abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77413353
Hoi,
Een vriendin heeft duidelijk gemaakt de vriendschap niet meer te willen voortzetten. Ik heb de zaak inderdaad te gecompliceerd gemaakt door verliefd op haar te worden en haar een liefdes-sms toe te zenden een jaar geleden. Ik nam het haar kwalijk dat ze niet probeerde om de vriendschap te redden, maar hem radicaal (en pijnlijk) te beëindigen.
Niet lang geleden kwam ik haar weer tegen en ze gaf me duidelijk een kans om weer in contact te treden, maar ik heb haar tot tweemaal toe genegeerd vanwege de pijnlijke behandeling van een jaar terug. Desondanks voelde ik nog vriendschap voor haar.
Toen ik haar gisteren weer tegenkwam, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en haar te vragen ergens te drinken. Aangezien ze zich terecht voelde genegeerd, zei ze "nee." Toen liep de zaak uit op een onfortuinlijke discussie. De rest valt te raden.
Ondanks dat, wil ik haar nog het concert-kaartje toezenden dat ik voor haar had gekocht, vergezeld met een klein briefje. Om een lang verhaal af te ronden: alles staat of valt met wat ik in het briefje zet; het is duidelijk dat dit mijn laatste kans is.

Ik ben de hele nacht en ochtend al bezig en weet werkelijk niet wat ik erop moet zetten. Zouden jullie me kunnen helpen?

Dit is alles wat ik heb kunnen bedenken:
quote:
Ik zal het je niet kwalijk nemen als je niet komt, maar ik kocht dit ticket voor jou en laat het aan jou om een geweldige avond met geweldig gezelschap te tolereren. Ik mag je, genoot van onze ontmoetingen en waardeerde ons contact. Desondanks hebben we sinds mijn sms niet eens meer samen wat gedronken. Mensen maken fouten. Misschien kun je deze uitnodiging accepteren en gewoon zien hoe het gaat. Als het niet goed gaat, dan accepteer ik met alle plezier mijn tekening terug en vergeet alles.

M
Alvast heel erg bedankt
pi_77413444
Ben je nog verliefd op haar? Zo ja, veel succes met de vriendschap...
Zo nee, zeggen dat je niet meer verliefd bent kan je denk ik wel helpen. Weet ze ook waar ze aan toe is.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 13:16:02 #3
283868 ImaSoHigh
"Wanna get high?"
pi_77413582
ipv tekening denk ik dat je bedoelt ticket. ( Op het einde. )

En je zet neer: "Mensen maken fouten." Bedoel je daarmee dat het jouw fout of haar fout is of van allebei misschien? Ik zou iig duidelijker zijn, misschien vat ze het verkeerd op?
"Oh man. I have no idea what's going on."
  Moderator vrijdag 29 januari 2010 @ 13:20:35 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_77413802
Wat wil je nou redden? Een vriendschap die al een jaar geen vriendschap meer is omdat jij verliefd werd op haar?

En gezien het feit dat je gisteren in een 'leuke' discussie terecht kwam, belooft dat ook niet veel goeds voor het vervolg als je het mij vraagt.

Beter ga je vanavond naar de kroeg en scoor je daar een chickie met je concertkaartje.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_77413929
Wat een kuttekst. Ik zou nee zeggen.

Bedenk je eerst even of je vriendschap wil of meer. Indien meer, geef de hop op.

Indien vriendschap zou ik zoiets sturen:

Hoi, Ik weet dat ik fouten heb gemaakt en daar heb ik veel spijt van. Maar ik waardeer je als persoon en als vriendin en ik mis de vriendschap. Ik hoop dat je wil overwegen om met me naar dit concert te gaan en te kijken of we misschien toch kunnen werken an een vriendschap tussen jou en mij.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_77413984
Ripley
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_77414511
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:12 schreef Desunoto het volgende:
Ben je nog verliefd op haar? Zo ja, veel succes met de vriendschap...
Zo nee, zeggen dat je niet meer verliefd bent kan je denk ik wel helpen. Weet ze ook waar ze aan toe is.
Nee. Ik ben niet meer verliefd op haar. Dat weet ze. Het probleem is dat ze me "wegduwt" (niet fysiek, maar door me niet de kans te geven wat langer met haar te spreken, of iets te drinken en het uit te praten) waardoor alle luchtigheid uit de communicatie is verwenen en het allemaal zo gecompliceerd en onaantrekkelijk wordt. En dat heeft haar ertoe gebracht de communicatie maar helemaal te stoppen.

