WTF welke talen dan. Wie kan het een kind nou kwalijk nemen. Als je manieren goed zijn, dan is dat toch geloof of cultuur onafhankelijk. Het gaat er toch om waar je woonachtig bentquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:05 schreef Basboussa het volgende:
We hebben het hier regelmatig over, met name omdat er van de verschillende families en verschillende contexten nogal een verschil is tussen de verwachtigingen e.d.
Respect voor anderen, en andere leefstijlen/religies/culturen en ga zo maar verder staat daarom voorop. Ook is het erg belangrijk dat ze leert te differentieren tussen de verschillende situaties en het gedrag dat daarin gepast is. Daar hoort natuurlijk bij dat ze ook moet leren wie ze is, haar identiteit, en wat daar bij komt kijken, qua religie, cultuur etc. Ook omdat ze meertalig zal worden opgevoed, is het voor ons erg belangrijk dat ze daardoor geen familie tegen het hoofd stoot door een voor hen onbekende taal te spreken in hun omgeving. Ik weet dat mijn schoonfamilie/moeder dat heel erg zou vinden...
Verder is het bekende: beleefd zijn, eigen rotzooi opruimen, meehelpen en ga zo maar verder...
Ach, het kind is nog geen jaar, dus heb makkelijk praten...
Ik geef alle kinderen 's ovhtends en 's middags een hand. Ga bij de deur staan. Is zo gebeurdquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:36 schreef moussy het volgende:
huh, een hand geven? Daar zal de juf blij mee zijn als alle kinderen dat moeten
Vergeet niet er af en toe een beetje nuffig gezicht bij te trekken, hé?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat een goed idee! Die ga ik zeker onthouden!
Hoe oud zijn je kinderen dat ze cola drinken?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Vergeet niet er af en toe een beetje nuffig gezicht bij te trekken, hé?
@moussy: Ik hoor je, vrouw, ik hoor je. (Leg dat soort lekkernijen een beetje verstopt in de koelkast, doe ik ook wel eens met het laatste blikje cola. Als ik dan van m'n werk thuiskom, weet ik tenminste dat er ook nog iets voor mij over is)
Oeh ja ook dat! Je hebt een ijs en ijs koud blikje Dr pepper, je gaat even snel een wasje in de droger proppen en een nieuwe in de wasmachine.. en je komt terug, blikje leeg en een krullenkop met een grijns er bij 'ik nam het laatste slokje' ... &($#*($#*( een half blikje!!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:09 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Vergeet niet er af en toe een beetje nuffig gezicht bij te trekken, hé?
@moussy: Ik hoor je, vrouw, ik hoor je. (Leg dat soort lekkernijen een beetje verstopt in de koelkast, doe ik ook wel eens met het laatste blikje cola. Als ik dan van m'n werk thuiskom, weet ik tenminste dat er ook nog iets voor mij over is)
Hoezo, wil jij daar graag een waarde-oordeel over geven dan?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hoe oud zijn je kinderen dat ze cola drinken?
Ik spreek Nederlands met onze dochter, mijn man Arabisch, en we zijn nu woonachtig in Canada. Ik vind het belangrijk dat zij met name het Nederlands en Arabisch goed onder de knie krijgt, omdat dit een onderdeel is van haar achtergrond en identiteit. Zo houd ik niet alleen de deur open naar een eventuele toekomst in Nederland, bijvoorbeeld, maar ook de deur naar haar verleden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
WTF welke talen dan. Wie kan het een kind nou kwalijk nemen. Als je manieren goed zijn, dan is dat toch geloof of cultuur onafhankelijk. Het gaat er toch om waar je woonachtig bent
Vroeg het me af..quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Hoezo, wil jij daar graag een waarde-oordeel over geven dan?
Ze zijn 10 en 13, en mogen 1 zo'n miniblikje per dag, 2 in het weekend.
(hoewel de oudste zich op dit moment op zijn schoolfeest helemaal scheel staat te drinken aan cola, gok ik zo)
Jij hebt gewoon een hele stoere zoon.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Daar kan je nog best scheve ogen over krijgen. Mijn oudste kon nét lezen, maar snapte nog niet dat de C soms een s-klank en soms een K-klank heeft.
Dus Wicky las hij als Whiskydie heeft lang Whisky gedronken hoor.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Daar kan je nog best scheve ogen over krijgen. Mijn oudste kon nét lezen, maar snapte nog niet dat de C soms een s-klank en soms een K-klank heeft.
Dus Wicky las hij als Whiskydie heeft lang Whisky gedronken hoor.
Ik vond het eigenlijk wel grappig.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon een hele stoere zoon.
Maar idd. Misschien overstappen op ranja. Als term dus.
Hoewel ze vaker water krijgt dan roosvice
Ja als ze wat ouder zijn maar een kind van 3 hoeft dat toch niet verplicht te doen??quote:Op vrijdag 29 januari 2010 20:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is niet streng. Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij normaal.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:36 schreef moussy het volgende:
Ach, het hoeft toch ook niet áltijd pedagogisch verantwoord, ik zou er als ouder doodmoe van worden.
Daar begint het mee. Probeer maar eens een minder leuke eigenschap te veranderen wat er al een paar jaar in zitquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja als ze wat ouder zijn maar een kind van 3 hoeft dat toch niet verplicht te doen??
Uit ervaring kan ik je vertellen dat er een punt komt waarop ze het níet meer leuk vinden en hun snor proberen te drukken. En dat is ongeacht wanneer je begint.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar begint het mee. Probeer maar eens een minder leuke eigenschap te veranderen wat er al een paar jaar in zit
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:41 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zo heb ik een paar jaar veel pret gehad dat mijn zoontje de 'r' niet kon uitspreken.
Vroeg ik hem altijd om papa even te roepen omdat die voor de saus het gehakt moest lullen.
Waarom zou je kind zich daaraan moeten kunnen onttrekken, als z'n twee broers het wél moeten en hij het ook kanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja als ze wat ouder zijn maar een kind van 3 hoeft dat toch niet verplicht te doen??
Als ik Amber vraag om me te helpen doet ze dat 9 van de 10 keer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar begint het mee. Probeer maar eens een minder leuke eigenschap te veranderen wat er al een paar jaar in zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |