Ach, in Nederland kan die auto ook kapot gaanquote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Skaai het volgende:
Dat is in elk geval iets. Neemt niet weg dat een reparatie in het buitenland, ondanks een ANWB die je tijdelijk komt redden, toch nog duur kan uitvallen.
Inderdaad de hoeveelheid kilometers met alleen mezelf als chauffeur is waar ik naast geld me het meeste zorgen om maak. Ik ben eraan gewend veel achter elkaar te rijden, maar dit is toch wel op het limiet. In de meest optimistische situatie is het op de heenweg, inclusief pauzes, 15 uur rijden. Dat kan snel escaleren wanneer het druk is op de wegen. De terugweg gaat helemaal interessant worden, omdat ik dan op oostblok wegen rij in plaats van het grootste gedeelte door Duitsland en Oostenrijk. En dat s'avonds na een dag Budapest verkennen. Er is ook geen alternatief. Ik kan niet halverwege toch maar een hotelletje pakken. Dan wordt ik ontslagen.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:50 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je zal me vast een moraalridder vinden, maar dit lijkt me nou niet echt een goede situatie. Kan je niet wachten tot je wel geld hebt? Iets met huid verkopen voordat de beer geschoten is...
Maargoed, qua de reis zelf: het zijn erg veel kilometers in weinig dagen. Dat gaat als enige chauffeur een best vermoeiende actie worden. Hou er rekening mee dat je in steden moet betalen voor parkeren. Het zal vast niet zo heel duur zijn in die landen, maar wel iets om rekening mee te houden met zo'n minimaal budget.
Kijk even hoe het zit met wildcamperen in de regios waar je heen wil, misschien kan je daar nog wat besparen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door NieuweNier op 30-06-2014 21:20:13 ]
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach, in Nederland kan die auto ook kapot gaan![]()
Zowiezo is het niet alsof het ding stil staat wanneer ik in Nederland blijf. Ik ga dan dagelijks naar het strand ofzo. En ik heb zowiezo weekendjes Parijs en Berlijn gepland
[..]
Inderdaad de hoeveelheid kilometers met alleen mezelf als chauffeur is waar ik naast geld me het meeste zorgen om maak. Ik ben eraan gewend veel achter elkaar te rijden, maar dit is toch wel op het limiet. In de meest optimistische situatie is het op de heenweg, inclusief pauzes, 15 uur rijden. Dat kan snel escaleren wanneer het druk is op de wegen. De terugweg gaat helemaal interessant worden, omdat ik dan op oostblok wegen rij in plaats van het grootste gedeelte door Duitsland en Oostenrijk. En dat s'avonds na een dag Budapest verkennen. Er is ook geen alternatief. Ik kan niet halverwege toch maar een hotelletje pakken. Dan wordt ik ontslagen.
Wildkamperen is helaas niet toegestaan in Kroatië. Met een boete van ¤400. Dat is het risico niet waard
UPDATE: in plaats van te leren voor mijn tentamen woensdag, of te werken aan mijn projecten, heb ik een super uitgebreide begroting opgesteld. En goed nieuws! Het valt eigenlijk buitengewoon mee hoe rood ik sta. Hieronder twee screenshotjes van de begroting. Ik heb maar ¤600 van mijn CC nodig en hoef maar ¤230 rood te staan. Ik ben echt blij.En trots -- ik moet financieel adviseur worden
UhuhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 30 juni 2014 20:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zowiezo is het niet alsof het ding stil staat wanneer ik in Nederland blijf. Ik ga dan dagelijks naar het strand ofzo. En ik heb zowiezo weekendjes Parijs en Berlijn gepland
[..]
Inderdaad de hoeveelheid kilometers met alleen mezelf als chauffeur is waar ik naast geld me het meeste zorgen om maak. Ik ben eraan gewend veel achter elkaar te rijden, maar dit is toch wel op het limiet. In de meest optimistische situatie is het op de heenweg, inclusief pauzes, 15 uur rijden. Dat kan snel escaleren wanneer het druk is op de wegen. De terugweg gaat helemaal interessant worden, omdat ik dan op oostblok wegen rij in plaats van het grootste gedeelte door Duitsland en Oostenrijk. En dat s'avonds na een dag Budapest verkennen. Er is ook geen alternatief. Ik kan niet halverwege toch maar een hotelletje pakken. Dan wordt ik ontslagen.
