Nope zie foto zit alleen nog een klein stuk plasticje aan. Hoeveel zou dat dan kosten?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:29 schreef bleiblei het volgende:
zit er aan dat plastic lipje nog oogje? zoja. gewoon een nieuw touw aan hangen. losse trekschakelaars zijn vrij duur namelijk omdat er ivm de wasmachine best veel watt doorheen gaat.
je moet gewoon een nieuwe kopen. dan heb je het plastic dingetje op je eerste plaatje een mooi plastic doosje voor er omheen zoals op je tweede plaatje en een touw.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:31 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Nope zie foto zit alleen nog een klein stuk plasticje aan. Hoeveel zou dat dan kosten?
Het betreft dus dat plastic gedeelte in het midden?
Ja daar denk ik ook aan, maar wie zegt dat die erop past? Of is er een standaardformaat voor alle trekschakelaars?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
je moet gewoon een nieuwe kopen. dan heb je het plastic dingetje op je eerste plaatje een mooi plastic doosje voor er omheen zoals op je tweede plaatje en een touw.
nee is geen standaardmaat. koop daarom gewoon een compleet nieuwe. dat is het makkelijkste. zoals ik net al postte.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:36 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ja daar denk ik ook aan, maar wie zegt dat die erop past? Of is er een standaardformaat voor alle trekschakelaars?
Maar nog maar een keer mijn vraag.Ik heb dus in principe genoeg aan dat plastic stukje in het midden? kapje en dergelijke heb ik al.
Ja dat begrijp ik, alleen gaat dat wel passen in het huidige vierkante gat? Ik dacht dat stukje plastic verwisselen is voldoende, maar nu komt er van alles bij. En wat is in hemelsnaam een onderplaat?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
nee is geen standaardmaat. koop daarom gewoon een compleet nieuwe. dat is het makkelijkste. zoals ik net al postte.
Dat vierkant gat is de onderplaat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:05 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, alleen gaat dat wel passen in het huidige vierkante gat? Ik dacht dat stukje plastic verwisselen is voldoende, maar nu komt er van alles bij. En wat is in hemelsnaam een onderplaat?![]()
Sorry voor mijn onwetendheid, maar ben echt een leek op dit gebied.
Ok ik begrijp het, maar de bedrading gaat wel altijd gewoon op dezelfde manier erin?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat vierkant gat is de onderplaat.
Kortom, deze schroef je van de muur, de nieuwe op de muur.
Misschien moet je nieuwe gaten in de muur boren.
jep.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:11 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ok ik begrijp het, maar de bedrading gaat wel altijd gewoon op dezelfde manier erin?
In principe wel als je er een stekker aan schroeft ( met aarde )quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Een stomme vraag misschien, maar waar is die trekschakelaar voor ?
Kan de wasmachine niet gewoon op een wandcontactdoos aangesloten worden ?
Het kopje daarvan is dus afgeknipt om hem in een trekschakelaar te stoppen. Daarbij hebben we volgens mij uberhaupt geen stopcontact in de badkamer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Er mag in de badkamer alleen een stopcontact zitten achter een aardlekschakelaar van 30 mA is die niet aanwezig dan mag de wasmachine/droger alleen aangesloten worden via een wasmachinetrekschakelaarquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:27 schreef bluemoon23 het volgende:
En dan laat je die altijd aanstaan. Probleem opgelost en je hebt een overbodige schakelaar in je badkamer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:15 schreef exlurker het volgende:
[..]
Er mag in de badkamer alleen een stopcontact zitten achter een aardlekschakelaar van 30 mA is die niet aanwezig dan mag de wasmachine/droger alleen aangesloten worden via een wasmachinetrekschakelaar
Tering wat zijn die dingen duur. Ik kan zie hier in IRL niet eens krijgen (alleen plafondtrekschakelaars geen muur.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:11 schreef MikeLowrey het volgende:
Sinds eergisteren is het touwtje van de trekschakelaar van de wasmachine afgebroken. Er steekt nog wel een kort stukje plastic uit, en daar kan ik nog wel aantrekken. En dan gaat die ook gewoon aan. Alleen praktisch is het allemaal niet.
[ afbeelding ]
Dat zwart getekende is er dus afgebroken. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik zou zeggen probeer ze zelf maar eens te maken voor een knaak, kan je goudgeld verdienenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:57 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Tering wat zijn die dingen duur. Ik kan zie hier in IRL niet eens krijgen (alleen plafondtrekschakelaars geen muur.
Maar 16 euro's...35 Guldentjes voor een schakelaartje ...dat zijn toch geen prijzen meer.
Worden die dingen tegenwoordig van Ivoor met gouden contactjes door een Rotterdamse Maagd gemaakt of zo
Heeft te maken met het vermogen wat getrokken kan worden door een aangesloten wasmachine.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:57 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Tering wat zijn die dingen duur. Ik kan zie hier in IRL niet eens krijgen (alleen plafondtrekschakelaars geen muur.
Maar 16 euro's...35 Guldentjes voor een schakelaartje ...dat zijn toch geen prijzen meer.
Worden die dingen tegenwoordig van Ivoor met gouden contactjes door een Rotterdamse Maagd gemaakt of zo
Bij mij hoeft er geen wasmachine op hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heeft te maken met het vermogen wat getrokken kan worden door een aangesloten wasmachine.
Het mechanisme en contacten van zo'n schakelaar zijn daar tegen bestand.
http://www.elektro-online.nl/elektro/default.php?cPath=8955_13019
daar zijn wel goedkoperen voor tochquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Bij mij hoeft er geen wasmachine op hoor.
T'is voor de kinderkamer en het toilet zodat die kleine het licht aan kan doen zonder in het donker op de bril te klauteren
Dat is alles wat er volgens mijn bron bij de KARWEI hangtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar zijn wel goedkoperen voor toch
Karwei :/ dat zegt weer genoeg :squote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat is alles wat er volgens mijn bron bij de KARWEI hangt
Doety eens andere suggesties dan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Karwei :/ dat zegt weer genoeg :s
Minimaal 14 euri = 30 guldentjes .... kan best zijn hoor. maar ik vind het teringduur...die dingen kocht ik (ok 10 jaar geleden) voor een gulden of 6 / 7 )quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik vind er genoeg op internet ( elektro online, kluspullen, etc ) welke gewoon wisselschakelaars zijn
Maakt niet uit, elke inbouwschakelaar moet geschikt zijn om het maximale vermogen van de hele stroomgroep veilig in- en uit te kunnen schakelen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Bij mij hoeft er geen wasmachine op hoor.
T'is voor de kinderkamer en het toilet zodat die kleine het licht aan kan doen zonder in het donker op de bril te klauteren
Bedankt lekker dat scheelt effe 50%quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Ze zijn nog wel te vinden voor een euro of 8 maar dat is puur de schakelaar zonder afdekraam.
http://www.elektro-online(...)TREKSCHAK+WISSEL+INB
Deze is van Berker
[ afbeelding ]
Maar niet om het één of ander we leven in het tijdperk waar we betalen met euro's en waar omrekenen naar guldens helemaal compleet zinloos is
Kunt er ook een pakistani aan hangenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
weet iemand toevallig ook waar je leuke touwtjes kan halen?
Kan wel een gewoon stuk touw eraan hangen, maar dat is ook geen porum..
is voor bij een bed. eventueel met een zweepje eraan oid [ http://img232.echo.cx/img232/541/0017ge.jpg&t=1]afbeelding ]
![]()
Moet wel een beetje gewicht hebben om het touw strak te trekken.. dan heb je niks aan zo'n starvin' marvinquote:Op donderdag 26 augustus 2010 17:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kunt er ook een pakistani aan hangen
Een gewone trekschakelaar kan net zoveel vermogen trekken. (gaat trouwens om de stroom die er door gaatquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heeft te maken met het vermogen wat getrokken kan worden door een aangesloten wasmachine.
Het mechanisme en contacten van zo'n schakelaar zijn daar tegen bestand.
http://www.elektro-online.nl/elektro/default.php?cPath=8955_13019
Wat l*l je nu,een gewone trekschakelaar kan net zoveel vermogen trekkenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:08 schreef Thrust het volgende:
[..]
Een gewone trekschakelaar kan net zoveel vermogen trekken. (gaat trouwens om de stroom die er door gaat)
Die van de Gamma huismerk, een beetje merk kan net zoveel trekken. Mits die ook dubbelpollig schakeltquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:22 schreef exlurker het volgende:
[..]
Wat l*l je nu,een gewone trekschakelaar kan net zoveel vermogen trekken![]()
Een wasautomaatschakelaar is 16A 16 x 230 = 3680 W
een gewone trekschakelaar is 6A 6 x 230 = 1380 W
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |