abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2014 @ 17:07:31 #151
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_138947446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:57 schreef Belthaus het volgende:
Klopt, ik zoek ook niet perse dat, maar vind het dus wel ontzettend leuk om mensen van over de hele wereld te ontmoeten!

Ik heb inderdaad ook aan Europa lopen denken. Laos, Cambodja en Vietnam spreken mij ook erg aan, vrienden en familie van mij zijn daar ook geweest en ik heb prachtige foto's en verhalen gehoord. Helaas zijn de tickets daarheen voor nu waarschijnlijk net even te duur.

In Europa zou ik dan gaan voor Oos-Europa, zo heb ik vernomen dat Slovenië bijvoorbeeld ook erg mooi is. Het is nog lastig keuzes maken, dat staat iig vast..
In Europa kan ik o.a. Polen, Slowakije, Slovenië, Kroatië en Griekenland aanraden. En uiteraard Spanje (Noord én Zuid). Ga je wat van de gebaande paden af, heb je er nog veel meer vrijheid dan in landen buiten Europa.

En ik kan Zuid-Amerika niet vaak genoeg aanraden. In één van die Andeslanden ga je echt je ogen uitkijken en de tijd van je leven hebben :D
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:28:52 #152
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139023014
Ik wil binnenkort ook voor het eerst alleen op vakantie. Ben nu 22, en studeer momenteel niet meer dus heb nog tot september de tijd om leuke dingen te doen. Wil dolgraag een keer een paar dagen naar Berlijn, en wellicht ook nog naar Parijs. Dat lijken mij ook echt toffe steden om heen te gaan als je nog niet zoveel ervaring hebt met alleen reizen.

De reden dat ik alleen wil is ten eerste omdat de zelfstandigheid mij heerlijk lijkt. Verder zijn de mensen met wie ik eventueel zou kunnen gaan gewoon druk met hun studies/werk of ze hebben sowieso geen zin om steden te bezoeken.

Mijn ouders vinden het idee wat minder tof trouwens dat ik alleen weg wil, maar als 22 jarig iemand moet dat toch geen probleem zijn :') (Daar zijn het ouders voor I guess? Iets met overprotective)

Anyway, wil dus wel snel een paar dagen richting Berlijn. Spiegelreflex mee, leuk hotelletje vinden en dan nog even de keuze tussen vliegen of trein maken en dan moet het helemaal goedkomen :)

Het enige wat mij enigszins awkward lijkt is het alleen moeten eten, hoewel dat bij mij toch vrijwel altijd fastfood zal worden :') Ik zie mezelf nou ook niet echt in een fancy restaurant zitten in m'n eentje, maar goed. Ik ben benieuwd, ga d'r eens lekker mee bezig :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  † In Memoriam † vrijdag 18 april 2014 @ 21:48:14 #153
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_139026751
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 20:28 schreef Blistering het volgende:
Ik wil binnenkort ook voor het eerst alleen op vakantie. Ben nu 22, en studeer momenteel niet meer dus heb nog tot september de tijd om leuke dingen te doen. Wil dolgraag een keer een paar dagen naar Berlijn, en wellicht ook nog naar Parijs. Dat lijken mij ook echt toffe steden om heen te gaan als je nog niet zoveel ervaring hebt met alleen reizen.

De reden dat ik alleen wil is ten eerste omdat de zelfstandigheid mij heerlijk lijkt. Verder zijn de mensen met wie ik eventueel zou kunnen gaan gewoon druk met hun studies/werk of ze hebben sowieso geen zin om steden te bezoeken.

Mijn ouders vinden het idee wat minder tof trouwens dat ik alleen weg wil, maar als 22 jarig iemand moet dat toch geen probleem zijn :') (Daar zijn het ouders voor I guess? Iets met overprotective)

Anyway, wil dus wel snel een paar dagen richting Berlijn. Spiegelreflex mee, leuk hotelletje vinden en dan nog even de keuze tussen vliegen of trein maken en dan moet het helemaal goedkomen :)

Het enige wat mij enigszins awkward lijkt is het alleen moeten eten, hoewel dat bij mij toch vrijwel altijd fastfood zal worden :') Ik zie mezelf nou ook niet echt in een fancy restaurant zitten in m'n eentje, maar goed. Ik ben benieuwd, ga d'r eens lekker mee bezig :)
Ik ben in mijn eentje lekker tapas wezen eten in Barcelona. Tafel voor 4 personen in mijn eentje bezet gehouden 8-). Ik ben elke keer dat ik ging eten ergens gaan zitten waar de andere gasten ook zaten, en de eerste avond vond ik het gek, de rest van de week boeide het me totaal niet meer. Zelfs tijdens het eten pakte ik mijn camera erbij om foto's van de omgeving te maken. De drempel lag bij mij opeens heel laag, want wat heb je te verliezen? Je ziet die mensen toch nooit meer ;).

Ik snap je ouders wel, maar ze moeten je ook kunnen vertrouwen. Ik liet mijn ouders (ondanks dat ik op mezelf woon :P) achter met de belangrijkste informatie (vlucht details, hotel/hostel gegevens) en zorgde er gewoon voor dat ik ze belde zodra ik er was.

Heel veel succes met het maken van je keuze, ik hoor het graag hier! ;)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:00:31 #154
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139027420
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 21:48 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ik ben in mijn eentje lekker tapas wezen eten in Barcelona. Tafel voor 4 personen in mijn eentje bezet gehouden 8-). Ik ben elke keer dat ik ging eten ergens gaan zitten waar de andere gasten ook zaten, en de eerste avond vond ik het gek, de rest van de week boeide het me totaal niet meer. Zelfs tijdens het eten pakte ik mijn camera erbij om foto's van de omgeving te maken. De drempel lag bij mij opeens heel laag, want wat heb je te verliezen? Je ziet die mensen toch nooit meer ;).

Ik snap je ouders wel, maar ze moeten je ook kunnen vertrouwen. Ik liet mijn ouders (ondanks dat ik op mezelf woon :P) achter met de belangrijkste informatie (vlucht details, hotel/hostel gegevens) en zorgde er gewoon voor dat ik ze belde zodra ik er was.

Heel veel succes met het maken van je keuze, ik hoor het graag hier! ;)
Geweldig zeg, wat een stad is Barcelona ook he :) Ben er in 2012 geweest en heb er ook de tijd van mijn leven gehad, heerlijke cultuur en toffe architectuur.

En je hebt ook helemaal gelijk! Ook wat mijn ouders betreft, hoewel 't vooral m'n pa is hoor. M'n moeder ging vroeger ook op d'r 23ste alleen naar Bulgarije enzo, dus die juicht het alleen maar toe dat ik lekker ga doen wat ik zelf wil.

Ik zal t.z.t. nog wel even laten weten wat ik gepland heb :) Wil dit weekend wel wat knopen doorhakken sowieso!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  One tough cookie zaterdag 19 april 2014 @ 01:17:24 #155
169210 liesje1979
pi_139034805
Ik vind het heerlijk. Als je thuis alleen kan zijn kan je dat daar ook. En ja het is eng, misschien juist daarom wel extra tof.
pi_139036413
quote:
Het enige wat mij enigszins awkward lijkt is het alleen moeten eten, hoewel dat bij mij toch vrijwel altijd fastfood zal worden :') Ik zie mezelf nou ook niet echt in een fancy restaurant zitten in m'n eentje, maar goed.
Dit vind ik persoonlijk het grootste nadeel van solo-reizen. Zeker als het personeel dan vraagt of er nog iemand bij komt, je vervolgens naar een klein tafeltje onder de trap of bij de toiletten brengt en de overige borden/bestek demonstratief weghaalt. Ik heb echter een paar tips om er mee om te gaan:

- Neem een boekje mee. Je hoeft niet eens te lezen, maar dan geef je jezelf een houding tijdens het wachten op de bestelling.
- Neem je hoofdmaaltijd s'middags ergens tussen 2 - 6 uur. Dan is het stiller in restaurants en voel je jezelf minder bekeken. Dan kun je s'avonds toe met een sandwich.
- In de buurt van trein- en busstations, zakencentra en kantoren zitten veel mensen alleen te eten en voelt het dus minder ongemakkelijk omdat je niet de enige bent.
- Dat laatste geldt ook voor food courts in grote winkelcentra en zelfbedienings restaurants zoals La Place of Marché.
  zaterdag 19 april 2014 @ 07:29:28 #157
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139036614
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 05:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit vind ik persoonlijk het grootste nadeel van solo-reizen. Zeker als het personeel dan vraagt of er nog iemand bij komt, je vervolgens naar een klein tafeltje onder de trap of bij de toiletten brengt en de overige borden/bestek demonstratief weghaalt. Ik heb echter een paar tips om er mee om te gaan:

- Neem een boekje mee. Je hoeft niet eens te lezen, maar dan geef je jezelf een houding tijdens het wachten op de bestelling.
- Neem je hoofdmaaltijd s'middags ergens tussen 2 - 6 uur. Dan is het stiller in restaurants en voel je jezelf minder bekeken. Dan kun je s'avonds toe met een sandwich.
- In de buurt van trein- en busstations, zakencentra en kantoren zitten veel mensen alleen te eten en voelt het dus minder ongemakkelijk omdat je niet de enige bent.
- Dat laatste geldt ook voor food courts in grote winkelcentra en zelfbedienings restaurants zoals La Place of Marché.
Goeie tips, thanks! En ik eet sowieso altijd vroeg, dus wat dat betreft komt het wel goed.

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:17 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind het heerlijk. Als je thuis alleen kan zijn kan je dat daar ook. En ja het is eng, misschien juist daarom wel extra tof.
Precies! Ik moet er alleen echt even uit. Merk dat ik gek word van het thuiszitten. Ben het studeren ook gaan missen ;) Een vakantie zal me goed doen.
pi_139037710
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 05:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit vind ik persoonlijk het grootste nadeel van solo-reizen. Zeker als het personeel dan vraagt of er nog iemand bij komt, je vervolgens naar een klein tafeltje onder de trap of bij de toiletten brengt en de overige borden/bestek demonstratief weghaalt.
Ik ben inderdaad een keer naar een klein afgelegen tafeltje gebracht. Dat was voor mij de reden om bij de - iets duurdere - buren te gaan eten. :s) Wat zij kunnen kan ik ook. ;)
pi_139038429
wat ik jammer vind van solo reizen is dat als je een hotelkamer of appartementje wil nemen je vaak 100% 1-persoons toeslag hebt, mooie aanbiedingen hebben ze alleen voor 2 of meer personen, als soloreiziger betaal je nog meer..

met goed zoeken kan je toch nog wel mooie prijzen vinden hoor, maar ik vind het toch vervelende praktijken..
pi_139038977
Het klopt inderdaad dat op de website van vele reisorganisaties de prijs per persoon op basis van twee personen is. Daarom regel ik de vlucht en de overnachtingen gewoon zelf. :P
pi_139039060
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:07 schreef sylvesterrr het volgende:
Het klopt inderdaad dat op de website van vele reisorganisaties de prijs per persoon op basis van twee personen is. Daarom regel ik de vlucht en de overnachtingen gewoon zelf. :P
ik boek zowiezo niet via reisorganisaties :P
pi_139039467
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:11 schreef mschol het volgende:

[..]

ik boek zowiezo niet via reisorganisaties :P
Ik heb dat één keer gedaan, een fly&drive-arrangement naar de VS. :P Voor ¤ 1200 ofzo had ik een retourtje + twee weken autohuur. Dat kon ik zelf niet op zo'n korte termijn (3 dagen voor vertrek) voor zo'n prijs regelen. :P
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:05:04 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139039981
Voor autohuur is het inderdaad vaak wel een goed idee.
pi_139042752
quote:
Je kan als goedkopere optie ook een hostel nemen, eenmaal daar kan je makkelijk andere reizigers ontmoeten en als het klikt daar mee eten. Maar als je liever op jezelf bent kan je net zo makkelijk lekker op je zelf gaan eten.

Ik vind dat altijd heerlijk haha.
  zaterdag 19 april 2014 @ 20:32:45 #165
426122 olifantje14
life isn't about flowers
pi_139051677
heeft er iemand ook ervaring om in de winter te reizen?
ik krijg van mijn werk alleen in de winter maanden vrij en wil dan voor het eerst alleen op vakantie.

een collega van me rade me af om naar het verenigd koninkrijk te gaan ivm de kou...
gezien ik dat nog niet zo zeer gewend ben

maar mij trekt Spanje, Portugal en frankrijk ook wel, maar ik spreek de talen niet zo goed, kan wel vloeiend engels speken :D

weet iemand leuke plekken te bezoeken in de winter, bij spanje, portugal of frankrijk??
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:04:11 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139052783
Welke periode kun je weggaan? Er is nogal een verschil tussen november en januari namelijk.
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:23:11 #167
426122 olifantje14
life isn't about flowers
pi_139053505
tussen 1 dec en half januari
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:37:29 #168
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139054100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:23 schreef olifantje14 het volgende:
tussen 1 dec en half januari
Dan is het zelfs in Zuid-Spanje meestal niet echt lente-achtig (kan soms wel hoor). Zuid-Portugal heeft het zachtste weer in hartje winter, afgezien van de Canarische eilanden, Madeira en de Azoren.
Maar zoek je warmte, of wil je alleen vrieskou vermijden?
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:38:11 #169
426122 olifantje14
life isn't about flowers
pi_139054138
ik wil alleen vrieskou vermijden..
ik overleef prima met 10 graden :D
pi_139054341
Is Istanbul een optie? *)
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:46:54 #171
426122 olifantje14
life isn't about flowers
pi_139054479
istnabul lijkt mij een zeer mooi land, maar niet om als eerste keer alleen heen te gaan en zeker niet alleen als vrouw zijnde XD
pi_139055197
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 21:46 schreef olifantje14 het volgende:
istnabul lijkt mij een zeer mooi land, maar niet om als eerste keer alleen heen te gaan en zeker niet alleen als vrouw zijnde XD
Volgens je profiel ben je een man. ;) Istanbul is een prima plek voor vrouwen hoor, zolang je verlaten/donkere steegjes mijdt. ;) Dat geldt overigens voor iedere vakantiebestemming.

Zelfs ik (man met Turkse achtergrond) durf in Istanbul niet door donkere steegjes te lopen. :P
pi_139055404
quote:
Ik heb Istanbul twee keer alleen bezocht. Omdat er op cultureel vlak heel veel te zien is, vermaak je je er al gauw heel erg prima.

Barcelona is wat dat betreft ook een absolute aanrader. Dat was mijn eerste soloreis, en was perfect.
  zaterdag 19 april 2014 @ 22:10:54 #174
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139055759
Haha wow, ik ben weer even lekker dom bezig geweest. Hotel geboekt, trein geboekt. Trein een dag te vroeg geboekt :') Dus hotel proberen om te boeken d.m.v. de optie ''data wijzigen'' --> 148 euro annuleringskosten. Dus nu maar een mail in m'n beste Duits richting het hotel gestuurd in de hoop dat er nog iets geregeld kan worden.

Wordt een duur tripje!

En wat leren we van dit fiasco? Altijd alles dubbel checken, nog een keer checken, en dan nog 5x checken :')
  zondag 20 april 2014 @ 08:12:14 #175
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_139064652
quote:
gelukkig is het ook geen land maar een stad ;) een prachtige stad met vriendelijke moderne mensen die je prima in je eentje kunt bezoeken :Y gewoon je gezonde verstand gebruiken zoals je overal zou doen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_139065340
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:04 schreef clumsy_clown het volgende:

Ik heb Istanbul twee keer alleen bezocht. Omdat er op cultureel vlak heel veel te zien is, vermaak je je er al gauw heel erg prima.

Istanboel is een wereldstad. Metropool en modern met natuurlijk zijn oude gedeeltes aan zowel de westerse als oosterse zijde. Alles wat je hier in Nederland gewend bent qua aanzien en mogelijkheden is daar ook gewoon alleen dan op zijn Turks.

Qua eten vond ik het helemaal een walhalla toen wij er waren. Probeer eens vroeg in de ochtend niet in je hotel te eten maar naar 1 van de vele Patisserieën te gaan die al vanaf 07:00 uur opengaan gewoon omdat Istanboel net NYC is en amper slaapt.

Man oh man.Kop thee of koffie met hele kleine Turkse ochtendhapjes,kakelvers en lekker! :9~
Daar verbleekt een welbekende westers ontbijt met croissant e.d. bij.Ik zal eens kijken of ik nog wat oude foto's van toen kan vinden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2014 09:32:11 ]
  zondag 20 april 2014 @ 09:32:57 #177
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_139065371
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:10 schreef Blistering het volgende:
Haha wow, ik ben weer even lekker dom bezig geweest. Hotel geboekt, trein geboekt. Trein een dag te vroeg geboekt :') Dus hotel proberen om te boeken d.m.v. de optie ''data wijzigen'' --> 148 euro annuleringskosten. Dus nu maar een mail in m'n beste Duits richting het hotel gestuurd in de hoop dat er nog iets geregeld kan worden.

Wordt een duur tripje!

En wat leren we van dit fiasco? Altijd alles dubbel checken, nog een keer checken, en dan nog 5x checken :')
... en dat maakte dus uiteindelijk allemaal niets uit :) Zojuist antwoord gehad van het hotel, en die hebben mij verzekerd dat ik geen annuleringskosten hoef te betalen. Dit werd ook direct bevestigd, want het hotel heeft schijnbaar direct contact opgenomen met Booking.com want ik kreeg zojuist een mail dat mijn reservering gewijzigd is, nu met de correcte data :) Gelukkig allemaal toch goed gekomen.
  zondag 20 april 2014 @ 13:21:00 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139070422
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 09:32 schreef Blistering het volgende:

[..]

... en dat maakte dus uiteindelijk allemaal niets uit :) Zojuist antwoord gehad van het hotel, en die hebben mij verzekerd dat ik geen annuleringskosten hoef te betalen. Dit werd ook direct bevestigd, want het hotel heeft schijnbaar direct contact opgenomen met Booking.com want ik kreeg zojuist een mail dat mijn reservering gewijzigd is, nu met de correcte data :) Gelukkig allemaal toch goed gekomen.
Een andere tip: waarom zou je als 22-jarige een hotel boeken? Gewoon op de bonnefooi gaan volgende keer :)
Hotels boeken is voor bejaarden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 20 april 2014 @ 13:26:59 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139070637
En eensch met de mensen hierboven dat Istanbul tof is. Veel te zien, heerlijk eten en relatief goedkoop. Is ook een prima plek om alleen naartoe te gaan trouwens.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  One tough cookie zondag 20 april 2014 @ 13:28:36 #180
169210 liesje1979
pi_139070679
Istanbul lijkt mij geweldig maar is mij meerdere malen als vrouw alleen afgeraden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')