Boekenverbrandingen en plunderingen van belangrijke bibliotheken hebben daaraan deelgenomen. Daarom is het ook zo mooi om te zien dat er in het vaticaan een grote bibliotheek te vinden is, welke uiteraard alleen toegankelijk is voor bepaalde mensen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:44 schreef vosss het volgende:
Als je zo leest over de sumeriers denk ik dat we alleen maar kunnen concluderen dat we eigenlijk geen enkel idee hebben van wat er zich toen allemaal afspeelde op aarde en dat er in de loop der tijd een shitload aan informatie vergaan is
Het verhaal van Noach of in Sumerie kwam hetzelfde voor in het Gilgamesh Epoch, zou eens serieus nagekeken moeten worden..quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:44 schreef vosss het volgende:
Als je zo leest over de sumeriers denk ik dat we alleen maar kunnen concluderen dat we eigenlijk geen enkel idee hebben van wat er zich toen allemaal afspeelde op aarde en dat er in de loop der tijd een shitload aan informatie vergaan is
Ik mis overigens ook nog de naam Nimrod.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het verhaal van Noach of in Sumerie kwam hetzelfde voor in het Gilgamesh Epoch, zou eens serieus nagekeken moeten worden..
Ik vind het beangstigend dat we nog steeds die zondvloed niet kunnen herkennen.. Alleen op de water erosie van de Sfinx na dan.
Ik zal hier later nog wat verder over uitbreiden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:22 schreef peristilius het volgende:
Waarom heb je onderwereld onderstreept in het stukje over Poseidon? Voor zover ik weet was hij heerser van de oceanen...
Speciaal voor jou: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nimrod_(bijbels_figuur)quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:59 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik mis overigens ook nog de naam Nimrod.
Lees die site van Xrevelator, daar staat een theorie op!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:35 schreef heartz het volgende:
Ticker, kan jij me meer over de symbolen van het oog vertellen? Of linken?
Ach jee, kon dat niet in je edit?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:58 schreef JohnLocke het volgende:
En TS, leer eens werkwoorden vervoegen, zo ingewikkeld is dat echt niet.
Als je wil dat je tekst gelezen wordt is het geen slecht advies. Een tekst lezen die bol staat van dergelijke domme fouten is als een liedje luisteren dat constant hapert of fietsen met een platte band.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ach jee, kon dat niet in je edit?
Je hebt er weer een post bij.
Taal Held!
Overigens draagt niet elke Jood ze zo prominent als hierboven, soms stoppen ze ze (deels) achter het oor weg:quote:Leviticus 19:27: 27 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
De bijbeltekst is ontleend aan De Nieuwe Bijbelvertaling, © Nederlands Bijbelgenootschap 2004/2007.
Verder, wat de afbeelding van Jezus betreft: zijn uiterlijk staat niet beschreven in de Bijbel. En daarom nog uit een post die ik laatst heb gemaakt twee voorbeelden van hoe Jezus door andere volkeren is afgebeeld:quote:Johannes 8:37–44: 37 Ik weet wel dat u nakomelingen van Abraham bent. Toch wilt u mij doden, omdat er in u geen ruimte is voor wat ik zeg. 38 Ik spreek over wat ik gezien heb bij mijn Vader, u doet wat u gehoord hebt van uw vader.’ 39 ‘Onze vader is Abraham,’ zeiden ze. Maar Jezus zei: ‘Als u echt kinderen van Abraham bent, zou u moeten doen wat Abraham deed. 40 Maar nee, u wilt mij, iemand die u de waarheid heeft gezegd die hij van God gehoord heeft, doden – zoiets heeft Abraham niet gedaan. 41 Maar u doet inderdaad wat úw vader deed!’ Ze zeiden: ‘Wij zijn geen bastaardkinderen! We hebben maar één Vader: God.’ 42 ‘Als God uw Vader was,’ zei Jezus tegen hen, ‘zou u mij liefhebben, want ik ben bij God vandaan gekomen toen ik hiernaartoe kwam. Ik ben niet namens mezelf gekomen, maar hij heeft mij gezonden. 43 Waarom begrijpt u niet wat ik zeg? Omdat u mijn woorden niet kunt aanhoren. 44 Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen.
De bijbeltekst is ontleend aan De Nieuwe Bijbelvertaling, © Nederlands Bijbelgenootschap 2004/2007.
quote:The Ethiops say that their gods are flat-nosed and black,
While the Thracians say that theirs have blue eyes and red hair.
Yet if cattle or horses or lions had hands and could draw,
And could sculpt like men, then the horses would draw their gods
Like horses, and cattle like cattle; and each they would shape
Bodies of gods in the likeness, each kind, of their own.
Ik geef je ook geen ongelijk, je manier om het kenbaar te maken is een beetje triest.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Als je wil dat je tekst gelezen wordt is het geen slecht advies. Een tekst lezen die bol staat van dergelijke domme fouten is als een liedje luisteren dat constant hapert of fietsen met een platte band.
Hoezo? Mijn eerste post was geen commentaar op de spelling maar op de grootte van je verhaal. En mijn tweede post was toch gewoon netjes?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik geef je ook geen ongelijk, je manier om het kenbaar te maken is een beetje triest.
gezien Teknomist zijn 2e reactie denk ik dat jullie beide een andere interpretatie bij dat plaatje hadden.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:08 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Hoezo? Mijn eerste post was geen commentaar op de spelling maar op de grootte van je verhaal. En mijn tweede post was toch gewoon netjes?
Goeie aanvulling, zoals ik opmerkte over die pijpenkrullen was dat inderdaad een van de juiste manieren van een Jood om door het leven te gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:04 schreef Iblis het volgende:
Ik kan die OP niet in één keer doornemen, maar m.b.t. de pijpenkrullen van de Joden (peies) is wel degelijk een Bijbelvers aan te geven waarom ze die hebben:
[..]
Overigens draagt niet elke Jood ze zo prominent als hierboven, soms stoppen ze ze (deels) achter het oor weg:
[ [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/72/RabbibeardS.jpg]link | afbeelding ]
Bron: Wikipedia. Licentie: CC-BY.
Als laatste, wat Jezus en Jood-zijn betreft, dit staat in de Bijbel geschreven t.o.v. Joden:
[..]
Verder, wat de afbeelding van Jezus betreft: zijn uiterlijk staat niet beschreven in de Bijbel. En daarom nog uit een post die ik laatst heb gemaakt twee voorbeelden van hoe Jezus door andere volkeren is afgebeeld:
Nee hoor, Jezus afgebeeld door Chinezen:
[ [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/ChineseJesus.jpg]afbeelding ]
Bron: Wikimedia Commons. Maker: Ai.kefu. Publiek Domein.
Of op Haïti (dat was nog voor de aardbeving):
[ link | afbeelding ]
Bron: Wikimedia Commons. Maker: User:Doron. Licentie: CC-BY-SA.
Zo zie je veel vaker goden afgebeeld worden naar de mensen zelf. Die uiterlijke manipulatie kan dus simpelweg gebrek aan voorstellingsvermogen zijn. In Middeleeuwse boeken of schilderijen zie je ook vaak gewoon Middeleeuwse kleding als het om Bijbelse of zelfs Griekse taferelen gaat.
Of überhaupt zie je dat God zich ‘toevallig’ openbaart in het schrift en de taal van de onderhavige bevolking, een schrift en taal die daarmee ook een Goddelijke stempel krijgen.
Van Xenophanes (Grieks filosoof uit de 6e eeuw voor Christus) wordt vaak dit citaat aangehaald, hier in Engelse vertaling:
[..]
Wat normaal was voor mannen in een hoop culturen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Goeie aanvulling, zoals ik opmerkte over die pijpenkrullen was dat inderdaad een van de juiste manieren van een Jood om door het leven te gaan.
Maar over het expres veranderen van Jezus, door de kerk, kan ik simpel zijn, dat is bewust.
Om hierover terug te komen kan ik nogmaals terug gaan naar Ninurta, een van de eerste vormen van Saturnus/Satan.
[ afbeelding ]
Links, een dagon priester, herkenbaar aan zijn vissen mijter en gewaad, rechts Ninurta
[ afbeelding ]
Herkenbaar? Vrij gedetailleerd gezicht van een man met lang haar en een baard.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_of_the_Fishermanquote:The Ring of the Fisherman, also known as the Piscatory Ring, Annulus Piscatoris (in Latin) and the Anello Piscatorio (in Italian), is an official part of the regalia worn by the Pope, who is described by the Catholic Church (of which he is the head) as the successor of Saint Peter, who was a fisherman by trade. It features a bas-relief of Peter fishing from a boat, a symbolism derived from the tradition that the apostles were "fishers of men" (Mark 1:17). The Fisherman's Ring is a signet used until 1842 to seal official documents signed by the Pope.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |