abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77398692
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat alle TA een bepaalde lag factor heeft, je loopt dus continu achter de feiten aan. En ik denk ook dat misschien een 25% van alle TA analisten bij de grote I-Banks zich wel eens afvraagde; "Wat ben ik in vredesnaam aan het doen?"
Ik denk dat het percentage wel wat hoger ligt. . De meeste mensen passen TA ook erg mechanisch toe. Zonder er verder veel bij na te denken. En dan gebruiken ze allemaal zogenaamd afgeleiden van de prijs, in plaats van te focussen op de prijzen zelf. Dan loop je gewoon achter. In mijn mening.
pi_77398710
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef LXIV het volgende:
Met die methode zijn het overigens enorme berekeningen, maar als je programmeert is het relatief simpel te maken (ben er een weekje mee bezig geweest om te schrijven). Het is allemaal recursie.

Stel over een paar dagen:
Een koersverloop is is
6-7-6-7-8-7-8

En je kijkt over 3 dagen
Dan doe je
a1*6+a2*7+a3*6=7
vervolgens
a1*7 + a2*6+ a3*7=8
vervolgens
a1*6 + a2*7+a3*8=7
et cetera,
en zo loop je het hele rijtje door de jaren af.

Dan houd je een matrix over, die je met de methode genaamd "vegen" kunt oplossen.

Ik heb het ook nog met multidimensionale variablen gedaan, zodat alle fondsen en hun onderlinge invloeden meegenomen werden. Dus als PHI 3% stijgt, AEG -1%, AH 1,4% etc, wat doet ieder afzonderlijk aandeel dan de volgende dag?

Volgens mij heb ik toendertijd overigens de delta gepakt ipv de absolute koers! Daar moet je wel rekening mee houden!
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gauss-eliminatie

Het aantal variabelen mag uiteraard niet groter zijn dan het aantal vergelijkingen, anders is het onoplosbaar!
Hmm, ik moet zeggen dat ik niet uitstekend ben met Excel, vooral als het aankomt op enorme hoeveelheden data en formules die je dan wil toepassen. Daar slipt wel eens een foutje tussendoor. Of dat je tijdens het vegen 'wat' vergeet (ook al doe je het automatisch). Ik ben wel bekend met de Gauss eliminatie (moesten we voor school leren).

Ik doe op het moment meer econometrische onderzoeken. Hoeveel procent variatie zorgt 1 afhankelijke variabele(negatieve sluiting op de dag) in onafhankelijke variable(de beurs)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77398776
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:11 schreef LXIV het volgende:
Als je 40% bestens dumpt zijn er gewoon niet voldoende kopers. Dus bestens heeft weinig zin, de koers gaat gewoon hangen. Als je dan 1 miljoen vraagt @ 1 cent dan heb je ze voor 100K !

Normaal voorzien brokes in de benodigde liquiditeit. Maar daar kunnen ze natuurlijk niet tegenop!

En waarom zou je het willen? Het kost je altijd geld, ook als je er iemand anders mee de nek omdraait!
Ik vroeg me eigenlijk meer af of het wettelijk mag. Mag je als groot aandeelhouder zo maar een echt verschrikkelijk groot gedeelte van je aandelen verkopen? Omdat de kans groot is dat het aandeel stil wordt gelegd en men naar oorzaken gaat zoeken waarom het zo naar beneden gaat en dat je hiermee heeeeeel veel andere dupeert.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_77398811
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:13 schreef Zure_Pruim het volgende:

[..]

Ik denk dat het percentage wel wat hoger ligt. . De meeste mensen passen TA ook erg mechanisch toe. Zonder er verder veel bij na te denken. En dan gebruiken ze allemaal zogenaamd afgeleiden van de prijs, in plaats van te focussen op de prijzen zelf. Dan loop je gewoon achter. In mijn mening.
De mensen die TA toepassen zonder al te veel na te denken ken ik wel. Niemand van hun haalt overigens excessieve rendementen
pi_77399036
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vroeg me eigenlijk meer af of het wettelijk mag. Mag je als groot aandeelhouder zo maar een echt verschrikkelijk groot gedeelte van je aandelen verkopen? Omdat de kans groot is dat het aandeel stil wordt gelegd en men naar oorzaken gaat zoeken waarom het zo naar beneden gaat en dat je hiermee heeeeeel veel andere dupeert.
Volgens mij mag dit gewoon. Block trades zijn dit toch? Als de reden legitiem is. Alleen grote kans dat je het verkoopt voor ongewenste prijzen. Prijzen dalen en je wilt ze voor een zo'n hoog mogelijk prijs verkopen.

Manipulatie mag niet. Maar dit is altijd moeilijk te bewijzen.

Ik moet 'marketmicrostructure' van Harris even opnieuw lezen.
pi_77399071
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ja, dat mag in principe. Als geen sprake is van voorkennis, mag dat. Als een order plain onzakelijk is, zal natuurlijk wel voorkennis verondersteld worden. Wat verder niet mag is bedrog. In extreme gevallen kan ik me voorstellen dat bij samengestelde handelingen sprake kan zijn van bedrog.

Bijvoorbeeld ik leg een order heel laag in, en koop die order zelf ook op. Dan druk ik de koers zonder dat mijn positie veranderd. Omhoog kan natuurlijk ook.
Daarom denk ik dat een vriend die koopt, en ik niet.

Overigens gaan dit soort grote transacties, als ze legitiem zijn, altijd OTC. Worden wel gemeld biji de beurs, maar je zult ze niet zien in het orderboek.
pi_77399169
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:03 schreef Zure_Pruim het volgende:

[..]

WHAHAHA. Zie ik nu pas =____=.

CFD's doe ik niet aan man. Die hebben geen veilige stops als turbo's heb ik begrepen.
Stoplosses van turbo's zijn veilig in de zin van dat je nooit meer kan verliezen als wat je inlegt, maar als je vandaag bijvoorbeeld kijkt naar turbo long aex 324 is die uitgestopt op 17:35 en kijken ze morgenvroeg pas wat jij er voor krijgt, openen we morgen op 318 krijg jij nog maar heel weinig uitgekeerd want de financieringswaarde ligt rond de 314.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 januari 2010 @ 23:26:58 #83
862 Arcee
Look closer
pi_77399239
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
Ten opzichte van de shortsqueeze, 2 jr geleden in ieder geval wel!!
[ afbeelding ]
Dat was gaaf.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77399335
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Stoplosses van turbo's zijn veilig in de zin van dat je nooit meer kan verliezen als wat je inlegt, maar als je vandaag bijvoorbeeld kijkt naar turbo long aex 324 is die uitgestopt op 17:35 en kijken ze morgenvroeg pas wat jij er voor krijgt, openen we morgen op 318 krijg jij nog maar heel weinig uitgekeerd want de financieringswaarde ligt rond de 314.
Daar kon ik me altijd zo aan ergeren. Dan ga je long of short overnight om 17.29. Pak je uiteraard de hoogste hefboom want je denkt natuurlijk gelijk te hebben is het direct bij opening in de gebakken peren zitten
pi_77399382
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Daar kon ik me altijd zo aan ergeren. Dan ga je long of short overnight om 17.29. Pak je uiteraard de hoogste hefboom want je denkt natuurlijk gelijk te hebben is het direct bij opening in de gebakken peren zitten
Of zoals vandaag uitgestopt worden door de slottik
pi_77399440
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:30 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Of zoals vandaag uitgestopt worden door de slottik
Eigenlijk zou het best een zet zijn als ze turbo's/sprinters ook 24/7 gaan doen net zoals de CFDs. Daar kan nog best een markt mee gewonnen worden denk ik?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 januari 2010 @ 23:33:24 #87
862 Arcee
Look closer
pi_77399477
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:45 schreef LXIV het volgende:
Pas stond in een of ander blad (of was het de Pers?) een leuk interview met een van de oprichters van de Binck Bank. Die zei daar dat hij 15 jaar van zijn leven "vergooid" had met -het analiseren van de -beurshandel, omdat de markt toch wel efficient is. En dat zegt dan iemand van Binck!

Maar goed. Geen slecht standpunt hoor. Laat de markt de markt.
Weet je nog waar dat in stond? Heb je een linkje?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77399540
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het best een zet zijn als ze turbo's/sprinters ook 24/7 gaan doen net zoals de CFDs. Daar kan nog best een markt mee gewonnen worden denk ik?
Best wel een markt voor volgens mij, maar in het weekend lijkt me niet zoveel zin hebben
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:35:34 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77399557
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef Arcee het volgende:

[..]

Weet je nog waar dat in stond? Heb je een linkje?
Ja, ik denk de Pers. Dat is het weinige papier dat ik nog lees, omdat ik in de trein toch niet altijd veel te doen heb. Maar het zou zomaar ook in de Telegraaf hebben kunnen staan. Weet ik niet.
The End Times are wild
pi_77399818
Ik heb een goeie beursdag gehad denk ik. Bunge uiteindelijk gekocht aan 60, Potash aan 103, en nog het bedrag voor nog een extra portefeuillewaarde over. Of iets bestaand uitbreinden ofzo...

Alleen jammer dat de dollar zo sterk staat want dat worden weer kosten bij verkoop vrees ik...
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:44:36 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77399856
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb een goeie beursdag gehad denk ik. Bunge uiteindelijk gekocht aan 60, Potash aan 103, en nog het bedrag voor nog een extra portefeuillewaarde over. Of iets bestaand uitbreinden ofzo...
Waar in Vlaanderen woon je, tony? En ben je Belg of Nederbelg?
The End Times are wild
pi_77399881
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, ik denk de Pers. Dat is het weinige papier dat ik nog lees, omdat ik in de trein toch niet altijd veel te doen heb. Maar het zou zomaar ook in de Telegraaf hebben kunnen staan. Weet ik niet.
intermediair wellicht ? Maar daar had hij 20 jaar verspild

http://www.intermediair.n(...)-jaar-verknoeid.html
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:45:54 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77399910
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, dat zal het geweest zijn. Die 5 jaar neem ik voor granted!
The End Times are wild
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:46:11 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77399922
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, dat zal het geweest zijn. Die lees ik ook. Die 5 jaar neem ik voor granted!
The End Times are wild
pi_77399924
Echte Belg. Woon knal in't midden tussen Antwerpen en Brussel .
pi_77399970
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef tony_clifton- het volgende:
oe, dan kom ik morgen even langs. Zo rond een uur of 07.00
pi_77399990
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voorkennis is officieel verboden ik geloof dan ook niet dat men zulke geheimen goed kan bewaren. Als we het over grote geldbedragen hebben zwichten mensen (jammer genoeg) best snel.

Deze kerel kon er ook wat van...
[ afbeelding ]
Is een paar maand geleden dagelijks in het nieuws geweest. We konden de naam op de afdeling nog steeds niet goed uitspreken

Raj Rajaratnam
Handelen met voorkennis is enorm moeilijk te bewijzen. Vandaar dat de straffen zo hoog zijn. Immers de payoff van handelen met voorkennis is enorm en de pakkans is klein.
pi_77399996
Hah, waar moet je zijn ofzo?
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:48:30 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77400012
In ieder geval is het veel leuker om je geld te investeren in een eigen bedrijfje. Dan heb je het zelf in de hand en weet je precies wat er gebeurt! Hoef je jezelf niet te ergeren aan beslissingen van het managment waar jij geen invloed op hebt!

Het lijkt wel op een videospel waarin je zoiets moet doen! Dat is toch veel leuker dan handelen op een aselect signaal!
The End Times are wild
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:49:50 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77400052
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Handel je ook op de AEX? Of de BEL-20, of vooral internationaal? En is er in de Bels dan geen forum als dit?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')