Ik had graag rustig met haar willen spreken, maar ze geeft me daar geen ruimte voor. Daardoor wordt de communicatie stroef. Daardoor geeft ze me nog minder ruimte. Daardoor wordt de communicatie nog meer gespannen. Daardoor wil ze me helemaal geen ruimte meer geven.
En nu rest nog dat ene briefje als speelruimte.
pi_77414612
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:16 schreef ImaSoHigh het volgende:
ipv tekening denk ik dat je bedoelt ticket. ( Op het einde. )
Nee, ik had haar ooit een tekening gegeven.
quote:
En je zet neer: "Mensen maken fouten." Bedoel je daarmee dat het jouw fout of haar fout is of van allebei misschien? Ik zou iig duidelijker zijn, misschien vat ze het verkeerd op?
Bedankt. Ik bedoel dat ik fout zat; niet zij.
pi_77414787
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:23 schreef Ripley het volgende:
Wat een kuttekst. Ik zou nee zeggen.
Ik inderdaad ook
quote:
Indien vriendschap zou ik zoiets sturen:

Hoi, Ik weet dat ik fouten heb gemaakt en daar heb ik veel spijt van. Maar ik waardeer je als persoon en als vriendin en ik mis de vriendschap. Ik hoop dat je wil overwegen om met me naar dit concert te gaan en te kijken of we misschien toch kunnen werken an een vriendschap tussen jou en mij.
Dat is inderdaad minder gecompliceerd dan mijn tekst. Dank je.
pi_77414811
dat concertkaartje zou ik niet doen. als ze echt boos is dan ziet ze dat misschien als slap goedmakertje.
Doe eens lief!
pi_77414942
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:44 schreef MGV het volgende:

[..]

Ik inderdaad ook
[..]

Dat is inderdaad minder gecompliceerd dan mijn tekst. Dank je.
Het: Ik zal je niet kwalijk nemen als je niet komt moet je er sowieso uithalen, dat klinkt heel fout. Rips briefje is idd beter
compact en kleverig.
pi_77414986
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:45 schreef Prenzlauer het volgende:
dat concertkaartje zou ik niet doen. als ze echt boos is dan ziet ze dat misschien als slap goedmakertje.
Mwa, je moet toch ook afspeken, gelijk een datum en tijd is dan beter dan het laten hangen.

Ik zou het wel waarderen in elk geval (iets van: er moeite voor gedaan hebben )
compact en kleverig.
pi_77415006
Een slecht idee, om meerdere redenen.

Ten eerste is de vriendschap die jij wilt voortzetten niet stabiel. Dat zijn de meeste vriendschappen tussen man&vrouw niet omdat de man op een gegeven moment verliefd wordt. Jullie vriendschap heeft dat punt meegemaakt.
Dat is desastreus voor vriendschappen. Je kunt niet op 'undo' klikken en teruggaan naar vroeger. Je kunt niet terug.

Ten tweede schrijf je dat je niet meer verliefd bent. Dat valt te bezien - misschien is de wens de vader van de gedachte. Hopelijk is het echt waar. In dat geval is het beste advies: Handel er dan naar!

Ten derde worden vrouwen vaak niet verliefd op hun 'beste vriend' omdat hij in de vriendschap zit als 'beste vriendin'. Dus niet als zelfverzekerde eigenwijze domme man, maar als meelevende alles aanhorende vriendin, waar ze zo goed mee kunnen praten.
Als dat gevoel en die meelevendheid zijn dus precies de factoren die een vrouw zegt te waarderen maar waarvan niet haar hoofd op hol raakt. Het zijn dus precies de dingen waar ze niet verliefd door raakt.
En kijk nu eens naar jouw voorgestelde actie: Op je knietjes zitten, kwispelen, over gevoelens en spijt praten en om vergeving smeken. Méér van hetzelfde dus.
Je zegt dat je er overheen bent, maar je plan houdt in om nog een keer méér van hetzelfde te doen.
Ergo: Je actie is kansloos, een verspilling van tijd&geld, gaat zijn doel niet bereiken en zal alleen maar leiden tot meer afwijzing.
pi_77415102
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:49 schreef mgerben het volgende:

Ten eerste is de vriendschap die jij wilt voortzetten niet stabiel. Dat zijn de meeste vriendschappen tussen man&vrouw niet omdat de man op een gegeven moment verliefd wordt. Jullie vriendschap heeft dat punt meegemaakt.
Dat is desastreus voor vriendschappen. Je kunt niet op 'undo' klikken en teruggaan naar vroeger. Je kunt niet terug.

Ten tweede schrijf je dat je niet meer verliefd bent. Dat valt te bezien - misschien is de wens de vader van de gedachte. Hopelijk is het echt waar. In dat geval is het beste advies: Handel er dan naar!

Ten derde worden vrouwen vaak niet verliefd op hun 'beste vriend' omdat hij in de vriendschap zit als 'beste vriendin'. Dus niet als zelfverzekerde eigenwijze domme man, maar als meelevende alles aanhorende vriendin, waar ze zo goed mee kunnen praten.
Als dat gevoel en die meelevendheid zijn dus precies de factoren die een vrouw zegt te waarderen maar waarvan niet haar hoofd op hol raakt. Het zijn dus precies de dingen waar ze niet verliefd door raakt.
En kijk nu eens naar jouw voorgestelde actie: Op je knietjes zitten, kwispelen, over gevoelens en spijt praten en om vergeving smeken. Méér van hetzelfde dus.
Je zegt dat je er overheen bent, maar je plan houdt in om nog een keer méér van hetzelfde te doen.
Ergo: Je actie is kansloos, een verspilling van tijd&geld, gaat zijn doel niet bereiken en zal alleen maar leiden tot meer afwijzing.
En dan nog is ie verder niets verloren Alleen dat kaartje en dat overleeft ie wel.

En ik ben ook vrienden met een man die 15 jaar geleden verliefd op me was, is nooit een probleem geweest
compact en kleverig.
pi_77416280
Ok, dan wordt het:
quote:
Ik heb fouten gemaakt en heb daar spijt van. Maar ik waardeer je en ik mis de vriendschap. Ik hoop dat je wilt overwegen met me naar dit concert te gaan en te kijken of we misschien toch kunnen werken aan een vriendschap.
Dank je.
pi_77418814
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:49 schreef mgerben het volgende:

Daar gaan we weer hoor... blablabla mannen kunnen geen vrienden zijn met vrouwen blablabla... ben drie jaar verliefd geweest op iemand die - toen én nu - mijn beste vriendin is. Verliefdheid gaat vanzelf over.
quote:

Meestal ben ik het met dit deel wel eens, behalve dat hij nu niet luchtig kán doen. Hij kán niet zeggen "hee zullen we een biertje pakken?" want dan zegt zij sowieso nee. Blijkbaar zit er wat dwars.
Misschien, TS, kun je dát nog wel in je briefje zetten:
"Ik weet dat ik lullig ben geweest toen we elkaar weer tegenkwamen, maar ik zou het gezellig vinden om samen nog wat leuks te gaan doen, als jij dat ook wil."
Dan hoor je vanzelf wel terug wat het precieze probleem is van haar kant.
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:22:01 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77419069
Nou probeer het eens gewoon, bij wijze van experiment voor ons.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_77419403
Wat een raar dialect heb jij.
Je moet haar gewoon in de kont batsen!
pi_77419576
Ik ben benieuwd hoe ze reageert, laat je het weten? Succes TS!
  FOK!fossiel vrijdag 29 januari 2010 @ 15:36:06 #20
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_77419649
Verloren zaak denk ik. Kan me voorstellen dat ze na een jaar weer contact zoekt, dan is de spanning weer een beetje weg en kan je luchtig misschien weer werken naar een vriendschap. Door zo moeilijk te doen, en nu een brief te sturen, is de spanning weer terug. Is dat nou een basis voor een vriendschap? Ik zou zeggen, get on with your life. Als er een vriendschap in zit, komt dat vanzelf wel weer.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_77420294
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:10 schreef MGV het volgende:
Ik ben de hele nacht en ochtend al bezig en weet werkelijk niet wat ik erop moet zetten. Zouden jullie me kunnen helpen?
Deze zin geeft mij het gevoel dat je het beter even naast je neer kunt leggen en over een paar dagen kijken of je er nog hetzelfde naar kijkt.

Wanneer je zo geforceerd ("ben de hele nacht en ochtend al bezig") ermee bezig bent, kan het haast niet dat je boodschap goed over gaat komen. Bovendien, dit concert is niet al morgen. Wanneer dat wel zo is, komt er wel een nieuw concert waar jullie samen naartoe kunnen gaan.

Mijn advies is in ieder geval dat zolang je dit gevoel op deze manier vasthoudt, je beter geen contact kunt zoeken en je aandacht beter op jezelf kunt richten. Dat lijkt mij een goed ingredient om een vriendschap te redden. Wanneer de vriendschap oprecht is, kun je deze over een maand, een half of later ook nog herstellen
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:59:20 #22
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_77420565
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:10 schreef MGV het volgende:

Dit is alles wat ik heb kunnen bedenken:
[..]

Alvast heel erg bedankt
Ik zie niet goed in hoe we je hier mee moeten helpen. Zoiets schrijf je vaak met bepaalde dingen erin die typisch zijn voor jullie. Misschien heeft ze wel een quirk of raar trekje waar jullie altijd lol om hadden of vice versa.

Verder vind ik het ook raar dat je er de 'hele nacht' mee bezig bent en alleen maar dit hebt. Als ik zoiets zou moeten schrijven had ik binnen 2 uur een heel boek en met mij veel anderen denk ik, ik zou maar eens goed nagaan hoe het precies zit met je gevoel voor haar.
Well, I can take you far away, with my mind
pi_77420625
In die initiele tekst zit een heel erg 'Klagende/beschuldigende' toon (vooral de zin: "Desondanks hebben we sinds mijn sms niet eens meer samen wat gedronken.")

dat vind ik weinig aanlokkende manier om iemand 'uit te nodigen voor een gezellige avond' omdat het juist het negatieve benadrukt...

Als je sowieso dat ticket al gekocht hebt en er het liefst met haar naar toe wil gaan, zou ik er juist voor kiezen het zonder enige 'voorwaarde' haar te schenken; Als dank voor de fijne momenten en goede vriendschap...
Met als P.S.-je dat je eigenlijk haar wel wilt vergezellen, als dat haar ook leuk lijkt...

dat laat haar verder de keuze en maakt ook duidelijk dat je niets 'claimt' van haar (wat imho waarschijnlijk de grond is van de 'problemen' sinds die verliefdheids-sms.. het gevoel dat je iets van haar 'verwachtte' en misschien deed je dat ook wel ... of, wat je je ook moet afvragen, misschien doe je dat nog wel nog steeds, eigenlijk iets verwachten dat je niet zult krijgen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_77423739
Vriendschappen tussen man en vrouw bestaan dan ook maar heel zelden.
Lambo of Rekt
pi_77425105
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:25 schreef EggsTC het volgende:
Vriendschappen tussen man en vrouw bestaan dan ook maar heel zelden.
Ongeveer de helft van mijn vrienden is een vrouw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')