abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77451511
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:02 schreef Niels1568 het volgende:

[..]

Haha, ik heb beet, duidelijk eentje die niet helemaal goed kan lezen , maar vooruit:

In laboratoria gebeuren WEL nuttige dingen, in de meeste gevallen niet, of minder nuttig. Maar aangezien je voor begrijpend lezen vast geen hoge score had zeg ik er nog maar bij dat het natuurlijk slechts een (een van de vele) voorbeeld(en) betrof.
Dat jij niet goed kunt formuleren heeft niets te maken met het wel of niet begrijpend kunnen lezen van mij hoor. Je zegt nu namelijk precies hetzelfde als daarnet, en dat is gewoon kul.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:29:38 #152
271960 Niels1568
Grieks-mythologisch heiden.
pi_77452125
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat jij niet goed kunt formuleren heeft niets te maken met het wel of niet begrijpend kunnen lezen van mij hoor. Je zegt nu namelijk precies hetzelfde als daarnet, en dat is gewoon kul.
Ik zeg hetzelfde als ik eerst ook zei, omdat ik hoopte dat jij het ook kon begrijpen, helaas kun je dat dus niet.
Tot onze grote spijt was anders reageren niet mogelijk.
pi_77452200
Ik zie het gewoon bij ons op school.

Als er een tussenuur is met onze hele klas gaan de NTG'ers alleen (ja, allemaal apart) in een hoekje zitten leren/huiswerk maken. Terwijl de ECM'ers wat socialer bezig gaan zijn, met zijn allen. Soms ook samen iets van huiswerk maken hoor.

Die NTG'ers willen altijd alleen maar alleen zijn. Falers.
pi_77452917
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoe achterlijk de figuren zijn die in eerste instantie geen vwo deden. Die overtreffen dat dus nog.
Dat zijn bazen die van hun jeugd genoten (chickies hosselen, veel vrije tijd etc)
pi_77454298
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:31 schreef Snuf. het volgende:

Als er een tussenuur is met onze hele klas gaan de NTG'ers alleen (ja, allemaal apart) in een hoekje zitten leren/huiswerk maken. Terwijl de ECM'ers wat socialer bezig gaan zijn, met zijn allen. Soms ook samen iets van huiswerk maken hoor.

Ach, jij hebt er toch geen last van dat iemand meer alleen wil zijn?
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_77454579
vraag me af..
als je nu je iq pakt en je leeftijd..
en je trekt je leeftijd van je iq af.. heb je dan relatief meer dan je klasgenoten die deze rekensom uitvoeren?

Toen jij hun leeftijd had redde je het niet right?Hun nu waarschijnlijk wel dus dan is het VWO maar makkelijker geworden..
Of jij bent slimmer dan je voorheen was, die vergelijking mag je ook gerust trekken?
In het weekend verkleed ik me wel eens als Wanda en beklim ik bergen Grrwah!!
pi_77454627
Als jij nu de cito-toets maakt scoor je waarschijnlijk ook hoger dan dat je toen deed. Of je moest al 550 hebben. Al die sprongetjes zijn momentopnames die bij een leeftijd passen. Als 30-jarige een cito-toets (of een vwo-examen) goed maken is geen prestatie meer.
pi_77457719
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Als jij nu de cito-toets maakt scoor je waarschijnlijk ook hoger dan dat je toen deed. Of je moest al 550 hebben. Al die sprongetjes zijn momentopnames die bij een leeftijd passen. Als 30-jarige een cito-toets (of een vwo-examen) goed maken is geen prestatie meer.
En als een negentigjarige afstudeert aan de uni, is dat dan geen prestatie meer gezien de exorbitante leeftijd?

Ik kan me nog goed herinneren dat er heel wat mensen van ondersteboven waren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 19:32:48 ]
pi_77457956
Dat wel, maar universiteit is ook geen kinderonderwijs.
pi_77458343
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:37 schreef DrDentz het volgende:
Dat wel, maar universiteit is ook geen kinderonderwijs.
Kinderonderwijs of niet, als je leeftijd (aanzienlijk) hoger is ben je wat leren betreft behoorlijk in het nadeel ten opzichte van een jonger iemand...

Als je de werking van hersenen ("door de tijd heen") een beetje begrijpt, snap je meteen wat ik bedoelt..

Dan doet het niveau er niet meer toe...

TS zou kunnen ervaren dat hij slimmer is dan het leeuwendeel van zijn klas, echter vergis je je makkelijk in mensen..

Hoe slimmer mensen zijn, hoe groter de kans word dat ze onvoorspelbaar (lees: ondoorgrondelijk) voor je worden.. Iemand die heel dom lijkt, kan behoorlijk verrassend uit de hoek komen met een andere kijk op zaken...

Er werd ook ooit eens gezegd: Een talent is die gene die de doelen kan raken die het publiek kan zien en daarmee meteen bewondering oogst, een geniaal persoon richt zich alleen nog maar op doelen die aanvankelijk niet door het publiek zichtbaar zijn en zo zijn bewondering misloopt omdat mensen het niet kunnen volgen waar hij naar kijkt...

Nog een leuk feitje, de meest geniale wetenschappers werden behoorlijk vaak ervaren als debielen... Kan je weer aan hun werk niet ontrekken, deze stelling...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 20:06:50 ]
pi_77458941
quote:

Vreemd, daar is bij ons op school toch niks van te merken... Het klopt wel dat NTG'ers wat serieuzer zijn (over het algemeen hun huiswerk beter bijhouden, in een tussenuur eerder huiswerk gaan maken), maar ik kan niet zeggen dat NTG'ers bij ons minder sociaal zijn (enkele uitzonderingen daargelaten, maar die zitten overal).
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_77477005
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:07 schreef M.rak het volgende:

[..]

Vreemd, daar is bij ons op school toch niks van te merken... Het klopt wel dat NTG'ers wat serieuzer zijn (over het algemeen hun huiswerk beter bijhouden, in een tussenuur eerder huiswerk gaan maken), maar ik kan niet zeggen dat NTG'ers bij ons minder sociaal zijn (enkele uitzonderingen daargelaten, maar die zitten overal).
Dit dus. Mensen die alleen maar kunnen stampen en dus ECM doen om vervolgens de serieuze mensen af te kraken. Alsof het allemaal bedplassende autisten zijn. De meesten zijn gewoon normaal (op een paar na, zoals die autist die twee zelfmoordpogingen op school deed en denkt dat aliens de wereld overnemen) en de beste leerlingen op mijn school (cijfermatig) zijn erg sociaal en doen ook aan naschoolse activiteiten (MUN, toneel).

edit: Ik herinner me opeens dat die autist EM doet.
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_77479049
Ik doe MBO (en om mezelf ff te verdedigen, de opleiding die ik wil doen is er niet op HBO, dus ) en het niveau is om te treuren. Maar de logica van de overheid is nog erger.

Vanaf dit jaar moet iedereen op het MBO aan een bepaald niveau voldoen om te slagen. Dat wil zeggen, simpel VMBO niveau wiskunde, Engels en Nederlands. Iemand die dus net van het VMBO af komt mag alle stof van de afgelopen 4 jaar nog een keer fijn over doen.

Waarom? Zodat ook mensen zonder vooropleiding een MBO opleiding kunnen doen. Juist, dus ik moet nu mijn tijd gaan lopen verspillen aan simpele shit die ik allemaal al weet omdat Hassan met een te korte Jas an in zijn jongere jaren vond dat drugs dealen veel leuker was dan tot half 4 op school zitten.

MBO is een fucking VERVOLG op het VMBO. Geen VMBO of hoger diploma? Fuck jou dan, ga die eerst maar halen voor je een beroepsopleiding wil gaan volgen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_77479644
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:49 schreef Underverse het volgende:

[..]

Kinderonderwijs of niet, als je leeftijd (aanzienlijk) hoger is ben je wat leren betreft behoorlijk in het nadeel ten opzichte van een jonger iemand...

Als je de werking van hersenen ("door de tijd heen") een beetje begrijpt, snap je meteen wat ik bedoelt..

Dan doet het niveau er niet meer toe...

TS zou kunnen ervaren dat hij slimmer is dan het leeuwendeel van zijn klas, echter vergis je je makkelijk in mensen..

Hoe slimmer mensen zijn, hoe groter de kans word dat ze onvoorspelbaar (lees: ondoorgrondelijk) voor je worden.. Iemand die heel dom lijkt, kan behoorlijk verrassend uit de hoek komen met een andere kijk op zaken...

Er werd ook ooit eens gezegd: Een talent is die gene die de doelen kan raken die het publiek kan zien en daarmee meteen bewondering oogst, een geniaal persoon richt zich alleen nog maar op doelen die aanvankelijk niet door het publiek zichtbaar zijn en zo zijn bewondering misloopt omdat mensen het niet kunnen volgen waar hij naar kijkt...

Nog een leuk feitje, de meest geniale wetenschappers werden behoorlijk vaak ervaren als debielen... Kan je weer aan hun werk niet ontrekken, deze stelling...
The very existence of flame-throwers proves that some time, somewhere, someone said to themselves, You know, I want to set those people over there on fire, but I'm just not close enough to get the job done.
pi_77479734
Als je jonger bent ben je juist in het nadeel. Anders zouden we op de kleuterschool de relativiteitstheorie leren en op de universiteit een veterstrikdiploma halen.
  zondag 31 januari 2010 @ 15:55:05 #166
289488 kaasindekoelkast
de eind-eindbaas
pi_77479739
VWO
HAVO
Geen eendagsvlieg, dit is het voor nou.
pi_77479750
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:55 schreef kaasindekoelkast het volgende:
VWO
HAVO
.
Geen referral hier.
pi_77482522
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:54 schreef DrDentz het volgende:
Als je jonger bent ben je juist in het nadeel. Anders zouden we op de kleuterschool de relativiteitstheorie leren en op de universiteit een veterstrikdiploma halen.
Dat dacht ik niet... Er zijn nog wel belangrijkere dingen als de relativiteitstheorie...

Probeer eerst maar eens de relativiteitstheorie op een plaats tussen alle andere wetenschappen in te zetten.. Dan weet je dat ik gelijk heb!
pi_77484715
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:30 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik doe MBO (en om mezelf ff te verdedigen, de opleiding die ik wil doen is er niet op HBO, dus ) en het niveau is om te treuren. Maar de logica van de overheid is nog erger.

Vanaf dit jaar moet iedereen op het MBO aan een bepaald niveau voldoen om te slagen. Dat wil zeggen, simpel VMBO niveau wiskunde, Engels en Nederlands. Iemand die dus net van het VMBO af komt mag alle stof van de afgelopen 4 jaar nog een keer fijn over doen.

Waarom? Zodat ook mensen zonder vooropleiding een MBO opleiding kunnen doen. Juist, dus ik moet nu mijn tijd gaan lopen verspillen aan simpele shit die ik allemaal al weet omdat Hassan met een te korte Jas an in zijn jongere jaren vond dat drugs dealen veel leuker was dan tot half 4 op school zitten.

MBO is een fucking VERVOLG op het VMBO. Geen VMBO of hoger diploma? Fuck jou dan, ga die eerst maar halen voor je een beroepsopleiding wil gaan volgen.
Je vraagt er zelf om. Aangezien je nou zo nodig metselaar wil worden...
Goth Juice. The most powerful hairspray known to man. Made from the tears of Robert Smith.
pi_77485877
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:00 schreef Peachcore het volgende:

[..]

Je vraagt er zelf om. Aangezien je nou zo nodig metselaar wil worden...
Ga jij eens even lekker je middelbare school afmaken en houd je verder maar gewoon even koest.
  zondag 31 januari 2010 @ 19:37:18 #171
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_77485939
Als je ouder wordt word je vanzelf slimmer. Wijsheid komt vaak met de jaren. Daardoor kan je bepaalde dingen sneller begrijpen.
2000 light years from home
pi_77486698
quote:

Wat een bullshit over de "types" mensen bij verschillende profielen.

Bij mij in de zesde NGNT met toen nog wiskunde b1,2 had je de nodige saaie nerds ja, en procentueel ook zeker meer dan bij de veel grotere ECM groep.

Echter waren de allergrootste nerds die nooit iets sociaals ondernamen te vinden bij ECM en de grootste groep toffe sociale gaste trof men vrolijk aan bij alle exacte vakken. Zo zwartwit is het allemaal niet. Het ligt allemaal aan de mensen zelf, los van hun interesses.

Als je geen NTG-ers hebt gekend die je liggen heb je dankzij je vooroordelen waarschijnlijk uberhaupt nooit gekeken of er ntg-ers waren die je wel mocht. Zonde.
pi_77488685
Ik heb alle profielen gedaan, plus Latijn en Grieks. Nogal nutteloos om te vergelijken wanneer de helft van 'the best and brightest' van het jaar dat ik nu mentor (N&G en E&M) havisten zijn. Jullie kersverse VWO'ers mogen wel oppassen dat jullie niet aan alle kanten gepasseerd worden door de mindere goden van het middelbare onderwijs, hoe bizar dat ook klinkt.
pi_77517531
Alle profielen tegelijk?
pi_77517747
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:46 schreef Peachcore het volgende:
Alle profielen tegelijk?
Ja - ik ben geen leernerd, ik heb alleen een zeer uitgebreid interessegebied.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')