Wildkamperen is helaas niet toegestaan in Kroatië. Met een boete van ¤400. Dat is het risico niet waard
UPDATE: in plaats van te leren voor mijn tentamen woensdag, of te werken aan mijn projecten, heb ik een super uitgebreide begroting opgesteld. En goed nieuws! Het valt eigenlijk buitengewoon mee hoe rood ik sta. Hieronder twee screenshotjes van de begroting. Ik heb maar ¤600 van mijn CC nodig en hoef maar ¤230 rood te staan. Ik ben echt blij.En trots -- ik moet financieel adviseur worden
Ontzettende droeftoeterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik kan uit dieze ene post van je direct afleiden waarom jij rood staat. Iets niet kunnen maar het dan tóch met alle geweld willen doen. Jij komt er wel
Breitling - Instruments for Professionals
Dat is eigenlijk niet iets waar ik bang voor ben. Dat komt wel goed.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ontzettende droeftoeterik kan uit dieze ene post van je direct afleiden waarom jij rood staat. Iets niet kunnen maar het dan tóch met alle geweld willen doen. Jij komt er wel
Laten we het daarom dus over de reis houden. In het travel forum.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:55 schreef KaBuf het volgende:
Don't feed the troll![]()
Roadtrip staat hier om bekend.
Must see: De bank van lening.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Laten we het daarom dus over de reis houden. In het travel forum.
Wat moet ik bijvoorbeeld echt gezien hebben in Kroatië, en wat kan ik over slaan?
Juist als je het kennelijk al zo krap hebt is het misschien verstandig te rade te gaan wat zo'n trip je uiteindelijk kan kosten (en of het wel verstandig is zulke financiele risico's te nemen) Een auto kost veel meer dan alleen benzine en zo'n lange trip ondernemen met een auto waar je al meermaals met pech onderweg hebt gestaan had ik zelf nooit gedaan in zo'n situatie.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk niet iets waar ik bang voor ben. Dat komt wel goed.
quote:Op maandag 30 juni 2014 21:55 schreef KaBuf het volgende:
Don't feed the troll![]()
Roadtrip staat hier om bekend.
Ja, maar dan zit je wel in Nederland. Je vraagt om tips en truuks maar je wijst alles van de hand. Succes met je gemaxte creditcardquote:Op maandag 30 juni 2014 20:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee! Ik ben in Berlijn 2x uit eten geweest (wel bij hetzelfde restaurantquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Amarantha het volgende:
Dit ga ik volgenAlleen een keer op vakantie gaan lijkt me best wel fijn maar ik ben zo bang dat ik me bijv. tijdens het eten ergens alleen zo eenzaam ga voelen
ik gebruikte die tijd meestal om mn volgende dag te plannen. Veel eettentjes hebben wifi en anders neem je n reisgidsje mee ofzoquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Amarantha het volgende:
Dit ga ik volgenAlleen een keer op vakantie gaan lijkt me best wel fijn maar ik ben zo bang dat ik me bijv. tijdens het eten ergens alleen zo eenzaam ga voelen
Ik heb een keer heel zielig alleen in een pizza tent in Toronto gegeten. Ik voelde me een beetje down, was ontzettend hongerig en er was ook nog eens helemaal niemand anders daar, alleen het personeel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Amarantha het volgende:
Sinds ik het solo-reizen heb ontdekt ga ik enkel solo op reis.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:01 schreef Amarantha het volgende:
quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik gebruikte die tijd meestal om mn volgende dag te plannen. Veel eettentjes hebben wifi en anders neem je n reisgidsje mee ofzoniemand kijkt je raar aan hoor
quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:31 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee! Ik ben in Berlijn 2x uit eten geweest (wel bij hetzelfde restaurant), maar je vermaakt je heus wel. Telefoontje erbij, of anders ff een babbeltje maken met de serveerder.
Nee, niets mis meePlus er zijn zoveel mensen die het doen viel me op!
Ik had juist verwacht in die 5 dagen heel veel gebruik te moeten maken van fast food restaurants, maar in de praktijk ben ik 1x bij een Burger King geweest om te lunchen en 1x bij een MCD voor een McFlurry![]()
Het is maar net hoeveel schijt je aan iets hebtEn als je logisch nadenkt dan weet je ook wel dat er niets mis is met in je eentje ergens een hapje eten.
quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:52 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik heb een keer heel zielig alleen in een pizza tent in Toronto gegeten. Ik voelde me een beetje down, was ontzettend hongerig en er was ook nog eens helemaal niemand anders daar, alleen het personeel.
Dat is de enige keer dat het echt tegen viel.
Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat het ontzettend makkelijk is om contact te maken met anderen als je alleen reist. Zeker als je gebruik maakt van hostels. En uiteindelijk moet iedereen een keertje eten, dus zeker daarvoor is het makkelijk om gezelschap te vinden. En anders kun je heerlijk mensen kijken
Bedanktquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Sinds ik het solo-reizen heb ontdekt ga ik enkel solo op reis.Alleen eten is leuk, lekker meeluisteren en genieten van de ruzies die anderen hebben.
Soms gewoon meebabbelen als je iets hoort over een onderwerp waarmee je bekend bent.
Enkele weken geleden in Izmir had ik in m'n eentje een tafel van vier, met mooi uitzicht over de zee. Op een gegeven kwam er een groep van 4 binnenlopen, er was er slechts een tafel voor twee over. Er werd me door de bediening nog gevraagd of ik wilde ruilen en heb maar geantwoord dat ik dat niet van plan ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |