ja, dat mag in principe. Als geen sprake is van voorkennis, mag dat. Als een order plain onzakelijk is, zal natuurlijk wel voorkennis verondersteld worden. Wat verder niet mag is bedrog. In extreme gevallen kan ik me voorstellen dat bij samengestelde handelingen sprake kan zijn van bedrog.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vroeg me eigenlijk meer af of het wettelijk mag. Mag je als groot aandeelhouder zo maar een echt verschrikkelijk groot gedeelte van je aandelen verkopen? Omdat de kans groot is dat het aandeel stil wordt gelegd en men naar oorzaken gaat zoeken waarom het zo naar beneden gaat en dat je hiermee heeeeeel veel andere dupeert.
Stoplosses van turbo's zijn veilig in de zin van dat je nooit meer kan verliezen als wat je inlegt, maar als je vandaag bijvoorbeeld kijkt naar turbo long aex 324 is die uitgestopt op 17:35 en kijken ze morgenvroeg pas wat jij er voor krijgt, openen we morgen op 318 krijg jij nog maar heel weinig uitgekeerd want de financieringswaarde ligt rond de 314.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:03 schreef Zure_Pruim het volgende:
[..]
WHAHAHA. Zie ik nu pas =____=.
CFD's doe ik niet aan man. Die hebben geen veilige stops als turbo's heb ik begrepen.
Dat was gaaf.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:
Ten opzichte van de shortsqueeze, 2 jr geleden in ieder geval wel!!
[ afbeelding ]
Daar kon ik me altijd zo aan ergeren. Dan ga je long of short overnight om 17.29. Pak je uiteraard de hoogste hefboom want je denkt natuurlijk gelijk te hebben is het direct bij opening in de gebakken peren zittenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:25 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Stoplosses van turbo's zijn veilig in de zin van dat je nooit meer kan verliezen als wat je inlegt, maar als je vandaag bijvoorbeeld kijkt naar turbo long aex 324 is die uitgestopt op 17:35 en kijken ze morgenvroeg pas wat jij er voor krijgt, openen we morgen op 318 krijg jij nog maar heel weinig uitgekeerd want de financieringswaarde ligt rond de 314.
Of zoals vandaag uitgestopt worden door de slottikquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar kon ik me altijd zo aan ergeren. Dan ga je long of short overnight om 17.29. Pak je uiteraard de hoogste hefboom want je denkt natuurlijk gelijk te hebben is het direct bij opening in de gebakken peren zitten
Eigenlijk zou het best een zet zijn als ze turbo's/sprinters ook 24/7 gaan doen net zoals de CFDs. Daar kan nog best een markt mee gewonnen worden denk ik?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:30 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Of zoals vandaag uitgestopt worden door de slottik
Weet je nog waar dat in stond? Heb je een linkje?quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:45 schreef LXIV het volgende:
Pas stond in een of ander blad (of was het de Pers?) een leuk interview met een van de oprichters van de Binck Bank. Die zei daar dat hij 15 jaar van zijn leven "vergooid" had met -het analiseren van de -beurshandel, omdat de markt toch wel efficient is. En dat zegt dan iemand van Binck!
Maar goed. Geen slecht standpunt hoor. Laat de markt de markt.
Best wel een markt voor volgens mij, maar in het weekend lijkt me niet zoveel zin hebbenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het best een zet zijn als ze turbo's/sprinters ook 24/7 gaan doen net zoals de CFDs. Daar kan nog best een markt mee gewonnen worden denk ik?
Ja, ik denk de Pers. Dat is het weinige papier dat ik nog lees, omdat ik in de trein toch niet altijd veel te doen heb. Maar het zou zomaar ook in de Telegraaf hebben kunnen staan. Weet ik niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Weet je nog waar dat in stond? Heb je een linkje?
Waar in Vlaanderen woon je, tony? En ben je Belg of Nederbelg?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb een goeie beursdag gehad denk ik. Bunge uiteindelijk gekocht aan 60, Potash aan 103, en nog het bedrag voor nog een extra portefeuillewaarde over. Of iets bestaand uitbreinden ofzo...
intermediair wellicht ? Maar daar had hij 20 jaar verspildquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ik denk de Pers. Dat is het weinige papier dat ik nog lees, omdat ik in de trein toch niet altijd veel te doen heb. Maar het zou zomaar ook in de Telegraaf hebben kunnen staan. Weet ik niet.
Ja, dat zal het geweest zijn. Die 5 jaar neem ik voor granted!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
intermediair wellicht ? Maar daar had hij 20 jaar verspild
http://www.intermediair.n(...)-jaar-verknoeid.html
Ja, dat zal het geweest zijn. Die lees ik ook. Die 5 jaar neem ik voor granted!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
intermediair wellicht ? Maar daar had hij 20 jaar verspild
oe, dan kom ik morgen even langs. Zo rond een uur of 07.00quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Echte Belg. Woon knal in't midden tussen Antwerpen en Brussel.
Handelen met voorkennis is enorm moeilijk te bewijzen. Vandaar dat de straffen zo hoog zijn. Immers de payoff van handelen met voorkennis is enorm en de pakkans is klein.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voorkennis is officieel verboden ik geloof dan ook niet dat men zulke geheimen goed kan bewaren. Als we het over grote geldbedragen hebben zwichten mensen (jammer genoeg) best snel.
Deze kerel kon er ook wat van...
[ afbeelding ]
Is een paar maand geleden dagelijks in het nieuws geweest. We konden de naam op de afdeling nog steeds niet goed uitspreken
Raj Rajaratnam
Handel je ook op de AEX? Of de BEL-20, of vooral internationaal? En is er in de Bels dan geen forum als dit?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Echte Belg. Woon knal in't midden tussen Antwerpen en Brussel.
Brussel Airportquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Hah, waar moet je zijn ofzo?
Dank, zien we wel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:56 schreef LXIV het volgende:
He, Dinosaur, veel succes, en toch af en toe even posten!
Qua fora is het inderdaad triestig gesteld in Belgiė. Bij mijn weten zijn er zelfs geen...quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Handel je ook op de AEX? Of de BEL-20, of vooral internationaal? En is er in de Bels dan geen forum als dit?
Wow! Nice! Goeie vlucht en goeie reis! Klinkt interessant!quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dank, zien we wel.
Ik ga in ieder geval voor Tony_Clifton even bij Suzlon langs
quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hear, hear.quote:Later kwam ik erachter dat je met beleggen nooit het resultaat bereikt dat je beoogt. Omdat je de markt niet kunt verslaan. De koersen hangen af van het nieuws en nieuws is onvoorspelbaar. Belegginsgadviezen - wat je moet kopen en wanneer je moet instappen - hebben geen enkele toegevoegde waarde. Dat is wetenschappelijk aangetoond. Je kunt dus zeggen dat ik twintig jaar van mijn leven heb weggegooid, want zo lang ben ik ermee bezig geweest. Kijk naar Robeco. Dat heeft honderden beleggingsfondsen. Daar zit er vast wel één bij die het heel goed heeft gedaan. Statistisch kan dat niet anders. Maar dat heeft niets met kunde te maken.'
Hmm... Niet akkoord. Je kan wel degelijk het resultaat bereiken dat je beoogt. Door bijvoorbeeld met opties te werken kan je je indekken tegen schommelingen, en door consequent te zijn en te verkopen wanneer je een doel bereikt.quote:
Je hebt beursduivel.be met forumquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Qua fora is het inderdaad triestig gesteld in Belgiė. Bij mijn weten zijn er zelfs geen...
Op de website van De Tijd (financiėle krant) kan je wel reageren, maar dan krijg je 't gevoel dat je met zestig-plussers aan 't babbelen bent.
Niet mijn dingquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:08 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Je hebt beursduivel.be met forum. Het is wel een dochteronderneming van belegger.nl van Matthijs Kanis (auteur beleggen voor dummies) dus toch weer deels Nederlands
Jij weet zelf als cijfer freak dat zo'n voorbeeld natuurlijk niks zegt!quote:
Het is inderdaad niet echt een forum met hoog niveau, of waar je veel van kan opsteken.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Niet mijn ding. Totaal onoverzichtelijk en teveel mensen die afkomen met 'nu KBC kopen????' of dergelijke vragen. En bedrijven gerelateerde topics zitten dan weer vol met believers die niet unbiased zijn
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet echt een forum met hoog niveau, of waar je veel van kan opsteken.En forums zoals iex.nl/ dft.nl e.a zijn dat welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Ik denk als je de betere beleggingsfora wil hebben je toch uitkomt op globale engelse forums.People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Nee, IEX is ook niet veel/ helemaal niks. Overigens leer je m.i. het meeste van beleggen door het vooral zelf te doenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En forums zoals iex.nl/ dft.nl e.a zijn dat wel?
Ik denk als je de betere beleggingsfora wil hebben je toch uitkomt op globale engelse forums.
Eens, maar je leert ook minstens net zoveel als het (jatten) bestuderen van plannen van andere beleggers. If you cant beat them, join them. Je vijand (de concurrent; in dit geval die het goed doet) moet je altijd proberen als vriend te houdenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:18 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, IEX is ook niet veel/ helemaal niks. Overigens leer je m.i. het meeste van beleggen door het vooral zelf te doen
Je moet eerst een keer vol op je muil gaan, daar leer je het meest vanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, maar je leert ook minstens net zoveel als het (jatten) bestuderen van plannen van andere beleggers. If you cant beat them, join them. Je vijand (de concurrent; in dit geval die het goed doet) moet je altijd proberen als vriend te houden
Efficient Market Hypothesis van Fama. Laatst nog een klein papertje over geschreven,...quote:
En kun je een voorbeeldje geven wanneer je eens vol op je bek bent gegaan met traden?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:57 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Je moet eerst een keer vol op je muil gaan, daar leer je het meest van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |