abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:25:24 #1
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_77441720
Hallo lieve culli's

Na mijn topic over de loef afsteken van collega's (ik werk op een school), heb ik een nieuw idee.
Mijn collega's waren diep onder de indruk van de tomatensoep, voorzien van een lievelijke zelfgemaakte stengel.

Na een kort onderzoek onder mijn eigen leerlingen blijkt dat het vraag/aanbod in de kantine niet helemaal goed past. Nu worden broodjes kroket/frikandel uit de magnetron verkocht, maar het meer en deel vd leerlingen gaat buiten de deur om een hapje te scoren. Vooral sinds de broodjes gezond niet meer verkocht worden.

Op korte termijn wil ik schoolbreed enqueteren (leuke programeeropdracht voor een aantal leerlingen!);

Hoe denken jullie over:
  • wat is commercieel haalbaar qua producten?
  • zou er directie-overtuiging nodig zijn om een goed aanbod te kunnen bieden?
  • wat eet jij het liefst in een (bedrijfs)kantine?
  • Starbucks, waar blijf je
    pi_77441740
    een hamburger
    lol?
    pi_77441743
    In een kantine horen gezonde en ongezonde dingen.
    Bij ons is het van frikandel tot pistoletje gezond/eiersalade enz.
    -
    pi_77442603
    Bacon & Eggs!
    -|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
    pi_77444945
    Tosti en verse (vruchten)salade
    pi_77446281
    Broodje frikandel met sambal.
    pi_77446327
    smoothies
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      zaterdag 30 januari 2010 @ 13:14:27 #8
    289550 Paarse_Kiwi
    Mét roze lakschoentjes!
    pi_77446537
    pfff... een schoolkantine kan van alles verkopen, hoe oud zijn de leerlingen van de school?
    Wat mij altijd verbaast bij schoolkantines (maar bij alles eigenlijk, supermarkten etc.) is dat ongezonde dingen vaak goedkoper zijn dan gezonde dingen. Een blikje cola voor 70 cent terwijl je voor een verse smootie al snel twee euro betaalt. Ik neem aan dat je liever hebt dat je leerlingen gezond eten dus mijn advies: maak de gezonde dingen veel goedkoper dan de ongezonde dingen. Als je voor de prijs van een broodje frikadel ook twee broodjes gezond o.i.d. kan kopen zou ik het wel weten... Tuurlijk eet je ook wel eens wat ongezonds maar als je dat in elk geval duurder maakt dan de gezonde dingen...

Het idee van een enquete is super, als je een goed enquete hebt kom je er tenminste achter wat de leerlingen willen. Verder heb ik niet echt antwoord op je vragen... sorry :$ Hoop dat dit toch enigszins een goede bijdrage was :-)
    Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
    pi_77446938
    Dan is dat broodje gezond het eerste wat terug moet komen.
    Je zou kunnen denken aan een wisselend assortiment met bijvoorbeeld een broodje van de dag en of een soep van de dag.

Zo te horen is een deel van het probleem ook het kant en klare. Een bal gehakt uit jus is makkelijk te maken. Je draait ze van te voren en een deel mik je in de vriezer.

En idd de leeftijd van de leerlingen en daarmee de hoeveelheid geld die te spenderen is is ook erg belangrijk.
    Ook de ruimte die je hebt bij de uitgifte kan bepalend zijn.
      zaterdag 30 januari 2010 @ 16:32:08 #10
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_77452211
    Ook niet onbelangrijk om te weten is of die kantine in eigen beheer is of uitbesteed aan een cateraar?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      zaterdag 30 januari 2010 @ 19:49:54 #11
    128471 doctor.starbucks
    pi_77458367
    De kantine is in eigen beheer. De leerlingen zijn van het type voortgezet onderwijs.

er is wel een proefplaatsing van een watertap. Nadeel is wel, het voelt een beetje second hand. De flesjes waren over van de 3fm-actie in Groningen.
    Starbucks, waar blijf je
      woensdag 3 februari 2010 @ 19:58:10 #12
    128471 doctor.starbucks
    pi_77603698
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:32 schreef golfer het volgende:
    Ook niet onbelangrijk om te weten is of die kantine in eigen beheer is of uitbesteed aan een cateraar?
    Starbucks, waar blijf je
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')