abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77475674
Ook Raich redt het niet.
pi_77475768
Herbst wint.
pi_77475800
Razzoli maakte zo'n fout vlak na de start, waardoor ie ging forceren. Toch wel jammer, want ik vind het een sierlijke skiër.
pi_77479043
Reportage over The Hermanitor @ 1 nu .
sig verwijderd door FA
pi_78808900
De heren hebben vandaag een afdaling op de olympische piste in Kvitfjell.

Om de algemene wereldbeker bij de mannen is het nog spannend. Benjamin Raich heeft 106 punten voorsprong op Carlo Janka. Een kloof die nog te dichten is.

Didier Duche, Marcel Hirscher en A.L. Svindal lijken iets te ver achter te staan. Cuche kan eventueel wel de afdalingsbeker winnen vandaag.
pi_78811209
Cuche wint de afdaling in Noorwegen, voor Svindal en Kroell.

Janka wordt zesde en maakt dus wat achterstand in het totaalklassement goed op Raich. Het zal tijdens de finales in Garmisch worden beslist.
pi_78811326
Wel typisch. Cuche voor de Spelen goed in vorm, op de Spelen buiten de prijzen en een WK later wint ie weer gewoon.

Hij zal zich toch nog eens achter de oren krabben.
pi_78842220
Erik Guay lijkt de Super G in Kvitfjell te winnen. Tweede wordt Hannes Reichelt, Svindal en Gruenenfelder delen de derde plaats.

Carlo Janka wordt zevende en loopt zo in de wereldbekerstand weer in op Benjamin Raich, die de zestiende plaats bezet.

Dat kan nog spannend worden tijdens de werelbekerfinales in Garmisch-Partenkirchen. Janka kan op de afdaling, Super G en reuzenslalom punten behalen. Raich zal sterk voor de dag moeten komen op de reuzenslalom en slalom, om Janka voor te blijven.
pi_78968347
Carlo Janka heeft een prima zaak gedaan door de afsluitende afdaling in Garmisch te winnen. De Zwitser was 0.02 seconde sneller dan Mario Schreiber. Patrick Kueng en Erik Guay deelden de derde plaats.

Janka heeft nu 54 punten voorsprong op Benjamin Raich in de algemene wereldbeker. De Super G, reuzenslalom en slalom brengen de beslissing in de strijd om de grote kristallen bokaal.

Persoonlijk vind ik dat Janka iets meer de algemene wereldbeker verdient. Hij heeft met 5 wereldbekerzeges en de gouden medaille op de reuzenslalom toch wel meer impact gemaakt dan Raich. De Oostenrijker won dit seizoen 1 wedstrijd en verliet zonder eremetaal Vancouver. Vorig seizoen vond ik Janka eigenlijk ook al beter dan Raich in de meest prestigieuze races.

Maar aan de andere kant zou het voor Benni Raich een goedmaker zijn voor vorig seizoen, toen hij de algemene wereldbeker op twee luttele punten verspeelde aan Svindal. Het zou ook het seizoen voor het Oostenrijkse herenteam nog enigszins redden.
pi_78968394
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:12 schreef Leatherface het volgende:
Carlo Janka heeft een prima zaak gedaan door de afsluitende afdaling in Garmisch te winnen. De Zwitser was 0.02 seconde sneller dan Mario Schreiber. Patrick Kueng en Erik Guay deelden de derde plaats.

Janka heeft nu 54 punten voorsprong op Benjamin Raich in de algemene wereldbeker. De Super G, reuzenslalom en slalom brengen de beslissing in de strijd om de grote kristallen bokaal.

Persoonlijk vind ik dat Janka iets meer de algemene wereldbeker verdient. Hij heeft met 5 wereldbekerzeges en de gouden medaille op de reuzenslalom toch wel meer impact gemaakt dan Raich. De Oostenrijker won dit seizoen 1 wedstrijd en verliet zonder eremetaal Vancouver. Vorig seizoen vond ik Janka eigenlijk ook al beter dan Raich in de meest prestigieuze races.

Maar aan de andere kant zou het voor Benni Raich een goedmaker zijn voor vorig seizoen, toen hij de algemene wereldbeker op twee luttele punten verspeelde aan Svindal. Het zou ook het seizoen voor het Oostenrijkse herenteam nog enigszins redden.
Wat zat het bij de mannen dicht bij elkaar zeg. 8 man binnen twee tienden van een seconde. Erg spannend.
pi_78968584
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:13 schreef TheArt het volgende:

[..]

Wat zat het bij de mannen dicht bij elkaar zeg. 8 man binnen twee tienden van een seconde. Erg spannend.
Het wordt spannend op de super G en reuzenslalom.

Op de slalom zie ik Janka niet of nauwelijks punten halen. De vraag is of Janka op de SG en GS zoveel voorsprong opbouwt dat Raich er niet meer voorbij komt, of dat Raich daar het gat zo klein maakt dat hij op de slalom de zege kan veiligstellen (hoewel, dat dacht hij vorig jaar ook)
pi_78985225
Maria Riesch won trouwens de afsluitende afdaling.

Vonn zal het totale wereldbekerklassement wel winnen.
pi_79056149
Janka.

Raich moet nu wel bijna de slalom winnen om de overall world cup nog te behalen.
pi_79056206
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:44 schreef Leatherface het volgende:

Vonn zal het totale wereldbekerklassement wel winnen.
En dat heeft ze dus gedaan. En passant won ze ook nog de laatste super g van het seizoen en de wereldbeker op die discipline (hoewel ze die als ik mij niet vergis al eerder veiligstelde)
pi_79056491
Herstel: Janka heeft de algemene wereldbeker al binnen. Ik vergiste me in het puntenaantal van Raich vandaag.

Grote klasse. 23 jaar, en dan al wereldkampioen reuzenslalom, olympisch kampioen reuzenslalom, winnaar van de algemene wereldbeker en winnaar van onder meer de Wengen-afdaling.

Met zes overwinningen in een WB-wedstrijd de terechte overall-winnaar. Raich won dit seizoen maar 1 wedstrijd, en zou heel wat minder aanspraak daarop hebben gemaakt. Dat zou dan echt een kampioen van de regelmaat zijn geweest (hoewel Benjamin hem vorig seizoen wel verdiend zou hebben).
pi_79057088
Janka is trouwens de eerste Zwitserse overall-kampioen in een lange tijd. De laatste was Paul Accola in 1992. Sinds die tijd hebben ze vaak niet op kunnen boksen tegen de Oostenrijkse, Noorse en (bij tijd en wijle) Amerikaanse dominantie. Maar nu zijn ze weer helemaal terug aan de top.

In grofweg 2007 begon de opmars weer na een lang verval, door successen van Daniel Albrecht en Marc Berthod. Die laatste is helaas nog een tijdje out door zijn vreselijk zware val op de Streif, maar dat remde de Zwitserse opmars niet.

Oude rot Didier Cuche skiet als nooit tevoren, Didier Defago wist de voorbije twee seizoenen na jaren van net niet de grootste prijzen op de afdaling te pakken. Met Janka hebben ze misschien wel de grote heerser in de komende jaren.
pi_79089125
De laatste drie slaloms van Razzoli:

Uitgevallen in Kranjska Gora, olympisch kampioen, uitgevallen in Garmisch.

Grillige skiër.
pi_79089656
Wel een bombenzeit van Schild in de eerste run van de slalom
pi_79089810
Ergens is het wel wrang dat Schild geen goud won. Ze is toch wel zo ongeveer de beste slalomskiester van de laatste jaren. Veel kansen op olympisch goud krijgt ze waarschijnlijk niet meer.
pi_79089932
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:09 schreef Leatherface het volgende:
Ergens is het wel wrang dat Schild geen goud won. Ze is toch wel zo ongeveer de beste slalomskiester van de laatste jaren. Veel kansen op olympisch goud krijgt ze waarschijnlijk niet meer.
Hmm, volgens mij is net op bepaalde pistes (erg technische en trage pistes?) onwaarschijnlijk goed, en in het algemeen is ze 'gewoon' een topper. Maar op een piste die haar echt ligt is ze eigenlijk bijna onverslaanbaar
pi_79092750
Herbst wint de slalomwereldbeker. Toch nog enigszins de eer van het Oostenrijkse mannenteam gered dit seizoen.
pi_79092862
Felix Neureuther wint in Garmisch
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:03:13 #48
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79095435
Schild wint de slalom, Zettel 2e, Riesch 3e.
Die laatste pakt daardoor de WB met 3 punten verschil op Zettel.

Thanks teletekst, want met dat gelul van die muts op Eurosport kom je er al helemaal niet meer uit
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_79119294
Vandaag een teamwedstrijd en dan zit het wereldbekerseizoen er weer op.

Het was een mooi seizoen. Ik vond het leuk dat Miller en Svindal als dominante skiërs van de laatste seizoenen met hun gouden medaille de cirkel rond maakten. Met voor beiden goud, zilver en brons toonden ze hun veelzijdigheid aan. Ook vond ik het leuk dat 'veteraan' Défago de kroon op zijn loopbaan zette met het goud op de afdaling.

Carlo Janka is duidelijk de nieuwe grote ster. Het laatste anderhalve jaar kwam de jonge Zwitser echt stormachtig naar voren. Een wereldtitel, een olympische titel en een overall wereldbeker in een tijdsbestek van iets meer dan een jaar. Sensationeel voor een 23-jarige.

Bij de dames zijn Vonn en Riesch een klasse apart. Goed dat ze dat onderstreepten in Vancouver. Ik hoop echter wel dat ze wat meer concurrentie krijgen in de komende jaren. Mancuso lijkt weer goed op de weg terug. Rebensburg, Fischbacher en Zettel kunnen zich misschien goed doorontwikkelen. Een bredere top zou het damesskiën niet slecht uitkomen.

Tegenvaller: het Oostenrijkse herenteam in Vancouver. Verder vond ik het jammer dat Cuche geen eremetaal behaalde op de Spelen.
pi_87860086
Deze kan omhoog, dan maak ik er ook meteen het 2010-2011 topic van.

Vandaag begint het seizoen weer met de reuzenslalom voor dames in Soelden. Morgen razen de heren naar beneden van de Rettenbachferner.

Dit is dus het na-olympische seizoen. Vorig jaar was Carlo Janka de grote heerser bij de mannen. Hij won de algemene wereldbeker en in Vancouver was er goud op de reuzenslalom. Maar ook Aksel Lund Svindal, Didier Defago, Bode Miller en Giuliano Razzoli wonnen goud en mogen tevreden terugkijken op hun vorige campagne.

Bij de dames was Lindsey Vonn de grote heerseres. Zij won haar derde algemene wereldbeker in successie. Op de olympische afdaling was er voor de Amerikaanse het lang gedroomde olympische goud. Maria Riesch was met twee gouden plakken echter de grote vrouw van de olympische spelen. Ook de verrassende Duitse Viktoria Rebensburg en de Oostenrijkse Andrea Fischbacher wonnen een titel.

Dit is een na-olympisch seizoen, maar ook nu staan er weer diverse hoofdprijzen op het spel. Er zijn uiteraard de wereldbekers, maar ook staat in februari in Garmisch-Partenkirchen het WK op het programma.

Ik verwacht bij de heren mooie duels tussen de Zwitsers, de vorig seizoen zo teleurstellende Oostenrijkers, Svindal en good ol' Bode Miller.

Bij de dames hoop ik dat Maria Riesch de strijd kan aangaan met Vonn om de algemene wereldbeker. De laatste jaren was die strijd niet spannend genoeg. Hopelijk kan de overige (sub)top ook lang zich in dit duel mengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leatherface op 23-10-2010 09:36:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')