quote:Is dat triest
Op maandag 06 mei 2002 19:40 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dit bedoel ik dus.
Triest.
De mening die onder een groot deel van de bevolking leeft zal echt niet verminderen door het vermoorden van een man die het lef had ze te openbaren.. Ik denk juist dat het alleen maar erger word. Als bekend zou worden dat de dader van allochtone afkomst is dan is de ramp niet te overzien.
quote:Haha laat me niet lachen....
Op maandag 06 mei 2002 19:45 schreef Spina1 het volgende:[..]
Omdat dit niet alleen het overlijden van een persoon is maar ook een gigantische klap voor de nederlandse democratie..
Van een kennis is een dochtertje (1 jr. 8 mnd) overleden aan hersenvliesontsteking. Ik vind dat eigenlijk veel erger dan de moord op Fortuyn.......
Bovenstaande is een mening, hetgeen ik weg heb gehaald grievend
[Dit bericht is gewijzigd door buzzer op 06-05-2002 19:59]
En alle modjes zijn het wel weer met elkaar eens..
En alle meningen van de users worden er weer tussenuit gefilteerd.
Stel nou, dat het WEL een radicaal linkse allochtoon was?! Wat dan?! Wat zijn daar de gevolgen van?! Als ze het uberhaupt al zouden melden op het nieuws.
quote:Helemaal mee eens
Op maandag 06 mei 2002 19:30 schreef Meneer_Aart het volgende:
Maak het nou niet erger dan het is aub... stop met het afschuiven op demonisering, of de 'linkse haatcampagne'... dat is misbruik maken van de situatie.Fortuyn was een controversieel persoon. Hij heeft enorm veel stof op doen waaien. Hij deed uitspraken die bij veel mensen in verkeerde aarde vielen. Hij trapte mensen op de tenen! Daar heeft geen omroep of politicus schuld aan.
Het is absurd wat er gebeurd is. Ga niet op lijken dansen door je haat tegen allochtonen of mensen met wie je het niet eens bent 10x harder te ventileren.
RIP Pim Fortuyn
quote:Jij en PF is ook schuldig aan alle racistische misdaden natuurlijk.
Op maandag 06 mei 2002 19:32 schreef WinXP_sux het volgende:
het is een feit dat pvda en groenlinks hem constant hebben bestempeld als een extreemrechts persoon en hebben gesuggereerd dat hij mensen haatte om hun huidskleur en cultuurdoor die nare sfeer is dit mede veroorzaakt
quote:Ik zeg niet dat de linkse partijen hem vermoord hebben, ik zeg niet dat ze dit gewild zouden hebben (dat lijkt me niet..), alleen dat zij er indirect medeverantwoordelijk voor zijn. En ik weet dat jij dat niet vindt, dat mag je ook vinden maar zeg niet tegen mij dat ik m'n kop moet hebben want ik heb net zoveel recht om hier mijn mening te uiten dan jij...
Op maandag 06 mei 2002 19:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Blatante kolder.
Hou daar alsjeblieft mee op.V.
S.
kort gezegt in de dood is geen haat geen links of rechts geen politiek
[Dit bericht is gewijzigd door dop op 06-05-2002 19:53]
quote:Wel eens gehoord van vrijheid van menings uitting?
Op maandag 06 mei 2002 19:51 schreef lunatix13 het volgende:[..]
Niet omdat het persoonlijk is, maar omdat die meid er niets aan kon doen. Pim heeft het zichzelf op de hals gehaald.
WAT een onzin lul je, zeg?
Dat hij dood is, is erg. Maar de gevolgen voor NL zijn nog VEEL erger.
Ik gok, een ruk naar rechts, in de Nederlandse politiek.
quote:Kijk nou wat je zegt ventje.. dus volgens jou is het niet meer dan normaal dat omdat iemand zijn mening uitdraagt VERMOORD wordt?
Haha laat me niet lachen....
Van een kennis is een dochtertje (1 jr. 8 mnd) overleden aan hersenvliesontsteking. Ik vind dat eigenlijk veel erger dan de moord op Fortuyn.......
Niet omdat het persoonlijk is, maar omdat die meid er niets aan kon doen. Pim heeft het zichzelf op de hals gehaald.
quote:Ik sluit me hierbij aan.
Op maandag 06 mei 2002 19:43 schreef Verbal het volgende:
Ik hoop inderdaad van ganser harte dat men hier op Fok! en daarbuiten het fatsoen heeft om aan deze walgelijke en schokkende gebeurtenis geen opportunistische en wansmakelijke partijpolitieke circusacts vast te knopen.Dat zou waarlijk beneden alle peil zijn.
Mooi gesproken, Aart, en ik sluit me van harte bij je aan.
Vandaag is een zwarte dag voor de Nederlandse open democratie en maatschappij...
quote:Hoor je mij zeggen dat je die mening niet mag hebben? Zeg ik dat je je kop moet houden?
Op maandag 06 mei 2002 19:51 schreef Spina1 het volgende:
En ik weet dat jij dat niet vindt, dat mag je ook vinden maar zeg niet tegen mij dat ik m'n kop moet hebben want ik heb net zoveel recht om hier mijn mening te uiten dan jij...S.
Puhlease.
V.
quote:Niet op jou als persoon
Haha laat me niet lachen....
Door zijn apparte manier van omgaan met politiek misschien wel maar NOOIT heeft hij er om gevraagd of ze hem dan maar even om willen leggen.
Hij verwoorde wat veel Nederlandsers dachten, Rechts of Links boeit me ff geen reet het feit dat DE MAN die de politiek in Nederland een compleet nieuw leven in heeft geblazen heet het zijne er mee verloren
Een schuldige gaan aanwijzen en daar dus je politieke voorkeur door laten versterken op DIT moment is gewoon totaal waanzin, ze zouden je wat mij betreft daar je stemrecht voor mogen ontnemen.
Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor.
En verder is het in en intriest dat er hier in Nederland zoiets gruwelijks kan gebeuren. Het is een aanval op onze democratie en op alles waar ik in geloof (als democraat)
en ik durf ook nog niet na te denken aan de gevolgen. PIM doei!
quote:Dus als iemand een aparte mening heeft is het ineens ok? Een mening hebben is niet iets illegaals ofzo.
quote:Ik blijf komende maand maar in bed
Op maandag 06 mei 2002 19:42 schreef lunatix13 het volgende:
Met alle respect voor de (waarschijnlijk) overleden Pim:Geloof me ik vind het erg dat het gebeurd is, MAAR ik vind de media aandacht weer lekker overdreven. Heel Nederland gaat weer lekker overdreven reageren. De komende week heeft Nederland het weer over niets anders en daarna is men het weer vergeten.
Ben ik nu aan het spotten met de situatie? Nee!! Het is gewoon zo, ik zie dat elke keer weer gebeuren.
Als er iemand in Amsterdam wordt neergeschoten dan krijgt die 3 regels in de krant een eventuele vermelding bij Hart van Nederland and that's it! En nu omdat het blijkbaar iemand belangtijk is, dan gebeurd er weer dit.
Dat is net zoiets als dit: Er is een bus ongeluk geweest in Zuid-Frankrijk, waaronder 3 kinderen. Waarom zijn die kinderen belangrijker dan die andere mensen in die bus??????
Zoals ik al zei: met alle respect....
Tis allemaal heel jammer, maar der wordt alleen maar misbruik van gemaakt door anderen die nu denken van: Jah,dat is allemaal waar, klote-buitenlanders.
Mjah, tis sad, maar de reacties zijn in 99% van de gevallen overdreven.
quote:'Blatante kolder.
Op maandag 06 mei 2002 19:54 schreef Verbal het volgende:[..]
Hoor je mij zeggen dat je die mening niet mag hebben? Zeg ik dat je je kop moet houden?
Puhlease.
V.
iets andere verwoording maar de intentie is hetzelfde..
naja, whatever... denk maar wat je wilt, dat is je recht in onze mooie democratie, alleen zo jammer dat het niet is weggelegd voor mensen met een afwijkende mening...
quote:Wat een onzin. Als dit zo zou zijn zou onze volledige vrijheid van meningsuiting wel weggedaan kunnen worden.
Aan de andere kant, hebben we dit nog wel. Zou er nog wel een politicus met een andere mening op durven staan?
quote:Ik denk eerder een gigantische ruk naar rechts in geheel West-Europa.
Op maandag 06 mei 2002 19:52 schreef MoJo het volgende:Ik gok, een ruk naar rechts, in de Nederlandse politiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |