abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77451158
Hallo!

Ik ben van plan om - samen met een maatje van me - komend studiesemester een sabbatical halfjaar op te nemen! Nu lijkt het ons leuk om in dit halfjaar naar Spanje te gaan. Daar eerst een taalcursus ofso doen en dan een beetje werken en vooral veel chillen. Maar nu zit ik eigenlijk wel met een hoop vragen. Naar welke stad/streek kunnen we het beste gaan? Is Spaans moeilijk te leren? Waar kan je een beetje goedkoop een chill appartement huren voor 2 personen (dus welke stad)? Kan je een beetje makkelijk werk vinden als je geen Spaans spreekt? etc..

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, dank!
pi_77451668
Ik zou het combineren. Vaak is het mogelijk van je buitenland avontuur een stage te maken. Dus dan kun je 6 maanden naar bijvoorbeeld Sevilla gaan. Daar een cursus volgen. Genieten van het leven en studiepunten krijgen!
pi_77451742
Klopt, maar ik ben inmiddels al zo ver met m'n studie dat ik niet meer in aanmerking kom voor een Erasmusbeurs. Tevens heb je dan veel minder flexibiliteit.
pi_77451799
Werk vinden als je geen Spaans kan lijkt me niet zo makkelijk, dan zou ik eerder ergens heen gaan waar veel toerisme is en Engels bijv. voldoende is. En dan kan je buiten je werk weer meer naar het Spaanse gedeelte trekken en de taal leren.
pi_77470279
Doe je toevallig iets in de makelaars-richting? Dan kan ik misschien wel iets regelen met m'n oom, die werkt voor een makelaars-kantoor in Alicante...

[ Bericht 2% gewijzigd door Snader-01 op 31-01-2010 11:03:21 ]
  zondag 31 januari 2010 @ 08:45:28 #6
286521 igor-smirnoff
hiv is tenminste positief
pi_77470412
De meeste mensen spreken daar toch wel gewoon Engels? Maar ach een taaltje er bij kan geen kwaad

Ik kan verder weinig tips geven Spanje is ten eerste niet echt mijn land en het enige wat ik ken van Spanje is Real-Madrid en Barcalona
Je kan in het leven maar beter HIV hebben dan ben je tenminste nog positief!
  zondag 31 januari 2010 @ 08:50:12 #7
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_77470431
Streek: ligt eraan wat je wil hè
Taal: nee, Español is niet zo lastig
Appartement: wonen is goedkoop, ze hebben zich helemaal de ziekte gebouwd het afgelopen decennium
Werk: er is 15% werkeloosheid
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_77501872
quote:
Op zondag 31 januari 2010 08:45 schreef igor-smirnoff het volgende:
De meeste mensen spreken daar toch wel gewoon Engels? Maar ach een taaltje er bij kan geen kwaad

Ik kan verder weinig tips geven Spanje is ten eerste niet echt mijn land en het enige wat ik ken van Spanje is Real-Madrid en Barcalona
Zeer weinig Spanjaarden spreken Engels hoor, en als ze het spreken is het vaak matig. Verder is Spaans dan wel weer vrij makkelijk te leren, zeker als je kennis hebt van Engels en Frans. Dus dat zou ik zeker aanraden, je hebt er heel veel aan als je Spaans beheerst als je er wilt wonen en werken. Mijn ervaring met werk zoeken, in Barcelona (dat is natuurlijk wel Catalonië, nét even anders dan de rest van Spanje) was dat ze zeker op zoek zijn naar mensen die Spaans spreken en dat het eigenlijk een must is.

Qua streek zou ik ook zeggen, dat ligt er maar net aan wat je wilt. Ben je op zoek naar authentieke, rustige streken of wil je wonen en werken in een metropool zoals Madrid of Barcelona?
  maandag 1 februari 2010 @ 08:15:26 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_77503036
schopje naar de kenners in KAA
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_77503347
quote:
Op zondag 31 januari 2010 07:53 schreef Snader-01 het volgende:
Doe je toevallig iets in de makelaars-richting? Dan kan ik misschien wel iets regelen met m'n oom, die werkt voor een makelaars-kantoor in Alicante...
Iedereen in Spanje doet geloof ik wel iets met makelaardij. Oja, en Engels kun je ook wel vergeten - de meeste basisschool-leerlingen in Nederland kunnen beter Engels dan de gemiddelde Spanjaard. Verder heb ik in het andere topic een vrij uitgebreid antwoord gegeven dus zie topic "Spanje deel 6".
pi_77536769
Dank voor de tips! Heb het deze week super druk (tentamens!), dus zal er na het weekend even goed naar kijken .
  dinsdag 2 februari 2010 @ 01:42:48 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77539222
Kijk eens: Spanje / España - Deel 6 hier zitten de ervaringsdeskundigen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')