesten als Lil Kleine en Boef zich nog niet voortplanten, op toekomstige domkoppen zitten we ook niet te wachten
pi_174436024
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:08 schreef Bottendaal het volgende:

[..]
Lil Kleine en Boef.... op toekomstige domkoppen ....
lachen naar de bank
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')