abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2014 @ 20:42:46 #226
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_141737602
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Skaai het volgende:
Dat is in elk geval iets :P. Neemt niet weg dat een reparatie in het buitenland, ondanks een ANWB die je tijdelijk komt redden, toch nog duur kan uitvallen.
Ach, in Nederland kan die auto ook kapot gaan :P

Zowiezo is het niet alsof het ding stil staat wanneer ik in Nederland blijf. Ik ga dan dagelijks naar het strand ofzo. En ik heb zowiezo weekendjes Parijs en Berlijn gepland :')

quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:50 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je zal me vast een moraalridder vinden, maar dit lijkt me nou niet echt een goede situatie. Kan je niet wachten tot je wel geld hebt? Iets met huid verkopen voordat de beer geschoten is...
Maargoed, qua de reis zelf: het zijn erg veel kilometers in weinig dagen. Dat gaat als enige chauffeur een best vermoeiende actie worden. Hou er rekening mee dat je in steden moet betalen voor parkeren. Het zal vast niet zo heel duur zijn in die landen, maar wel iets om rekening mee te houden met zo'n minimaal budget.
Kijk even hoe het zit met wildcamperen in de regios waar je heen wil, misschien kan je daar nog wat besparen.
Inderdaad de hoeveelheid kilometers met alleen mezelf als chauffeur is waar ik naast geld me het meeste zorgen om maak. Ik ben eraan gewend veel achter elkaar te rijden, maar dit is toch wel op het limiet. In de meest optimistische situatie is het op de heenweg, inclusief pauzes, 15 uur rijden. Dat kan snel escaleren wanneer het druk is op de wegen. De terugweg gaat helemaal interessant worden, omdat ik dan op oostblok wegen rij in plaats van het grootste gedeelte door Duitsland en Oostenrijk. En dat s'avonds na een dag Budapest verkennen. Er is ook geen alternatief. Ik kan niet halverwege toch maar een hotelletje pakken. Dan wordt ik ontslagen.

Wildkamperen is helaas niet toegestaan in Kroatië. Met een boete van ¤400. Dat is het risico niet waard :P

UPDATE: in plaats van te leren voor mijn tentamen woensdag, of te werken aan mijn projecten, heb ik een super uitgebreide begroting opgesteld. En goed nieuws! Het valt eigenlijk buitengewoon mee hoe rood ik sta. Hieronder twee screenshotjes van de begroting. Ik heb maar ¤600 van mijn CC nodig en hoef maar ¤230 rood te staan. Ik ben echt blij. *O* En trots -- ik moet financieel adviseur worden 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door NieuweNier op 30-06-2014 21:20:13 ]
pi_141741162
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 20:42 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Zowiezo is het niet alsof het ding stil staat wanneer ik in Nederland blijf. Ik ga dan dagelijks naar het strand ofzo. En ik heb zowiezo weekendjes Parijs en Berlijn gepland :')

[..]

Inderdaad de hoeveelheid kilometers met alleen mezelf als chauffeur is waar ik naast geld me het meeste zorgen om maak. Ik ben eraan gewend veel achter elkaar te rijden, maar dit is toch wel op het limiet. In de meest optimistische situatie is het op de heenweg, inclusief pauzes, 15 uur rijden. Dat kan snel escaleren wanneer het druk is op de wegen. De terugweg gaat helemaal interessant worden, omdat ik dan op oostblok wegen rij in plaats van het grootste gedeelte door Duitsland en Oostenrijk. En dat s'avonds na een dag Budapest verkennen. Er is ook geen alternatief. Ik kan niet halverwege toch maar een hotelletje pakken. Dan wordt ik ontslagen.

Wildkamperen is helaas niet toegestaan in Kroatië. Met een boete van ¤400. Dat is het risico niet waard :P

UPDATE: in plaats van te leren voor mijn tentamen woensdag, of te werken aan mijn projecten, heb ik een super uitgebreide begroting opgesteld. En goed nieuws! Het valt eigenlijk buitengewoon mee hoe rood ik sta. Hieronder twee screenshotjes van de begroting. Ik heb maar ¤600 van mijn CC nodig en hoef maar ¤230 rood te staan. Ik ben echt blij. *O* En trots -- ik moet financieel adviseur worden 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uhuh :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 21:51:11 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_141741270
quote:

[..]

[..]

SPOILER
Ontzettende droeftoeter :') ik kan uit dieze ene post van je direct afleiden waarom jij rood staat. Iets niet kunnen maar het dan tóch met alle geweld willen doen. Jij komt er wel :')
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 30 juni 2014 @ 21:55:57 #229
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141741612
Don't feed the troll :X

Roadtrip staat hier om bekend.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 30 juni 2014 @ 21:57:59 #230
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_141741789
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ontzettende droeftoeter :') ik kan uit dieze ene post van je direct afleiden waarom jij rood staat. Iets niet kunnen maar het dan tóch met alle geweld willen doen. Jij komt er wel :')
Dat is eigenlijk niet iets waar ik bang voor ben. Dat komt wel goed.

Die afstanden rijden vind ik eng. Zeker de terugweg, s'avonds. Als ik in slaap val achter het stuur ofzo kunnen er consequenties zijn die nooit meer op te lossen zijn :X
  maandag 30 juni 2014 @ 21:58:51 #231
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_141741846
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:55 schreef KaBuf het volgende:

Laten we het daarom dus over de reis houden. In het travel forum.

Wat moet ik bijvoorbeeld echt gezien hebben in Kroatië, en wat kan ik over slaan?
pi_141742535
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Laten we het daarom dus over de reis houden. In het travel forum.

Wat moet ik bijvoorbeeld echt gezien hebben in Kroatië, en wat kan ik over slaan?
Must see: De bank van lening.
Overslaan: hotels, tolwegen en andere zaken die geld kosten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_141761398
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk niet iets waar ik bang voor ben. Dat komt wel goed.
Juist als je het kennelijk al zo krap hebt is het misschien verstandig te rade te gaan wat zo'n trip je uiteindelijk kan kosten (en of het wel verstandig is zulke financiele risico's te nemen) Een auto kost veel meer dan alleen benzine en zo'n lange trip ondernemen met een auto waar je al meermaals met pech onderweg hebt gestaan had ik zelf nooit gedaan in zo'n situatie.

Ik heb twee maanden geleden ongeveer zo'n trip naar Kroatië gemaakt, dus ik kan uit ervaring spreken dat het sowieso al geen goedkoop land is: de meeste zaken zijn vergelijkbaar met Nederland of zelfs duurder. Zeker Dubrovnik is schreeuwend duur: 12 euro voor een simpele pizza en 5 euro per uur voor parkeren bij de binnenstad, om maar eens wat op te noemen. Daarnaast zijn de snelwegen tolwegen daar (ongeveer ¤0,08/km) en je hebt ook vignetten nodig voor Oostenrijk en Slovenië, plus nog eens apart tol voor 2 Oostenrijkse tunnels. Alleen aan tolkosten ben je voor een retourtje Dubrovnik al minimaal 150 euro kwijt...
Miata is always the answer
pi_141761507
Een maximale lening van duo + maximale CC als inkomsten zien :')
pi_141761738
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:55 schreef KaBuf het volgende:

† In Memoriam † dinsdag 1 juli 2014 @ 13:20:08 #236
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_141761743
quote:

[..]

Ja, maar dan zit je wel in Nederland. Je vraagt om tips en truuks maar je wijst alles van de hand. Succes met je gemaxte creditcard ^O^
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_141769436
Ik heb van het weekend een eerste planning gemaakt voor een vakantie die ik ook in m'n eentje wil gaan doen :Y Niet voor het eerst: 2 en 4 jaar geleden ben ik ook alleen weggeweest. De eerste keer maar 5 dagen, de tweede keer 9. Beide vakanties waren met de nadruk op het rijden van leuke passen, dus ik ben redelijk gewend lange rijdagen te maken in m'n eentje. Verder kampeer ik altijd, en probeer ik tolwegen zoveel mogelijk te vermijden tenzij het anders écht voor geen meter opschiet :)

Voor dit jaar zit ik te dubben tussen 12 en 19 dagen, omdat ik er nog niet over uit ben hoeveel ik uit wil geven. Het plan was eerst naar Innertkirchen (Zwitserland) te gaan. Daar ben ik 4 jaar geleden ook geweest, maar dat was puur een rijvakantie en in die regio heb je een aantal erg leuke passen vlakbij elkaar. Nu lijkt het mij leuk om naast de passen daar ook een dagje te staan en wat rond te wandelen (zoals naar de Trift-brug en Reichenbachwaterval). Daarna wil ik door naar de Gorges du Verdon, waarschijnlijk in 2 dagen want ik heb de tip gekregen de Strada dell'Assietta ook mee te pikken. In Verdon wil ik dan een dag of 3 staan - ik ben er zowel vorig jaar als 2 jaar geleden geweest, maar slecht weer en autopech verhinderde vorig jaar om de leuke wandelroutes (Le Sentier de Martel en de Le Sentier de l'Imbut) daar te lopen en verder van de natuur te genieten ^O^

Vanaf daar is het een kwestie van budget en dus hoe lang ik weg wil. In principe zou ik dan naar de kust afdalen en bij Menton weer landinwaarts gaan naar Sospel en de Col du Turini rijden, dan weer terug naar Ventimiglia en via de Autostrada ergens rond Savona een overnachting zoeken. Dit is wel exact dezelfde route die ik 2 jaar geleden ook al gereden heb, hoewel dat een tof stuk was om te rijden. Daarna had ik eigenlijk Florence op het programma staan en daar 1 of 2 dagen blijven. Vanaf dit punt heb ik dan de keuze om in twee dagen met een omweg naar huis te rijden (via regio Bovec, Slovenië) of nog een extra week verder te gaan.
In dat laatste geval wil ik in 2 dagen naar Kroatië rijden, al ben ik er nog niet helemaal over uit waar. Het Nationale Park van Plitvacka heb ik wel als tip gehad, dus misschien daar in de buurt voor een dag of 4. De terugweg gaat weer in 2 dagen via de regio Bovec (en misschien daar nog een extra dagje staan).

De enige kanttekening - en dat is maar een heel klein nadeel - is dat ik momenteel geen auto heb :') Die waar ik het voorgaande keren mee heb gedaan heb ik moeten stallen vanwege ernstige roestperikelen, en mijn huidige vervoer bestaat uit een versleten Saab 96 uit '76 die dat echt niet gaat volhouden of een Fiat 126 die ook niet extreem betrouwbaar is gebleken op zo'n reis (en gewoon het vermogen ontbeert om goed passen te rijden, wat leuk is op een andere manier). Ik ben aan het kijken naar vervanging, maar dat heeft z'n eigen haken en ogen. Ik zou in augustus willen gaan, al gaan mijn ouders in september naar Afrika en het lenen van één van hun auto's is dan wellicht ook nog een optie.
pi_141770569
^^ Mooie plannen. De Strada dell'Assietta zou ik je afraden, tenzij je een 4x4 kunt regelen.

Passen zijn prachtig om te rijden, maar ook behoorlijk intensief, niet alleen voor jezelf maar ook voor de auto. Ik zou persoonlijk niet graag met een auto met wat weinig vermogen een paar passen achter elkaar rijden.

Als je trouwens toch in die hoek zit kan ik je ook nog wel aanraden een paar franse passen te rijden. Met name de Galibier en de Cime de la Bonette zijn echt overweldigend mooi!

[ Bericht 0% gewijzigd door j669 op 01-07-2014 19:16:27 ]
Miata is always the answer
pi_141771271
Ik hoor daar wisselende verhalen over, dat de Strada dell'Assietta zou op zich prima te doen moeten zijn nog, maar wel mits droog. Ik kom er in ieder geval langs, dus ik kan altijd een kijkje nemen :P

En och, wat heet 'wat weinig vermogen'. Zelfs met de 24pk die de Fiat heeft zijn we uiteindelijk alle passen op de route wel over gekomen (zelfs met lekke koppakking en slechte verdeler). Het was wel vermoeiend, maar dat is hij op de snelweg ook al. Die andere twee keren deed ik het met een Mazda 121 met 74pk, en dat was al ruim voldoende om het vijf dagen achter elkaar leuk te houden ;)

Ik geloof dat ik die laatste al had meegenomen voor wat extra kilometers, omdat de afstand Innertkirchen-Verdon zo uitkwam dat de tweede reisdag maar 3-4 uur reistijd had :Y
Edit: een alternatief is ook nog op die dag de Col de Galibier en dan de Combe Laval te pakken, die schijnt ook erg mooi te zijn. Maar is een redelijk boog via het noordwesten en dat maakt het wel weer een lange rit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dingest op 01-07-2014 18:01:42 ]
  roze woensdag 2 juli 2014 @ 12:01:58 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141810545
Dit ga ik volgen _O_ Alleen een keer op vakantie gaan lijkt me best wel fijn maar ik ben zo bang dat ik me bijv. tijdens het eten ergens alleen zo eenzaam ga voelen :')
Your beauty never ever scared me.
pi_141811138
Waarschijnlijk komt dit meer omdat ik kampeer, maar daar heb ik meestal niet zoveel last van :P Althans, dan ben ik sneller geneigd of om op de camping wat te maken of iets simpels op te zoeken en dan boeit dat niet zo. Meeste mensen zal het trouwens echt niet interesseren, en sommige mensen vinden het sowieso vreemd dat je alleen op pad bent.
Ik heb wel één keer in Milaan meegemaakt dat ik door het restaurant aan een tafel werd gezet met nog 2 andere alleen-reizigers...

Alleen reizen heeft z'n voordelen, en z'n nadelen. Het meemaken van dingen onderweg ervaar je wel heel anders met gezelschap, vooral als je onderweg wat problemen krijgt. Maar het leidt ook sneller tot wat frictie.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:31:37 #242
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_141811387
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Amarantha het volgende:
Dit ga ik volgen _O_ Alleen een keer op vakantie gaan lijkt me best wel fijn maar ik ben zo bang dat ik me bijv. tijdens het eten ergens alleen zo eenzaam ga voelen :')
Dat valt reuze mee! Ik ben in Berlijn 2x uit eten geweest (wel bij hetzelfde restaurant :') ), maar je vermaakt je heus wel. Telefoontje erbij, of anders ff een babbeltje maken met de serveerder.

Nee, niets mis mee :) Plus er zijn zoveel mensen die het doen viel me op!

Ik had juist verwacht in die 5 dagen heel veel gebruik te moeten maken van fast food restaurants, maar in de praktijk ben ik 1x bij een Burger King geweest om te lunchen en 1x bij een MCD voor een McFlurry :7

Het is maar net hoeveel schijt je aan iets hebt :) En als je logisch nadenkt dan weet je ook wel dat er niets mis is met in je eentje ergens een hapje eten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:35:49 #243
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141811527
quote:
ik gebruikte die tijd meestal om mn volgende dag te plannen. Veel eettentjes hebben wifi en anders neem je n reisgidsje mee ofzo :) niemand kijkt je raar aan hoor
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_141820375
quote:
Ik heb een keer heel zielig alleen in een pizza tent in Toronto gegeten. Ik voelde me een beetje down, was ontzettend hongerig en er was ook nog eens helemaal niemand anders daar, alleen het personeel.
Dat is de enige keer dat het echt tegen viel.

Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat het ontzettend makkelijk is om contact te maken met anderen als je alleen reist. Zeker als je gebruik maakt van hostels. En uiteindelijk moet iedereen een keertje eten, dus zeker daarvoor is het makkelijk om gezelschap te vinden. En anders kun je heerlijk mensen kijken :)
pi_141824915
Voor de soloreizigers: tripadvisor heeft een apart forum hiervoor en er is vast veel te vinden over eten in je eentje.
http://www.tripadvisor.com/ShowForum-g1-i12357-Solo_Travel.html
Uit mijn eigen ervaringen is het in Aziatische steden als Bangkok Singapore en Kuala Lumpur ontzettend makkelijk vanwege de vele foodcourts.
In Amerika en Europa moet je gewoon brutaal zijn en ergens binnenstappen en je kan meestal wel aan de bar zitten.
pi_141825336
quote:
Sinds ik het solo-reizen heb ontdekt ga ik enkel solo op reis. :D Alleen eten is leuk, lekker meeluisteren en genieten van de ruzies die anderen hebben. ;) Soms gewoon meebabbelen als je iets hoort over een onderwerp waarmee je bekend bent. :P

Enkele weken geleden in Izmir had ik in m'n eentje een tafel van vier, met mooi uitzicht over de zee. Op een gegeven kwam er een groep van 4 binnenlopen, er was er slechts een tafel voor twee over. Er werd me door de bediening nog gevraagd of ik wilde ruilen en heb maar geantwoord dat ik dat niet van plan ben. :+
  roze woensdag 2 juli 2014 @ 20:16:34 #247
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141826846
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik gebruikte die tijd meestal om mn volgende dag te plannen. Veel eettentjes hebben wifi en anders neem je n reisgidsje mee ofzo :) niemand kijkt je raar aan hoor
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:31 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee! Ik ben in Berlijn 2x uit eten geweest (wel bij hetzelfde restaurant :') ), maar je vermaakt je heus wel. Telefoontje erbij, of anders ff een babbeltje maken met de serveerder.

Nee, niets mis mee :) Plus er zijn zoveel mensen die het doen viel me op!

Ik had juist verwacht in die 5 dagen heel veel gebruik te moeten maken van fast food restaurants, maar in de praktijk ben ik 1x bij een Burger King geweest om te lunchen en 1x bij een MCD voor een McFlurry :7

Het is maar net hoeveel schijt je aan iets hebt :) En als je logisch nadenkt dan weet je ook wel dat er niets mis is met in je eentje ergens een hapje eten.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 16:52 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik heb een keer heel zielig alleen in een pizza tent in Toronto gegeten. Ik voelde me een beetje down, was ontzettend hongerig en er was ook nog eens helemaal niemand anders daar, alleen het personeel.
Dat is de enige keer dat het echt tegen viel.

Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat het ontzettend makkelijk is om contact te maken met anderen als je alleen reist. Zeker als je gebruik maakt van hostels. En uiteindelijk moet iedereen een keertje eten, dus zeker daarvoor is het makkelijk om gezelschap te vinden. En anders kun je heerlijk mensen kijken :)
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 19:32 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Sinds ik het solo-reizen heb ontdekt ga ik enkel solo op reis. :D Alleen eten is leuk, lekker meeluisteren en genieten van de ruzies die anderen hebben. ;) Soms gewoon meebabbelen als je iets hoort over een onderwerp waarmee je bekend bent. :P

Enkele weken geleden in Izmir had ik in m'n eentje een tafel van vier, met mooi uitzicht over de zee. Op een gegeven kwam er een groep van 4 binnenlopen, er was er slechts een tafel voor twee over. Er werd me door de bediening nog gevraagd of ik wilde ruilen en heb maar geantwoord dat ik dat niet van plan ben. :+
Bedankt _O_ Dit stelt me gerust. Niet dat ik nu plannen heb maar ik wil dit zeker binnen nu en 2 jaar gaan doen!
pi_141828380
Zal er trouwens ook een beetje vanaf hangen hoe je zelf eten in een restaurant ervaart. Als de ambiance een belangrijke factor is voor je eetgenot (in een restaurant) kan ik mij wel voorstellen dat je er in je eentje anders tegenaan kijkt dan normaal :Y

Fastfoodketens zijn vooral ideaal als je niet de mogelijkheid (of de fut) hebt iets uitgebreiders te zoeken. Twee jaar geleden volgens mij één keer van gebruik gemaakt, en dat was langs de Autobahn op de terugweg. Ook een keer op de camping gehad dat ze adverteerden met een 'kleine pizzeria' - wat neerkwam op een keuken met een oven en een vriezer met diepvriespizza's die ze dan opgewarmd voor 5 euro verkochten _O- Maar ja, een hele dag gereden en het werd al laat, en dan is zoiets ook best prima.

En als je wilt heb je inderdaad redelijk snel een gesprek. Vorig jaar was ik wel met een kameraad, en toen vonden we in Verdon een klein restaurantje dat door een ouder echtpaar werd gerund. Lees: vrouwlief vond het geweldig leuk allemaal, manlief werd gedwongen achter de bar te staan en zoonlief was de kok. Die vrouw heeft laaiend enthousiast het complete menu voor ons staan vertalen :D
  roze donderdag 3 juli 2014 @ 08:29:30 #249
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141842751
Ik ga dit zeer binnenkort eens bekijken, dit lijkt me echt tof. Kijken waar ik heen wil en wanneer het qua geld te doen is. Enige 4 voorwaarden die ik heb zijn:

- Ik moet er Engels kunnen praten
- Het moet daar (en de vliegreis) een beetje goedkoop/betaalbaar zijn
- Mooie natuur
- Ik ben een vrouw dus een beetje goed kunnen winkelen en niet al te duur is ook een must

Moet te doen zijn mijn eisenlijstje :9
  roze donderdag 3 juli 2014 @ 08:32:51 #250
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141842777
Bij terugkomst even beide delen lezen. Ik word steeds enthousiaster *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: