abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77441973
29-01-2010

Gelovigen laten archeologisch rapport aanpassen: "Aarde is slechts 6.000 jaar oud"

In de Nederlandse gemeente Staphorst is een meerderheid van gelovigen in de gemeenteraad erin geslaagd een rapport over archeologische waarden in de gemeente te laten aanpassen.

In dat rapport wordt geschreven over het ontstaan van zandruggen miljoenen jaren geleden, en dat pîkken de protestantse gelovigen niet. Zowel leden van de ChristenUnie als de SGP willen dat ook de bijbelse visie over de leeftijd en het ontstaan van de aarde wordt verwoord. Ze geloven immers dat de aarde ongeveer 6.000 jaar oud is.

"Wij gaan samen met een groot deel van de bevolking in deze gemeente uit van een jongere Aarde. Waarom zou dat niet in een gemeentelijk rapport verwoord worden?'', vraagt raadslid Klaas Harke (ChristenUnie) zich af. (anp/sam)

(HLN)

Te gek voor woorden
Stelletje achterlijke idioten
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 januari 2010 @ 09:21:00 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77441985
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_77441997
Nu nog de boeken van harry potter in de wetenschappelijke documenten verwerken.

Waarom immers het ene sprookje wel en het andere sprookje niet de wetenschap laten beinvloeden.

Dat mensen geloven in sprookjes, prima, maar laten ze hun achterlijke beelden achter hun voordeur houden en niet de rest van de wereld mee vervuilen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_77442041
Te idioot voor woorden dit.
Politici in Staphorst mogen best een voortrekkersfunctie vervullen en een afwijkende mening laten horen.
'Samen met een groot deel van de bevolking in deze gemeente' uitgaan van 'een jongere aarde' is niet zo'n best argument.
pi_77442062
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:28 schreef Ribbenburg het volgende:
Te idioot voor woorden dit.
Politici in Staphorst mogen best een voortrekkersfunctie vervullen en een afwijkende mening laten horen.
'Samen met een groot deel van de bevolking in deze gemeente' uitgaan van 'een jongere aarde' is niet zo'n best argument.
Hahhahahhaha, had ik zelfs overheen gelezen.

Als ik dus beweer dat de aarde plat is, heb ik plots een voortrekkersfunctie
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:51:28 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77442275
Subtiele hint: scheiding van kerk en staat... Sowieso wordt het hoog tijd de grondwettelijjke bescherming om-te-geloven-wat-je-maar-wilt te vervangen door een buiten-doe-je-normaal-geloven-doe-je-maar-thuis...
censuur :O
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:51:35 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77442276
tsja. daar zullen de schrijvers van het rapport ook niet blij mee zijn. hun rapport is nu waardeloos geworden voor andere wetenschappers. geen hond die nu nog gaat citeren uit dit stuk.

even worse. de crea's hebben nu een wetenschappelijk onderzoek waarin hun bijbelrommel is opgenomen.
Siamo Tutti Antifascisti!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:53:29 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77442294
Oh yeah, nog een toevoeging: ik zou graag ook een verbod op scholen die gebaseerd zijn op een godsdienst zien! Ikzelf ben ook jarenlang geindoctrineerd met sprookjes over op water lopende baarden en andere ongein, elk jaar weer precies hetzelfde verhaal, m'n hele basisschool door...
Schaf dat af, belachelijk om jongeren daarmee op te zadelen en het te brengen alsof het ook maar waar is.
censuur :O
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:59:28 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_77443159
Ik geloof dat er een berg geld op mijn giro staat....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:04:19 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_77443258
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:49:52 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_77444357
Keer op keer bevestigen de gelovigen Darwins theorieen dat wij van de apen afstammen....
pi_77444678
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:30 schreef Sakura het volgende:

[..]

Hahhahahhaha, had ik zelfs overheen gelezen.

Als ik dus beweer dat de aarde plat is, heb ik plots een voortrekkersfunctie [ afbeelding ]
Nee, ik zeg dat politici niet als een hondje achter de mening van een meerderheid van de keizers hoeven aan te lopen. Het principe van democratie is dat politieke besluitvorming verantwoord wordt met afdoende argumentatie. Niet met een beroep op wat 'een groot deel van de bevolking' vindt.

Als ik in de oppositie van de Staphorster gemeenteraad zat had ik ze eens flink aan de tand gevoeld.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:04:19 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77444696
Deze kan beter verder in een van de andere topics.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')